Kirjoittaja Aihe: Voiko työttömyys olla siunaus?  (Luettu 6143 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #15 : 30.10.13 - klo:17:10 »
Hitaat, heikot, väsyneet, yksinkertaiset, arat, sairastelevat ja muut surkimukset karsiutuisivat hetkessä.

Ei välttämättä, kuten en minäkään. Oppii vain tulemaan toimeen ihmeen vähällä. Tottakai sosiaalihuolto pitää edelleen olla, mutta sitä en jaksa ymmärtää, että työnantajan on pidettävä töissä henkilöä, joka ei palkkaansa tienaa.

Hälvenisi kuitenkin semmoinen mielikuva, että työnanatajalla on selkänsä takana rahasäkki, josta voi aina ottaa tiukan paikan tullen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Charlotte

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #16 : 30.10.13 - klo:19:07 »
Tosiaan, niissä firmoissa missä on yt:t päällä vähän väliä, niissä on kyllä pakko tienata palkkansa, koska jos tulosta ei tule riittävästi, tulee seuraavissa yt:issä kenkää.

Varsinkin pörssifirmoissa seurataan tarkkaan kaikki kuviot, aktiivisuusprosentit, tulos neljännesvuosittain jne.

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #17 : 13.11.13 - klo:15:55 »
Minua siunattiin työllä, ainutlaatuinen haastavuudessaan, mutta myös palkitseva. Pääasia että tiedän Jumalan ohjaavaan askeleitani.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #18 : 13.11.13 - klo:16:43 »
Minua siunattiin työllä, ainutlaatuinen haastavuudessaan, mutta myös palkitseva. Pääasia että tiedän Jumalan ohjaavaan askeleitani.

Hienoa! onneksi olkoon :) olen myös saanut töitä tehdä, opettelen uutta ja samalla lailla olen kiitollinen Herran ohjauksesta ja avusta.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #19 : 13.11.13 - klo:16:58 »
Kiitos, ihan uusi juttu tämäkin, aika paljon pelotti homma. Olen jouluun asti tällä tietämällä.
Uuden opettelu on piristävää. :)

Charlotte

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #20 : 13.11.13 - klo:19:01 »
Siunausta työhön Lydialle :)

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #21 : 13.11.13 - klo:20:32 »
Kiitos Charlotta.  :)

Charlotte

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #22 : 24.11.13 - klo:10:20 »
Tuli mieleen eräs asia, mistä ihminen voi kuormittua todella paljon työttömyyden takia.
Tämä koskee ehkä lähinnä introvertteja.

Uusiin ihmisiin tutustuminen on introvertille usein todella raskas ja psyykeä kuormittava prosessi. Sitten kun on ehtinyt jotenkin tottua työpaikan ihmisiin, niin ettei ihmisten läsnäolo enää ahdista (minulla voi tottumiseen mennä parikin vuotta), niin sitten jos jääkin työttämäksi alkaa koko sosiaalinen prosessi työnhaun myötä uudestaan.

Poissa ElCaro

  • Viestejä: 169
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #23 : 24.11.13 - klo:10:24 »
kuukauden parin lomautus tuntuisi tällä hetkellä siunaukselta

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #24 : 24.11.13 - klo:10:35 »
Tuli mieleen eräs asia, mistä ihminen voi kuormittua todella paljon työttömyyden takia.
Tämä koskee ehkä lähinnä introvertteja.

Uusiin ihmisiin tutustuminen on introvertille usein todella raskas ja psyykeä kuormittava prosessi. Sitten kun on ehtinyt jotenkin tottua työpaikan ihmisiin, niin ettei ihmisten läsnäolo enää ahdista (minulla voi tottumiseen mennä parikin vuotta), niin sitten jos jääkin työttämäksi alkaa koko sosiaalinen prosessi työnhaun myötä uudestaan.

Ambiverttinä koen nyt ainakin henkisesti raskaaksi juuri uusiin ihmisiin tutustumisen työssä, sillä yhteistyö on läheistä, ehkä lopulta se rankin juttu ja kun on siinä muutakin rankkaa.
Entisen työpaikan vapaata iloista ilmapiiriä kaipaan. Työttömyyden tullen sosiaalinen elämä latistuu kun työssä saa sosiaaliset tarpeet tyydytettyä eikä jää aikaa kovin paljon muulle eikä voimia.
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:10:46 kirjoittanut Lydia »

Charlotte

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #25 : 24.11.13 - klo:10:46 »
Tuli mieleen eräs asia, mistä ihminen voi kuormittua todella paljon työttömyyden takia.
Tämä koskee ehkä lähinnä introvertteja.

Uusiin ihmisiin tutustuminen on introvertille usein todella raskas ja psyykeä kuormittava prosessi. Sitten kun on ehtinyt jotenkin tottua työpaikan ihmisiin, niin ettei ihmisten läsnäolo enää ahdista (minulla voi tottumiseen mennä parikin vuotta), niin sitten jos jääkin työttämäksi alkaa koko sosiaalinen prosessi työnhaun myötä uudestaan.

Ampbiverttinä koen nyt ainakin henkisesti raskaaksi juuri uusiin ihmisiin tutustumisen työssä, sillä yhteistyö on läheistä, ehkä lopulta se rankin juttu ja kun on siinä muutakin rankkaa.
Entisen työpaikan vapaata iloista ilmapiiriä kaipaan. Työttömyyden tullen sosiaalinen elämä latistuu kun työssä saa sosiaaliset tarpeet tyydytettyä eikä jää aikaa kovin paljon muulle eikä voimia.

Sehän siinä on yksi iso asia myös, se työpaikan ilmapiiri.


Poissa sininen

  • Viestejä: 13
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #26 : 05.03.15 - klo:17:09 »
Voiko työttömyys olla siunaus? Tuleeko uskovalle kaikki Herralta, myös vastoinkäymiset vai mistä ne tulevat?
Toki voi olla. Työttömyys vahvistaa ihmistä entisestään. Kerran olin ihan romuna ja työttömyys antoi aikaa latautua henkisesti ja fyysisesti ehjäksi. Työttömyyden aika tuntui siltä, että juuri nyt tämä ajanjakso kuuluu minulle ja se odotti minua. Sitten kun sain työn, kiitin Jumalaa. 
« Viimeksi muokattu: 05.03.15 - klo:17:12 kirjoittanut sininen »