Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Israelista ja juutalaisuudesta Raamattuun perustuen  (Luettu 6863 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Juu.

Mulle tuli toissapäivänä ja taas nyt Roomalaiskirjetta lukiessani tämä pieni oivallus.

Siis kohdasta Room.4:13-15

Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
14. Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
15. Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.


Siis tuli mieleen ajatus, että tuo 'laki saa aikaa vihaa' on totta myös juutalaisten suhteen.
Se Mooseksen laki, mistä nykyäänkin juutalaisuutta uskonnokseen mainostavat ylpeilevät,  saa aikaa itse asiassa vihaa HEISSÄKIN. Siis syntinen ihminen, juutalainen tai eijuutalainen, on Jumalan vihollinen vaikka kuinka julistaisivat olevansa ainoita valittuja jotka odottavat messiasta, maallista hallitsijaa.

Jeesus puhui tästä tosi suoraan ja se on kirjattu Johanneksen evankeliumissa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Nimittäin aika kova palaute uskonnollisille juutalaisille, jotka halusivat nähdä itsensä Aabrahamin jälkeläisinä:

He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41. Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279

44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.


Sokeita, ja varmaankin myös ylpeitä, olivat nuo kirjanoppineet. Varmaankin siksi Jeesus puhui heille noin äärimmäisen kovia sanoja, että edes joku heistä kääntyisi.
Onkohan eksyneessä kristikunnnassa myös niin sokeita johtohenkilöitä, että heille pitäisi puhua tuolla tavalla? Mitähän siitä seuraisi?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
No sama jengihän sitten lopulta eliminoi Jeesuksen. Tai luuli eliminoineen.