Puimatanner > Laki ja evankeliumi

Onko Jeesus yhä ihminen ?

(1/4) > >>

Oloneuvos:
Eräällä toisella palstalla opetetaan, että Jeesus ei ole enää lunastustyönsä jälkeen ihminen. Itse olen ymmärtänyt, että Hän on läpi ikuisuuksien sekä Ihmisen Poika että Jumalan Poika. Onhan Hänellä läpi ikuisuuksien haavojen arvet kehossaan nähtävillä ja monta muutakin seikkaa viittaa siihen, että "yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1.Tim. 1:5).

Miten muut tälle palstalle kirjoittavat ovat asian ymmärtäneet?

Anton:
En ole ajatellut asiaa, enkä heti ymmärrä mitä merkitystä tällä kysymyksellä on. En myöskään väitä vastaan, mutta jäin miettimään tuota ajatusta että Jeesuksella on läpi ikuisuuksien haavat kehossaan. Ei tullut heti mieleen Raamatun kohtaa jossa tästä mainittaisiin. Tämä voi johtua omasta huonosta Raamatun tuntemuksesta. Oliko sinulla Oloneuvos mielessä jokin tai jotkin Raamatun kohdat jossa tästä kerrotaan?

lukija:

--- Lainaus käyttäjältä: Anton - 09.09.20 - klo:13:42 ---En ole ajatellut asiaa, enkä heti ymmärrä mitä merkitystä tällä kysymyksellä on. En myöskään väitä vastaan, mutta jäin miettimään tuota ajatusta että Jeesuksella on läpi ikuisuuksien haavat kehossaan. Ei tullut heti mieleen Raamatun kohtaa jossa tästä mainittaisiin. Tämä voi johtua omasta huonosta Raamatun tuntemuksesta. Oliko sinulla Oloneuvos mielessä jokin tai jotkin Raamatun kohdat jossa tästä kerrotaan?

--- Lainaus päättyy ---

Joh. 20:27

Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

Ei ole kai syytä olettaa, että tämän kohdan jälkeen Jeesus enää jotenkin muuttuisi.

Anton:
Tarkoitin taivaaseen nousemisen jälkeen. Se tapahtui käsittääkseni 40 päivän kuluttua haudasta ylösnousemuksen jälkeen.

lukija:
Niin, mutta Jeesus oli jo noussut kuolleista tuossa ja hänellä oli tuossa vaiheessa ylösnousemuskeho jo, joka tuskin enää miksikään muuttui.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta