Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista  (Luettu 86282 kertaa)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #90 : 15.12.13 - klo:14:00 »

Hyvin kärjistetty huuto.


niin  :-\

oliko huutaja siis sinä vai minä ?

Hypätkää yli tämä osa ,sillä se on vain huuto ei pää idea, pää idea on että.

Jos en ole avioliitossa kuinka voin rikkoa sen.
jos minulla ei ole lakia kuinka voin rikkoa sen.

jos olen avioliitossa voin sen rikkoa ja jos rikon tarvitsen armoa.
ellen riko en tarvitse armoa.

jos minulla ei ole lakia, mihin tarvitsen armoa ?

ja vielä jos en tarvitse kaupasta maitoa, miksi menen kauppaan !

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #91 : 15.12.13 - klo:14:08 »
Tämä on kaunis lause ja asian ydin
Lainaus
Jeesus on seurakuntaa varten tullut, varjelemaan ja viljelemään.
Seurakunta on varjeltu ja suojattu ja pelastuttu, ja seurakunta palvelee Jeesusta !

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #92 : 15.12.13 - klo:14:10 »
pää idea on että.

Jos en ole avioliitossa kuinka voin rikkoa sen.
jos minulla ei ole lakia kuinka voin rikkoa sen.

jos olen avioliitossa voin sen rikkoa ja jos rikon tarvitsen armoa.
ellen riko en tarvitse armoa.

jos minulla ei ole lakia, mihin tarvitsen armoa ?

ja vielä jos en tarvitse kaupasta maitoa, miksi menen kauppaan !
Onko se pääidea joku noista vai ovatko nuo perusteluja jollekin muulle?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #93 : 15.12.13 - klo:14:11 »

Elämän Hengen laki tarkoittaa että elämme Elämän hengen johdossa Jumalan tahdon mukaan ja näin täytämme lain

EI, ja EI !
Meillä ei ole lakia !

Elämän hengen laki (tähän pieni varaus) on että Jeesus tekee meissä mitä tekee !
ja jos meissä on Jeesus meissä ei ole lakia !

me emme täytä lakia vaan JEESUS teki sen !
ja taas meillä on vain kolme lakia, ja nämä eivät ole Mooseksen kautta vaan Adamista ja Nooasta.

Adam eikä Nooa tiennyt että Moosesta on olemassakaan !
eli heillä ei ole Moosesta eikä meillä, sillä Mooses on juutalaisten laki ja pelastus ! ei meidän.
ja laki ei pelasta, totta se pelastaa jos pitää kaikki, joten myös he tarvitsevat armoa eli Jeesusta.

ja vielä kerran.

sinä hetkenä kun Jeesus tuli sydämeen laki kuoli ja haudattiin ja kuolleet eivät puhu tahi vaadi !

tätä samaa on opetettu 70 luvulta asti ja vieläkin olen suuri lain intoilija ja se juuri saa aikaan pelkoa ja vihaa ja tekoja !

Jeesus ei vaadi meiltä mitään tekoja, vaan itse tekee kaiken !
me olemme Herran sisällä samalla tavalla kuin pieni vauva on äidin sisällä ja kun Jeesus tulee toisen kerran me synnymme uudelleen ja uusiksi !

Kukaan ei voi vaatia tahi edes odottaa että vauva, sikiö tekee jotain !
mahdotonta !

vauva syö äitiään kunnes näkee äidin kasvot ! ja silloin äiti ja vauva iloitsee !

Jeesus on meidän, vauvojen leipä !
vauva ei anna äidillä mitään vaan vaan äiti antaa kaiken vauvalle !

ja sitten, Jumalan NIMI, El Saddai on KAIKKIVALTIAS ja tämä voidaaan suomentaa:

Äidin rinta joka on täynnä maitoa !
Tämä on Kaikkivaltiaan NIMI !

eli unohtakaa mitä olette laista oppineet ! se ei ole meille !
tähän varaus.
Mutta LUPAUS on meille ei laki-



Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #94 : 15.12.13 - klo:14:13 »
pää idea on että.

Jos en ole avioliitossa kuinka voin rikkoa sen.
jos minulla ei ole lakia kuinka voin rikkoa sen.

jos olen avioliitossa voin sen rikkoa ja jos rikon tarvitsen armoa.
ellen riko en tarvitse armoa.

jos minulla ei ole lakia, mihin tarvitsen armoa ?

ja vielä jos en tarvitse kaupasta maitoa, miksi menen kauppaan !
Onko se pääidea joku noista vai ovatko nuo perusteluja jollekin muulle?

Hyvä sinä näet selkeästi :)
eli perusteluita eli.

eli jos minulla ei ole vaimoa en voi rikkoa vaimoa vastaan.
hhmmm..

eli vertaus tahi esikuva... hmmmmm-

joten todella odotan sitä päivää Kun Jumala auttaa minua eikä tarvitse änkyttää kuten Mooses tahi Apostoli.
ja sitten on sanani selkeät ettekä mitään kysy :)

jos vettä ei sada en kastu :)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #95 : 15.12.13 - klo:14:18 »
Oletteko koskaan ihmetelleet miten vihollisen palvelijat täydellisen itsestään noudattavat herransa tahtoa?

Sitä toivoisi että mekin samalla automaatiolla noudattaisimme oman Herramme tahtoa  :-\

He mitään miettimättä tekevät pahaa toisilleen jatkuvasti ja jokapaikassa- ei minkään laista ongelmaa tottelemisessa.


Voisiko siis olla että mekin sittenkin automaattisesti teemme Jumalan tahdon vaikka emme sitä ymmärrä tai analysoi tai tarkkaile.
Se tulee itsestään sydämestä jos siellä Jeesus asuu ja vaikuttaa.

Olisko siis tärkeintä seurustella enemmän Jeesuksen kanssa ja vahvistaa Hänen vaikutustaan sydämessäni kuin täällä analysoida muiden käsitystä armosta tai sen opetuksesta?

Miten voisi tuoda sitä oikeaa armoa ja Jumalan tottelemista tai Hänen armollisuutensa vaikutusta esiin täällä mahdollisesti jotenkin muuten kuin väittelemällä kuka ymmärtää armon parhaiten ???

Tämä automaatio on Jumalan Pyhä Henki !

ja tämän voi hyvin ajatella, että Jumalan Pyhä Hengen vaikutus on kuin viinan vaikutus.
ja sitten se mitä teet et tee itse vaan viina sinussa !

eli apostolit pelkäsivät ja olivat peloissaan. ja sitten he saivat taivaallista viinaa ja tekivät kännissä mitä tekivät !
eli Pyhä Henki teki sen mitä teki !

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #96 : 15.12.13 - klo:14:20 »
pää idea on että.

Jos en ole avioliitossa kuinka voin rikkoa sen.
jos minulla ei ole lakia kuinka voin rikkoa sen.

jos olen avioliitossa voin sen rikkoa ja jos rikon tarvitsen armoa.
ellen riko en tarvitse armoa.

jos minulla ei ole lakia, mihin tarvitsen armoa ?

ja vielä jos en tarvitse kaupasta maitoa, miksi menen kauppaan !
Onko se pääidea joku noista vai ovatko nuo perusteluja jollekin muulle?

Hyvä sinä näet selkeästi :)
eli perusteluita eli.

eli jos minulla ei ole vaimoa en voi rikkoa vaimoa vastaan.
hhmmm..

eli vertaus tahi esikuva... hmmmmm-

joten todella odotan sitä päivää Kun Jumala auttaa minua eikä tarvitse änkyttää kuten Mooses tahi Apostoli.
ja sitten on sanani selkeät ettekä mitään kysy :)

jos vettä ei sada en kastu :)

hyvä Vastis  ;D  alat päästä asian ytimeen  :P

noh , sinua vaan hämää sana laki :)

tiedätkös että sekin on lakia jos omena putoaa puusta..... mutta sen syöminen on armoa :)

joten älä nyt liikaa takerru sanaan laki tuossa yhteydessä "Elämän Hengen laki"  siis se mitä Jeesus vaikuttaa ja tekee on Hengen lakia *sydän*

"Minä aina teen sitä mikä on Isän tahto" 


Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #97 : 15.12.13 - klo:14:23 »
Vastiksen terminologia on taas kiikun kaakun mutta tuota on juuri Hengen lakikin :)

Nyt jotkut sitten tappelee siitä kenessä tuo laki vaikuttaa tai ei vaikuta ja kuka on oikeassa ja kuka ei.

No, siitä ei ole mitään hyötyä 1. sen takia koska kaikki eivät ymmärrä sanoja samalla tavalla (kuten sinä sanaa laki)
2. kaikki eivät ymmärrä hengellisiä syvyyksiä
3. hengelliset täytyy tutkia hengellisesti
4. te ette siedä vahvaa ruokaa

syitä siis riittää

samaa väittelyä tuolla siis käydää sanasta armo.... eikä päästä yhteisymmärryksen koska se pitää elää eikä selittää----

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #98 : 15.12.13 - klo:14:25 »
Vastis vaan joutuu hämilleen kun vihdoin joku kuuntelee.....

se on tuttu tunne, sitä paasaa kovaan ääneen kun ei saa puheenvuoroa koskaan eikä kukaan kuuntele ja sitten kun kerran kuukaudessa joku yhtäkkiä kuuntelee niin menee sanattomaksi  :-[

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #99 : 15.12.13 - klo:14:27 »
Tämän Kristuksen lain alta meidän ei pidä pyrkiä pois armon alaisuuteen - sehän
juuri on armoa, että olemme vapautetut lain alaisuudesta ja saamme elää nyt
Kristuksen laissa! Meidät on siirretty lain orjuudesta Jeesuksen ystävyyteen.
Saamme elää siis vajavaisina, täyttämättä kokonaan tätä uutta lakia - mutta
kasvaen kohti Jumalan tarkoittamaa päämäärää.

Tuota lihavoitua en oikein ymmärrä. Mitähän mahdat tarkoittaa? Mielestäni Kristuksen laki (sitä kutsutaan myös vapauden laiksi ja elämän hengen laiksi) merkitsee nimenomaan armon alaisuutta. Toinen ei ole mahdollinen ilman toista. Monen mielestä armoa painotetaan liikaa, jolloin ihmiset armon varjolla siirtyvät vähitellen laittomuuteen. Mutta kokonaan jää huomioimatta se, että laittomuus on nimenomaan lain alaisuutta (synti on laittomuus, 1. Joh. 3:4).
Viittaan tuossa siihen mitä sinä kirjoitit: "Tuohan on Jeesuksen sanojen mukaan lain tiivistelmä (lisättynä käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken). Kuten huomaamme laki ei ole lepsu eikä suinkaan mihinkään kadonnut. Tänäänkin se on voimassa kaikessa hirmuisuudessaan. Ainoa keino päästä pälkähästä on siirtyä lain alta armon alaisuuteen"

Tarkoitin sitä, että Jeesuksen antama "lain tiivistelmä" ei ole mikään hirmuinen asia jonka alta olisi
pyrittävä pois. Paitsi että Jeesus tiivisti tällä tavalla lain, hän myös antoi sen meille uutena
käskynä: "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut".

Luulin siis, että sinä ehdottomasti pyrit tämän käskyn alta pois. Mutta eihän tässä kohta enää tiedä
kuka mitäkin tarkoittaa, huh...

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #100 : 15.12.13 - klo:14:36 »
samaa väittelyä tuolla siis käydää sanasta armo.... eikä päästä yhteisymmärryksen koska se pitää elää eikä selittää----
Kiitos, Kurjenmiekka, tästä kommentista! Väittelyksihän nämä asiat helposti menevät,
eikä sille taida olla loppua näkyvissä jos yhteisymmärrykseen asti pitäisi päästä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #101 : 15.12.13 - klo:14:57 »
Tarkoitin sitä, että Jeesuksen antama "lain tiivistelmä" ei ole mikään hirmuinen asia jonka alta olisi
pyrittävä pois. Paitsi että Jeesus tiivisti tällä tavalla lain, hän myös antoi sen meille uutena
käskynä: "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut".

Lain tiivistelmästä Matt. 22. luvussa, jakeissa 34-40 tulee selvästi ilmi, mistä laista on kysymys. Ja se on yhtä hirmuinen meille kummallekin, mikäli näemme sen, ettemme sitä pysty täyttämään. Raamattu sanoo sitä synnin ja kuoleman laiksi (Room. 8:2). Mutta elämän hengen laki ei sisällä uhkaa eikä tuomiota, vaan siinä itse Kristus istuu sydämen valtaistuimella ja vaikuttaa yhtä ja toista. Synnin ja kuoleman lai alainen ajattelutapa lähtee siitä, että ihminen voi vapaasta tahdostaan rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä. Se ei kuitenkaan ole evankeliumia, joka rakentuu kokonaan sen varaan, mitä Toinen on tehnyt puolestamme.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #102 : 15.12.13 - klo:15:24 »
Suotakoon jokaiselle oikeus armoon ja lakiin ja tapa miten sen ymmärtää ja sisäistää, ei täällä kukaan voi toiselta armoa eikä lakiakaan varastaa.
Laki ja armo, totuus ja rakkaus, siinä pareina, molemmat ovat orpoja ilman toista.

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #103 : 15.12.13 - klo:15:32 »
Tarkoitin sitä, että Jeesuksen antama "lain tiivistelmä" ei ole mikään hirmuinen asia jonka alta olisi
pyrittävä pois. Paitsi että Jeesus tiivisti tällä tavalla lain, hän myös antoi sen meille uutena
käskynä: "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut".

Lain tiivistelmästä Matt. 22. luvussa, jakeissa 34-40 tulee selvästi ilmi, mistä laista on kysymys. Ja se on yhtä hirmuinen meille kummallekin, mikäli näemme sen, ettemme sitä pysty täyttämään. Raamattu sanoo sitä synnin ja kuoleman laiksi (Room. 8:2). Mutta elämän hengen laki ei sisällä uhkaa eikä tuomiota, vaan siinä itse Kristus istuu sydämen valtaistuimella ja vaikuttaa yhtä ja toista. Synnin ja kuoleman lai alainen ajattelutapa lähtee siitä, että ihminen voi vapaasta tahdostaan rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä. Se ei kuitenkaan ole evankeliumia, joka rakentuu kokonaan sen varaan, mitä Toinen on tehnyt puolestamme.
Taitaa olla niin, ettei meillä ole juuri mitään eri käsitystä näistä asioista.
Näistä kirjoittaminen eri puolia painottaen, ja ehkä ennakko-olettamukset
toisen käsityksistä, saavat aikaan sen että tämä näyttää uskonsodalta.
Ja kun vielä kirjoittaminenkin on vajavaista, omien ajatusten täydellinen
ilmaiseminen taitaa olla mahdotonta...

Ehdotan että tämä sanasota katsotaan päättyneeksi. Jatketaan armossa
elämistä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #104 : 15.12.13 - klo:16:10 »

Elämän Hengen laki tarkoittaa että elämme Elämän hengen johdossa Jumalan tahdon mukaan ja näin täytämme lain
Siis ettäkö me täytämme lain omalla elämällämme?
Ei onnistu ainakaan minun elämälläni.