Puimatanner > Hartaus ja rukous

Voimallinen rukous

<< < (2/13) > >>

peneriktus16:
Yritystä ainakin on ollut jos jonkunlaista.
Kyllähän herätystäkin yritetään saada aikaan vippaskonsteilla. Ja samalla unohdetaan että pitäisi ensin olla kiinnostuttu siitä yhdestä eksyneestä...

Janne:
On sellaisia rukoilijoita, jotka rukoilevat jotakin tiettyä asiaa vain yhden kerran ja jättävät asian Herran haltuun.

Sitten seuraavaa asiaa taas yhden kerran. Eli eivät rukoile saman asian puolesta kymmeniä tai satoja kertoja vaan jättävät asiat Herran haltuun.

Marjatta:
Mitä on voimallinen rukous, kyselee ketjun aloittaja.

Monasti kun valvon, enkä voi nukkua, olen rukoillut Paavalin rukouksia.
Löytyvät efesolaiskirjeen ja filippiläiskirjeen sekä kolossalaiskirjeen ensimmäisestä luvusta.

Paavali rukoilee kyseisten seurakuntien puolesta, siksi rukous on te-muodossa.
Minä taas rukoilin minä-muodossa haluten rukouksen saavan minussa sijaa.

Paavalin rukoukset ovat minusta voimallisia rukouksia.
Niistä huokuu Kristuksen Jeesuksen tunteminen ja hänen sydämen pohjasta lähtevä halu nähdä kunkin seurakunnan kohdalla sitä, mikä Paavalin rukouksesta käy ilmi.

Rukouksen kimmoke Paavalilla näyttää olevan se, mitä hän oli kuullut heistä, heidän uskostaan ym.  Kuullun perusteella kiitosmieli täytti Paavalin ja se synnytti rukousta.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 25.10.19 - klo:20:15 ---Radio Dein rukousohjelmassa mainittiin voimallinen rukous. Mitä se on?

--- Lainaus päättyy ---

Raamatussa on varmaankin monta esimerkkiä siitä, mitä on voimallinen rukous. Yksi erinomainen kuvaus on 1. Kun. 18. luvussa, kun Elia ja Baalin profeetat rukoilevat Karmelilla.

Marjatta:
Totta.  Siinä eräs Raamatun voimallisista rukouksista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta