Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista  (Luettu 87193 kertaa)

Veera

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #120 : 16.12.13 - klo:10:16 »
Ja toinen vastaus Vastavoimalle. Voit hakea Raamattu-haulla esimerkiksi www.uskonkirjat.net-palvelusta hakusanojen avulla.

Linkki tässä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
« Viimeksi muokattu: 16.12.13 - klo:10:19 kirjoittanut Veera »

Veera

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #121 : 16.12.13 - klo:10:40 »
Arvoisa Vastavoima, olen täällä keskustelemassa samoin kuin kuka tahansa muu. Ja kommentoin asioita. Hiukan huvittaa tuo lauselmasi "hienoin sanakääntein". Jokaisella on oma tyylinsä.

Se linkki toimii, josta sanon, että tässä linkki. Katso sieltä, ole hyvä.

Room. 8
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

Ja todellakin, en tiedä, miten Jumala määrittelee lapseuden. Näin on.

Veera

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #122 : 16.12.13 - klo:11:17 »
Olen Vastavoiman kanssa eri mieltä.

Paavali kirjoittaa, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kun luetaan vähän pidemmälle.

Gal. 3
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #123 : 16.12.13 - klo:11:23 »
Olen Vastavoiman kanssa eri mieltä.

Paavali kirjoittaa, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kun luetaan vähän pidemmälle.

Gal. 3
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Mun kanssani saat olla erimieltä.
Oletko Apostoli Paavalin opetuksen kanssa samaa mieltä että vain poikalapsi voi olla perillinen ja vain poika lapsi on jälkeläinen?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #124 : 16.12.13 - klo:11:25 »
Olen Vastavoiman kanssa eri mieltä.

Paavali kirjoittaa, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kun luetaan vähän pidemmälle.

Gal. 3
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Gal&c=3&v=1&t=KJV#conc/26
http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G5207&t=KJV

Strong's Number G5207 matches the Greek υἱός (huios)

a son
sons of Abraham

suomeksi, mitä google kääntää:
poika
Aabrahamin pojat

Oletko samaa mieltä mitä Apostoli vai opetat toista oppia ??



Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #125 : 16.12.13 - klo:11:30 »
Olen Vastavoiman kanssa eri mieltä.

Paavali kirjoittaa, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kun luetaan vähän pidemmälle.

Gal. 3
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
"te siis olette Aabrahamin siementä,"

http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Gal&c=3&v=1#conc/29
http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G4690&t=KJV

Strong's Number G4690 matches the Greek σπέρμα (sperma)

oletan että tiedät ja ymmärrät mitä sperma on, ellei voin sen esille tuoda.

onko naisella itsessään spermaa eli siemennestettä eli siittiösoluja eli mies?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Siemenneste

Siemenneste eli sperma on siittiöitä sisältävää uroksen tuottamaa eritettä. Sen tarkoituksena on kuljettaa ja ravita siittiöitä, joiden tehtävänä on munasolun hedelmöittäminen ja naaraan tekeminen raskaaksi.

Jumalan Sana lupasi Aabrahamin siemennesteen olevan perillisiä ??

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #126 : 16.12.13 - klo:18:59 »

Elämän Hengen laki tarkoittaa että elämme Elämän hengen johdossa Jumalan tahdon mukaan ja näin täytämme lain
Siis ettäkö me täytämme lain omalla elämällämme?
Ei onnistu ainakaan minun elämälläni.

Vai tarkoittaako Kurjenmiekka, että laki tulee kirjoitetuksi sydämen lihatauluihin (niinkuin Raamatussa ilmaistaan) ja vaelletaan Hengessä.

Niin sitä juuri tarkoitan. Ja sen takia selvensin asiaa kertomalla ensin jumalattomien itsestään selvyyedstä tehdä pahaa.
Samoin tulisi jumalisten olla itsestään selvästi tekemässä hyvää jos omistavat Jeesuksen sisällään- tai on joskus opetettu sitäkin että hyvin kykenemme estämään Jeesuksen ilmi tulon sisimmästämme.

Mutta tiedän että tämän ymmärtäminen on juuri foorumien vuosia vanha ongelma joten en siitä sen enempää jaksa väitellä.

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #127 : 16.12.13 - klo:19:03 »
Onko Vastis harhaoppinen jos hän opettaa että vain miehet pelastuu ?

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #128 : 16.12.13 - klo:19:52 »
Onko Vastis harhaoppinen jos hän opettaa että vain miehet pelastuu ?
On.

Lisäksi Vastiksen kirjoitelmat ovat monimutkaisia ja epäselviä, niissä on työlästä
pysyä mukana.

Ja lisäksi niitä on niin paljon, että tavallinen kuolevainen ei meinaa edes jaksaa
pysyä vauhdissa mukana  :-\

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #129 : 16.12.13 - klo:20:41 »
i see!
sinulla ei ole kysymystä vaan päätelmä ja varmuus ??

Monimutkaisia ja mahdollisesti epäselviä, ... joten täytyy kaivaa ja kaivaa.

ei näitä ole tarkoitettu kuolevaisille vaan kuolemattomille

Sama päätelmä minulla on kuin itselläsikin: "Jos Vastavoima opettaa että vain miehet pelastuvat, toki on"

"Kaivaa ja kaivaa" ... en nyt yksinkertaisesti jaksa tätä asiaa kaivaa enempää. Olen pahoillani.
Pelastus ei taida riippua siitä mihin voimamme riittävät.

"ei näitä ole tarkoitettu kuolevaisille": tämä on suuri helpotus :)
« Viimeksi muokattu: 16.12.13 - klo:20:43 kirjoittanut Taisto »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #130 : 16.12.13 - klo:21:41 »
Onko Vastis harhaoppinen jos hän opettaa että vain miehet pelastuu ?


Lainaus käyttäjältä: Room.10
3 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #131 : 16.12.13 - klo:21:45 »
Lainaus käyttäjältä: Joh.11
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #132 : 16.12.13 - klo:22:56 »

Mutta edelleen ja jatkuvasti, ellei Herra tahi Jumalan Sanan pohjalta muuta osoiteta niin, naisilla ei ole perintö oikeutta eikä ole perillisiä.
Taivaan he kyllä perivät, mutta ei sitä kaikkea mitä on luvattu esim. Aabrahamille.


Laitahan lyhyesti mitä on Aabrahamille luvattu.

Kai tämä muitakin kuin Paavalia ja kavereitaan koskee - viittaan sanaan 'meidän'

Lainaus käyttäjältä: Ef.1
11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #133 : 16.12.13 - klo:23:13 »
No, jos usko ja pelastus on myös naisilla, niin mitä noista muista enää taivaassa jää puuttumaan?

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #134 : 17.12.13 - klo:21:59 »
Aamulla kun luin Luukkaan evankeliumista ajattelin; voi Pietaria.  :(
Opetuslasten rakastama Jeesus oli menossa kuolemaan ja Pietari sillä hetkellä joutui siihen tilaan että kielsi Jeesuksen, mikä pettymys itseensä, katumus ja ahdistus ja tuska, siinä tilassa seurata mitä Jeesukselle tapahtui. Onneksi hän ei tehnyt sitä mitä Juudas teki tekonsa jälkeen.

Ja mikä kohtaaminen Pietarilla Jeesuksen kanssa myöhemmin.  :)
« Viimeksi muokattu: 17.12.13 - klo:22:23 kirjoittanut Lydia »