Kirjoittaja Aihe: Älypuhelin  (Luettu 4350 kertaa)

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #15 : 20.07.19 - klo:20:59 »
Niin lapset kuin nuoret oppivat nopeaan. Pienestä pitäen räpläävät niitä.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #16 : 20.07.19 - klo:21:18 »
Onko älykännykän kuukausimaksu  kallista?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #17 : 20.07.19 - klo:21:47 »
Okei nyt mä tajuun. Ihan hyvä idea.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #18 : 20.07.19 - klo:22:06 »
En pidä puhelinta juuri koskaan mukanani, kun lähden asunnosta ulos.
Puhelimeni on hyvin vanha (Lumia), päivityksiä ei ole saanut vuosiin.
Se ei edes enää ole älypuhelimena, koska en pidä siinä SIM-korttia (nettiin yhdistävää).
Kotona se toimii siis vain puhelimena, ei tietokoneena.

Minulla on jonkinlainen kieroutuneen käänteinen puhelinneuroosi.
Kavahdan puhelimen käyttöä. 
Siksi lähestyn ihmisiä ja muita kohteita aina sähköpostilla,
kun se vain on mahdollista.
Puhelimella soittaminen tarkoittaa minulle jonkinlaiseen vaaraan antautumista tai hälytystilan asettamista.
Ja kun puhelin soi ja vastaan, olen automaattisesti kielteisen varautunut.
Tämä vamma on vaivannut minua koko aikuisikäni, vaikka monissa työtehtävissä
asioita olikin jatkuvasti hoidettava puhelimitse.
Silloinkin kärsin.

« Viimeksi muokattu: 20.07.19 - klo:22:16 kirjoittanut Soltero »

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #19 : 20.07.19 - klo:22:12 »
Onko älykännykän kuukausimaksu  kallista?
Johtuu hieman operaattorien sopimuksista. Erilaisia paketteja on melko paljon tarjolla: rajaton/rajoitettu netinkäyttö, puhelut ja viestit maksavat x senttiä/kuuluvat kuukausimaksupakettiin jne.

Kuukausimaksuissa on tietysti se puoli, että pitää maksaa joka kuukausi sama summa, käytti sitten nettiä tai ei...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #20 : 20.07.19 - klo:22:33 »
Sopimuksessa on semmoinen "syötti", että ekavuonna kuukausimaksu on vain 16,90 ja sen jälkeen 26,90. Eli sitten on neuvoteltava uusi sopimus jos mielii saada kuukausimaksun pienemmäksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #21 : 21.07.19 - klo:09:00 »
Kiitos tiedosta. Tällä hetkellä asia tuntuu haasteelliselta. Viety Herralle. Kas kun tarvitsen apua ja tukea asioissa, joissa en ennen tarvinnut.

Jeesus auta Solteroa asiassa, mistä hän kertoi. Sinä voit helpottaa tuota oloa. Tätä pyydän Sinulta. Kiitos että kaikki asiat saa Sinulle jättää myös Solteron asian.

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #22 : 21.07.19 - klo:18:12 »
Itsekin sain hyvä tarjouksen, jossa on rajaton netin käyttö ja puhelut ja tekstiviestit sisältyvät kk-hintaan.

Juju tässäkin se, että alennus on voimassa kaksi vuotta, jonka jälkeen hinta nousee suunnilleen 50%. Sitä ennen voi taas etsiä uuden sopimuksen.

Joo, Solteron kuvaama puhelutympeys vaivaa minuakin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #23 : 21.07.19 - klo:18:52 »
Kyllä älypuhelin edesauttaa monta asiaa. Tosi helppo löytää ajo-ohjeet mihin on menossa. Samalla voi tsekata missä on lähin bensa asema. Voi myös samalla etsiä majapaikkaa. Siis kun on autoreisulla. Asiakkaani maksavat minulle kortilla yhden sovelluksen kautta puheimessani. Voin kuunnella suoraan kännykästä nappia painamalla viestit työpuhelimeen. Tuossa ehkä ne tärkeimmät mihin itse käytän ällypuhelinta.

Olen aina ostanut älypuhelimeni Walmartista. Viimeisimmästä maksoin 49 dollaria. Maksan 45 dollaria kuukaudessa eikä ole koskaan tullut raja vastaan netin käytössäkään.  Ostin joitakin kuukausia sitten uuden puhelimen, kun alkoi tuntua että vanha ei enää jaksanut käsitellä kaikkea sitä dataa vaikka yritän pitää sen melko tyhjänä.

Niin ja tietty kameraakin käytän älypuhelimessa.

Iphone kännyköissä on selvästi parempi kamera kuin android puhelimissa, mutta niistä joutuu maksamaan enemmän Walmartissakin. Jopa yli 100 dollaria. Emmä sellaisia hintoja viitti.

Ostin ekan älypuhelimen, kun olimme joskus 2012 ajamassa Pensacolaan Meksikon lahden rannalla. Se on melko pitkä autoreissu, eka pitkä ajo minulla. Ajattelin että jos tapahtuu jotain matkalla, niin ehkä älypuhelin on hyvä apuväline silloin. Mitään ei onneksi tapahtunut, mutta sen jälkeen mulla on aina olut älypuhelin.
« Viimeksi muokattu: 21.07.19 - klo:19:00 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #24 : 21.07.19 - klo:19:51 »

Iphone kännyköissä on selvästi parempi kamera kuin android puhelimissa, mutta niistä joutuu maksamaan enemmän Walmartissakin. Jopa yli 100 dollaria. Emmä sellaisia hintoja viitti.

Monet sanovat, että Valloissa kaikki on suurempaa kuin Suomessa, mutta ei nuo kännyköiden hinnat näytä olevan. 100 USA:n dollaria on muistaakseni noin 90 euroa eikä sillä rahalla oikein älypuhelinta saa. Vai saako jostain?

Mutta sehän on totta mitä Sandia kirjoitti, että älypuhelimessa on monia hyödyllisiä toimintoja. Toinen asia sitten on kuinka moni sellaisia osaa tai tarvitsee hyödyntää.

- - - - - - -

Pakko tähän on panna yksi juttu, jonka viime vuosituhannella joku maajussi minulle kertoi. Amerikkalainen farmari tuli käymään maajussin luona ja kertoi, kuinka suurta ja ihmeellistä kaikki Amerikassa on. "Well, meillä on niin suuria tiloja, että niiden ympäri kestää traktorilla ajaa useamman päivän!" Suomalainen mietti hetken ja vastasi: "Kyllä meiltäkin vielä löytyy muutama sellainen traktori."

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #25 : 21.07.19 - klo:20:18 »
Tuo sama vitsi on täällä sellaisena versiona, että itärannikon farmari juttelee Texasin farmarin kanssa. Toimii hyvin siinäkin, siis tuo vitsi. Täällä idässä maatilat ovat paljon pienempiä, ja pellot kivikkoisia.

Mikä täällä on usein suurempaa monessa asiassa, on HINTAHAITARI. Ei välttämättä tarvii maksaa itseään kipeäksi, jotta saisi jotain mikä on tarpeellista.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #26 : 24.03.20 - klo:19:03 »
Mulla oli aikanaan ensimmäisiä älypuhelimia mitä markkinoille tuli. Heitin sen lopulta hiiteen ja ostin 15 euron peruspuhelimen. Sama linja pysyy.

Arvelen, että tämä on viisautta. Minulla alkaa olla puhelimen vaihto lähiaikoina. Vanhassa on akku lopuillaan ja lasi rikki. Seuraavakin puhelin on luultavasti joku halpis. En vaan ymmärrä käykö vanha SIM -kortti niihin uudempiin ja säilyykö puhelinnumerot siinä SIM-kortilla, vai onko ne kaikki kirjoitettava johonkin, etteivät mene hukkaan.

Jaa, niin, ei niihin liikkeisiinkään ole suotavaa mennä koronavirusaikana. Pitäisiköhän tilata netistä?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Älypuhelin
« Vastaus #27 : 24.03.20 - klo:22:06 »
Mulla oli aikanaan ensimmäisiä älypuhelimia mitä markkinoille tuli. Heitin sen lopulta hiiteen ja ostin 15 euron peruspuhelimen. Sama linja pysyy.

Arvelen, että tämä on viisautta. Minulla alkaa olla puhelimen vaihto lähiaikoina. Vanhassa on akku lopuillaan ja lasi rikki. Seuraavakin puhelin on luultavasti joku halpis. En vaan ymmärrä käykö vanha SIM -kortti niihin uudempiin ja säilyykö puhelinnumerot siinä SIM-kortilla, vai onko ne kaikki kirjoitettava johonkin, etteivät mene hukkaan.

Jaa, niin, ei niihin liikkeisiinkään ole suotavaa mennä koronavirusaikana. Pitäisiköhän tilata netistä?
Netistä löytyy kyllä sovellus, johon voit siirtää puhelimestasi kaikki nimet/puhelinnumerot. Ja sitten uuden kännykän sim-kortille voit ladata ne tiedot taaas käyttöösi. Valitettavasti en nyt muista mistä ja miten se sovellus löytyy netistä... mutta ehkäpä jossakin liikkeessä osataan auttaa. Kyllä ne liikkeet ainakin täälläpäin palvelevat asiakkaita edelleen, viruksesta huolimatta.