Kirjoittaja Aihe: Minun Suomeni  (Luettu 1350 kertaa)

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Minun Suomeni
« : 30.09.16 - klo:05:36 »
100-vuotisjuhlien lähestyessä Suomi tarvitsee - meitä jokaista.  ;)

Joku aika sitten eräs näyttelijä sai palstatilaa kertoessaan, minkälainen hänen Suomensa on ja siinä yhteydessä puhuttiin myös 'kuplasta' - omasta suljetusta ajattelutavasta ja -paikasta.

Muistuu vuosikymmenen takaa mieleeni ensimmäisiä työyhteisökoulutuksia, joissa puhuttiin omenasta, jota tulee katsoa ylhäältäpäin nähdäkseen ns. ison kuvan. Herkästi tulee katsottua horisontin tasolla sitä osaa, jossa omenan kylki edustaa koko hedelmää.

Elänkö kuplassa?
Millainen minun Suomeni on?
Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Minun Suomeni
« Vastaus #1 : 30.09.16 - klo:06:45 »
Elänkö kuplassa?
Millainen minun Suomeni on?

Minun Suomeni on yhä jumalattomammaksi käyvä jälkikristillinen maa, jonka tulevaisuus ei näytä hyvältä. Ehkä en itse ehdi nähdä kaikkein pahinta, vaan pääsen pois ennen sitä. Suosittelen tutustumaan Tapio Puolimatkan kirjaseen Jälkikristillisen maailman kauhut.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Minun Suomeni
« Vastaus #2 : 02.10.16 - klo:13:37 »
Minun Suomeni elää unelmassa. Se ei vaan kestä, vaikka sen unelmakuplan pinta on kiiltävä. POKS.

Ihmisroska

Ifa

  • Vieras
Vs: Minun Suomeni
« Vastaus #3 : 02.10.16 - klo:21:49 »
Elänkö kuplassa?
Millainen minun Suomeni on?

Minun Suomeni on yhä jumalattomammaksi käyvä jälkikristillinen maa, jonka tulevaisuus ei näytä hyvältä.
Niin se on. Vielä on mahdollista kertoa ristin evankeliumia pimeyden keskellä, ja rukoilla maamme puolesta.