Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 39009 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #90 : 01.01.19 - klo:21:54 »
Kuulin äskettäin: eräs vain noin 520 EUR tukia kuussa saava oli saanut säästöön parissa vuodessa kaksi tonnia. Asuu periferiassa...siis pienen kaupungin laitamilla.
Melkoinen penninvenyttäjä. Tavoittelee ostaa jotain itselleen tärkeää.

Minäkin pakenisin periferiaan jos voisin.  😐

Ps. 55:6

(55:7) Ja minä sanon: Olisipa minulla siivet kuin kyyhkysellä, niin minä lentäisin pois ja pääsisin lepoon!

Miksi et voi? Siis oikeesti.
Kysy itseltäsi. Ei tartte vastata täällä.

Ymmärrän tietysti olosuhteet, jossa täytyy pitää huolta jostain omaisesta tms. tai on joku muu asia joka ehdottomasti sitoo hetkeksi.
Yksi tuttu asui talven toisella paikkakunnalla asuntoautossa työviikon ajan. Ei halunnut muuttaa perhesyistä ym.

Niin. Voisihan sitä myydä kaikki tavarat ettei tulis muuttokuluja. Ja asua jossain missä ei tunne ketään. Mutta asunto pitäisi olla kaupan vieressä koska perähikiällä ei kulje bussi.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #91 : 01.01.19 - klo:22:00 »
Ei se tavarankaan siirto aina maksa mitään.
Kysyy apua.
Noin kuukausi sitten olin sellaisessa muutossa mukana, jossa pakettiautollinen tavaraa siirtyi pääkaupunkiseudulta keskemmälle Suomea.
Toiset lastasi. Toiset purki. Kuljetus nolla euroa.
Olin talkoissa toisessa päässä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #92 : 01.01.19 - klo:22:04 »
Tällainenkin apu on olemassa, jos saa työtä.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #93 : 01.01.19 - klo:22:33 »
Seurakunnat antavat muuttoapua.
Joissakin on jopa erityinen muuttotiimi.
Se on yksi niistä hommista, joissa (epämusikaaliset) miehet voi seurakunnissa palvella.
-
Lupaudun muuttoavuksi kenelle foorumilaiselle vaan, jonka kuormaa tehdään 80 km:n säteellä täältä. Hommaan mukaan toisenkin miehen.
Yv:llä saa tietää paikkakunnan.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #94 : 02.01.19 - klo:09:36 »
Ei se tavarankaan siirto aina maksa mitään.
Kysyy apua.
Noin kuukausi sitten olin sellaisessa muutossa mukana, jossa pakettiautollinen tavaraa siirtyi pääkaupunkiseudulta keskemmälle Suomea.
Toiset lastasi. Toiset purki. Kuljetus nolla euroa.
Olin talkoissa toisessa päässä.

Ymmärrän että on kivaa ja elämä on positiivista kun on hyviä ihmissuhteita. Mutta minua on siunattu vain nälvijöillä ja halveksijoilla. Toki saan aineellista apua mutta ihminen haluaa joskus puhua tunnoistaan ilman nälvimistä.

Mutta turha näistä on spekuloida. En aio enää muuttaa. Tässä kuolen tai menestyn.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #95 : 02.01.19 - klo:09:40 »
Tällainenkin apu on olemassa, jos saa työtä.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset

Kiitos tuestasi mutta muutin jo ilman työtä joten velkani vain lisääntyi. Mä oon niin tyhmä että aina luulen saavani ystäviä kaupunkia muuttamalla. Mutta ihmisillä on vain jokin vaisto että tuota kilttiä saa nälviä.
.... no nyt tämä menee jo ohi otsikon. Joten unohdetaan koko juttu.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #96 : 03.01.19 - klo:10:02 »
Aika hassua että nytkin YLE näyttää elokuvaa hitlerismin kauhuista vaikka itse ovat hitlerismin mediapropagandan edustajia. Tekevät terrorin arvostelusta rikollista kuten hitlerkin teki.

aikas noloo ... ???

nyt vasta oivalsin miksi YLE näytti tämän elokuvan : no tietysti siksi että ymmärtäisimme miten turhaa on taistella hitleriä vastaan. tämän päivän hitler on lähes samanlainen kuin 10940-luvun hitlerkin. ei saa kannustaa kansa diktatuurin vastustamiseen tai terroristein poistamiseen maasta. vaan kaikki laput / viestit sensuroidaan vihapuheena ja lopulta kirjoittaja joutuu teloitettavaksi oikeudessa. ei ehkä vielä ihan kiljotiiniin mutta kun se pedon merkki saadaan valmiiksi kaikille niin kyllä sen kiljotiinin vuorokin tulee.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #97 : 03.01.19 - klo:10:07 »
Kun nyt jo totuuden puhumista vastustetaan näin raivokkaasti niin luuletteko että olemme valmiit tapettaviksi kun emme ota pedon merkkiä? Luuletteko että yksin jääneinä meillä riittää rohkeutta olla ottamatta pedon merkkiä kun kaikki ympärillä valehtelevat? Myös ns ystävät?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #98 : 03.01.19 - klo:12:34 »
Pedon merkki ei ole mikään siru tai viivakoodi tai leima.


5.Moos.6
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.

5.Moos.11
18 Painakaa siis nämä minun sanani sydämeenne ja mieleenne ja sitokaa ne merkiksi käteenne, ja ne olkoot muistolauseena otsallanne;
19 ja opettakaa ne lapsillenne, niin että puhut niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.


2.Kor.1:22
joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme

Ef.1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti

Ilm.7:3
"Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

Ilm.14
1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.


Vain paria jaetta aiemmin tuota viimeistä jaetta on tämä:

Ilm.13
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.


Aivan turhaa ovat sellaiset pedon merkki pelottelut, jotka liittyvät johonkin tekniikkaan.
Kokonaan toinen juttu on se, kannattaako omaa henkilötunnusta jaella kenelle tahansa.


Uskovilla on jo Jumalan merkki. Kaikilla muilla on toisenlainen merkki.
Se ei ole mitään tulevaa, vaan jo olevaa.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #99 : 03.01.19 - klo:19:43 »
Jos "Suomi" ottaa lainaa niin sen maksaa kansa veroina. Jos veroja halutaan olla käyttämättä sairaisiin, opuskelijoihin ja työttömiin niin se on pois heiltä. Eli he ovat "maksajia".


Se voittohan on rikkaan osuus jonka hän keinottelullaan pitää vakaana.
Ainoa siis joka kärsi oli ulos laitettu työntekijä eli hän joutui "maksumieheksi". Sitä paitsi eihän rikkaan omaisuus synny tuhjästä vaan orjien työstä ja orjien ostovoimasts.

Pienituloiset eivät juurikaan maksa valtionveroa, joten he eivät sillä tavalla osallistu velan maksuun. Vastaavasti he kyllä ovat saaneet pidettyä elintasonsa, kuten moni muukin, kun valtio on velkaantunut.

Mitä taas tulee työnorjiin, niin niitähän oli juuri noissa kommunistimaissa, joissa ei ollut eliittiä vaan työväkeä kaikki.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #100 : 03.01.19 - klo:19:54 »
Tämän jutun kaavioista näkee miten paljon milläkin tulotasolla maksetaan veroja.

https://www.uusisuomi.fi/raha/268277-totuus-palkastasi-naita-summia-et-nae-kuitilla-3000-eukk-onkin-362370-eukk#comments

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #101 : 03.01.19 - klo:22:42 »
Niin kuin edellisen viestin linkistä käy ilmi, työnantajan maksamasta palkasta menee iso osa valtiolle. Oikeastaan siitä menee vielä enemmän, koska nettopalkalla ostetaan tavaroita ja palveluita ja niissä on esimerkiksi 24 %:ia arvonlisäveroa.
Siitä summasta, jonka työnantaja maksaa, verrattuna siihen summaan, joka palkansaajalla on alv:n jälkeen, on oikeasti alle puolet jäljellä.

Valtio ja kunnat tarvitsevat verotuloja rahoittaakseen monenlaisia asioita, joita on poliittisilla päätöksillä päätetty rahoittaa.

Sitten on se selvä tosia-asia, että on suuri joukko ihmisiä, jotka eivät tule palkallaan, eläkkeellään tai saamillaan tuilla toimeen.

Suurella joukolla ihmisiä on se kokemus, että vaikka julkiselle vallalle kaadetaan valtavasti rahaa, se ei vastaa sitä mitä heidän pitäisi itse yhteisestä potista saada.

Minne kummaan nuo julkiset rahat hupuloidaan?
Sairaat ja vanhat jäävät hoitamatta. Kouluissa on opettajapulaa. Tiet rapistuu. Moni muukin juttu on rempallaan.

Homma ei ratkea sillä, että verotetaan entistä ahkerammin, koska verotus on jo nyt ylikireä. Se aiheuttaa monelle motivaation puutetta.

Nyt on jonkun aikaa mennyt niin, että ihmisiä on työllistynyt ja se alentaa yhteiskunnan kustannuksia ja periaatteessa tekee tilaa veronalennuksille. Se puolestaan mahdollistaisi sen, että tavaroiden ja palvelujen hinnat eivät nouse - käytännössä niiden reaalinen hinta laskisi. Eipä taida tapahtua noin, koska verotus ei laske ja sitten on vielä muitakin jarruja matkalla.

Kuntatasolla verot vain kiristyy.
Viime vuonna yli 50 kuntaa nosti veroäyriä, 6 laski.
Tänä vuonna 46 nostaa ja vain 5 laskee.

Jotain on jossain pahasti vialla.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #102 : 04.01.19 - klo:04:40 »
Se mikä on pahasti vialla on pahuus ja ahneus.
Sen realisoituminen päätösvaltaan ja rahavirtaan ilmenee hyvin kun ottaa selvää asioista kuten "veroparatiisi" , "panamapaperit", "rahanpesu" , korruptio, verosuunnittelu , veronkierto, rakentaminen , globalisaatio , NWO , hyväveliverkosto , sisäpiirikaupat , arvonmenetys , sijoittaminen kiinteistöihin .....

Lista on hiljalleen rakentunut viimeisen sadan vuoden aikana muodostaen verkkoaan verkonpäälle. Se pahuus on niin monimutkainen kokonaisuus ettei pieni poliitikkokaan mahda sille mitään. Ainoa joka mahtaa ilmoitetaan kohdassa
Ilmestyskirja luku 18.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #103 : 04.01.19 - klo:07:06 »
Julkisen vallan ja yksityisten rahamiesten rahankäytön pohtiminen ei taida paljon mielialaamme kohottaa. Ei kannata sieluaan myrkyttää. Kannattaa siis olla pohtimatta, ja tehdä jotakin muuta sen sijaan.

"Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle mikä Jumalan on."

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #104 : 04.01.19 - klo:14:11 »
Se mikä on pahasti vialla on pahuus ja ahneus.
Sen realisoituminen päätösvaltaan ja rahavirtaan ilmenee hyvin kun ottaa selvää asioista kuten "veroparatiisi" , "panamapaperit", "rahanpesu" , korruptio, verosuunnittelu , veronkierto, rakentaminen , globalisaatio , NWO , hyväveliverkosto , sisäpiirikaupat , arvonmenetys , sijoittaminen kiinteistöihin .....


Tuossa otit kantaa niihin asioihin, jotka eivät kerry veropottiin.
Osa on laitonta toimintaa, osa ei.

Minä otin edellä kantaa siihen, että veroista kertyneet varat hupuloidaan jotenkin ja jonnekin niin, että moni veronmaksaja ei koe siitä olevan riittävästi hyötyä.
Tuon voi ilmaista niin, että eri mieltä oleva haluaisi kohdentaa maksamansa verot jonnekin muualle kuin se nyt menee.
Osaltaan on kyse siis siitä, että politiikot ohjaavat niitä vääriin tarkoituksiin.
Toisenlaisessa yhteiskuntajärjestyksessä kansalainen tekee itse enemmän päätöksiä rahojensa käyttökohteista.

Kristityn(kin) näkökulmasta tässä maassa verokertymällä kustannetaan paljon sellaista, mikä on oman vakaumuksen vastaista.