Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 38669 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #390 : 22.09.19 - klo:22:01 »


Ok selvä, Natanael. Anteeksi vielä kerran, kun kysyn. Onko tämä foorumi tarkoitettu sekauskoisille uskoville kuten jehovantodistajille?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #391 : 22.09.19 - klo:22:03 »
Tämä foorumi on tarkoitettu kaikille ihmiselle, jotka haluavat keskustella sääntöjen puitteissa.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #392 : 22.09.19 - klo:22:05 »


Ok, Natanael. Eikö tämän foorumin ole tarkoitus kasvaa raamatulliseen, terveeseen ja elävään uskoon eli pelastavaan uskon tilaan Raamatun tuntemisen kautta?


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #393 : 22.09.19 - klo:22:08 »
Ei tuollainen tavoite estä keskustelemasta kenen kanssa tahansa.
Olen tehnyt nuorempana teetupatyötä ja siellä tuli vastaan monenlaisia ihmisiä.
Viimeksi taisin olla katutyössä pari vuotta sitten.

Kadulla harva jaksaa kuulla saarnaamista, mutta keskustelut voivat olla pitkiäkin.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #394 : 22.09.19 - klo:22:11 »


Ok, Natanael. Kuitenkin tämän foorumin päätavoite on saada terve, raamatullinen ja elävä usko eli pelastava uskon tila. Hyvä tietää! Minulla on aikainen aamu kouluun, joten hyvää yötä Jeesus kanssasi.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #395 : 22.09.19 - klo:22:12 »


Natanael, huomautan, että tämä on minun tapaista keskustella, vaikka kuulostaa saarnalta.  ;)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #396 : 22.09.19 - klo:22:58 »


Ok selvä, Natanael. Anteeksi vielä kerran, kun kysyn. Onko tämä foorumi tarkoitettu sekauskoisille uskoville kuten jehovantodistajille?

Onko rupattelija jehonvan todistaja?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6336
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #397 : 23.09.19 - klo:00:38 »


Ok, Natanael. Eikö tämän foorumin ole tarkoitus kasvaa raamatulliseen, terveeseen ja elävään uskoon eli pelastavaan usko tilaan Raamatun tuntemisen kautta?

Ei foorumi voi olla uskossa. Ihmiset voivat tulla uskoon. Onko mielestasi kirjoittajien usko jotain muuta kuin tervetta ja elavaa?

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #398 : 23.09.19 - klo:06:14 »


Ok selvä, Natanael. Anteeksi vielä kerran, kun kysyn. Onko tämä foorumi tarkoitettu sekauskoisille uskoville kuten jehovantodistajille?

Onko rupattelija jehonvan todistaja?

Höpöhöpö


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #399 : 23.09.19 - klo:06:18 »


Ok, Natanael. Eikö tämän foorumin ole tarkoitus kasvaa raamatulliseen, terveeseen ja elävään uskoon eli pelastavaan usko tilaan Raamatun tuntemisen kautta?

Ei foorumi voi olla uskossa. Ihmiset voivat tulla uskoon. Onko mielestasi kirjoittajien usko jotain muuta kuin tervetta ja elavaa?

Mikä teitä vaivaa? Kirjoitin jo tämän. Pyysin kysymään, jos ei saa ymmärrystä kirjoituksestani.

Lainaus käyttäjältä: rupattelija
Jos on jotain epäselvää tai ei saa ymmärrystä kirjoituksestani, niin kysy vaan, niin yritän parhaani mukaan oikaista oikeaan ymmärrykseen. Kiitos ja Herran siunausta kanssasi!

Lainaus käyttäjältä: rupattelija
......vaan halusin avata keskustelua siitä puolesta.

Ei, Taisto!

Raamatun mukaan Pyhä Henki on ilmoittanut lopunajan luopumuksesta, joka tulee tapahtumaan ensin ennen Jeesuksen tuloa. Samoin viimeisinä päivinä laittomuus (=Sanan yhteydestä irrottautunut laittomuus, eli sanattomuus ihmisviisauden perusteella)  pääsee valtaan, niin useimpien rakkaus kylmenee, sanoo Raamattu.

Raamatun mukaan viimeisinä päivinä ennen Jeesuksen tulemusta rakkaus kylmenee, koska uskon keskeisin kohde ei ole Jumalan Sana, eikä sydämen keskeisin ole Jumalan Sana, niin siksi ei oteta vastaan rakkautta totuuteen, niin Jumala lähettää väkevän eksytyksen.

Siksi rakkaus kylmenee, eikä enää vaella rakkaudessa ja se luopuu uskosta Jeesukseen. Raamatun mukaan luopumus ensin tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta.



Jumalan Sana suojaa rakkauden kylmenemiseltä. Rakkautta koetellaan viimeisinä vaikeina päivinä, rakastaako vielä Jumalan totuutta. Kun pysyy vahvana maailman loppuun asti, pelastuu. Rakkaus myös suojaa pois väkevältä eksytykseltä, niin pelastuu.

Jumalan Sana puhdistaa kaikki ylpeät ajatukset pois ja saa sydämen nöyrtymään terveellä tavalla, niinkuin spitaaliin sairastuneen sotapäälikön Naemaksen tilanne.

Hän nöyrtyi ja sukelsi 7 kertaa Jordanin järveen, niin puhdistui ja paransi spitaalista, niin sama asia pätee Jumalan Sanaan, joka puhdistaa kaikki ylpeät ajatukset pois, niin sydän nöyrtyy. (Lainattu minun teksteistäni, jotka ovat toisessa Jumalan lasten foorumissa).

Joh. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.




Ja lisäksi tuumin, eikö ole kukaan keskustellut siitä asiasta, ja siksi eilen kysyin siitä asiasta tuossa toisessa keskustelupalstassa, siis täällä foorumissa.



On nyt vielä armon aikaa, jolloin on mahdollista pelastua, niin koetellaan itseään rukoillen, onko pelastavassa uskon tilassa eli Jeesuksen omavaraisessa uskossa (Gal. 2:20).

2Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Oomme täällä kaikki uskossa.

En tarkoittanut enkä nyt tarkoita.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #400 : 23.09.19 - klo:06:25 »

Ihmettelen, missä unohtuu tämä taito kysymään, keskustelemaan ja vuorovaikuttamaan.


Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #401 : 23.09.19 - klo:08:08 »
Näön perusteella en ainakaan minä arvostele. Paljon mahtuu kristikuntaan persoonallisen näköisiä henkilöitä. Entinen elämäkin on saattanut jättää jälkiä, voi olla mm. tatuointeja jne... 

Itse asiassa minäkin olen aika persoonallisen näköinen.

En edes tiedä minkä näköinen sinä rupattelija olet. Tuo sinun avatar kuva tuskin on Sinun oma kuvasi. Niin olen ajatellut.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #402 : 23.09.19 - klo:16:00 »

Ja lopettakaa tämä typerä ja lapsellinen olkinukella kyttääminen! Tiedättekö, mitä tämä tarkoittaa? Tämä ei ole sama asia, kuin Sanalla koetteleminen, arvioiminen ja arvosteleminen.

Aiemmin kirjoitin jo siitä jossain keskustelupalstassa täällä foorumissa, että näön perusteella ja lisäksi parannuksen tehneen henkilön oman menneisyyden perusteella koetteleminen on syntiä, kun jos uskova näön perusteella koettelee, hän syyllistyy itse syntiin. Se on se olkinukella kyttääminen.

http://puimatanner.net/index.php?topic=1114.0

En tiedä mihin menneisyyksiin viittaat.
Tuskin kukaan sinusta tietää yhtään mitään. En tiedä edes varmasti oletko mies vai nainen.

 

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #403 : 23.09.19 - klo:16:12 »

Ja lopettakaa tämä typerä ja lapsellinen olkinukella kyttääminen! Tiedättekö, mitä tämä tarkoittaa? Tämä ei ole sama asia, kuin Sanalla koetteleminen, arvioiminen ja arvosteleminen.

Aiemmin kirjoitin jo siitä jossain keskustelupalstassa täällä foorumissa, että näön perusteella ja lisäksi parannuksen tehneen henkilön oman menneisyyden perusteella koetteleminen on syntiä, kun jos uskova näön perusteella koettelee, hän syyllistyy itse syntiin. Se on se olkinukella kyttääminen.

http://puimatanner.net/index.php?topic=1114.0

En tiedä mihin menneisyyksiin viittaat.
Tuskin kukaan sinusta tietää yhtään mitään. En tiedä edes varmasti oletko mies vai nainen.

Toissailtana sinä sanoit minua paavolamaiseksi, siksi se kävi mielessäni, että olen täällä "maalitauluna" kytättäväksi.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #404 : 23.09.19 - klo:16:15 »

Natanael, samoin et vastannut kysymykseen toissailtana, niin siksi se kävi mielessäni kans.