Kirjoittaja Aihe: Näkymättömän maailman todellisuus  (Luettu 4732 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Näkymättömän maailman todellisuus
« : 15.03.14 - klo:12:10 »
Koetko näkymättömän todellisena kuin se olisi näkyvää?

Itselleni näkymätön on ollut lapsuudesta asti hyvin todellinen. Aika huvittavakin muisto lapsuudesta, äiti kertoi että minulla on aina takanani suojelusenkeli, joskus yritin oikein nopeasti katsoa jos sitten näkisin. Jumalan maailma oli hyvin todellinen, uskoni oli varhaislapsuudessa vahva yliluonnolliseen.

On myös se pimeyden puoli joka näyttäytyy joskus myös uskovillekkin.




Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #1 : 15.03.14 - klo:14:35 »
Todellinen on minullekin kumpikin puoli. Välillä enemmän ja välillä vähemmän..nyt olen
enemmän tuntenut kaipausta "kotiin", mutta toki ensin on vaellettava oma osuutensa loppuun.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #2 : 16.03.14 - klo:10:36 »
Olen huomannut että uskoviakin jotka eivät ole itse kokeneet kovinkaan konkereettisina näkymätöntä maailmaa, pitävät muiden kokemuksia kuvitteluna ja tällainen henkilö voi pitää toista epäluotettavana jopa hengellisesti.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #3 : 16.03.14 - klo:11:05 »
Niinpä... olen myös törmännyt jonkinlaiseen turhautumiseenkin -"miksi minä en ole kokenut?".
Kuinka sitten on, onko kaikilla uskovilla mahdollisuus kokea jollain tavoin näkymättömän maailman todellisuus?
Itse olen myös pienestä pitäen uskonut siihen, joten en osaa laittaa itseäni toisenlaisen ajatuskuvan omaavan
paikalle.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Helena

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #4 : 16.03.14 - klo:11:37 »
Näkymättömän maailman todellisuus näkyy elämässäni siinä mitä Herra on elämässäni tehnyt ja tekee. Siihen ei ole olemassa vastaväitteitä edes omasta päästäni.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #5 : 16.03.14 - klo:11:43 »
Olen valitettavasti kaksi kertaa ihan silminähden nähnyt pimeänpuolen pelottelua ja korvin kuultavin muutaman kerran. Sekin puoli on todellinen, mutta uskovan ei tarvitse pelottelua pelätä.
Kerran kysyin ystävältäni joka puhui siihen tapaan kuin olisi uskossa tai ainakin oli siihen aikaan uskonnollinen, mitä ajattelet saatanan olemassa olosta, hän ihan kauhistui ja sanoi ettei sellaista ole olemassakaan.

Nämä todellisuudet on hyvä kyllä tiedostaa ja sekin että voimme luottaa vain sanaan mitä sinne on kirjoitettu jos vihollinen meille muuta puhuu, kuten puhui Jeesukselle erämaassa..että muuten saatana kehtasi mennä sinne viettelemään Jeesusta luopumaan Jumaluudestaan.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #6 : 16.03.14 - klo:11:53 »
äiti kertoi että minulla on aina takanani suojelusenkeli, joskus yritin oikein nopeasti katsoa jos sitten näkisin. Jumalan maailma oli hyvin todellinen, uskoni oli varhaislapsuudessa vahva yliluonnolliseen.
Hyvääkin tarkoittavat sanat yhdistettynä tällaiseen pyhäkouluopetukseen (kuuntele linkki) saattoi aiheuttaa sen, että Jumalasta tuli kuitenkin selän takana kyyläjä ja elämästä vietiin ilo. Lakiopin siemenet kylvettiin ainakin minuun jo hyvin pienenä. http://chordify.net/chords/ala-silma-pieni-katso-minne-vain-kissankello-kukka    Tuo on todella inhottava laulu laitettuna imelään sävelmään.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:11:56 kirjoittanut KnutL »

Lydia

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #7 : 16.03.14 - klo:11:55 »
äiti kertoi että minulla on aina takanani suojelusenkeli, joskus yritin oikein nopeasti katsoa jos sitten näkisin. Jumalan maailma oli hyvin todellinen, uskoni oli varhaislapsuudessa vahva yliluonnolliseen.
Hyvääkin tarkoittavat sanat yhdistettynä tällaiseen pyhäkouluopetukseen (kuuntele linkki) saattoi aiheuttaa sen, että Jumalasta tuli kuitenkin selän takana kyyläjä ja elämästä vietiin ilo. Lakiopin siemenet kylvettiin ainakin minuun jo hyvin pienenä. http://chordify.net/chords/ala-silma-pieni-katso-minne-vain-kissankello-kukka

Minulle se toi kyllä tarvallisen tunteen silloin.
Aikuisena en ole enkeleita edes ajatellut kohdallani, jätän vain itseni ja omaiseni Jumalan huomaan.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #8 : 16.03.14 - klo:15:56 »
Itseasiassa näen ettei ihmisten tarvitse puuhailla enkelijuttujen kanssa ollenkaan, he saavat käskynsä Jumalalta ja me olemme sitten kohteena kun meitä varjellaan tai meille tulee vierailu.
Tai mitään kokemuksellisuutta ei tarvitse eikä tule hamuta, meille sitten Jumala antaa mitä hyväksi näkee. Pimeydestä emme sitten mitään haluakkaan vaikka omiaan lykkää joskus eteemme.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:15:59 kirjoittanut Lydia »

Taisto

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #9 : 16.03.14 - klo:18:11 »
Siiri, joka tänään kuoli, oli sanonut äidilleen ennen kuolemaansa:
"kato miten ihana paikka ja miten paljon ruusuja, tonne mää haluan".

Tämän lohdullisen viestin saimme juuri äsken.

Näkymän maailma - Jumalan valtakunta - taitaa olla paljon parempi
paikka kuin osaamme kuvitellakaan...

Lydia

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #10 : 16.03.14 - klo:18:14 »
Voi miten ihanaa..Siellä pikku-Siiri saa nauttia ihanuudesta.

Tuossakin nähdään Jumalan rakkaus vanhempia kohtaan, antoi Siirin nähdä paikan johon oli siirtymässä, mikä voisi enemmän lohduttaa vanhempia.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:18:18 kirjoittanut Lydia »

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #11 : 16.03.14 - klo:19:53 »
Mahtavaa kiitos Herralle että Siiri pääsi perille ja vanhemmilla on toivo :)

Room.8:18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:20:59 kirjoittanut Adina »
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #12 : 16.03.14 - klo:22:27 »
Laitan tänne kotisatama.netin kiitosaiheista kopsaamani,  tuonpuoleisen todellisuuden kokemuksen;

"kävin lähellä kuolemaa,minut vietiin pimeään paikkaan joka oli tuonela jonne joutuvat ne ihmis sielut jotka eivät olleet antaneet elämäänsä jeesukselle sain tulla takaisin etsin uskovaisia mutta en löytänyt rukoilin ja sain erään sisaren ystäväksi joka johdatti minut rukousiltaan tein elämäni parhaimman ratkaisun annoin elämäni jeesukselle.kiitos taivaan isälle hänen suuresta armostansa minua kohtaan."

pelastunut taivaaseen, 12.03.2014
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #13 : 23.03.14 - klo:19:43 »
Katsoin netistä TV:ssa tänään olleen ohjelman: Inhimillinen tekijä. Siinä haastateltiin kahta rajakokemuksen kokenutta henkilöä, joista toinen oli anestesiaylilääkäri ja toinen yli 60-vuotias nainen, taiteilija. Ohjelma ei ollut mitenkään kristillinen, mutta sinänsä mielenkiintoinen ja katsomisen arvoinen.

Haastattelijana oli Sari Valto, mutta hänen yhteystietojaan en löytänyt, olisin laittanut postia. Jos joku löytää Sarin sähköpostin, niin otan häneen yhteyttä.

http://areena.yle.fi/tv/2152923
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Näkymättömän maailman todellisuus
« Vastaus #14 : 23.03.14 - klo:19:49 »
Katsoin ohjelman osittain. Mielestäni näkökulma jossa ei kristillisyyttä. Antoi kuvan ettei mitään tuomiota ole ja paikka on ihana minne mennään. Se kyllä puhutteli kun lääkäri koki ihmeellisen rakkauden joka jäi häneen vaikuttamaan. Mietin että jos koki Jumalan siellä tavalla tai toisella miksi ei kertonut.
Oikeastaan ohjelmassa oli jotakin sellaista ettei olisi halunnut katsoa, suljinkin telkkarin mutta mies avasi uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 23.03.14 - klo:19:57 kirjoittanut Lydia »