Kirjoittaja Aihe: Opetusta uskosta ja siihen liittyvistä asioista  (Luettu 8004 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Opetusta uskosta ja siihen liittyvistä asioista
« Vastaus #30 : 29.07.24 - klo:22:15 »
Ihan kiintoisa siitäkin näkökulmasta, ettei itse syyllistyisi epäterveeseen uskoon. Tai ainakin vähemmän. Ja myös sen voi huomioida, ettei ihmisten hengellisyydessä kaikki mene todellakaan putkeen. Virhemahdollisuuksia on monia.

Juu niin on, ja varmaan jotkut asiat selvenevat kantapaan kautta.

Poissa Korpima

« Vastaus #31 : 30.07.24 - klo:11:24 »
Leif Nummela opetti minua ensimmaisen kerran kun olin 17-vuotias!   :)
Olen aina pitanyt hanta luotettavana.

Historiaa siis on rutkasti! Minusta myös hänellä on järkevä ulosanti. Olen lukenut ainakin Leif Nummelan Raamatun punainen lanka -teoksen (varmaan muistan aika vähän enää sisällöstä...) ja monia Uusi Tie -lehden pääkirjoituksia.

Juu niin on, ja varmaan jotkut asiat selvenevat kantapaan kautta.

Hyvä huomata, että uskonto/hengellisyys on myös inhimillistä toimintaa - ja inhimillisiä virheitä voi sattua. Kaikki kristillinen (tai "kristillinen") ei siis aina ole itsestään selvästi Jumalasta tai Jumalan siunaamaa/määräämää.

Poissa Korpima

« Vastaus #32 : 22.08.24 - klo:12:01 »
Olen kuunnellut Kansanlähetysopiston Apologiaforum 2024 -tapahtuman videoita:

- Kysymyksiä ja vastauksia: Soili Haverinen, Miikka Niiranen, Aija Ahonen | Apologiaforum 2024 (https://www.youtube.com/watch?v=KYFmYcNeT7Y)
"Q&A-hetki Apologiaforum-tapahtuman toisen päivän iltana 2024." Ihan kiintoisia kysymyksiä ja vastauksia.

- Soili Haverinen: Yliluonnollista vai luonnollista, kas siinä pulma | Apologiaforum 2024 (https://www.youtube.com/watch?v=UzCyl2jD5Gc)
Ymmärsin että Raamatussa ei ole tällaista jakoa (n. 13 min. käsitellään tätä) luonnolliseen ja yliluonnolliseen, vaan Jumalalla on valta kaikkeen luotuun. Ihmeitä, merkkejä kuitenkin on (n. 15 min.). Raamatussa puhutaan näkymättömästä, muttei yliluonnollisesta (n. 18 min.)
« Viimeksi muokattu: 22.08.24 - klo:13:36 kirjoittanut Korpima »