Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen seurassa koettua  (Luettu 3257 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Jeesuksen seurassa koettua
« : 04.04.14 - klo:23:28 »
Tässä ketjussa saa kehua Jeesusta ja kertoa mitä hyvää on hänen seurassaan kokenut ja saanut.

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #1 : 05.04.14 - klo:00:18 »
Suurin asia Jeesuksen seurassa on ollut kokea hänen uskollisuus, armo ja rakkaus jota olen saanut kokea ylen määrin. Johdatusta olen kokenut työasioissa kovastikkin, ei ole ihan itsestäänselvyys että en juuri paljoa ole kotona hengaillut työttömänä.

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #2 : 05.04.14 - klo:00:23 »
En nyt osaa muuta sanoa, kuin että parasta on se, että kävi elämässä miten kävi, niin minulle Jeesus on antanut maalin, päämäärän, johon lopuksi saavun.

Ja ennenkuin edes olinkaan, Hän rakasti minua iankaikkisella rakkaudellaan ja näki päiväni jo ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut.

Jeesus on hyvä, ja Hän on myös Herra. Hän voi ja Hän pystyy.

Minun ei tarvitse vaipua epätoivoon silloin kun elämä turhauttaa ja tuottaa pettymyksen. Koska minun ei tarvitse kuin odottaa niin se päämäärä lähenee ja toteutuu.

Kärsivällisesti odottamalla vaellan hyvää vauhtia kohti parempaa.

Ei tämä helpommaksi voi muuttua.

Jeesus on. Aina ja iankaikkisesti. Jo nyt, pian, vaan ei vielä.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

tikli

  • Vieras
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #3 : 05.04.14 - klo:09:00 »
Tämän laulun sanat kuvaavat mielestäni hyvin sitä, mitä olen saanut Jeesuksen seurassa kokea.

Uskollisuutesi, suuri on Herra
ei vaihteen varjoa luonasi Sun.
Iäti kestävä, perustus varma
on Sinun armosi, Herrani mun.

Kerto:
Suuri on Herrani, uskollisuutesi
Aamuisin uusi Sun armosi on.
Mitä mä tarvitsen, Sulta ain saan sen.
Uskollisuutesi on loputon.

Yhtyvät kiitokseen, kesä ja talvi,
kevät ja syksy myös Sua ylistää.
Kuu sekä aurinko, tähtien parvi
Herralle virtensä ne virittää.

Anteeksi synnit suot, rauhan Sä annat
ja näytät missä on oikea tie.
Voimasta voimahan, päivittäin kannat
tiellä, mi valkenee, taivaaseen vie

Sanat: T.O. Chisholm

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #4 : 06.04.14 - klo:00:16 »
Miten sen sanoisi..on ihan mahtavaa aina ne uudet alut, joka aamu on uusi armo, ei tarvi vanhalla mennä eteenpäin. Aina kun huomaa nyt menin vikaan voi asian tuoda Jeesukselle, pyytää anteeksi ja jatkaa matkaa iloiten.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #5 : 06.04.14 - klo:09:41 »
Olen muuten keksinyt - niinjooo - keksinyt ja keksinyt --- uuden rukouksen!

Virsi Siunaa ja varjele meitä Korkein kädelläs ...

Nimittäin kun tätä lukee rukouksena itseensä taikka lähimmäisiinsä kohdistaen, niin tästä muodostuu varsinainen rukous.

Erityisesti kohdat "henki sun Hengestä, voima sun Voimastas" puhuttelee valtavasti. Tyypillinen karismaattinen rukous.

Siinähän todetaan, että se henki missä toimimme ei ole meistä, vaan se tulee käytännön tasolla Jumalalta. Mikä voima siinä piilekään. Ihmiset näkee - ei siis meitä - vaan he näkee sen Jumalan hengen voiman. Ja näin myös kohta voima sun Voimastasi realisoituu. Meillä on siis käytössä se Jumalan voima jolla mm. luotiin taivas ja maa.

Kun tämä äkkää, niin johan nöyryys valtaa ihmisen. Yhtäkkiä huomaa että mikä voima on käytössämme ja tämä tietoisuus asettaa valtavan vastuun että miten me sitä voimaa käytämme. Itse olen jo aikoja sitten huomannut, että mitään negatiivista ei tule edes ajatella eikä rukoilla lähimmäiselle vaan asenne tulee olla kuin Jeesuksella. Niin suuri on se vastuu kun yhtäkkiä huomaa omaavansa voiman suoraan Jumalan voimasta. Meillä ei ole mihinkään negatiiviseen varaa, kun kohtaamme lähimmäisiämme.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

tikli

  • Vieras
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #6 : 06.04.14 - klo:10:48 »
Miten sen sanoisi..on ihan mahtavaa aina ne uudet alut, joka aamu on uusi armo, ei tarvi vanhalla mennä eteenpäin. Aina kun huomaa nyt menin vikaan voi asian tuoda Jeesukselle, pyytää anteeksi ja jatkaa matkaa iloiten.

Aamen! Kiitos Taivaalliselle Isälle kaikesta suuresta armostaan ja että tänäänkin saamme alkaa alusta ja ja jatkaa matkaa yhdessä kiittäen ja ylistäen Häntä, joka meitä johdatta halki kivikoiden ja louhikoiden, kuin myöskin vihreiden niittyjen ja auringonpaisteisten päivien.

Siunausta Lydia jokaiseen päivääsi ja erityisesti tähän palvelutehtävääsi, johon Herra on Sinut asettanut <3

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #7 : 06.04.14 - klo:13:02 »
Lydia kyllä tarvitsee esirukousta tämän mylläkän keskellä mitä nämä "varoittelijat" ovat aikaansaaneet. Ei kannata hätkähdää pienistä eikä kyllä isoistakaan asioista kun olemme Herramme työssä. Aina tässä hommassa tapahtuu ja roiskuu. Ja vielä ei-uskovat sanoo, että uskovaisen elämä on kuivaa ja yksitoikkoista :) Kuinka väärässä he ovatkaan.

Uskon, että Lydia on aito kristitty, mikä merkkaa sitä, että apu tulee ylhäältä eikä tämän maailman meitä romahduta - horjuttaa ja huojuttaa kyllä - mutta siihen se sitten jääkin.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

tikli

  • Vieras
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #8 : 06.04.14 - klo:13:14 »
Lydia kyllä tarvitsee esirukousta tämän mylläkän keskellä mitä nämä "varoittelijat" ovat aikaansaaneet. Ei kannata hätkähdää pienistä eikä kyllä isoistakaan asioista kun olemme Herramme työssä. Aina tässä hommassa tapahtuu ja roiskuu. Ja vielä ei-uskovat sanoo, että uskovaisen elämä on kuivaa ja yksitoikkoista :) Kuinka väärässä he ovatkaan.

Uskon, että Lydia on aito kristitty, mikä merkkaa sitä, että apu tulee ylhäältä eikä tämän maailman meitä romahduta - horjuttaa ja huojuttaa kyllä - mutta siihen se sitten jääkin.

AAMEN!

Uskon vahvasti, että Lydia on oikealla paikallaan, vaikka helppo ei tämä tehtävä todellakaan ole, mutta toivotaan,
että voisimme olla hänelle kuin aaroneita ja huuria muiden vastaavien rinnalla ja kannatella hänen käsiään taivasta kohden.

2 Moos. 17 luku


Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen seurassa koettua
« Vastaus #9 : 06.04.14 - klo:13:20 »
Kiitän tuesta ja siunauksista teitä rakkaat foorumiystävät.  :) Olkaa siunattuja.

Herra meitä kaikkia auttakoon että voisimme olla omalla paikallamme ja Hänessä vahvoja.