Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista  (Luettu 86759 kertaa)

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #165 : 26.12.13 - klo:13:53 »

Niin juuri..voikohan sitten saada itseensä jotain väärää jos itse laittaa käden jonkun päälle ???
Ei siitä toisesta ihmisestä mitään hyppää käsien kautta. Mielestäni kysymyksessä on yksinkertaisesti se, että käsien päälle paneminen on siunauksen antamista toiselle ja toisen tehtävälle. Se on tavallaan myös hyväksynnän antamista. Jos osoittautuu, että tuo henkiö on käsien päälle panon hetkellä osallinen johonkin väärään oppiin tai vääryyteen, tulee osalliseksi siitä tai leimatuksi itsekin. Parempi hetken katsoa eli ei olla liian kerkeä kuin katua.

Mietin tätä siksi kun eräs uskomaton henkilö halusi puolestaan rukoiltavan ja samalla antaa elämänsä Jeesukselle..että teinköhän väärin pitämällä kättäni hänen yllään.
Mikä olisi viisain tapa toimia tuollaisessa tilanteessa, kuinka itse olette toimineet :)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #166 : 26.12.13 - klo:14:07 »
Käsien päälle laittaminen tahi olkapäälle on "hyväksi" etsijälle, mutta rukous ei kaipaa sitä, eli "se on tarkoitettu" isompaa siunaukseen, hmmm.
eli etsivän sielun voi kantaa Herran eteen vaikka ei laita käsiä hänen päällensä.

Tässä yhteydessä saattaa olla myös tämä:

Aabraham lähetti palvelijansa hakemaan vaimoa pojalleen :) ja käski tahi pyysi:

1. Moos. 24:2 Niin Aabraham sanoi palvelijallensa, talonsa vanhimmalle, joka hallitsi kaikkea, mitä hänellä oli: "Pane kätesi kupeeni alle.

1. Moos. 47:29 Kun lähestyi aika, jolloin Israelin oli kuoltava, kutsui hän poikansa Joosefin ja sanoi hänelle: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin pane nyt kätesi minun kupeeni alle ja osoita minulle laupeus ja uskollisuus: älä hautaa minua Egyptiin,

http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Gen&c=24&v=1#conc/2
_______________

just "päätin" etten kovin nopeasti vastaa, mutta se on itselleni vaikeaa. mikä avuksi  :'(

Room. 5:3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

eli tarvitsen pitkämielisyyttä eli kärsivällisyyttä ja sen on "jonon viimeisenä osana".

Ahdistus
Kärsivällisyys
kestäminen
toivo

ja toivo ei saata meitä häpeään :)

hhmmm, tämä oli myös Herran tie !

Hepr. 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,

HHmmm, sama se, nyt olen hetken hiljaa :)
« Viimeksi muokattu: 26.12.13 - klo:14:09 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #167 : 26.12.13 - klo:14:11 »
Ap. t. 8:13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.

Ap. t. 8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa

Paha saattaa "aina" matkia Jumalaa.
______________________

Ap.t. 19:11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
« Viimeksi muokattu: 26.12.13 - klo:14:13 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #168 : 26.12.13 - klo:14:13 »
Lainaus
Käsien päälle laittaminen tahi olkapäälle on "hyväksi" etsijälle, mutta rukous ei kaipaa sitä, eli "se on tarkoitettu" isompaa siunaukseen, hmmm.
eli etsivän sielun voi kantaa Herran eteen vaikka ei laita käsiä hänen päällensä.

Ai joo :) täytyy opetella toimimaan erilailla jos sattuu vastaavaa eteen..ehkä sitä on saanut jonkinlaista esikuvaa
helluntaiseurakunnasta, muistelen että siellä siunaavat uskoon tulleita ???
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #169 : 26.12.13 - klo:14:14 »

Niin juuri..voikohan sitten saada itseensä jotain väärää jos itse laittaa käden jonkun päälle ???
Ei siitä toisesta ihmisestä mitään hyppää käsien kautta. Mielestäni kysymyksessä on yksinkertaisesti se, että käsien päälle paneminen on siunauksen antamista toiselle ja toisen tehtävälle. Se on tavallaan myös hyväksynnän antamista. Jos osoittautuu, että tuo henkiö on käsien päälle panon hetkellä osallinen johonkin väärään oppiin tai vääryyteen, tulee osalliseksi siitä tai leimatuksi itsekin. Parempi hetken katsoa eli ei olla liian kerkeä kuin katua.

Mietin tätä siksi kun eräs uskomaton henkilö halusi puolestaan rukoiltavan ja samalla antaa elämänsä Jeesukselle..että teinköhän väärin pitämällä kättäni hänen yllään.
Mikä olisi viisain tapa toimia tuollaisessa tilanteessa, kuinka itse olette toimineet :)
Okei, kysymys ei nyt ollut 'virkaan' asettamisesta. Nopeasti vilkaistuna löysin kolme kohtaa Raamatusta, jossa puhutaan käsien laittamisesta jonkun päälle uudestisyntymisen yhteydessä eli et mielestäni tehnyt väärin. Helluntailaisen opillisen näkemyksen omaavat eivät löydä ehkä kuin yhden jakeen.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #170 : 26.12.13 - klo:14:19 »
Kuten Minun ja teidän Jumalalamme, niin Herra sanoi:
vapaa käännös.

Sanoista havaitsee hengen, ja sitten vielä jos meillä on sama Henki,
viittaus Joosua ja Kaaleb.

hhmmm

Joten taas alkuun eli, Lukekaa Jumalan Sanaa ja se auttaa KAIKESSA.
ja me emme eksy ! ja sitten tulee Jumalan voima eli Henki ja tekee mitä tekee.
se ei ole meidän työ vaan Jumalan.
Kunhan teemme mitä on käsketty ja neuvottu.

eli seuraamme Herraa ! ja teemme samoja tekoja :)

Herra oli "samanlainen kuin me" tyhjä savi-astia ja voima oli Hänellä !

Me voimme päästä samaa ja sitten savi-astiasta tuleva voima ei NÄYTÄ tulevan meistä vaan Jumalasta.
eli Kirkkaus kuten Jeesus rukoili.

Mitä Aadan menetti synnin tähden ja miten se peitettiin ?
ja mitä Jeesus toi meille. Jumalan Kirkkauden savi-astiaan!

eli 1 Kor 15:45 eteen päin.
____________________
ja nyt sitten olen hetken hiljaa.  ::)


Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #171 : 26.12.13 - klo:14:36 »

Niin juuri..voikohan sitten saada itseensä jotain väärää jos itse laittaa käden jonkun päälle ???
Ei siitä toisesta ihmisestä mitään hyppää käsien kautta. Mielestäni kysymyksessä on yksinkertaisesti se, että käsien päälle paneminen on siunauksen antamista toiselle ja toisen tehtävälle. Se on tavallaan myös hyväksynnän antamista. Jos osoittautuu, että tuo henkiö on käsien päälle panon hetkellä osallinen johonkin väärään oppiin tai vääryyteen, tulee osalliseksi siitä tai leimatuksi itsekin. Parempi hetken katsoa eli ei olla liian kerkeä kuin katua.

Mietin tätä siksi kun eräs uskomaton henkilö halusi puolestaan rukoiltavan ja samalla antaa elämänsä Jeesukselle..että teinköhän väärin pitämällä kättäni hänen yllään.
Mikä olisi viisain tapa toimia tuollaisessa tilanteessa, kuinka itse olette toimineet :)
Okei, kysymys ei nyt ollut 'virkaan' asettamisesta. Nopeasti vilkaistuna löysin kolme kohtaa Raamatusta, jossa puhutaan käsien laittamisesta jonkun päälle uudestisyntymisen yhteydessä eli et mielestäni tehnyt väärin. Helluntailaisen opillisen näkemyksen omaavat eivät löydä ehkä kuin yhden jakeen.

Kiitos nyt selkisi, eli se kättenpäälle paneminen koskee vaan tietynlaista toimintaa, ei uudestisyntymisen yhteyttä :)helpotti.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #172 : 26.12.13 - klo:15:06 »
Niin juuri..voikohan sitten saada itseensä jotain väärää jos itse laittaa käden jonkun päälle ???
Tätä voisi ajatella myös toisin päin: suostunko siihen että joku siunaa minua
ja laittaa kätensä päälleni?

Meillä kävi joskus kauppias myymässä itse tekemiään saviastioita. Hän oli kirjoittanut
astioihinsa raamatunlauseita, ja niiden avulla hän käänsi kätevästi puheen
hengellisiin asioihin. Kun hän teki lähtöä, niin eteisessä hän kysyi, saako hän siunata
meitä. Sanoin, että en voi ottaa vastaan siunausta ihmiseltä jota en edes tunne.
Mistä olisin voinut lyhyen jutustelun perusteella tietää, minkä opin kannattaja hän itse asiassa on
ja millaista siunausta hän olisi meille antamassa?

Mielessäni oli myös jae hebr 7:7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Voisi ajatella, aivan oikeutetusti, että luuleeko kiertelevä kauppias liian suuria itsestään
jos haluaa siunata tällä tavalla asiakkaitaan... Siis että hän itse ehdottaa siunaamista.
Eikö se pitäisi mennä niin päin että joku pyytää siunausta toiselta?

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #173 : 26.12.13 - klo:15:58 »
Mielessäni oli myös jae hebr 7:7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Voisi ajatella, aivan oikeutetusti, että luuleeko kiertelevä kauppias liian suuria itsestään
jos haluaa siunata tällä tavalla asiakkaitaan... Siis että hän itse ehdottaa siunaamista.
Eikö se pitäisi mennä niin päin että joku pyytää siunausta toiselta?


Niin vaikea sanoa mikä lie ollut kauppiaan motiivi, mutta aika arvaamatonta olisikin
antaa tuntemattoman siunata itseään..nykyään kun on vaikka sun minkälaista oppia
liikenteessä jos on siunaajaakin. (eikös ne reiki-hoidoissakin tuppaa "siunaamaan" ihmisiä, enkelienergiaa jakamalla)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #174 : 31.12.13 - klo:17:47 »
Joskus nolottaa kun esirukouspyyntöjen ääneen lukijat eivät tajua yhtään sensuroida mitä lukevat ääneen.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #175 : 12.01.14 - klo:16:41 »
Mielenkiintoista miten Paavalilta vietiin vapaus ja inhimilliset elämän olosuhteet, mutta oli yksi asia mitä hän ei menettänyt, evankeliumin julistamisen, se jatkui vankilassakin. Mehän keksitään kaikenlaisia syitä miksi ei nyt oikein voi edes uskostaan mainita elinpiirissään, on sitä ja tätä sen tuhatta selitystä. Eikä meillä ole suurta hätää hukkuvista, eikä aina itsestämmekään, mennä porskutetaan tässä ajassa kuin kala vedessä.

Marjatta

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #176 : 12.01.14 - klo:16:54 »
Gal 2 luvussa
Paavalin asenne evankeliumiin  on sitä, mitä Lydia edellä kirjoitti

4. Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5. me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #177 : 18.01.14 - klo:16:55 »
Uskonasioistakin keskustellessä (uskovien foorumeilla) kikkaillaan usein sanamuodoista, tartutaan epäoleelliseen tai huonoon ilmaisutapaan ja asian teknisestä puolesta vaikka asian perussisältö sinänsä on melko selvää jokaiselle, näin ollen tulee turhaa inttämistä ja aivan kuin tahallistakin väittelyä väittelyn halusta. Eroituksena kaste, siinä on selkeät mielipde-erot lapsikasteen ja uskovinen kasteen kannattajien välillä.

« Viimeksi muokattu: 18.01.14 - klo:18:37 kirjoittanut Lydia »

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #178 : 09.02.14 - klo:21:14 »
Oletteko panneet merkille kun joku kokee pettymyksiä ihmisuhteissaan ja kokee hylkäämisen, usein uskovan suusta tulee sanat 'ei mulle jää kuin Jeesus vain', ihan kuin Jeesus kelpaa todellisesti matkaseuraksi kun ihmiset ovat jättäneet, samoin jos on vakava sairaus kysymyksessä eikä lääkäri voi auttaa...taas jää vain Jeesus. Ei meillä paljoa ole ymmärrystä vielä Jumalan rakkaudesta ja suuruudesta vaikka hän Henhensä kautta asuu uskovassa. Hieman voisimme avartua tässäkin asiassa ettei Jeesus ole hätävara, vaan se eka aina.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #179 : 02.03.14 - klo:16:04 »
Olen törmännyt joihinkin ennustuksiin että Suomessa alkaa herätys joka leviää ympäri maailman.
Onko se niin että Jumala antaa johonkin maahan herätyksen ja ihmiset voivat levittää sitä kauaksikin, eli tavallaan ihmisen kontolla herätyksen leviäminen? Onko sellaista ollut nähtävissä joskus? Azusakadun herätys?