Kirjoittaja Aihe: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?  (Luettu 6026 kertaa)

Poissa Ellen

  • Viestejä: 22
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #15 : 20.10.13 - klo:18:17 »
Alueemme ev.lut.seurakunta järjestää erilaista toimintaa joka päivä.

Meilläkin useana päivänä viikossa.  Osallistun mahdollisuuksien mukaan. 
Tie haarautui metsässä ja minä valitsin sen vähemmän kuljetun  -  siksi kaikki on toisin.

Poissa Night Owl

  • Viestejä: 37
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #16 : 22.10.13 - klo:01:00 »
Mikä metsäkirkko on?  Eläinten rukoushuone?

Tuomari Nurmio hoilasi aikoinaan: Ei me olla apinoita...

Metsäkirkko tarkoittaa sitä, että viihdymme ulkona luonnossa. Se ei ole meille pelkkä harrastus, vaan elämäntapa.
Jotkut ajattelevat, että metsäkirkko on joku pytinki metsässä, jonne kirkkokansa joskus kokoontuu. Toiset luulevat, että se on joku mystinen juttu, jossa imetään omituisia voimia jostakin puun rungosta. Pois se meistä. 
Onneksi kukaan ei ole vielä vääntänyt käsitettä hölkkäseurakunta kieroon.

Hölkkäseurakunta on dynaaminen seurakunta. Se ei ole jämähtänyt paikalleen, vaan pyrkii eteenpäin. Kaikki toimitukset, kuten henkevät puheet, tapahtuvat liikkeellä ollessa. Harvassa seurakunnassa on mahdollisuus tällaiseen vuorovaikutukseen. Olen huomannut, että monessa muussa seurakunnassa on vain harvoilla äänioikeus. Muut saavat luvan istua hiljaa viisaan näköisinä ja korkeintaan voivat välillä hihkaista aamenen tai hallelujaa-hoilauksen.

Harvassa kirkossa on sijaa kunniajäsenille eli nelijalkaisille ystäville. Nelijalkaiset ystävät ovat tämän seurakunnan parhaita terapeutteja.

Poissa Night Owl

  • Viestejä: 37
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #17 : 22.10.13 - klo:01:19 »
Kuva talvisesta "Metsäkirkosta".


Poissa Night Owl

  • Viestejä: 37
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #18 : 22.10.13 - klo:01:36 »
Seurakuntamme nykyinen kanttori.

Tämä kanttores minoores sai oitis pestin koelaulutilaisuuden jälkeen, joka tapahtui kesällä puutarhassa päiväkahvia nautiskellessani. Hetkisen kerkesin ihmetellä mistä tuo soreasointuinen laulunliverrys kuuluu. Parin metrin päässä olevassa keskenkasvuisessa männyssä luritteli lintunen suloisia sointujaan ylistystä Luojalleen. Se hakkasi kaikki tähän mennessä kuulemani virret ja psalttarit.


Poissa Ellen

  • Viestejä: 22
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #19 : 22.10.13 - klo:13:20 »
Upeita kuvia, Yöpöllö..  :D
Tie haarautui metsässä ja minä valitsin sen vähemmän kuljetun  -  siksi kaikki on toisin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #20 : 22.10.13 - klo:18:11 »
En voinut äänestää, koska ei ollut vaihtoehtoa 24/7. Siinä seurakunnassa, johon kuulun, rukoillaan lakkaamatta. Jos se ei ole toimintaa, niin mitä se sitten on? Aktiivista passiivisuutta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Sofiina

  • Vieras
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #21 : 22.10.13 - klo:18:20 »
Kysymys lähtee oletuksesta, että täällä kirjoittelevat kuuluisivat johonkin määrättyyn, nimettyyn seurakuntaan. Itse en tällä hetkellä kuulu virallisesti mihinkään.

Siksi mainitsin "alueeni ev.lut. srk:n".

Poissa Night Owl

  • Viestejä: 37
Vs: Gallup: Miten usein seurakunnassasi on toimintaa?
« Vastaus #22 : 23.10.13 - klo:02:15 »
Kysymys lähtee oletuksesta, että täällä kirjoittelevat kuuluisivat johonkin määrättyyn, nimettyyn seurakuntaan. Itse en tällä hetkellä kuulu virallisesti mihinkään.

Siksi mainitsin "alueeni ev.lut. srk:n".

Ahaa. Kun lainasit Lutheria, siitä tuli vedettyä väärä johtopäätös.