Kirjoittaja Aihe: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.  (Luettu 52499 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #120 : 26.11.18 - klo:21:35 »
Just tällaiset minun mielestäni kahelit tempaukset saavat minut epäilemään onko uskomisessa yhtään mitään järkeä.
Kun olen katsellut facesta ja vähän muualtakin mitä kirjoitellaan, äänessä ovat eniten ne, jotka haluaisin kiertää mieluiten tuhannen kilometrin päästä eli sellaiset, jotka hösäävät siellä ja täällä herzogin, tukiaisten ja vastaavien kanssa, järjestävät mitä lie parantamisjuttuja ja firetyksiä.
Lisäksi osa porukkaa selittää tuolla kadulla Jeesus-kyltin alla jotain Israel-politiikkaa.


Ei kai se usko, minkä on saanut uudestisyntymisessä ole verrattava tukiaisiin tai hezogiin tai edes Israel-politiikkaan?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #121 : 26.11.18 - klo:22:24 »
Sitä tulee miettineeksi monenlaista, kun monet minun hyvin tuntemani ihmiset toimivat ihan kummallisella tavalla. Heidän uskonsa sisältää kasapäin elementtejä, joita en voi mitenkään hyväksyä.

Kokouksissa hihhuloidaan Israelia. En ymmärrä sellaista, että kiihotetaan ihmisten tunteet ja ollaan olevinaan jotenkin pyhiä, kun heilutetaan Israelin lippuja. Nuo Jeesus-bussijutut ja Jeesus-marssit ovat jostain syystä myös Israel-kampanjoita.
Sitten väännetään Raamattu ihan kummille mutkille, kun tungetaan Ilmestyskirjaan kaiken maailman sanomalehdet.

Samat ihmiset, jotka ovat olleet Amerikan ihmesaarnaajien lumoissa, kaveeraavat Patrickin kanssa ja firettävät siellä ja täällä.

Tukiaisjuttu liittyy Valtosen Lapin kiertueeseen. Valtonen ei ole mun tuttu, mutta jotkut mun tutut ovat hänen tuttujaan.
« Viimeksi muokattu: 26.11.18 - klo:23:05 kirjoittanut Natanael »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #122 : 26.11.18 - klo:22:43 »
Sitä miettii mielessään, olenko minä täysin pois poikennut uskon tieltä vai onko tuntemissani ihmisissä keskimääräistä enemmän raiteiltaan pudonneita.

Useat saarnamiehet ja vanhemmat uskovat, joita olen pitänyt vuosikymmenet tolkullisina näyttävät aamentelevan tai kannattavan sellaisia tai sellaista, mikä ansaitsisi jyrkän tuomion.

« Viimeksi muokattu: 26.11.18 - klo:23:05 kirjoittanut Natanael »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #123 : 27.11.18 - klo:00:44 »
Joo ei täällä ole mitään noita hullutuksia. En tiedä miten ne on niin sinne Suomeen pakkaantuneet.
Kai täällä jossain löytää sitä samaa kun osaksi ilmaisesti se on täältä tullutta, mutta isoon maahan mahtuu paljon hullua. Surullista että se tai osa siitä juuri sitten tuodaan Suomeen. On täällä varmaan paljon muutakin hullua mitä ei olla tuotu Suomeen.  Sitä voi kyllä miettiä, että MIKSI..siis niinkin paljon hölmöä on sinne rantautunut.
« Viimeksi muokattu: 27.11.18 - klo:01:00 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #124 : 27.11.18 - klo:01:01 »
Sitä tulee miettineeksi monenlaista, kun monet minun hyvin tuntemani ihmiset toimivat ihan kummallisella tavalla. Heidän uskonsa sisältää kasapäin elementtejä, joita en voi mitenkään hyväksyä.

Kokouksissa hihhuloidaan Israelia. En ymmärrä sellaista, että kiihotetaan ihmisten tunteet ja ollaan olevinaan jotenkin pyhiä, kun heilutetaan Israelin lippuja. Nuo Jeesus-bussijutut ja Jeesus-marssit ovat jostain syystä myös Israel-kampanjoita.
Sitten väännetään Raamattu ihan kummille mutkille, kun tungetaan Ilmestyskirjaan kaiken maailman sanomalehdet.

Samat ihmiset, jotka ovat olleet Amerikan ihmesaarnaajien lumoissa, kaveeraavat Patrickin kanssa ja firettävät siellä ja täällä.

Tukiaisjuttu liittyy Valtosen Lapin kiertueeseen. Valtonen ei ole mun tuttu, mutta jotkut mun tutut ovat hänen tuttujaan.



Tuo lihavoimani kohta antaa syytä ajatella että jotain kummallista...

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #125 : 27.11.18 - klo:07:29 »
.
« Viimeksi muokattu: 28.11.18 - klo:06:27 kirjoittanut Alvari »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #126 : 27.11.18 - klo:10:36 »
Hyvä, että pääsivät pois.

Silti en malta olla sanomatta, että kohta kuullaan puheenvuoroja siitä miten heistä tuli lähes marttyyrejä. Vai joko opittiin jotain? Tuskin.

FB:sta
"Nyt joudumme kuulusteluihin Singaporessa, meille oli tilattu hotelli missä piti levätä, peseytyä, syödä. Mutta olemme suljettu pieneen aulaan. Yritin selittää virkailijoille meitä kidutettu 8 päivää, päästäkää jo. Järkytyksekseni eräs maahanmuuttoviranomainen uhkasi meitä palautukselle takaisin Malesian Langkaville, nyt omaisemme ovat olleet yhteydessä Suomen ulkoministeriöön taas. Kova on taistelu päästä koto Suomeen."

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #127 : 27.11.18 - klo:11:56 »
Hyvä, että pääsivät pois.

Silti en malta olla sanomatta, että kohta kuullaan puheenvuoroja siitä miten heistä tuli lähes marttyyrejä. Vai joko opittiin jotain? Tuskin.

FB:sta
"Nyt joudumme kuulusteluihin Singaporessa, meille oli tilattu hotelli missä piti levätä, peseytyä, syödä. Mutta olemme suljettu pieneen aulaan. Yritin selittää virkailijoille meitä kidutettu 8 päivää, päästäkää jo. Järkytyksekseni eräs maahanmuuttoviranomainen uhkasi meitä palautukselle takaisin Malesian Langkaville, nyt omaisemme ovat olleet yhteydessä Suomen ulkoministeriöön taas. Kova on taistelu päästä koto Suomeen."

Mä luulen että me länsimaalaiset olemme niin kulttuurimme kasvatteja että luulemme kun tuosta vähän selittelemme vastustajalle sitä sun tätä niin sitten ne ymmärtää. Mutta tosiasiassa ne EIVÄT YMMÄRRÄ koska heidän perusajatusmaailmansa on täysin erilainen.

Minä olisin hyvin nöyrä ja hiljainen jos joutuisin tuolla vankilaan. Kyllä se olisi niin suuri järkytys että hiljaisena ja kiltisti odottaisin sen maan diktaattorin armahdusta, "jospa hän suvaitsisi armahtaa".

Mutta länsimaalainen ei edes tiedä mitä tarkoittaa "nöyrä". Vaikka sen pitäisi olla uskovien hengen hedelmä !!!

Kun siis nöyryyden vastakohta on ylpeys niin se on tutumpi asenne länsimaalaisille. Asenne on suunnilleen se että "kuinka te kehitysmaalaiset kehtaatte kohdella meitä ylemmän sivistyksen jäseniä näin ???"

Mutta koska tuon kulttuurin , toisen puolen maapallon ihmiset eivät kuuntele meidän "sivistyneitä kommenttejamme" niin siinä voi käydä hullusti.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #128 : 27.11.18 - klo:22:26 »
Natanaelin Israel asiaa arvelen ymmärtäväni.
Kun Israelista tulee palvonnan kohde, kultainen vasikka jonka ympärillä tanssitaan.

Meitä kehoitetaan siunaaamaan ja tukemaan Israelia. Se on kuitenkin syntinen Herransa edessä. Palvonnan kohteena sitä ei sovi pitää.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #129 : 28.11.18 - klo:10:33 »
Natanaelin Israel asiaa arvelen ymmärtäväni.
Kun Israelista tulee palvonnan kohde, kultainen vasikka jonka ympärillä tanssitaan.

Meitä kehoitetaan siunaaamaan ja tukemaan Israelia. Se on kuitenkin syntinen Herransa edessä. Palvonnan kohteena sitä ei sovi pitää.

Yhdyn näihin Pökkelön ajatuksiin. Yhden ainoan kerran olen ollut kahden viikon matkalla Israelissa ja näin omin silmin ja kuulin omin korvin, kuinka jumalaton sekin kansa on. Havainto ei kuitenkaan merkitse, että suhtautumiseni Israeliin tulisi olla vihamielinen. Mutta ei Israelia pidä ryhtyä jumaloimaan ikään kuin se olisi jokin mallikansa.

On siellä toki paljon semmoista viisautta, joka monelta muulta maalta puuttuu. Maa on ehkä kuitenkin yksi maailman demokraattisimmista maista ja myös demokratian huonot puolet siellä korostuvat.

Raamatusta olen saanut käsityksen, että Jumalan suunnitelmaan kuuluu myös Israelin tulevaisuus, ja siihen tarvittaessa kuuluvat myös tuomiot.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #130 : 28.11.18 - klo:16:57 »
Joku kuukausi sitten minulla osui silmä Roomalaiskirjeen 11 luvun kohtaan kun kirkossa pastori luki sen seuraavaa lukua 12:  Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.


Tuo jotenkin avautui minulle ihan siis sattumalta. Ehkä se enkunkielinen Raamattu jotenkin ilmaisi sen selvästi, tai ehkä Pyhä Henki jotenkin avasi mulle tuota...

Mutta siis Herra on selvästi demonstroinut että Israel on saman tottelemattomuuden "vanki" kuten kaikki muutkin ja siten heilläkään ei ole mitään muuta tietä Isän luo kuin Isän itsensä valmistama pelastus: Kristuksen sijaiskuolema

Tuo jotenkin tumpsahti sydämeen siltä istuimelta tosi selvästi.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #131 : 03.12.18 - klo:18:56 »
Onks kahvila puimis -ketju tarkoituksella lukossa?
Ihmisroska

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #132 : 03.12.18 - klo:19:06 »
Onks kahvila puimis -ketju tarkoituksella lukossa?

Ei.
Olisikohan tuuli paiskannut oven takalukkoon.
Nyt se on auki.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #133 : 03.12.18 - klo:21:08 »
Onks kahvila puimis -ketju tarkoituksella lukossa?

Ei.
Olisikohan tuuli paiskannut oven takalukkoon.
Nyt se on auki.

Heh, juuh. Joskus luonnonvoimat yllättävät :)
Ihmisroska

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #134 : 10.12.18 - klo:15:46 »
Yhdessä omenapuussamme on tänä vuonna tosi paljon kukkia, kolmessa jonkun verran.
Ympärillä pörrääviä pölyttäjiä ei näy.
Jääköhän omput tänä vuonna saamatta?

Tuliko omenoita?

Täällä läntisellä Uudellamaalla ovat kaupan kassajonossa mummot kehuneet vuoden olleen hyvä omenavuosi. Madot ym. tuholaiset eivät siis ilmeisesti tykänneet lämpimästä ja kuivasta kesästä. Itse asun vuokralla rivitalossa. Pihalla on kolme omenapuuta joista yksi kuivui ja varisti lehtensä elokuussa (kirjaimellisesti joka ainoan lehden). Tuskinpa se antaa satoa enää koskaan  :'( sniifh !