Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30387 kertaa)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #360 : 31.05.20 - klo:22:17 »
On tää elämä todella erilaista. Olen ollut kotona maaliskuun puolesta välistä!!
Piha on paremmassa kunnossa, meillä on jopa vihannespuutarha istutettu. Kaikki matot on pesty ulkona. :)
On kiva voida olla niin paljon ulkona päivisin. Olen lähes muuttanut terassille kevääksi. 

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #361 : 01.06.20 - klo:14:31 »
Onpa ilo lukea tekstiäsi. Melkein näen sinun touhuavan. Piha, vihannespuutarha, puhtaat matot sekä iloinen sandia. :)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #362 : 02.06.20 - klo:17:20 »
Heh, täytyyhän sitä jotain tehdä. :)
Tuosta unohtui, että olen myös alkanut leipoa omat leivät.  Piti tilata netin kautta jauhot, kun kaupoista on koko ajan loppu. Minulla on 100% täysjyvävehnäjauhoa pienestä yksityisestä myllystä. En sekoita siihen valkoisia jauhoja ollenkaan. Sillä on ihan hyvä leivontaominaisuudet sellaisenaan. Melko tumma leipää siitä tulee.

Elämä on ollut tosi kiireistä viimeiset 3 vuosikymmentä. Tänne muutto, miehen praktikan avaaminen juuri samaan aikaan, minun pyrkimys työllistyä vieraassa maassa, päätös mennä täällä opiskelemaan uutta ammattia, talon rakentaminen, ekan vauvan adoptointi, miehen toimiston rakentaminen, opiskelujen päätökseen vieminen kun eka lapsi oli pieni, kahden muun lapsen adoptointi, töihin takaisin paluu 11 vuoden kotiäitiuran jälkeen, uuteen työkuvaan opiskelu, vaikeudet töissä budjettiasioidan takia, yksityispraktiikan aloittaminen ja lasten aikuiseksi kasvattaminen.

Ei ole ollut aikaa olla vaan ja elää. Nyt otin niinkuin etulähdön rauhallisempaan elämään tän coronan takia.
Teen toki yhä töitä, mutta kotoa.
« Viimeksi muokattu: 02.06.20 - klo:17:26 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #363 : 13.06.20 - klo:15:49 »
Meidän seurakunnan pastorin esitys miten kirkko toimii kun nyt avautuu.
https://www.youtube.com/watch?v=hOE-dPQ_Qic&feature=share&fbclid=IwAR2KgocudBjNr3NHUbTBFS2qnCdT7n7yi3I9POJBnaqkKYNTg8b-_zDBjbs

Kaikilla on oltava maski.
Mittaavat jokaisen lämmön.
« Viimeksi muokattu: 13.06.20 - klo:15:57 kirjoittanut sandia »

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #364 : 15.06.20 - klo:23:25 »
Koronaviruksen takia asetetut poikkeusolot päättyvät, mutta kaikki rajoitukset eivät.

https://yle.fi/uutiset/3-11402555

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #365 : 17.06.20 - klo:18:20 »
Tulin tänään ajatelleeksi sitä, että jos tämä koronapandemia olisikin tullut riehakkaimman karismaattisen karkelon aikaan, niin mitä sitten olisi tapahtunut? Miten olisi käynyt vaikka Nokia-Mission tai torontolaisuuden? No, tämä on vain jossittelua, mutta saattaa olla, että jossakin päin maailmaa on ollut suurtakin liikehdintää tässäkin mielessä. Ehkä jollakin on tietoa?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #366 : 17.06.20 - klo:20:09 »
Tsekkasin sen Bethel seurakunnan sivut Californiassa. Bill Johnson ja kumppanit.
Jotta pääsee kuuntelemaan/katsomaan heidän kokouksiaan netistä, pitää maksaa jäsenmaksu. Tosin siellä on ilmainen kokeilu jonkin aikaa. Kauheen rikas kirkko ja pitää maksaa kokouksista.
No sen takia kai on rikas. ???

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #367 : 28.06.20 - klo:18:57 »
Kyllä se coronavirus verottaa. Joudumme sulkemaan toisen toimipisteemme. :(
Tulot sen verran laskeneet, että kahden TYHJÄN toimiston ylläpitäminen on liian suuri rasite.  Moni ei halua palata töihin ennenkuin on saatu rokote. Siihen vielä kulunee aikaa. No tyhjää toimitilaa lienee tarjolla, jos voimme uudelleen avata toisen toimipisteen. Suru sille paikkakunnalle. Ovat totuneet luottamaan meihin viimeisen vajaan 30 vuoden ajan. Tosin itse olen siinä ollut mukana kaikkiaan vain 8 vuotta. Nyt yhtä pötköä 7 vuotta. Sitten ennen osapäivänä toisen kokopäivätyoduunin lisäksi, mikä tuli liian rankaksi. Mutta sitten palasin, kun päätin että vanha duuni "ei hyvä" enää.

Teemme siis ns. telehealth, mikä saattaa voittaa alaa tästä eteenpäin, kuten moni muukin etätyö. Juttelin tuosta eilen suomalaisen ystäväni kanssa joka on töissä Bostonissa Harvardin yliopiston kirjastossa.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #368 : 30.06.20 - klo:06:02 »
Kyllä se coronavirus verottaa. Joudumme sulkemaan toisen toimipisteemme. :(
Tulot sen verran laskeneet, että kahden TYHJÄN toimiston ylläpitäminen on liian suuri rasite.  Moni ei halua palata töihin ennenkuin on saatu rokote. Siihen vielä kulunee aikaa. No tyhjää toimitilaa lienee tarjolla, jos voimme uudelleen avata toisen toimipisteen. Suru sille paikkakunnalle. Ovat totuneet luottamaan meihin viimeisen vajaan 30 vuoden ajan. Tosin itse olen siinä ollut mukana kaikkiaan vain 8 vuotta. Nyt yhtä pötköä 7 vuotta. Sitten ennen osapäivänä toisen kokopäivätyoduunin lisäksi, mikä tuli liian rankaksi. Mutta sitten palasin, kun päätin että vanha duuni "ei hyvä" enää.

Teemme siis ns. telehealth, mikä saattaa voittaa alaa tästä eteenpäin, kuten moni muukin etätyö. Juttelin tuosta eilen suomalaisen ystäväni kanssa joka on töissä Bostonissa Harvardin yliopiston kirjastossa.

Kyllä tuo koronavirus muutti (ja vielä muuttaa) monella tapaa ihmisten elämää. Esimerkiksi veljeni Jorman työt vaihtuivat etätöiksi keväällä. Hän on terapeutti ja auttaa nyt ihmisiä videokeskustelujen avulla. Minun on vaikea uskoa, että etäyhteyksin saavutetaan samoja tuloksia kuin keskustelemalla vastaanottohuoneessa kasvoista kasvoihin. Itselläni on parin kuukauden ajalta omakohtaista kokemusta noista etäyhteyksistä, kun syöpälääkärit ovat pitäneet minuun siten yhteyttä. Jotain siitä tuntuu puuttuvan entiseen käytäntöön verrattaessa.

Toivon, että tämä korona herätteli ihmiskuntaa edes pieniltä osin. Minusta tämä vuosi on paljastanut kuinka avuton ihmiskunta loppupeleissä on. Pieni pöpö pani koko maailman polvilleen, mutta ei tosin Jumalan edessä. Nähtäväksi jää mikä on seuraava maailmaa kohtaava vitsaus, mutta se on jotain koronavirusta pahempaa. Näin uskon vaikka tuskin sitä itse olen näkemässä, ja se on suuri kiitoksen aihe, siis se, että minun ei tarvitse sitä nähdä.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #369 : 30.06.20 - klo:15:16 »
Niin, Ilmestyskirjassa on selvästi muistaakseni kolmessa eri tilanteessa, että ihmiset eivät nöyrry Luonjansa edessä pahoissakaan vitsauksissa. Onneksi se mahdollisuus onneksi aina kuitenkin on. Siis nöyrtyä.

Ai Oloneuvoksen veli on kolleegani. Tosin itse en halunnut ikinä tulla "terapeutiksi". Ja yhä näen itseni hieman sen roolin ulkopuolella olevaksi. En nimittäin itse usko ns. terapiaan. Minulla on kaksi specifiä aluetta, mihin olen saanut koulutuksen: rikollinen ajattelu ja siitä juontuva käyttäytyminen ja toisaalta PTSD. Koen työni todella mielenkiintoiseksi ja haastavaksi ja aina uutta antavaksi. Ja perheet joiden jäsen on ollut seksuaalinen hyväksikäyttäjä.

Olen tehnyt kummallisen huomion. Noissa rooleissa ainakin videokeskustelu on lähes tehokkaampaa kuin toimistossa istuminen. Kun katsoo jatkuvasti ihmisen kasvoja niin läheltä, yleensä näen lähinnä vain kasvot, totean miten paljon ihmisten kasvoista voi lukea! Silloin tulee vieläkin selvemmin esille sitten jos ihminen ei ilmaise oikein mitään kasvoillaan.

Varsinkin nuoret ihmiset ovat niin tottuneet jo muutenkin videokeskusteluun, joten se sulautuu kaikkeen muuhun tämän ajan toimintaan.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #370 : 30.06.20 - klo:19:34 »
Olen läpi tukihenkilötyövuosieni yhdistänyt läheisesti toisiinsa rikollisen ajattelun ja siitä johtuvan käyttäytymisen sekä näistä (hoitamattomana) seuraavan PTSD:n. Olen kyllä keskustellut näistä asioista veljeni kanssa (ja useita kertoja useamman psykiatrin kanssa). Olen matkan varrella tullut siihen lopputulokseen, että alan ammattilaisetkaan eivät kykene auttamaan kärsiviä ihmisiä kuin korkeintaan pinnallisesti, jos he torjuvat raamatullisen ilmoituksen ihmisen perimmäisestä luonnosta, joka on peruuttamattomalla tavalla turmeltunut syntiinlankeemuksessa.

Minua on kiinnostanut "Paavalin teologia" vuosikymmeniä. Tässä ajassa kylvetään sielullinen ruumis (speriretai soma psykhikon ), nousee hengellinen ruumis (egeiretai soma pneumatikon). Ensin on sielullinen, sitten hengellinen. Ensimmäisestä Aadamista tuli elävä sielu, viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki. Tästä luonnollisen eli sielullisen elämän uhraamisesta Jeesus opetti seuraajiaan (esim. Matt. 10:37-39). Noh, nyt hyppäsin vähän kuin asiasta toiseen, mutta kyllä ensimmäisen ja toisen kappaleen välillä asiayhteyskin löytyy. Uuden elämän täyttymys on tuolla jossain edessäpäin kuoleman jälkeen, mutta sen elämän siemen kylvetään jo täällä ajassa. Näin ymmärrän 1.Kor. 15-luvussa opetettavan.

On kerrassaan käsittämätöntä, että Jumala palautti langenneen ihmisen yhteyteen sellaiseen, jossa ihminen ei ollut paratiisissa edes ennen syntiinlankeemusta. Jumala loi sanallaan kaiken "kirkkautensa kiitokseksi", mutta langenneen ihmisen Hän pelasti takaisin yhteyteensä uhraamalla ainoan Poikansa ja näin jokainen pelastunut on läpi ikuisuuksien -ei vain "Hänen kirkkautensa kiitos"- vaan "Hänen armonsa kirkkauden kiitos"!

Ymmärrykseni mukaan kaikki traumaperäiset stressihäiriöt (pinnalliset ja syvät) juontavat juurensa synnistä ja siltä osin kuin ihminen varjeltuu kaikkein pahimmilta johtuu siitä, että Jumalan armo on varjellut häntä. 
"Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa. Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta."

(En nyt jaksanut muotoilla tätä vastaustani kovin järkevästi, mutta sehän ei ole yllättävää).

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #371 : 30.06.20 - klo:23:37 »
Minä viittasin mm. raiskausuhreihin kun puhuin PTSDstä. Siis selvä trauma ja siihen kehitetty hoitomuoto. Tai sotatrauma, paha onnettomuus yms. Tosin monella nuorella on pahoja traumoja lapsuudesta ja koko elämä käy vaikeaksi sen takia. Se on kuitenkin jo hieman eri asia.

Rikollisella ajattelulla tarkoitan puolestani ajattelua mikä oikeuttaa rikoksen tekemisen, toisten ihmisten hyväksi käyrön, valehtelen jne. jne.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #372 : 09.07.20 - klo:13:46 »
Kun nyt avaa minkä tahansa median, niin siellä ei puhuta juuri muusta kuin koronaviruksesta. Ja ilmiö on globaali, joka on hetkessä levinnyt lähes kaikkiin maihin.

Nyt herää kysymys siitä, mitä virus  voi pahimmillaan saada aikaan? Mutta asialla on myös toinen puoli. Asia koskee lähes kaikkia ihmisiä tasapuolisesti riippumatta siitä onko hän köyhä tai rikas, oppimaton tai oppinut, ateisti tai kristitty.

Kun asia etenee, niin yhä enemmän saattaa olla kysymys elämästä ja/tai kuolemasta. Ja tämä tosiasia voi olla yleisesti jopa siunaukseksi. Pakottaahan se ajattelemaan sitä, että juuri minä voin kuolla tähän tautiin. Entä sitten? Onko minun passini kunnossa? Siis siihen olotilaan, joka parhaimmillaan odottaa rajan toisella puolen?

Ajattelen niin, että isossakin kuviossa tämä pandemia voi olla siunaukseksi. Ateisteille tämä on hieman kiusallinen juttu, koska se ei anna mitään toivoa…  :( :(

Kristitylle kuolema on voitto…  :) :)
Luomakunnan huokaukset ja huudot ovat ehkä kantautuneet Herran Sebautin korviin, joten Hän on mahdollisesti lähettänyt koronaviruksen rangaistukseksi ja kiroukseksi ihmiskunnalle. Toisaalta koronavirus on myös luomakunnan keino pienentää ihmispopulaatiota evoluution ja luonnonvalinnan kautta, koska maailman väkiluku on jo liian suuri. YK:n vuoden 2019 ennusteen mukaan väkiluku on 8,5 miljardia vuonna 2030, ja 9,7 miljardia vuonna 2050. Käytännössä näihin päiviin asti maailman väkilukuahan ovat harventaneet juuri kulkutaudit. Sodissakin armeijoissa sotilaita kuoli kulkutauteihin enemmän kuin taisteluissa. Vuosina 1918 alkanut espanjantauti-pandemia harvensi ihmiskuntaa noin 30–100 miljoonalla ihmisellä.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #373 : 10.07.20 - klo:19:56 »
Maailman terveysjärjestö WHO:n puheenjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesuksen mukaan koronaviruspandemian jylläämiselle maailmalla ei näy loppua. Päinvastoin, viimeisten viikkojen aikana tartuntatahti on ainoastaan kiihtynyt.

– Suurimmassa osassa maailmaa virus ei ole hallinnassa ja tilanne vain pahenee, hän kertoo

– Usein on sanottu, ettei tämä virus tunne rajoja. Se ei välitä poliittisista mielipiteistä, eikä huomioi niitä eroja, jotka vedämme terveyden ja talouden välille.

– Korona on valottanut olemassa olevia epäoikeudenmukaisuuksia ja leventänyt niitä, hän kertoo.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronan-tartuntatahti-maailmalla-vain-kiihtyy-varoittaa-who-tapaukset-ovat-tuplaantuneet-muutamassa-viikossa-virus-ei-ole-hallinnassa/7867866#gs.agzidy

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #374 : 11.07.20 - klo:00:09 »
Ei kai kukaan odottanutkaan että se sinänsä voidaan kontrolloida pois. Kauan aikaa sitten puhuttaiin että se menee ihmiskunnan läpi. Yritettiin vain hidastaa tartuntoja, että ne jotka ovat sairaita voitaisiin ehkä paremmin hoitaa.