Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen oppi  (Luettu 41125 kertaa)

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #90 : 23.10.15 - klo:20:06 »
Voisiko ihmisellä olla aarre taivaassa, ilman että hän olisi osallinen pelastuksesta ja menossa iankaikiseen elämään?


Ei voi.

Mutta ihmistä,
joka on osallinen pelastuksesta
ja menossa iankaikkiseen elämään,
ei taivaassa odota aarre,
jos hän ei ole sitä koonnut sinne.
--
Mutta pelastus samoinkun iankaikkinen elämä
ovat Jumalan lahjoja yksin armosta.
Pelastuksen ja iankaikkisen elämän saadaksemme
emme voi tuoda Jeesukselle yhtään hyvää tekoa - vain pahat tekomme eli syntimme.
Olet siis sitä mieltä - aivan oikein - ettei aarteita voida koota taivaaseen, ellei olla osallisia pelastuksesta. Hyvä!

Aiemmasta viestistä:"Ei Jeesus puhunut iankaikkisen elämän perimisestä,
Hän puhui aarteesta. Aarre on jotain, minkä me kokoamme taivaaseen
"

Oliko rikas nuorukaanen siis mielestäsi osallinen pelastuksesta jo ennen Jeesuksen luo tulemistaan? Ja siksi Jeesus vastasi kysymykseen iankaikkisen elämän perimisestä puhumalla vain aarteiden kokoamisesta taivaasaan?

Tuohon lainauksen loppuosaan voi kyllä sanoa aamenen!
« Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:09:19 kirjoittanut Jopo »
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #91 : 23.10.15 - klo:20:08 »
Miten on, onko meillä tästä asiasta eri mielipiteitä
vai olemmeko kaikki samaa mieltä siitä,
että pelastumme uskon kautta yksin armosta, emme tekojen kautta,
mutta pelastettujen on kyllä sitten tarkoitus vaeltaa ennalta valmistetuissa teoissa
Samaa mieltä olen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #92 : 23.10.15 - klo:20:41 »
Jeesuksen oppi on:
"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle ...
Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen ..."
(Matt 6:19-20)

Siis meidän täytyy koota aarretta taivaisiin, muutoin sitä ei siellä ole.
Meidän täytyy vaeltaa uskollisesti Hänen antamissa tehtävissä,
jos mielimme saada palkan teoistamme.
Meidän täytyy juosta niinkuin se,
joka kaikkensa antaneena voittaa juoksukilpailun,
jos mielimme saada voittopalkinnon ja kruunun.
Toinen tähti tulee loistamaan enemmän kuin toinen.

Mutta pelastuksemme ja iankaikkisen elämän eteen
emme voi tehdä muuta kuin ottaa vastaan Hänet,
joka on Pelastus ja Iankaikkinen Elämä.

Jostain syystä olen allerginen kaikille noille "täytymisille" ja "kaiken antamisille". Minun on tyydyttävä vain siihen, mitä minun puolestani on jo tehty. Iankaikkisessa elämässä on jo kyllin ihmettelemistä, joten en katso tarpeelliseksi yrittää ansaita jotain enemmän. Jos se "jotain" ei synny pelastuksen hedelmänä, niin en voi asialle mitään.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #93 : 23.10.15 - klo:21:39 »
Jeesuksen oppi on:
"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle ...
Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen ..."
(Matt 6:19-20)

Siis meidän täytyy koota aarretta taivaisiin, muutoin sitä ei siellä ole.
Meidän täytyy vaeltaa uskollisesti Hänen antamissa tehtävissä,
jos mielimme saada palkan teoistamme.
Meidän täytyy juosta niinkuin se,
joka kaikkensa antaneena voittaa juoksukilpailun,
jos mielimme saada voittopalkinnon ja kruunun.
Toinen tähti tulee loistamaan enemmän kuin toinen.

Mutta pelastuksemme ja iankaikkisen elämän eteen
emme voi tehdä muuta kuin ottaa vastaan Hänet,
joka on Pelastus ja Iankaikkinen Elämä.

Jostain syystä olen allerginen kaikille noille "täytymisille" ja "kaiken antamisille". Minun on tyydyttävä vain siihen, mitä minun puolestani on jo tehty. Iankaikkisessa elämässä on jo kyllin ihmettelemistä, joten en katso tarpeelliseksi yrittää ansaita jotain enemmän. Jos se "jotain" ei synny pelastuksen hedelmänä, niin en voi asialle mitään.
Minä puolestani koen, että on ilo tehdä hyvää toisille. Siis sen verran
kuin vajavaisena ja tärveltyneenä ihmisenä voin tehdä. Pääasia siinä
ei ole oma ansaitseminen. Paremminkin niin, että palkkaa on jo se, että
näkee hyvää tapahtuvan toisen ihmisen elämässä.

Mutta myönnän kyllä, että saarnat (vaatimukset) "kaiken antamisesta" aiheuttavat
myös minussa allergisen reaktion  :-\

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #94 : 23.10.15 - klo:22:54 »
Samoin myös minussa.

Lain kautta kilvoittelin täysillä, kunnes yli 10 vuoden jälkeen täytyi turvata armoon, ja vaeltamiseen levossa.

Jumala tekee kauttani ne ennalta valmistetut teot saaden niistä itse kunnian. En minä.
Uskallanpa väittää, ettemme aina edes tiedä olevamme Jumalan käytössä.

Esimerkiksi tiedon / viisauden sanat. Joku innossaan jakaa tiedon sanoja; jotka osoittautuvat ennen pitkää pupuksi.
Kerran oli askaroinut Sanan kohdan kanssa pitkään, joka ei auennut minulle. Olin kysellyt sitä rukouksessa Jumalalta.
Kotikokouksessa eräs Veli kaukaa toiselta paikkakunnalta piti Raamattutuntia. Kesken opetuksen hän sanoi. Tuli mieleen eräs asia, ja kertoi sen.
Sain tuossa vastauksen kysymykseeni. Veli jatkoi Raamattutuntia tietämättään vastanneensa minulle.

Kyllä Taisto. Raamaattu sanoo ; ettei minun lihassani asu mitään hyvää. Liha on kaikki mitä vanhassa ihmisessä ( sis minussa) on, ja sen kanssa käyn matkaa hautaan saakka.
Uusi elämä minussa, Pyhä Henki asuu myös minussa. Se on kuitenkin ulkopuolelta tullut minuun ja jota en voi hallita, enkä lihassani sovinnolla asetu sen hallinta vallan allekaan. UUsi elämä minussa ei tee syntiä, vaikka minä (liha) olen kaiken aikaan syntinen. Käyden kohti kuolemaa, sisäisen ihmisen kuitenkin vahvistuessa, Ollen toivossa väkevä.

Minulla on paikkani, johon Herra on minut asettanut. Ja palvelen siinä asemassa niillä lahjoilla ja ymmärryksellä, jotka olen saanut. Hetkeäkään murehtimatta, paljonko on aarretta Taivaaseen kertynyt. Se on kaikki lahjaa, ylipäätänsä, jos pelastun.
Meidän on sopeuduttava ikeeseen joka yllemme lasketaan. Pidämme siitä tai ei.
Daniel ja kumppanit vietiin pakko siirtolaisuuteen vieraan vallan alle. Daniel palveli kuningasta tietäjien ja noitien kanssa. Ei hän siihen ollut halunnut, vaan Jumala oli viisaudessaan nähnyt hyväksi hänet siihen laittaa. Meidän silmin ei kovin hengellisessä paikassa.



Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #95 : 24.10.15 - klo:05:01 »
Minulla on paikkani, johon Herra on minut asettanut. Ja palvelen siinä asemassa niillä lahjoilla ja ymmärryksellä, jotka olen saanut. Hetkeäkään murehtimatta, paljonko on aarretta Taivaaseen kertynyt. Se on kaikki lahjaa, ylipäätänsä, jos pelastun.
Meidän on sopeuduttava ikeeseen joka yllemme lasketaan. Pidämme siitä tai ei.
Daniel ja kumppanit vietiin pakko siirtolaisuuteen vieraan vallan alle. Daniel palveli kuningasta tietäjien ja noitien kanssa. Ei hän siihen ollut halunnut, vaan Jumala oli viisaudessaan nähnyt hyväksi hänet siihen laittaa. Meidän silmin ei kovin hengellisessä paikassa.

Nyt kirjoitat sellaista asiaa, jonka voin myös omalla kohdallani allekirjoittaa. Lisään kokemuksestani vielä sen, että olin täysin erilaisessa elämäntilanteessa silloin noin 40 vuotta sitten ja minulle tuli henkilökohtainen profetia, josta en kerro tarkemmin. Mutta siihen sisältyi asioita, joita itse ja jotkut läsnäolevat alkoivat tulkita senhetkisen tilanteen mukaan. Mutta kaikki meni pieleen, kun profetian toteutumista alettiin ihmisvoimin valmistella.

Tällä tavoin syntyy helposti farisealaisuutta, siksi suosittelen oheislukemistoksi prof. Hugo Odebergin kirjaa Farisealaisuus ja kristillisyys (Kuva ja Sana 1947). Uudempi painos, Kristinusko ja fariseukset, (Suomen Raamattuopiston Kustannus 1984). Kun luin kirjan ekakerran, en oikeastaan ymmärtänyt lukemastani muuta kuin sen, että siinä on suurta viisautta ja että kirja on luettava useampaan kertaan. Näin sitten teinkin ja arvelen lukeneeni sen 4-5 kertaan ja pitänee ottaa vielä uudelleen luettavaksi. Kannattaa ehdottomasti hankkia kirjastoonsa. Jos mahdollista, se ekapainos siksi, että siinä on erinomainen Aapeli Saarisalon esipuhe. Kirja on kyllä melkoinen resu, koska liimaus on haurastunut. Sen verran voin kirjan sisällöstä sanoa, että se paljastaa erinomaisesti meissä asuvan farisealaisuuden, jonka kuvittelemme olevan kristillisyyttä.
« Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:05:03 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #96 : 24.10.15 - klo:09:54 »
Tuohon Pauluksen mainitsemaan kirjaan kannattaa todella tutustua. Itseälläni siitä on tuo uudempi versio "Kristinusko ja fariseukset". Kirjastosta tuota saanee je ehkä vielä Lutherdivaristakin. Pienehköstä koostaan (alle 100 sivua) huolimatta asiasisällöltään vaikuttava kirja.

Siinä tekijä vertaa erityisesti farisealaisuuden ja Jeesuksen opetuksia. Alkuperäislähteisiin, juutalaisten oppineiden kirjoituksiin ja UT:iin perustuen. Ja etsii vastauksia mikä aiheutti sen sovittamattoman ristiriidan Jeesuksen ja fariseusten välillä. Toisaalta opetukset näyttävät olevan monissa kohdian hyvinkin lähellä toisiaan.

Kirja muutti ainakin omaa käsitystä myös sen ajan farisealaisuudesta. He eivät olleet pinnallisia ulkokultailijoita. Eivät tietoisia teeskentelijöitä, kuten saatamme kuvitella. Vaan he tuomitsivat opetuksissaan teeskentelyn. Ja kuitenkin, Jeesus moitti heitä juuri ulkokultaisuudesta ja teeskentelystä. Kuinka salakavalaa ja tiedostamatontakin ne voivatkaan olla!

Valitettavan monissa hengellisissä yhteyksissä ollaan hyvistä pyrkimyksistä huolimatta tiedostamatta lähempänä farisealaisuutta kuin arvataankaan. Se on jatkuvaa taistelua kaikkialla. Koska sisimmässämme asustaa luonnostaan farisealaisuus. Siitä kertoo myöskin UT:ssa aiheeseen liittyvä runsas aineisto. Lukuisat ristiriidat  Jeesuksen ja fariseusten välillä. Ehkä kärjistyneimmillään Joh. 8. luvussa.

Aihe on aina ajankohtainen ja koskettelee aivan kristinuskon ydinasioita. Pelastuksen perustusta, evankeliumin ja armon ymmärtämistä.
« Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:09:59 kirjoittanut Jopo »
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #97 : 24.10.15 - klo:10:42 »
Odeberg sanoo kirjansa alussa:

"…farisealaisuus, joka hyväksyy noudatettavaksi kristillistä ajattelua, lakkaa olemasta farisealaisuutta, ja kristillisyys, joka sisällyttää itseensä farisealaista ajattelua, samoin lakkaa olemasta kristillisyyttä."

Tässä on oivallusta liittyen em. kirjaan:
http://www.helluntaiseurakunnat.fi/blogi/helluntaiseurakunnat/686/hyvat_pahat_ihmiset
« Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:12:01 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #98 : 24.10.15 - klo:16:28 »
Tätä olen koettanut viestittää. Meillä on helposti oman langenneen järkemme mieleinen kuvitelma mikä on hengellistä, ja mikä on Jumalan mieleistä tekemistä hänelle.
Ja tässä monet oppimestarit astuvat esiin. He asettavat selkeät rajat ja tehtävät miten meidän pitää olla. Jos ei muuten niin tulevan palkan tähden.
Heillä on halu päteä ihmisten silmissä. Olla jotain. Ja se mitä oikeasti teemme on usein salattua meiltä.

Kerron pari esimerkkiä.
Alueellamme asunut eräs alkoholisoitunut eronnut mies. Muutaman kerran autoin kotiin, kun jalat ei kantanut. Joskus soitin ambulanssin tämän kaaduttua ja loukaten itseään.
Annoin "Armo riittää" lehteä ja kokus kutsuja. Tässä ihan vähän aikaa sitten tein huomion. Mies ei enää liikkunut kaupan ja kodin väliä. Asunto näytti tyhjältä.
Arvelin terveyden pettäneen ja joutuneen laitoshoitoon tai olisikohan noutaja jo korjannut.
Huokailin hänen puolesta ja ajattelin, et saipahan ainakin lukea evankeliumin antamistani lehdistä yms.
Samalla itsetyytyväiselle mielelleni näytettiin pari kohtaamistamme, ja kuulin kysymyksen "Toiminko todellakin rakkaudellisesti Jeesuksen esimerkin mukaan; vai olinko kova, rakkaudeton ja ylemmyyden tuntoinen ?".
Ja pakko oli siinä valossa myöntää. Rakkaudeton ja ylemmyydentuntoinen olin Herra. Ei minulla ollut sinun rakkauttasi, vaan tein vain uskonnollista "velvollisuutta".

Eräs veli tuli uskoon yli 10 vuotta sitten. Varoittelin häntä lähtemästä kiertelemään seurakuntia, varsinkin näitä villeimpiä. Toivoin hänen tutkivan Sanaa ensin ja käyvän neuvomissani raittiissa paikoissa korkeintaan.
Hän lähti heti kiertelemään. Joka ilta jossain ja parin kukauden päästä hän touhusi joka puolella. Torilla evankelioimassa yökaudetkin, ja milloin missäkin.
Silmissä oli outo lasittunut katse, ja silti tämä kävi selvästi ylikierroksilla. Ei malttanut nukkuakaan, kun kaikki mitä teki oli Herran johdatuksessa kulkemista.
Vähän ajan päästä hän romahti ja ei päässyt masennuksestaan edes sängystä ylös kahteen vuoteen.
5 vuotta kului, ettei jaksanut mitään tehdä tai lukea.
Sitten alkoi pikku hiljaa toipua. Sanaa ei jaksa lukea kunnolla vieläkään. Opetus täysin tv 7 tarjonnan varassa.

Kuitenkin olen huomannut hänen uskonsa kasvaneen. Uskonnollisia tapoja ei ole, kirosanojakin on lauseissa, mutta sydän on muuttunut.
Israelin vastaisuus on vaihtunut Israel rakkauteen. Liberaali maailman kuva Raamatulliseen. Luominen ja miehen ja naisen väisestä liitosta on mielipiteet vaihtuneet.
Hän oppinut erottamaan raittiin ja sielullisen kristillisyyden hyvin tarkkaan. Ja monta muuta positiivista asiaa.

Herra on tehnyt työtä hänessä, vaikka olen ollut kaiken aikaa huolissaan hänestä. Ei lue Sanaa säännöllisesti ja katsoo TV 7 (tulee sieltä hyvääkin kuulemma :) )
Kaiken aikaa on ollut huono omantunto, etten ole ohjannut ja tukenut häntä riittävästi. Vaan olen jättänyt "Herran haltuun".
Vuosi sitten sain häneltä kiitos kirjeen. Kiitti miten olen kaikki vuodet tukenut ja opastanut häntä uskollisesti. Ilman tukeani hän ei olisi jaksanut, varsinkaan vakavaa masennusta ja myöhemmin vaimonsa kuoleman jälkeistä ajanjaksoa.
Omasta mielestäni en ollut tehnyt mitään hänen hyväkseen. Vain puhelimessa kuunnellut ja tarvittaessa vastannut kysymyksiin, joita hänelle oli noussut mieleen Sanan ja ympäröivän todellisuuden pohjalta.

Ensimmäisen tapauksen kohdalla koin toimineeni kristillisesti, ja toisessa lyöneen laimin. Ja lopputulos oli kuitenkin päinvastainen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #99 : 24.10.15 - klo:17:08 »
Täällä uskosta osaton naapuri toimii kristillisemmin kuin minä. Tuli ihan omasta aloitteestaan putsaamaan rännit, kun kuuli, että olin juuri tullut sairaalasta. Tuskinpa ajatteli kokoavansa aarteita taivaaseen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #100 : 25.10.15 - klo:00:22 »
1990 luvulla minulla oli työkaveri, joka ei halunut kuulla sanaakaan uskonasioista. Usein ihmettelin miten hänessä näkyi paljon hengen hedelmiä tästä huolimatta.
Ja minä joka luin sanaa, olin niistä vapaa... :)

Tänään vielä mietin tuota miten Herra asettaa eri tehtäviin, vieden usein sinne minne emme tahdo.
Miten vaikeaa se on kun joutuu lähtemään raivaamaan ryteikköä ottaen taakat harteilleen. Mukana vielä joukko perässä vedettäviä ongelmatapauksia, joista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ja kuinka vaikeaa on kun avoin tie urkenee. Taivaltaminen tulee helpoksi, ja kanssa matkaajatkin ovat kasvaneet jo työhön kykeneväksi.
Silloin tulekin työhevosen sijaan upeammat ratsut jatkamaan matkaa tuolla hyvällä kulkutiellä. Työhevonen on työnsä tehnyt.
Tarkoitan tällä; kun olet tehnyt raskaimman alkutyön, niin tulee toiset johtoon ja sinun on astuttava taka vasemmalle.
Sekin kuuluu koulutukseemme, eikä ole aina helppoa niellä. On vain luetettava , että Hänen tietävän paremmin mitä tekee.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #101 : 25.10.15 - klo:08:55 »
Miksi Jumala opettaisi toisille täytymistä ja toisille jättäytymistä armon varaan? Itse en usko Jumalan opettavan niin sekavasti. Toiset ovat oikeassa ja toiset väärässä tässä asiassa.

En edes koe, että aina sama henki ohjaisi näin ratkaisevassa asiassa eri tavalla opettavia. Se on rehellinen mielipiteeni, ei fakta. En jaksa enää kierrellä puuroa, joten höökäisen ajatukseni sitten suoraan ruodittavaksi.
Ihmisroska

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #102 : 25.10.15 - klo:10:58 »
Miksi Jumala opettaisi toisille täytymistä ja toisille jättäytymistä armon varaan? Itse en usko Jumalan opettavan niin sekavasti. Toiset ovat oikeassa ja toiset väärässä tässä asiassa.

En edes koe, että aina sama henki ohjaisi näin ratkaisevassa asiassa eri tavalla opettavia. Se on rehellinen mielipiteeni, ei fakta. En jaksa enää kierrellä puuroa, joten höökäisen ajatukseni sitten suoraan ruodittavaksi.
Ilmeisesti tämä asia on niin kaksijakoinen, että siitä on helppo muodostaa oppikäsitys
joka on ehdottomasti ”täl pual jokke". Ja toisin väittävät ovat sitten tietysti väärässä.
On niin kivaa olla oikeassa...

Yksi jako tässä asiassa on mielestäni se, että kun vangille myönnetään armahdus niin
hän voi vain ottaa armahduksen vastaan, tai olla ottamatta. Kokonaan toinen asia
on sitten se, mitä hän tekee elämässään sen jälkeen. Eivät nämä kaksi asiaa tapahdu
yhtä aikaa, mutta armahdus (toivottavasti) vaikuttaa siihen mitä sen jälkeen elämässä
tapahtuu.


Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #103 : 25.10.15 - klo:11:10 »
Miksi Jumala opettaisi toisille täytymistä ja toisille jättäytymistä armon varaan? Itse en usko Jumalan opettavan niin sekavasti. Toiset ovat oikeassa ja toiset väärässä tässä asiassa.

En edes koe, että aina sama henki ohjaisi näin ratkaisevassa asiassa eri tavalla opettavia. Se on rehellinen mielipiteeni, ei fakta. En jaksa enää kierrellä puuroa, joten höökäisen ajatukseni sitten suoraan ruodittavaksi.
Ilmeisesti tämä asia on niin kaksijakoinen, että siitä on helppo muodostaa oppikäsitys
joka on ehdottomasti ”täl pual jokke". Ja toisin väittävät ovat sitten tietysti väärässä.
On niin kivaa olla oikeassa...

Yksi jako tässä asiassa on mielestäni se, että kun vangille myönnetään armahdus niin
hän voi vain ottaa armahduksen vastaan, tai olla ottamatta. Kokonaan toinen asia
on sitten se, mitä hän tekee elämässään sen jälkeen. Eivät nämä kaksi asiaa tapahdu
yhtä aikaa, mutta armahdus (toivottavasti) vaikuttaa siihen mitä sen jälkeen elämässä
tapahtuu.

En sanonut olevani oikeassa. En vaan voi uskoa molempia todeksi yhtä aikaa.

Liian herkkä asia ilmeisesti siihen, että puhuisimme rehellisesti ja kiertelemättä.
On niin kivaa kertoa oma näkemys ja tulla väärin ymmärretyksi...

Sanoin: Se on rehellinen mielipiteeni, ei fakta
Mutta en tullut ymmärretyksi.
« Viimeksi muokattu: 25.10.15 - klo:11:12 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jeesuksen oppi
« Vastaus #104 : 25.10.15 - klo:11:34 »
Mun lähestymiskulma on se, että en jaksa enää ristiriitaisia ja hämmentäviä opetuksia. Jo lapsen luonnollisen kasvamisen kannalta haitallisinta on ristiriitainen ja hämmentävä opetus ja käytäntö. Lapsi voi oppia huonoistakin lähtökohdista tajuamaan sen, että se entinen kasvatus oli väärin. Mutta jos kasvatus on hämmentävää missä sotketaan armoa ja vaatimusta, niin tuloksena on hämmentyneitä ja tuskaisia yksilöitä, jotka eivät tiedä mihin suuntaan mennä.

Johdonmukaisuus on opetuksessa tärkeää. Virheet eivät ole niin haitallisia kuin jatkuva tempominen sinne tänne.
Jokainen erehtyy, mutta armo ottaa sen huomioon.
Ihmisroska