Kirjoittaja Aihe: Kristittyjen yhteiskunnallinen vaikuttaminen  (Luettu 28169 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #105 : 14.01.20 - klo:16:57 »
On myös niissä ravintoloissa joissa olen käynyt ollut Marian lisäksi Jeesus kuvia ja jouluna seimi eräässä ravintolassa.

Vaikea kuvitella, että suomalainen ravintoloitsija pitäisi samoja taluluja.

Ihan hyvä asia mielestäni pitää Jeesusta esillä. 

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #106 : 14.01.20 - klo:17:20 »
Joo. Siinä Frionan kaupungissa on vahva evankelisten kristittyjen vaikutus, ja se on ns. kuiva kylä. Eli siellä ei missään myydä alkoholia.
Ne on mielenkiintoisia seutuja. Tässä rekkakuski ajan sen kaupungin läpi, eikä siellä kovin paljon sitten muuta olekaan.
https://www.youtube.com/watch?v=AIIgpzCNVoQ&t=162s

Isoja ranch'jä,  meksikolaisia, varmaan piilorikollisuutta cartellitoimintaa myöten.

Siellä on paljon kyliä ja kaupunkeja, missä isot evankelistet ranchien omistajat hallitsevat itse asiassa koko kyliä.

Oon harrastanut "osallistuvaa antropologiaa" niillä seuduilla kun poika asui tuosta noin tunnin ajomatkan päässä.



Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #107 : 16.01.20 - klo:11:31 »
Oloneuvos sanoi demokratiaa hyväksi. Mutta juuri demokraattisilla päätöksillä länsimaissa, ja myös Israelissa, sallitaan julkisesti asioita jotka vievät ihmisiä poispäin Jumalan antamista hyvistä elämää suojelevista säädöksistä.

Tavallaan kansan annetaan päättää, mitä syntiä saa tehdä ilman rangaistusta. Aika selvää on, mihin se johtaa...

Surullista mutta totta  :(

Taisto, minä kirjoitin: "Israel on Lähi-Idän ainoa demokraattinen valtio eli siinä mielessä sillä menee hyvin ympärystävaltioihin verrattuna." Se oli vastaus Jannen aikaisempaan tekstiin ja totesinkin heti perään, että Israelin synti oli jo 600 vuotta eKr. suurempi kuin Sodoman synti.

Demokratia ei aina ole siunaukseksi yhteiskunnassa, mutta "missä herraus on suuri, siellä rauha on loppumaton". Jumalan valtakunnassa ei vallitse demokratia vaan hallitsee herraus.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #109 : 25.02.20 - klo:15:15 »
Käsittämätöntä millaiseen tilaan Suomen sananvapaus on joutunut. Ei olla kaukana siitä missä Neuvostoliitossa oltiin aikoinaan.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #110 : 25.02.20 - klo:16:43 »
Käsittämätöntä millaiseen tilaan Suomen sananvapaus on joutunut.

Voi Janne. Tämä on vasta alkusoitto.

Oletko koskaan Raamatun lehdiltä lukenut, kuinka Paavali kehotti uskovaisia siunaamaan esivaltaa? Paavalin aikana ja eläessä esivaltaa edustivat mm. keisari Nero, kuningas Herodes Antopas ym. hirmuvaltiaat, jotka vainosivat ja tappoivat surutta kristittyjä. Ei Paavali heitä vastaan taistellut eikä puhunut vaan evankeliumin puhtauden puolesta hän taisteli. Nyt me pidetään meteliä sananvapauden, moraalin, homosuhteiden yms. tähden, mutta eihän evankeliumi ole siinä vaan sanomassa Jeesuksen lunastustyöstä Golgatalla. Sitä meidän pitää julistaa ja sen vastaanottaneet saattavat jopa saada elämäänsä jonkin sortin järjestykseen.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #111 : 25.02.20 - klo:18:14 »
Komppaan Oloneuvosta.
Päivi ja Tapio P ovat rohkeita ihmisiä. Silti näissä väänöissä katse Kristuksesta siirtyy hieman toisaalle, ja samalla tulee olo; etten suinkaan onneksi ole kuin nuo syntiset....

Ja todellakin. Tämä on vasta alkusoittoa mihin olemme menossa. Ikävä kyllä

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #112 : 25.02.20 - klo:22:04 »
Kristityille on annettu mandaatti puolustaa arvoja yhteiskunnallisesti ja poliittisesti. Joskus tämä työ pelastaa jopa henkiä esim. aborttilainsäädäntöön vaikuttaminen. Tässä ollaan onnistuttu mm. Puolassa ja USA:ssa.

On olemassa uskontoja jotka eivät puutu politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asioihin. Esimerkiksi Jehovan todistajat ovat tällaisia.

Eivät kristityt voi olla tuppisuuna yhteiskunnalisissa asioissa. Se ei ole lähimmäisenrakkautta vaan välinpitämättömyyttä.


Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #113 : 25.02.20 - klo:22:36 »
Päivi Räsänen on politiikassa mukana, silloin täytyy nimenomaan pitää esillä arvoja ja perustaa jotka ohjaavat päätöksen tekoa. Se ei ole missään määrin tekopyhyyttä, vaan kansan edustajan tehtävän asiallista hoitamista. Jos joku hyökkää häntä vastaan syytöksin ja nostaa asiasta ison metelin, se ei ole Päivin syytä. Tietysti valtaväestölle se esitetään lööpeissä ikään kuin homouden vastustaminen olisi kristittyjen pääagenda. Ja taas eroaa porukkaa kirkosta (tajuamatta edes, että Päivi ei edes kuulu kirkkoon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa...)

Siitä voi sitten olla montaa mieltä, onko uskovan ollenkaan hyvä olla mukana politiikassa. Joidenkin mielestä ei. Minun mielestä on vaan hyvä, että siellä on tervehenkisiä uskovia pitämässä esillä terveitä arvoja.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #114 : 25.02.20 - klo:23:31 »
Kristityille on annettu mandaatti puolustaa arvoja yhteiskunnallisesti ja poliittisesti. Joskus tämä työ pelastaa jopa henkiä esim. aborttilainsäädäntöön vaikuttaminen. Tässä ollaan onnistuttu mm. Puolassa ja USA:ssa.

On olemassa uskontoja jotka eivät puutu politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asioihin. Esimerkiksi Jehovan todistajat ovat tällaisia.

Eivät kristityt voi olla tuppisuuna yhteiskunnalisissa asioissa. Se ei ole lähimmäisenrakkautta vaan välinpitämättömyyttä.

Jaaha, niin se TV7 on tehnyt tehtävänsä...

Ei UT:ssa kehoteta uskovia puuttumaan politiikkaan. Ei sittenkään vaikka useampi palstalla narskuttelee minulle hampaitaan. Ettekö te hyvät/pahat veljet nyt näe, ettei Jumala puutu maailmassa vallitsevaan kärsimykseen (nälänhätä, sairaus, sodat, korruptio ym. ym. ). Tämä maailma on talletettu tulelle. Meidän tehtävä on kertoa kadotukseen meneville sieluille evankeliumi, jos ehkä muutamat heistä kääntyisivät ristiinnaulitun Jeesuksen puoleen (mutta ristiinnaulittu Jeesus on juutalaisille pahennus [alkutekstissä skandaali] ja pakanoille hullutus) eikä ristin hullutus ihmiskunnalle kelpaa. Paavali ei kertaakaan puuttunut yhteiskunnallisiin (huonoihin) olosuhteisiin, mutta kylläkin veljien välisiin ongelmiin Jumalan seurakunnassa.

JK 1. Jumala kyllä puuttuu ihmiskunnan syntielämään ja kaikenlaiseen vääryyteen ja hukuttaa kadotukseen kaikki, jotka hylkäsivät Jeesuksen tarjoaman armon. Sehän on ainoa synti, jota ei saa anteeksi ja johtaa helvetin tuleen. (Tulikohan tämä nyt kyllin suoraselkäisesti sanotuksi?). Annetaan kuolleiden haudata kuolleensa, mutta mennään me julistamaan evankeliumia. 

JK 2. Ei kai kukaan uskovainen ole niin ymmärtämätön, ettei käsitä, että Jumala voisi yhdellä sanalla lopettaa kaiken kärsimyksen maailmasta? Hänellä on ihan aikuisen oikeasti kaikki valta taivaassa ja maassa. Aikanansa Hän tulella tuhoaa tämän maailman ja käärii kaikkeuden pois kuin vaatteen, mutta siihen saakka asia on näin, että "Minä näin oikeuspaikan ja siinä oli vääryys ja vanhurskauden paikan ja katso, siinäkin oli vääryys"... Raamatun teksteistä yli puolet on varoituksia eksytyksistä ja tulevasta tuomiosta. Pysytään asiassa.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #115 : 25.02.20 - klo:23:41 »
Pitää paikkansa, että Raamatussa ei kehoiteta uskovia politiikkaan. Eikä Paavali ollut politikko.

Mutta Paavalin kutsumus ei ole ainoa kaikille uskoville kuuluva uravalinta. Itse asiassa tosi harvoille, suurimman osan paikka on tehdä jotain muuta kuin varsinaista julistustyötä. Siitä me ei löydetä raamatusta vastausta, mikä kenellekin sopiva työpaikka on. Uskoisin että siinä voi pitkälti valita itse sellaisen työn, mistä tykkää ja mihin on kykyjä. Jos se jollekin on politikko, niin ei se pahempi ole kuin vaikka putkimies tai kirjanpitäjä.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #116 : 26.02.20 - klo:00:19 »
Pitää paikkansa, että Raamatussa ei kehoiteta uskovia politiikkaan. Eikä Paavali ollut politikko.

Mutta Paavalin kutsumus ei ole ainoa kaikille uskoville kuuluva uravalinta. Itse asiassa tosi harvoille, suurimman osan paikka on tehdä jotain muuta kuin varsinaista julistustyötä. Siitä me ei löydetä raamatusta vastausta, mikä kenellekin sopiva työpaikka on. Uskoisin että siinä voi pitkälti valita itse sellaisen työn, mistä tykkää ja mihin on kykyjä. Jos se jollekin on politikko, niin ei se pahempi ole kuin vaikka putkimies tai kirjanpitäjä.

Kyllä tuossakin totta on, mitä virkkaat (vai onko oikein sanoa "mitä virkat"), mutta Raamatussa opetetaan myös, että "pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu" (1.Kor. 7:20). Poliitikko pysyköön politiikassa, mutta minä vastustan sellaista ajassamme esiintyvää pyrkyryyttä "johtaville paikoille". Valta ja raha korruptoi. Tosin en voi vastaan sanoa, jos joku kertoo kokeneensa Jumalan kehottaneen pyrkiä johonkin tehtävään. Toistan kuitenkin tässä, että Jumalan seurakunta tuntuu unohtaneen tärkeimmän tehtävänsä; kertoa evankeliumia Jeesuksesta ja rukoilla lähimmäistensä ja esivallan puolesta. Rukouksella on pidetty yhteiskuntia ja vanhurskautta voimassa. Raamattu kuitenkin opettaa, että ihmiskunta hylkää Jumalan ja juuri se vetää ihmiskunnan päälle tuomiot.

Minä olen surullinen mihin tämä "oikeusvaltio Suomi" on ajautumassa. Paljon ollaan siunauksen aikoja koettu -vaikka vastoinkäymisiäkin- ja nyt tuntuu siltä, että tässä maassa hyökätään, ei vain uskovia vastaan vaan itse Jumalaakin vastaan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #117 : 26.02.20 - klo:08:21 »
Ei uskovat ole vielä ylösnousemusruumissaan ja leijaile maanpäällä omissa sfääreissään.

Uskovia on mukana liike-elämässä, politiikassa, lääketieteessä, urheilussa ja jopa viihdemaailmassa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #118 : 26.02.20 - klo:08:30 »
Vertaus, että Jumala voisi halutessaan tehdä mitä vaan ja uskovaisten on turha puuttua politiikkaan. On höpsö ajatus.

Samalla kaavallahan me ei sitten autettaisi hukkuvaa avannosta, koska kyllä Jumala voisi.

Abortit on ja kuolemantuomiot ovat murhia ja jos niitä ei vastuteta poliittisesti, niin se olisi sama kuin annettaisiin hukkuvien hukkua.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #119 : 26.02.20 - klo:09:09 »
Vertaus, että Jumala voisi halutessaan tehdä mitä vaan ja uskovaisten on turha puuttua politiikkaan. On höpsö ajatus.

Samalla kaavallahan me ei sitten autettaisi hukkuvaa avannosta, koska kyllä Jumala voisi.

Abortit on ja kuolemantuomiot ovat murhia ja jos niitä ei vastuteta poliittisesti, niin se olisi sama kuin annettaisiin hukkuvien hukkua.

Kysyn tarkennusta tuohon tekstiisi ennen kuin vastaan. Kirjoitit: "Abortit on ja kuolemantuomiot ovat murhia…". Tarkoititko aborttien olevan murhia vai aborttien ja kuolemantuomioiden (esim. hirttämisen tai myrkkyruiskeen) olevan murhia?"

Minulle tulee vieraita hetken kuluttua, mutta palaan illalla foorumille, mikäli Herra suo eli jos elän. Tässä nykyisin mennään eteenpäin hetki eli tunti kerrallaan.

Jumalan siunausta ja varjelusta jokaisen lukijan päivään.