Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 38554 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #405 : 23.09.19 - klo:16:24 »

Ja lopettakaa tämä typerä ja lapsellinen olkinukella kyttääminen! Tiedättekö, mitä tämä tarkoittaa? Tämä ei ole sama asia, kuin Sanalla koetteleminen, arvioiminen ja arvosteleminen.

Aiemmin kirjoitin jo siitä jossain keskustelupalstassa täällä foorumissa, että näön perusteella ja lisäksi parannuksen tehneen henkilön oman menneisyyden perusteella koetteleminen on syntiä, kun jos uskova näön perusteella koettelee, hän syyllistyy itse syntiin. Se on se olkinukella kyttääminen.

http://puimatanner.net/index.php?topic=1114.0

En tiedä mihin menneisyyksiin viittaat.
Tuskin kukaan sinusta tietää yhtään mitään. En tiedä edes varmasti oletko mies vai nainen.

Toissailtana sinä sanoit minua paavolamaiseksi, siksi se kävi mielessäni, että olen täällä "maalitauluna" kytättäväksi.

Niin viittasin, mutta se ei ole menneisyyttä.



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #406 : 23.09.19 - klo:16:26 »


Natanael, eli sinulla on olkinukke ongelma, se on sinun ongelma, millä teet minusta olkinukeksi eli paavolaiseksi.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #407 : 23.09.19 - klo:16:31 »

Lainaus käyttäjältä: rupattelija 21.9.2019
Johtuuko se, että sinulla on olkinukke-ongelma, jolla näet minua ja pidät minua paavolaisemana uskovana?
Harmittaa kyllä tämä vääränlainen kuva minusta. Tähän asti yritin omaperäisesti kirjoittaa ilman sitä paavolaista mallia.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #408 : 23.09.19 - klo:16:34 »


Natanael, eli sinulla on olkinukke ongelma, se on sinun ongelma, millä teet minusta olkinukeksi eli paavolaiseksi.

Käytät samaa sanastoa kuin Paavola, kirjoitat samoista aiheista kuin Paavola ja samalla paatoksella. Kirjoitat Paavolan perustamalla foorumilla, josta lentää pihalle ne, jotka ajattelevat eri tavoin kuin Paavola (vaikka siellä on nyt eri ylläpitäjä)




Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #409 : 23.09.19 - klo:16:36 »


Natanael, eli sinulla on olkinukke ongelma, se on sinun ongelma, millä teet minusta olkinukeksi eli paavolaiseksi.

Käytät samaa sanastoa kuin Paavola, kirjoitat samoista aiheista kuin Paavola ja samalla paatoksella. Kirjoitat Paavolan perustamalla foorumilla, josta lentää pihalle ne, jotka ajattelevat eri tavoin kuin Paavola (vaikka siellä on nyt eri ylläpitäjä)

Sinä sanot näin ja se on sinun sanoja. Tämä on minun tapa kirjoittaa ja minulla on oma tapa ajatella asiat.

Lainaus käyttäjältä: rupattelija 21.9.2019
Toivoisin, että minuun tutustuttaisiin oikein tavoin, että olen rupattelija ja kirjoitan rupattelijan mallin mukaan.



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #410 : 23.09.19 - klo:16:37 »

Natanael, en koskaan sano, että sinä muistutat jotakuta. Se ei ole soveliasta sanoa. Minä näen sinua vain Natanaelina. En käytä olkinukke-syntiä sinuun.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #411 : 23.09.19 - klo:16:41 »

Natanael, voin nyt kertoa suoraan, että pari kertaa minulle tuli uusi Raamatun asia ja myöhemmin luin hänen kirjoitusta ja yllätyin, että meillä on sama ajatus. Se tapahtui jo kaksi kertaa. Se ei tarkoita, että olisin paavolainen.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #412 : 23.09.19 - klo:16:42 »


Natanael, toivoisin, että voisit lopettaa olkinukella tekeminen, vaikka meillä sattuu olemaan sama ajatus jostain asiasta. Kiitos!

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #413 : 23.09.19 - klo:16:48 »
Lainaus käyttäjältä: Natanael
Kirjoitat Paavolan perustamalla foorumilla, josta lentää pihalle ne, jotka ajattelevat eri tavoin kuin Paavola (vaikka siellä on nyt eri ylläpitäjä)

Tuo ei ole totta. Siellä saa olla eri mieltä asiasta, kunhan tulee noudattaa foorumin sääntöjä ja se foorumi ei ole hänen perustama, vaan ylläpitäjät laativat itse ne säännöt.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #414 : 23.09.19 - klo:16:51 »


Natanael, ei hätiä, tunnen vielä armollisuutta ja myötätuntoa sinua kohtaan. Sivu jää taakse ja uusi sivu edelle ja olen vain rupattelija ja minulla on omat tavat, miten ajatella ja kirjoittaa rupattelijamaisesti.  ;) Puolestani kaikki on anteeksiannettu.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #415 : 23.09.19 - klo:17:06 »
Lainaus käyttäjältä: Natanael
Kirjoitat Paavolan perustamalla foorumilla, josta lentää pihalle ne, jotka ajattelevat eri tavoin kuin Paavola (vaikka siellä on nyt eri ylläpitäjä)

Tuo ei ole totta. Siellä saa olla eri mieltä asiasta, kunhan tulee noudattaa foorumin sääntöjä ja se foorumi ei ole hänen perustama, vaan ylläpitäjät laativat itse ne säännöt.

Voi olla, että Paavola ei ole ollut nykyistä teknistä alustaa perustamassa, mutta kyllä foorumilla mainitsemani historiatausta on.

Katsopa kuka siellä käyttää ääntä

http://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=39&start=280
http://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=3146
http://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=2337
http://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=3135

Mielestäni tuo videoilla oleva henkilö ei ole ainakaan Ahti Karjalainen.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #416 : 23.09.19 - klo:17:09 »


Natanael, hän ja ylläpitäjät muistaakseni keskenään sopivat, että hän saa tuoda sinne foorumiin hänen opetusaiheet.

Mitä tarkoitat, kun mainitset Ahti Karjalaisen?


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #417 : 23.09.19 - klo:17:11 »



Natanael, anteeksi kovasti ja tuhannesti tämä kysymys, joka kävi mielessäni. Että oletko katkeroitunut hänelle?


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #418 : 23.09.19 - klo:18:29 »



Natanael, anteeksi kovasti ja tuhannesti tämä kysymys, joka kävi mielessäni. Että oletko katkeroitunut hänelle?

En ole katkeroitunut Ahti Karjalaiseen enkä Urho Kekkoseen.

-

En antaisi kenenkään laittaa kymmenittäin saman henkilön opetuksia tälle foorumille. Toivottavasti sitä päivää ei koeta ikinä, että laittaisin omia puheitani tänne näkyviin.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #419 : 23.09.19 - klo:18:44 »


Natanael, ymmärtäisithän varmaan, että jokaisella on oma talentti palvella Herraa armolahjan mukaan.