Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista  (Luettu 86236 kertaa)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #300 : 18.05.14 - klo:15:06 »
Joh.16:

13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Matt. 16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

pietarissa oleva henki eli Isän Henki ilmoitti eli paljasti salaisuuden.

nyt jos Pyhä Henki aina sitten iltasella poistuu ja aamulla herätessä tulee takaisin on asia selvä.
(vaikka tästä on kiistaa koska ja miten ja missä ja mink'persuteella ihminen saa tai omaa Pyhän Hengen.)

eli jostain syystä Pyhä Henki ei opettanut Pietaria eikä Johannesta vaikka Herra vakuuttaa:
missä on kaksi minun nimessäni siinä minä olen heidän kanssaan!

Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

nyt Ojalan laskuoppia.
Pietari = 1
Johannes = 1
1 + 1 = 2.
eli Jumalan Pyhä Henki oli läsnä ?
Nuo sanat oli sanottu ennen helluntaita. Pyhää Henkeä ei ollut vielä lähetetty, joten Jeesus puhui Isästä.

hmmmm  ;)
Pyhä Henki jota ei ollut kuitenkin kertoi tämän Pietarille ??
eli Isä sitten itse puhui ??
ja Mooses eli Jumala puhetorvi, sanoo että Jos Jumalan ääni tulee se on iloksi ihmisille eikä huolta ole ??

2. Moos. 20:19
eli saattaa olla että muutkin olisivat kuulleet tahi sitten Jumala puhui suoraan ajatuksiin ja sitten taas kyseessä oli Pyhä Henki eli kuitenkin Isä.

no sama se.


tikli

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #301 : 18.05.14 - klo:15:07 »
MUTTA:

Kyllä Sana opettaa niinkin, että uskova voi harjaantua erottamaan hyvän pahasta.

Hebr 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Tämä kuitenkin edellyttää juurikin sitä, mitä Lydia edellä kirjoitti:

Pyhä Henki johdattaa totuuteen, kyllä hän tunnistaa mikä on Jumalasta. Ongelma onkin siinä ettei pidetä huolta sisäisestä puhtaudesta eikä olla kuulolla mitä Jumalan Henki puhuu. Ei turhaan Raamatussa kehoiteta valvomaan, rukoilemaan, täyttymään Hengellä jne..silloin olemme hereillä eikä uskonnollisuus saa sijaa meissä. Silloin olemme kuulolla.  :)
Ja sitten on myös erikseen eri henkien eroittamisen lahjakin.

Kuinka ihanat ovat naisen "aivot" :)

vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten

mitä on vahva ruoka ??
mitä on täysi-ikäisyys ??
:)
maito eli alkeet tuskin on vahvaa ruokaa. eli

Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

Ei nyt tarkoitukseni ollut keskustella siitä, mikä on vahvaa ruokaa, vaan siitä, että täysi-ikäisyyteen kasvanut kristitty kykenee myöskin erottamaan hyvän pahasta hengellisten aistien harjaantumisen kautta, eli oli jatkoa edellä olevaan viestiini ja siksi punaisella sana: MUTTA:.

Eli toin vain esille, että tällaisiakin uskovia on. :=)
Eli jos oletit, että kuvittelen itseni sellaiseksi, niin asento ja sitten lepo; "En kuvittele".  ;D

Aivan eri asia on sitten se, kuka tällainen täysi-ikäisyyteen päässyt uskova on?

Oma näkemykseni on aika pitkälle se, että näillä foorumeilla  valitettavasti ovat hyvin, hyvin harvassa tällaiset kristityt.
« Viimeksi muokattu: 18.05.14 - klo:15:25 kirjoittanut tikli »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #302 : 18.05.14 - klo:15:14 »
Joh.16:

13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Matt. 16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

pietarissa oleva henki eli Isän Henki ilmoitti eli paljasti salaisuuden.

nyt jos Pyhä Henki aina sitten iltasella poistuu ja aamulla herätessä tulee takaisin on asia selvä.
(vaikka tästä on kiistaa koska ja miten ja missä ja mink'persuteella ihminen saa tai omaa Pyhän Hengen.)

eli jostain syystä Pyhä Henki ei opettanut Pietaria eikä Johannesta vaikka Herra vakuuttaa:
missä on kaksi minun nimessäni siinä minä olen heidän kanssaan!

Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

nyt Ojalan laskuoppia.
Pietari = 1
Johannes = 1
1 + 1 = 2.
eli Jumalan Pyhä Henki oli läsnä ?
Nuo sanat oli sanottu ennen helluntaita. Pyhää Henkeä ei ollut vielä lähetetty, joten Jeesus puhui Isästä.

hmmmm  ;)
Pyhä Henki jota ei ollut kuitenkin kertoi tämän Pietarille ??
eli Isä sitten itse puhui ??
ja Mooses eli Jumala puhetorvi, sanoo että Jos Jumalan ääni tulee se on iloksi ihmisille eikä huolta ole ??

2. Moos. 20:19
eli saattaa olla että muutkin olisivat kuulleet tahi sitten Jumala puhui suoraan ajatuksiin ja sitten taas kyseessä oli Pyhä Henki eli kuitenkin Isä.

no sama se.
Pyhä Henki oli silloin taivaassa kertomassa tuon.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #303 : 21.05.14 - klo:08:34 »
Luin juuri Jaakobin kirjeen 2. luvusta uskosta ja sitä seuraavista teoista, ei voi olla uskoa ilman tekoja, ilman tekoja oleva usko on voimaton jopa kuollut sanoo Jaakob kirjeessään.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #304 : 21.05.14 - klo:13:18 »
2.Tim. 1:
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
2 rakkaalle pojalleni Timoteukselle. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
3 Minä kiitän Jumalaa, jota esivanhemmistani asti palvelen puhtaalla omallatunnolla - samoinkuin minä lakkaamatta muistan sinua rukouksissani öin ja päivin,
4 haluten, muistaessani kyyneleitäsi, saada sinua nähdä, että täyttyisin ilolla -
5 kun mieleeni muistuu se vilpitön usko, joka sinulla on, joka ensin oli isoäidilläsi Looiksella ja äidilläsi Eunikella ja joka, siitä olen varma, on sinullakin.
6 Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.
7 Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.


Jäin miettimään tuota vilpitöntä uskoa, kuinka tärkeää se onkaan (ja miten sen voi itse tunnistaa, tai Jumala sen tunnistaa) ja siihen muuten Paavaöli viittaa kehoittaessaan virittämään armolahjan palavaksi.

Marjatta

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #305 : 21.05.14 - klo:13:49 »
Vilpitön eli teeskentelemätön usko! :) Eli aito usko.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #306 : 22.05.14 - klo:13:42 »
Katsoin äsken tätä ohjelmaa.

Viron pastorit areenalla: Rein Uuemõis 4/4

Hän kysyi puheessan oletko valmis jos Jeesus tulee tänään, rakastatko Jeesusta?
Eletään aikoja jolloin harvoin enää kuulee tällaisia kysymyksiä. Kaikkea muuta tarjoillaan yllinkyllin mistä oma minä saisi tyydytystä.

Suositten tuota, voi katsoa arkistosta.

http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=25496_129881

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #307 : 24.05.14 - klo:17:38 »
Kannattaa lukea allaolevasta linkistä vastaus nro 94:

http://uskojaelama.net/arkisto/index.php?topic=4336.90

Olen viime päivinä mietiskellyt kovasti viimeisiä vuosiani srk:n piirissä ja yrittänyt yhdistää vaikeuksien ilmestymistä siihen missä milloinkin kävin.
Yhteensatuumia on hieman liikaa jotta voisin olla väärässä. :(

Oudossa rukouspiirissä monia sairastui jatkuvasti vakavasti. Kun itse sairaana pyysin heidän esirukoustaan kaikki meni vain pahemmaksi ja niin
huonossa kunnossa että luulin kuolevani , sitä kesti vuoden.
samoin suureen leikkaukseen jouduin ja suureen ahdinkoon jopa pelkoon kadotuksesta vaikka Herran pitäisi antaa rauha
vaikeuksissakin......... nyt mietin niitä paikkoja ja näen asian selvemmin. ihmettelen suuresti miten nuo humpuukimaakarit saavat rauhassa saarnata
TV7:lla ja heidän suuria kokouksiaan mainostetaan näin laajasti.
Miten tuollainen esitys (=näytelmä) voi edes upota ihmisiin ??  :-[

Rakas Isä Taivaan , armahda meitä  :'(

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #308 : 27.05.14 - klo:20:10 »
Lueskelin Ilmestyskirjaa ja ajattelin kuinka suuri ja Pyhä on Jumala, eikä hänen kanssaan leikitellä. Tulee vielä aika jolloin vihan maljat kaadetaan maan asukasten päälle.
Vielä on aika pestä vaatteensa ja valkaista ne Karitsan veressä.
7:
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #309 : 30.05.14 - klo:13:04 »
Ilmestyskirja on niin vaikeasti ymmärrettävä kirja. Löysin laatikostani Martta Kaukomaan kirjan Karitsan tie, joka on ilmestyskirjaa valaiseva teos. Olen joskus varmaan aloittanut sitä mutta nyt ajattelin lukea sen kunnolla loppuun asti.

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #310 : 03.06.14 - klo:11:30 »
^
Linkin takana luentosarja Ilm.kirjasta. En tiedä, selkeneekö se siitäkään, mutta ainakin mielenkiintoista. Teol.tri Anssi Simojoki luennoi, alkaa sivun pohjalta:

http://vakkasuomenjpyhdistys.wordpress.com/raamattuopetukset/

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #311 : 05.06.14 - klo:23:27 »

Aina sitä uutta oppii, en ollut kuullut tuota vainojen aikaista tapaa.

Kala

Kala on vanhimpia Kristus-kuvioita. Vainojen aikana kristityt tunnistivat toisensa piirtämällä kalan maahan, pöydälle tai seinälle. Kalaa tarkoittavan kreikankielisen sana kirjaimet (i-kh-th-y-s) ovat samat kuin alkukirjaimet sanoissa Iesous Khristos Theou Hyios Soter = Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

Kala tarkoittaa Jeesusta kuolleista nousseena Vapahtajana. Tämä juontuu siitä, että Jeesus vertasi itseään profeetta Joonaan, joka oli kolme päivää suuren kalan sisässä. (Matt. 12:39-40) Kala kuvaa ihmisiä, jotka Kristus kokoaa seurakunnaksi (Matt. 13:47) sekä muistuttaa kristittyjä saamastaan tehtävästä olla "ihmisten kalastajia" (Matt. 4:19).

"Ja hän käski kansan asettua ruohikkoon, otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi leivät opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle. Ja kaikki söivät ja tulivat ravituksi". (Matt. 14:19-20)
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo:23:36 kirjoittanut Lydia »

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #312 : 05.06.14 - klo:23:28 »
^
Linkin takana luentosarja Ilm.kirjasta. En tiedä, selkeneekö se siitäkään, mutta ainakin mielenkiintoista. Teol.tri Anssi Simojoki luennoi, alkaa sivun pohjalta:

http://vakkasuomenjpyhdistys.wordpress.com/raamattuopetukset/

Kiitos linkistä. Harmi vain kun en saanut kuulumaan. :-\ Pitänee vielä tutkia missä se vika nyt on.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #313 : 12.06.14 - klo:20:31 »
^
Linkin takana luentosarja Ilm.kirjasta. En tiedä, selkeneekö se siitäkään, mutta ainakin mielenkiintoista. Teol.tri Anssi Simojoki luennoi, alkaa sivun pohjalta:

http://vakkasuomenjpyhdistys.wordpress.com/raamattuopetukset/
Kuuntelin johdantoluennon. Jos aikaa löytyy, taidan kuunnella useammankin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #314 : 18.06.14 - klo:20:42 »
Olisikohan nyt tapahtumassa enemmänkin siirtymää helluntailaisuudesta uskonsanalaisuuteen?  http://www.elamansana.fi/news/583/56/Tervetuloa-Uskonfestivaaliin-heinaekuussa