Kirjoittaja Aihe: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?  (Luettu 10530 kertaa)

Poissa Magda-sisko

  • Viestejä: 120
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #15 : 14.04.17 - klo:17:33 »
Vähetä.

Juuri näin. Olen samaa mieltä.
Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee. - Paavali

Poissa Peace In Rest

  • Viestejä: 13
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #16 : 16.04.17 - klo:09:33 »
Hengellinen tehtäväni on ennenkaikkea tuntea Isä, ja sitä kautta levittää ympärilleni Hänen tuntemisen tuoksua missä ikinä kuljenkin. Se tapahtuu ikäänkuin automaattisesti, kun vain syvennyn tuohon suhteeseen. Pyrkiä kohtaamaan jokaista eteen tulevaa ihmistä Kristuksen tavoin.

Henkilökohtainen hengellinen tehtävä liittyy erottamattomasti omaan persoonallisuuteen sekä sydämen asioihin. Jumalan antamien lahjojen perimmäinen tarkoitus on toimia oman hengellisen tehtävän kanavina. Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #17 : 16.04.17 - klo:17:31 »
Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän tietoiseksi tulen "hengellisestä tehtävästäni". Yhtä ja toista on tullut touhuttua ja musiikki oli 40 vuotta ykköstilalla (hengellisessä) elämässäni. Nyt olen "kuollut" lähes kaikelle sille, mitä musiikiksi sanotaan. Käyn parissa keskustelupiirissä, kummassakaan ei edes virttä lauleta eikä kukaan ole sitä kaivannut, koska siitä ei ole mitään puhetta ollut.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #18 : 16.04.17 - klo:20:51 »
Hengellinen tehtäväni on ennenkaikkea tuntea Isä, ja sitä kautta levittää ympärilleni Hänen tuntemisen tuoksua missä ikinä kuljenkin. Se tapahtuu ikäänkuin automaattisesti, kun vain syvennyn tuohon suhteeseen. Pyrkiä kohtaamaan jokaista eteen tulevaa ihmistä Kristuksen tavoin.

Henkilökohtainen hengellinen tehtävä liittyy erottamattomasti omaan persoonallisuuteen sekä sydämen asioihin. Jumalan antamien lahjojen perimmäinen tarkoitus on toimia oman hengellisen tehtävän kanavina. Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Heippa! Laiton sähköpostiisi viestin! Hienoa, että olet palstalla.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #19 : 16.04.17 - klo:20:57 »
Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Käyn parissa keskustelupiirissä, kummassakaan ei edes virttä lauleta eikä kukaan ole sitä kaivannut, koska siitä ei ole mitään puhetta ollut.

Minulla on sama kokemus, mutta siitä on kyllä keskusteltu, sillä olen oikein innokas veisaaja. Syynä siihen, ettei alkuvirttäkään veisata, on kuulemma se, että ääneni muistuttaa jänisräikän rätinää.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #20 : 16.04.17 - klo:22:19 »
Oma kutsuni on Juutalaiset. Ai miten niin? Jotain vain tietää, se asetettiin lähes heti uskoontultuani. Se ei ole mihinkään karissut eikä tule karisemaan. Itse en kuitenkaan  pyri mihinkään , olen nyt kuitenkin hepreaa opiskellut. Otan vastaan mitä joskus sitten annetaan. On minulla myös ajatuksia seurakuntatyöstä suomessa, mutta en tyrkytä itseäni siihenkään. Luen kuitenkin sanaa.

Poissa Peace In Rest

  • Viestejä: 13
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #21 : 17.04.17 - klo:08:50 »
Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän tietoiseksi tulen "hengellisestä tehtävästäni". Yhtä ja toista on tullut touhuttua ja musiikki oli 40 vuotta ykköstilalla (hengellisessä) elämässäni. Nyt olen "kuollut" lähes kaikelle sille, mitä musiikiksi sanotaan. Käyn parissa keskustelupiirissä, kummassakaan ei edes virttä lauleta eikä kukaan ole sitä kaivannut, koska siitä ei ole mitään puhetta ollut.

Kuolema ei yleensä - näin meidän kesken - ole välttämättä kaiken loppu :) Minulla ja monella muulla on kokemuksia siitä, että Herra välillä ottaa pois jonkun tehtävän ja sulkee ovet lahjojen käyttämiseltä, jopa niin syvästi että se todella tuntuu kuolemalta. Muistui mieleen eräs Pekka Simojoki, josta kerrotaan että hänelläkin oli elämänvaihe kun juuri kukaan ei ollut kiinnostunut hänen lauluistaan. Ehkä tämän kautta punnitaan meidän uskollisuutta ja perustaa. Elämmekö Jumalalle vaikka (Hänen antamat) lahjammekaan eivät toisi meille "kunniaa"? Ja varmasti myös juurikin tätä lihallista kunnianhimoa kuoletetaan ja meitä puhdistetaan näiden prosessien kautta. Kun ovet sitten taas avautuu ja lahjamme kokevat ylösnousemuksen, emme ole enää niin kiinnostuneita kunniasta tai maineesta, ja lahjat voivat todellisesti kirkastaa lahjojen Antajan kunniaa. Toivottavasti ainakin!

Poissa Peace In Rest

  • Viestejä: 13
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #22 : 17.04.17 - klo:08:51 »

Heippa! Laiton sähköpostiisi viestin! Hienoa, että olet palstalla.

Kiitos! Kuin myös :) En juurikaan käytä sähköpostiani, mutta luin viestin ja vastaus kysymykseesi on kyllä :) Siunausta sinullekin.

Ifa

  • Vieras
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #23 : 19.04.17 - klo:10:45 »


Sokerina pohjalla sivuilta löytyi vielä tällainen viesti:

VALLANKUMOUS, JOLLA ON MERKITYSTÄ
Olemme mukana uskonpuhdistus-bisneksessä. Olemme mukana asioissa, joilla on merkitystä ja niissä pitää olla ansaintalogiikka. Keskeneräiset ihmiset saavat tehdä rohkeita kokeiluja, joista syntyy vallankumous.

Mitähän tarkoittaa ansaintalogiikka?

Ifa

  • Vieras
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #24 : 19.04.17 - klo:10:54 »
Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän tietoiseksi tulen "hengellisestä tehtävästäni". Yhtä ja toista on tullut touhuttua ja musiikki oli 40 vuotta ykköstilalla (hengellisessä) elämässäni. Nyt olen "kuollut" lähes kaikelle sille, mitä musiikiksi sanotaan. Käyn parissa keskustelupiirissä, kummassakaan ei edes virttä lauleta eikä kukaan ole sitä kaivannut, koska siitä ei ole mitään puhetta ollut.

Kuolema ei yleensä - näin meidän kesken - ole välttämättä kaiken loppu :) Minulla ja monella muulla on kokemuksia siitä, että Herra välillä ottaa pois jonkun tehtävän ja sulkee ovet lahjojen käyttämiseltä, jopa niin syvästi että se todella tuntuu kuolemalta. Muistui mieleen eräs Pekka Simojoki, josta kerrotaan että hänelläkin oli elämänvaihe kun juuri kukaan ei ollut kiinnostunut hänen lauluistaan. Ehkä tämän kautta punnitaan meidän uskollisuutta ja perustaa. Elämmekö Jumalalle vaikka (Hänen antamat) lahjammekaan eivät toisi meille "kunniaa"? Ja varmasti myös juurikin tätä lihallista kunnianhimoa kuoletetaan ja meitä puhdistetaan näiden prosessien kautta. Kun ovet sitten taas avautuu ja lahjamme kokevat ylösnousemuksen, emme ole enää niin kiinnostuneita kunniasta tai maineesta, ja lahjat voivat todellisesti kirkastaa lahjojen Antajan kunniaa. Toivottavasti ainakin!
Ne prosessit ovat varmaan sitä, josta Mice sanoi tehtäkseen: vähetä. Se on yleispätevä tavoite joka alalla ja jokaisessa kutsumuksessa, ja ilman, miten vaan.

Poissa Magda-sisko

  • Viestejä: 120
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #25 : 19.04.17 - klo:12:39 »

Ne prosessit ovat varmaan sitä, josta Mice sanoi tehtäkseen: vähetä. Se on yleispätevä tavoite joka alalla ja jokaisessa kutsumuksessa, ja ilman, miten vaan.
[/quote]

Juu, että yksikön I persoonapronomini jää minimiin, ja tilalle ne viisi muuta. Yksinkertainen mutta vaikea totuus. Tämän oppimisella on voitettu koko taisto.

1. Kor. 10:24 "Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta."

Tämä ei ole Raamatussa turhaan, niin kuin ei mikään muukaan.
Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee. - Paavali

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #26 : 19.04.17 - klo:12:48 »


Sokerina pohjalla sivuilta löytyi vielä tällainen viesti:

VALLANKUMOUS, JOLLA ON MERKITYSTÄ
Olemme mukana uskonpuhdistus-bisneksessä. Olemme mukana asioissa, joilla on merkitystä ja niissä pitää olla ansaintalogiikka. Keskeneräiset ihmiset saavat tehdä rohkeita kokeiluja, joista syntyy vallankumous.

Mitähän tarkoittaa ansaintalogiikka?

Suoraan sanoen, en ymmärtänyt tekstistä juuri mitään. Sanoja oli paljon, mutta niiden merkitys tuossa yhteydessä ei ainakaan mulle auennut, tai aukesi, mutta ei ehkä kirjoittajan toivomalla tavalla. Jo pelkkä uskonpuhdistus-bisnes edustaa omassa arvomaailmassani jotain täysin yhteensopimatonta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #27 : 16.09.18 - klo:13:24 »
Vanhoja kirjoja lukiessani olen tehnyt semmoisen havainnon, että monen hengellinen tehtävä nousee arvoonsa vasta pitkien aikojen perästä. Saattaa mennä satoja vuosia ennen kuin jälkipolvet löytävät "aarteen", jota kirjoittajakin aikoinaan vasta aavisteli. Kaikki eivät itse eläessään pääse työnsä hedelmille. Ehkä se on hyväkin niin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #28 : 18.09.18 - klo:09:22 »
Minulla ne liittyvät musiikkiin ja audiovisuaaliseen ilmaisuun. Tehtävä seurakunnassa on varmaan lähimpänä paimenuutta, tykkään kuunnella ihmisten asioita ja ongelmia ja etsiä yhdessä ratkaisuja ja etsiä suuntaa yms.

Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän tietoiseksi tulen "hengellisestä tehtävästäni". Yhtä ja toista on tullut touhuttua ja musiikki oli 40 vuotta ykköstilalla (hengellisessä) elämässäni. Nyt olen "kuollut" lähes kaikelle sille, mitä musiikiksi sanotaan. Käyn parissa keskustelupiirissä, kummassakaan ei edes virttä lauleta eikä kukaan ole sitä kaivannut, koska siitä ei ole mitään puhetta ollut.

Tämä on oikeastaan surullista ja olen huomannut saman itsekin. Onko ilolaulut vaienneet seurakunnassa. Toki jossakin saatetaan niitä laulella mutta samanlaista ylistystä ei enää ole kuin esim 1990-luvulla. Esiintymisiä on sitäkin enemmän eikä niitä jaksa kuunnella hetkeäkään. Miksi seurakunnan on vallannut tämä alennustila. Olemmeko kokonaisuutena eksyneet , onko Jumala hyljännyt harhaoppien ihaililjat, onko srk liian maallistunut rahanpalvontaan, miettii aina vain maallisia ja luulee ettei Jumala oikeasti enää tule mitään tekemään kuten on VTssä sanonut.....  :-\

no, oikeestaan ykslysti....

Itse olen paikkaani etsinyt nyt 30 vuotta ja ystäviä seurakunnasta. Alan jo hyväksyä ettei seurakunnasta ystäviä löydä joten en enää edes etsi. Kadotin kutsunikin kunnes luin Samuelin sanat "pois se minusta että tekisin sen synnin että lakkaisen edestänne rukoilemasta".   :-[
Olen yrittänyt etsiä paikkaani seurakunnassa mutta aina päädyn toteamaan että esirukous lienee tehtäväni. Siinä saan ihmeellisimpiä tuloksia tai siis Jumala antaa ihmeellisimpiä vastauksia. Rukoilisipa joku joskus samoin minun puolestani että saisin edes yhden ystävän.

Enää en kuuntele tarinoita joissa väitetään seurakunnan olevan perhe. En ymmärrä miksi sellainen satukin on muotia nykyuskovien piirissä vaikka kaikki tietää ettei kukaan tuosta mukaperheestä välitä vieressään istuvan elämän tuskista.

Siis, tehtäväni ei ole srkssa vaan yksin esirukouksessa.   :)
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #29 : 01.11.19 - klo:09:59 »
Tämä keskustelu on tullut mieleen luettuani Suonnon kirjan: Valmistu Jumalan käyttöön. Ehkä saan tähän jotain ajatusta, kunhan ensin luen, mitä tänne on aiheesta kirjoitettu.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell