Puimatanner > Yleinen keskustelu

Mietteitä

(1/7) > >>

Andromeda:
Hei kaikki  :)! Olipa mukavaa että löysin tieni foorumille  :). Tiedättekö; liian usein tulee otettua Raamattu hyllyltä. Luettua sitä alusta loppuun tai sieltä täältä. Ja lukemisen jälkeen laitettua se takaisin hyllyyn sen kummempia miettimättä.

Tänään oon kuitenkin jostain syystä tuntenut valtavaa kiitollisuutta siitä, että mulla on oma Raamattu. Raamattu, jota voin lukea omalla äidinkielellä, milloin vain ja missä vain. Että mun kannattaa kiittää Herraa siitä että elän ajassa jolloin jokainen voi ostaa ikioman Raamatun ja vaikka niin monta kuin haluaa. Ennen muinoin Raamattu oli vain kirkkoherroilla, rovasteilla ja papeilla. Tavallinen ihminen pääsi kuulemaan Jumalan sanaa vain sunnuntain jumalanpalveluksissa. En tiedä mistä tämä ajatus yleensä päähän putkahti, mutta oon siitä kiitollinen sillä nyt katson rakasta Raamattuani ihan uusin silmin. Ootteko te koskaan miettineet asiaa? Vai onko jokin muu "itsestäänselvä" asia, mistä tunnette tänään kiitollisuutta? Siunausta kaikkien iltaan  :)!

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Andromeda - 08.07.18 - klo:19:34 ---Hei kaikki  :)! Olipa mukavaa että löysin tieni foorumille  :). Tiedättekö; liian usein tulee otettua Raamattu hyllyltä. Luettua sitä alusta loppuun tai sieltä täältä. Ja lukemisen jälkeen laitettua se takaisin hyllyyn sen kummempia miettimättä.

Tänään oon kuitenkin jostain syystä tuntenut valtavaa kiitollisuutta siitä, että mulla on oma Raamattu. Raamattu, jota voin lukea omalla äidinkielellä, milloin vain ja missä vain. Että mun kannattaa kiittää Herraa siitä että elän ajassa jolloin jokainen voi ostaa ikioman Raamatun ja vaikka niin monta kuin haluaa. Ennen muinoin Raamattu oli vain kirkkoherroilla, rovasteilla ja papeilla. Tavallinen ihminen pääsi kuulemaan Jumalan sanaa vain sunnuntain jumalanpalveluksissa. En tiedä mistä tämä ajatus yleensä päähän putkahti, mutta oon siitä kiitollinen sillä nyt katson rakasta Raamattuani ihan uusin silmin. Ootteko te koskaan miettineet asiaa? Vai onko jokin muu "itsestäänselvä" asia, mistä tunnette tänään kiitollisuutta? Siunausta kaikkien iltaan  :)!
--- Lainaus päättyy ---

Olet tervetullut foorumille! Kiinnostaisi tietää, miten tämän löysit ja mikä oli se viimeinen "niitti", että päätit kirjautua?

Raamattu on merkillinen kirja. Mitään muuta kirjaa ei kaiketi koko maailman historiassa ole vihattu ja rakastettu niin paljon kuin Raamattua. En voi nähdä mitään johdonmukaisuutta siinä, että Raamattua pidetään satukirjana ja kuitenkin samat ihmiset vihaavat sitä enemmän kuin mitään muuta kirjaa.

sandia:
Samoja mietteitä Andromedalla.
Se että voi ottaa Raamatun ja oppia Herrasta Pyhän Hengen johdossa!
Ja kommunikoida siitä toisten kanssa. Se on suuri asia.

Natanael:
Suomalaisen Raamatun historia.

http://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/9-raamattu/86-suomalaisen-raamatun-historia

Andromeda:
Löysin foorumin kun aikani yritin kaikilla mahdollisilla hauilla löytää kristillistä foorumia. Sitä kautta löytyi Puimatanner, onneksi. Oli helppo kirjautua, kun tiesin löytäneeni "virtuaaliseen kotiini"  :). Yritän kovasti rohkaistua kirjoittamaan jotta toisin omalta pieneltä osaltani elämää tälle foorumille, tunnen vain itseni vielä ihan noviisiksi kun uskoontulostani on vasta 3 vuotta aikaa  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta