Kirjoittaja Aihe: Pelastus lakia noudattamalla  (Luettu 12232 kertaa)

Ifa

  • Vieras
Vs: Pelastus lakia noudattamalla
« Vastaus #60 : 14.01.19 - klo:21:36 »
Eräs pastori sanoi puheessaan, että hän ei ymmärrä, miksi uskovat kieltäytyvät esim sapatin siunauksellisuudesta pitää täysi lepopäivä Raamatun äärellä ja sen päivän pyhittämisessä. Ajatus on minusta kyllä hyvä, ei ole pahitteeksi pyhittää yksi päivä viikossa sanan lukemiselle, rukoukselle ja näiden jakamiselle perheen kesken (heillä joilla on perhe ja siihen muutenkin mahdollisuus). Tämän voi mielestäni tehdä yhtä hyvin vaikka sunnuntainakin ja ilman sapatin rekvisiittaa ja säädöksiä.
"Muista pyhittää lepopäivä". Olen kyllä kuullut jonkun saarnaajan tulkitsevan tämän niin, että lepopäivän pyhittäminen tarkoittaa mm. sitä että tullaan kaikki kokoukseen jne. Tottakai sellainen olisi saarnaajan mielestä hyvä. Mutta olen sen verran "karu" että mielestäni lepopäivän pyhittäminen tarkoittaa yhden päivän pyhittämistä levolle. Koska ihminen tarvitsee myös lepäämistä. Samaan tapaan kuin Jumala sääti, että peltojen on annettava levätä joka seitsemäs vuosi jne.

Jos seurakunnalta tai muuten ulkoapäin tulee paine, että lepopäivänä pitää tehdä sitä ja tätä ja tuota - vaikka sitten sanan lukemista, rukousta ym. - niin onko se silloin lepoa?
No ei tarkoiteta, että pitää.  :) Lepoa ja Hengellä täyttymistä Raamatun sanan ja rukouksen muodossa. Myös toki seurakuntaelämää ja siinä virvoittumista. Jos mikä tahansa näistä, tai kaikki tuntuvat velvoitteilta, eivät ne rakenna eivätkä virvoita, päinvastoin kuormittavat.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Pelastus lakia noudattamalla
« Vastaus #61 : 14.01.19 - klo:21:54 »
Minulla iskee allergiat pintaan jo siinä vaiheessa, kun kannetaan Israelin lippua esille ja lauletaan heveimunsaalemin.
Muistan hauskan tapauksen, jossa helluntainuoret saivat houkuteltua vanhahkon mummon mukaansa kokoukseen. Kuoro lauloi iloisesti ja käsillään tahtia lyöden tuota tuttua laulua "Hevenu shalom aleichem". Kokouksen jälkeen mummo kommentoi: "Minä en ymmärtänyt sitä laulua 'he vei mun sanomalehden'. Miksi kuorolaiset olivat siitä niin iloisia ja taputtivat käsiään?"

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Pelastus lakia noudattamalla
« Vastaus #62 : 14.01.19 - klo:22:14 »
Micen kanssa samoilla linjoilla.

Sielunvihollinen tekee mitä tahansa saadakseen meidät pois Kristuksesta. Valkeuden enkelinä se tulee tarjoamaan, jotain hyvin "hengellistä", johon vanha ihminen riemumielin tarttuu..... Meidän syntiinlangennut luontomme haluaa tuoda jotain omaa sovitukseen.