Kirjoittaja Aihe: Muunsukupuolisuus  (Luettu 1512 kertaa)

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Muunsukupuolisuus
« : 20.09.16 - klo:07:32 »
Aihe ei ole uusi, mutta haulla en löytänyt passelia samankaltaista aloitusta.

Luin aamu-uutisista tuoreen jutun, jonka perusteella olisin 10-vuotiaana voinut ajatella - samoin. Alakoulun luokkakuvissa myös näytin pojalta, koska isäni leikkautti minulle aina siilitukan parturissa.

Hengellisyys/kristillisyys liittyi kuvioihin paljon myöhemmin eikä niinkään säätelevänä, vaan pelastavana tekijänä. Identiteettiasiat ovat joka tasolla voimakkaita ja joskus on ihan hyvä pysähtyä peilin edessä.


Millainen uskova olen? Peilinä Sana.
Millainen ihminen olen? Peilinä lähipiiri.


Luomisjärjestyksen perusta on syvemmällä kuin tottumukset ja tavat, mutta Sanan perintö  on siirtynyt muuttumattomana tänne asti.

Jutun viimeinen lause on muotoiltu upeasti ja pätee moneen asiaan:

- Ihmisten ei edes tarvitsisi ymmärtää minua. Riittäisi, etteivät he olisi loukkaavia minua kohtaan.

Tähän yhteyteen sopii edesmenneen veljen toteamus: Ihmisen tarvitsee tulla ensin uskovaksi ja sitten ihmiseksi.
Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Muunsukupuolisuus
« Vastaus #1 : 20.09.16 - klo:16:22 »
Loukkaantumisiin on monia syitä. Jeesukseenkin monet loukkaantuivat sydänjuuriaan myöten. Joosefin ja Marian avioton poika (näin uskottiin vahvasti) teki itasensä Jumalaksi ja rohkeni vielä arvostella aikansa parhaita uskovaisia käärmeen siemeniksi ja Jumalansa tappajiksi.

Kristuksen risti loukkaa useimmat vieläkin, - monet uskovatkin. Heikko Jumala, jonka roomaiset sotilaan teloittavat aikansa parhaiden uskovien toimesta ristillä, äärimmäisen häpeällisellä tavalla. Eikä tämä raukka edes laita hanttiin, saatikka astu alas ristiltä, kun senkin Jumalana kykenisi alta sekunnin aikana tekemään.

Matt. 27:39   Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä, nyökyttivät päätänsä
Matt. 27:40   ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä."

Herramme Jeesus Kristus näin koko maailman synnin ja häpeän päälleen ottaen, sovitti Kuolemalla ja verensä vuodattamisella kaikki syntimme Jumalan kanssa, niin että me pelastumme ikuiselta kuolemalta kun Kristus lahjoittaa meille oman viattomuutensa lahjana.

Useimmille ei tämä riitä, vaan he alkavat itse ahkerasti parantamaan Kristuksen täydellistä sovitusta, omilla kevätjuhlaliikkeillään. He tietävät mielestään paremmin kuin Jumala mitä heidän rauhaansa sopii.

Kun heille sitten kertoo, että mitä sinä vielä siehotat, Kristushan teki jo kaikien sinun puolestasi, nyt tarvitset ainoastaan uskon jolla otat tämän lahjan vastaan. Niin monet suuttuvat.

Ei nimittäin ole ollenkaan kivaa, kun heidän hyvää kilvoitustaan ei arvosteta, eikä heidän uhrauksiaan ja hyvää elämäänsä kunnioiteta puupennin vertaa. Vaan kehoitetaan parannukseen, joka on Jumalan armon vastaanottamista uskossa, - ilman omia tekoja.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Muunsukupuolisuus
« Vastaus #2 : 20.09.16 - klo:16:26 »
Muunsukupuolisuus oli avauksen aiheena.

Jeesuksen puhetta

Matt. 19:11   Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.

- Matt. 19:12   Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ..

- ... ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi,

- ... ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."