Kirjoittaja Aihe: Huijausta!  (Luettu 37858 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #60 : 21.12.19 - klo:18:43 »
Poistin viestin
« Viimeksi muokattu: 21.12.19 - klo:20:48 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #61 : 21.12.19 - klo:23:12 »
Ei kovin edulliselta vaikuta, vai mitä?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #62 : 22.12.19 - klo:12:22 »
Otan tähän huijausasiaan toisen näkökulman. Se on hyvin esillä Pekka Reinikaisen lyhyehkössä esityksessä siitä huijauksesta, joka yhä kiihtyvään tahtiin on saanut ja saamassa tilaa Suomessa.

https://www.youtube.com/watch?v=FlIf8vMYeEw
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #63 : 22.12.19 - klo:18:00 »
Otan tähän huijausasiaan toisen näkökulman. Se on hyvin esillä Pekka Reinikaisen lyhyehkössä esityksessä siitä huijauksesta, joka yhä kiihtyvään tahtiin on saanut ja saamassa tilaa Suomessa.

https://www.youtube.com/watch?v=FlIf8vMYeEw

55-vuotta sitten, käydessäni kansakoulua, oli Jumala vielä luonnut taivaan ja maan, mutta kaikki muuttuu ja kiihtyvällä vauhdilla. Se on nyt ihan virallisesti silleen, että kävi vallan kauhea räjähdys ja siitä sitten kaikki lähti kehittymään, lajiensa mukaan. Ei heti, mutta muutaman miljoonan vuoden kuluttua. Tuon räjähdyksen seurauksena minusta tuli sattumalta, verkkaisesti, pikkuhiljaa ihminen (muistaakseni ahvenen ja apinan välimuotojen kautta), mutta joka tapauksessa varhaisessa kehitysvaiheessa niin typerä, että uskoi syntyneensä Jumalan luomana. "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Hah, mitä satuja, huudahti siskoni tytär 16-v. Hän tiesi paremmin. Jokainen on itse oma jumalansa. Sehän menee niin kuin profeetta jossain Raamatussa ennusti näin, että "sinä sanot, minä olen jumala, mutta kuitenkin sinä olet ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumala". Noin suunnilleen Jeremiassa tai Hesekielissä.

Minua on askarruttanut tämä, että lapsille, joilla ei ole vielä riittävää arviointikykyä, opetetaan evoluutioteoriaa kuin ainoana varmana faktana eikä sen rinnalla nykytieteessä jo tunnettuja muita vaihtoehtoja. Nuorille Raamatun luomiskertomus, vedenpaisumus ja Jeesuksen tekemät ihmeet ja sovituskuolema ristillä sekä ylösnousemus kuolleista vesitetään saduiksi. Jollakin tapaa tämä kouluissa levitettävä opetus on sitä "laillista huijausta" ja Raamatun ilmoitusta, jonka mukaan laittomuus tulee aikakausien lopulla valheen kaikella voimalla ja vääryyden viettelyksillä eksyttämään ihmiset pois totuudesta (jonka Raamattu ilmoittaa, että Jeesuksen kautta luotiin kaikki ja että Hän sovitti koko ihmiskunnan synnin ristillä -kärsien meille kuuluvan rangaistuksen ja iankaikkisen kadotustuomion- ja tullen näin paluutieksi Jumalan luokse.   

Evoluutiouskonto ei toki ole ainoa eksytyksen airut ajassamme. On muita, joista ensimmäisenä nousee mieleeni "Isän rakkaus" ilman "Pojan uhria" ja toiseksi näin joulun alla joulun turhentaminen sillä verukkeella, että Jeesus ehkä syntyi 2 kuukautta aikaisemmin. Siinä vaan viedään päivämäärillä leikkimällä huomio pois pääasiasta, että nimittäin Jeesus syntyi. Ilman Jumalan Pojan ihmiseksi syntymistä ei ole Hänen kuolemaansakaan. Se on kaiken keskipiste, ei päivämäärät.

PS. Se alkuräjähdys tapahtui tiedemiesten mukaan sekunnin osissa, mutta mistään en ole saanut vastausta mieltäni askarruttavaan kysymykseen: mistä tuli se valtaisa määrä ainetta joka räjähti ja josta sitten tuli miljoonat tähtitarhat eli linnunradat aurinkoineen ja planeettoineen? En ole oikeasti saanut kysymykseeni vastausta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #64 : 22.12.19 - klo:18:31 »
Se alkuräjähdys tapahtui tiedemiesten mukaan sekunnin osissa, mutta mistään en ole saanut vastausta mieltäni askarruttavaan kysymykseen: mistä tuli se valtaisa määrä ainetta joka räjähti ja josta sitten tuli miljoonat tähtitarhat eli linnunradat aurinkoineen ja planeettoineen? En ole oikeasti saanut kysymykseeni vastausta.

Etkö sinä t---- nyt ymmärrä, että ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti? Tollokin sen tajuaa, mutta muut eivät.  ;D ;D ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #65 : 22.12.19 - klo:20:30 »
Se alkuräjähdys tapahtui tiedemiesten mukaan sekunnin osissa, mutta mistään en ole saanut vastausta mieltäni askarruttavaan kysymykseen: mistä tuli se valtaisa määrä ainetta joka räjähti ja josta sitten tuli miljoonat tähtitarhat eli linnunradat aurinkoineen ja planeettoineen? En ole oikeasti saanut kysymykseeni vastausta.

Etkö sinä t---- nyt ymmärrä, että ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti? Tollokin sen tajuaa, mutta muut eivät.  ;D ;D ;D

Ei meinaa millään usko piisata... siis ensin tyhjää, siten pum, sitten taivaat vilisivät aurinkoja. Tästä on vaikeaa päästä yli, kun fysiikan opettaja viljeli suurella paatoksella lausahdusta: "Tyhjästä on paha nyhjästä!"  ::) 

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #66 : 29.12.19 - klo:21:56 »
Sain juuri tämmöisen sähköpostin:

Neiti Josiane Angenor
Abidjan Norsunluurannikko
Länsi-Afrikka.
 
Rakas,

Esitän itseni neiti Josiane Angenoriksi, myöhäisen herran ja rouva Robert Angenorin ainoaksi tytärksi, haluan pyytää apua rahoitustransaktiossa. Ja haluan investoida tuotantoon ja kiinteistöjen hallintaan maassasi. En ole tavannut kanssasi aiemmin, mutta uskon, että on riskin luottaa menestymiseen joskus elämässä.
 
Minulla on (7,5 miljoonaa dollaria) Yhdysvaltain dollareita sijoittamiseen maasi, myöhäinen isäni talletti rahaston rahastonhoitajalle, jolla oli nimeltään edunsaaja, ennen kuin hänet murhattiin Norsunluurannikon tämän poliittisen kriisin aikana, ja minä Tarvitset apua henkilökohtaisella / yritystililläsi olevien varojen vastaanottamisessa maasi sijoittamiseen ja autan myös minua jatkamaan opintojani kotimaassasi.
 
Annan mielelläni jonkin verran kohtuullisen prosenttiosuuden avustussummastasi, ja rukoilen, ettet vihdoin petä minua.
 
Ole hyvä ja ota heti minuun yhteyttä saadaksesi lisätietoja siitä, miten jatkamme.
 
Odota välitöntä vastausta.

Kiitos ja Jumala siunatkoon.

Neiti Josiane Angeno
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #67 : 29.12.19 - klo:23:11 »
Tuo kuulostaa asialliselta. Rukoileekin ja toivottaa Jumalan siunausta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #68 : 01.01.20 - klo:11:45 »
Samasta sylttytehtaasta tarjotaan nyt lainaa ilman vakuuksia. Ja niin supisuomalainen juttu, mutta jäljet johtavat Italiaan… ???

https://www.rahamarkkinat.fi/hakemus?utm_source=smartr&reqid=95022741

Vaitettavasti en enää löydä sitä sivustoa, joka johti yo. osoitteeseen. Siinä oli mainittu se Italia. Jos vielä sen satun löytämään, niin laitan senkin tiedon tänne.

Löytyihän se sivu roskapostista. Lainaa luvataan ilman vakuuksia???

Lisäys: Googletin haulla: Lainaa ilman vakuuksia. Tuli mieletön määrä vastauksia ja tosi oudoilta "pankeilta".

Olen jonkin verran seurannut näitä huijaussivustoja. Jäljet näyttävät aika usein johtavan Lodiin, joka on kaupunki noin 20-30 km:n päässä Milanosta, jonka väitetään olevan Mafian keskuspaikka. Jostain olen saanut sen käsityksen, että Mafian väitetään toimivan liikealalla ikäänkuin normaalina yritystoimintana ilman rikollista ajatusta. Mutta noista huijaussivustoista (missä mainitaan Lodi) tulee kyllä ihan toiseen johtopäätökseen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #69 : 01.01.20 - klo:21:32 »
Tuo kuulostaa asialliselta. Rukoileekin ja toivottaa Jumalan siunausta.

Juu, kyllä tuntuu tuo neitokainen olevan asiallinen ja vilpitön.

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #70 : 02.01.20 - klo:16:15 »
Hej,  olen uusi jäsen ja kirjoittaja täällä Puimatantereessa. :)

Olen pikaisesti lukenut tätä ko. keskustelua, puuttumatta kuitenkaan suoranaisesti kommentteihin.

Kysyisin vain, saatteko paljon ja usein soittoja mobiileihinne, kännyköihinne, joissa EI näy soittajan nimeä ? Vain *tuntematon* tai *salainen* tjms..

Vastaatteko ?

Sama koskee e-postianne .

Itse en vastaa mihinkään tuntemattomaan numeroon enkä e-postiviesteihin, en myöskään sms:hin.. :(

Facebookissa en hyväksy tuntemattomia ystävikseni, Instagramissa blockeeraan pois heti kaikki *ihailijat*.. heheheheheeee....

* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #71 : 02.01.20 - klo:17:30 »
Olen kuullut etta nimettomat kannykkasoitot on helpoin tapa tulla identiteettivarkauden kohteeksi. Joten en vastaa niihin ollenkaan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #72 : 02.01.20 - klo:18:39 »
Hej,  olen uusi jäsen ja kirjoittaja täällä Puimatantereessa. :)

Olen pikaisesti lukenut tätä ko. keskustelua, puuttumatta kuitenkaan suoranaisesti kommentteihin.

Kysyisin vain, saatteko paljon ja usein soittoja mobiileihinne, kännyköihinne, joissa EI näy soittajan nimeä ? Vain *tuntematon* tai *salainen* tjms..

Vastaatteko ?

Sama koskee e-postianne .

Aika paljon tulee vanhanaikaiseen kännykkään soittoja, mutta en yleensä vastaa niihin, ellen sitten odota jotain tiettyä puhelua. Ajattelen niin, että jos jollakin on oikeasti asiaa, niin voi laittaa sen tulemaan tekstiviestinä. Sähköpostiviestejä tulee paljon tuntemattomilta, mutta ne päätyvät yleensä roskikseen, jos asia ei mitenkään kiinnosta.

Viestissä 53 kerroin asiasta enemmän.
« Viimeksi muokattu: 02.01.20 - klo:18:44 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #73 : 02.01.20 - klo:19:14 »
Olen kuullut etta nimettomat kannykkasoitot on helpoin tapa tulla identiteettivarkauden kohteeksi. Joten en vastaa niihin ollenkaan.

Meillä on täällä Uudellamaalla sellainen ongelma, että sekä Meilahden sairaalan lääkärit että Lohjan terveyskeskuksen lääkärit soittavat potilaille salaisista numeroista, samoin osa hoitajista. Tällaisen vaikeasti monisairaan on vastattava puheluihin jos odottaa sairaalasta soittoa vaikka siellä sitten olisikin esimerkiksi lehtimyyjä, kuten joskus on.

Pohdin tässä ja yritin laskea kuinka monta puhelua viime vuonna sain lääkäreiltä salaisesta numerosta ja niitä oli vajaa kymmenen. Olen kyllä reklamoinut asiasta ja sen verran on edistystä tapahtunutkin, että hoitajat ilmoittavat ennakolta päivän jolloin lääkäri soittaa. Seuraava soittopäivä on ke 15.1, aikaa en tiedä, sydänkirurgi soittaa kun jossain välissä on aikaa.

Minulle sattui kerran niin, että kävin laboratoriokokeissa ja muutamaa tuntia myöhemmin illalla soitettiin salaisesta numerosta ja kehotettiin viivyttelemättä tulemaan keskussairaalaan 100 km päähän. En aluksi meinannut uskoa että puhelu tuli Meilahden sairaalasta, mutta soittaja tiesi minusta asioita joiden perusteella päättelin soittajan olevan sairaalan henkilökuntaa.

Tämä teksti tänne siksi, että aina ei voi asettaa identiteettivarkauspelkoa sijalle yksi kun tulee salaisesta numerosta puheluita.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Huijaustako?
« Vastaus #74 : 02.01.20 - klo:19:28 »
Joo mulla on sama ongelma. Soitan salaisista numeroista, eikä ihmiset silloin voi välttämättä tietää kuka soittaa. Joskus sitten jätän viestin, missä selitän että soitan salaisesta numerosta. Yleensä se auttaa saamaan yhteyden.