Puimatanner > Laki ja evankeliumi

Avioliitto raamatun valossa

(1/19) > >>

totuuspelastaa:
Teksti ei mahtunut tänne, voit lukea sen täältä:

https://raamatunopetus.wordpress.com/2018/01/01/first-blog-post/

Jopo:
Annetusta linkistä lainaus joka kertoo aika paljon ko. seurakunnan opetuksesta avioliittoon liittyen:

"Minä olen mennyt 4 kertaa naimisiin elämässäni, mutta nämä naiset ovat olleet uskottomia ja maailman houkutukset ja harhaoppi ovat heidät temmanneet tuuliinsa. Kuitenkin, toivon että jokainen tulisi takaisin ja sitten: eläisin 4 naisen kanssa ja tämä on Jumalan tahto."

Totuudellista tulkintaa Raamatusta?

totuuspelastaa:
Miksi keksit valheellista tarinaa minusta? Ei sinussa vaikuta Pyhä Henki, kun tuollaista teet.

Minä en kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan pysyn uskovista erossa: profetoin toki, mutta uskovaiset vihaavat minua ja keksivät minusta valheita: kuten sinä.

Miksi vihaat minua kun kerron vain totuuden?

Kerro, mitä olen tehnyt väärin kun olen mennyt naimisiin?

Ja näistä edellinenkin oli ollut "uskossa lapsesta asti" ja itsehän olen 32 vuotta kohta, hän oli minua vanhempi: nyt asuu eksänsä kanssa ja "ovat kavereita".

Tällaista tämä on, näissä "vapaissa suuntauksissa" ja valtionkirkko lahkoineen, kahta kauheampi.

totuuspelastaa:
Kerro myös, missä raamatussa on käsky "tulkita"? Sellaista ei siellä ole. Tulkinta/teologia käytännössä tarkoittaa, että ihminen voi omasta päästään keksiä asioita, mitä raamatussa ei ole.

En minä tulkitse raamattua, vaan luen ja uskon siihen. Sinä ilmeisesti tulkitset ja valitset sitten parhaimman ja kivoimman tulkinnan, mihin uskot: kunnes tulee vastaan joku parempi.

Olet vakavasti eksyksissä. Tee kääntymys tästä ja lue raamattusi uudestaan: nyt niin, että uskot Jumalan sanaan miten se on ilmoitettu, kirjaimellisesti: etkä ihmisten keksimiin tarinointeihin.

Tulkki tarkoittaa ihmistä, joka kääntää vieraalta kieleltä toiselle. Raamattua on käännelty jo iät ja ajat, ja netin kautta on jokaiselle tarjolla alkuperäiset kirjoitukset jos haluaa itse tulkita.

Natanael:

--- Lainaus käyttäjältä: totuuspelastaa - 01.01.18 - klo:21:23 ---Miksi keksit valheellista tarinaa minusta? Ei sinussa vaikuta Pyhä Henki, kun tuollaista teet.

Minä en kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan pysyn uskovista erossa: profetoin toki, mutta uskovaiset vihaavat minua ja keksivät minusta valheita: kuten sinä.

Miksi vihaat minua kun kerron vain totuuden?

Kerro, mitä olen tehnyt väärin kun olen mennyt naimisiin?

Ja näistä edellinenkin oli ollut "uskossa lapsesta asti" ja itsehän olen 32 vuotta kohta, hän oli minua vanhempi: nyt asuu eksänsä kanssa ja "ovat kavereita".

Tällaista tämä on, näissä "vapaissa suuntauksissa" ja valtionkirkko lahkoineen, kahta kauheampi.

--- Lainaus päättyy ---

Kertoisitko miksi sanot toisen kirjoittajan kertovan valheellista tarinaa tai vihaavan sinua, jos hän lainaa sinun omaa tekstiäsi?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta