Kirjoittaja Aihe: Alkoholi elämää rakkaampi  (Luettu 1910 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #1 : 15.11.18 - klo:09:43 »
Ihan elävästä elämästä tulee mieleen viereinen naapuri, autoilija. Hän ajoi kuormurinsa pihaan, mutta oli niin juovuksissa, ettei kotiin autosta omin jaloin päässyt, mutta vaimo ja poika kantoivat sisälle.

Tämä isäntä näki pikku-ukkoja ja yritti ravistella niitä vaatteistaan. Kerran hän paiskoi piharakennuksen ulko-ovea ja sitten tuli kuperkeikkaa ulos ja jäi selälleen maahan makaamaan. Tämä isäntä joi autonsa ja viimein talonsakin. Sai kuitenkin asua siinä loppuun asti vuokralla. Nämä asiat muistuivat mieleen nyt, kun tuon isännän entistä taloa puretaan paraikaa kaivinkoneen kanssa.

Jotkut olisivat valmiita alentamaan viinan hintaa, mutta eivät ota huomioon sitä, mitä kasvava kulutus saa aikaan. Olisko parempi antaa viinaa ilmaiseksi ja sitten kun suurkäyttäjät ovat kuolleet, niin nostaa sitten hinta kymmenkertaiseksi?
« Viimeksi muokattu: 15.11.18 - klo:13:14 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #2 : 15.11.18 - klo:12:19 »
Vaikea sanoa miksi joillakin on niin paha olo että turruttavat sitä viinalla ja sehän pahenee kun addiktio pahenee.

Mutta ei tästä kannata sen enempää puhua koska se on vain musta näkökulma ja silmät pitäisi pestä jotta näkisi asian valkoisena  ???
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #3 : 15.11.18 - klo:15:33 »
Vaikea sanoa miksi joillakin on niin paha olo että turruttavat sitä viinalla ja sehän pahenee kun addiktio pahenee.

Mutta ei tästä kannata sen enempää puhua koska se on vain musta näkökulma ja silmät pitäisi pestä jotta näkisi asian valkoisena  ???
Miksi lainaat minun käyttämiäni ilmaisuja eri keskusteluketjussa ja eri tarkoituksessa kuin minä niitä käytin?
Eli tahallasi väännät sanomisiani kieroon. Nautitko kiusaamisesta?

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #4 : 16.11.18 - klo:08:23 »
Vaikea sanoa miksi joillakin on niin paha olo että turruttavat sitä viinalla ja sehän pahenee kun addiktio pahenee.

Mutta ei tästä kannata sen enempää puhua koska se on vain musta näkökulma ja silmät pitäisi pestä jotta näkisi asian valkoisena  ???
Miksi lainaat minun käyttämiäni ilmaisuja eri keskusteluketjussa ja eri tarkoituksessa kuin minä niitä käytin?
Eli tahallasi väännät sanomisiani kieroon. Nautitko kiusaamisesta?

ei tämä ole kiusaamista ainakaan minun taholtani. jos minä kärsin siitä että hallituspolitiikka tuo maahamme sadisti-teurustaja-terroristeja niin sinä sanot minulle että tulisi vain pestä silmät jottei näe tuota pahuutta. Miksi minun sitten tulisi tässä alkoholitapauksessa sinun mielestäsi toimia jotenkin toisin. Eihän tässäkään sitten saa nähdä realismia vaan täytyy vain unelmoida valkoisuusesta tulevaisuudesta.

Mielestäni sinun asenteesi kärsivää lähimmäistä ja hänen elämänsä TODELLISUUTTA kohtaan on erittäin julma ja raaka mutta koska mielipiteelläni ei kuitenkaan ole mitään merkitystä sinulle tai kaltaisillesi niin en siitä sen enempää väittele, teillä on vapaus omaan näkökulmaanne valkoisesta oikeudenmukaisesta elämästä. 

Et tainnut huomata että jopa eduskunnan kyselytunnilla mainittiin tuhannet koulukiusatut joiden ongelma kuulemma on "huolestuttava" mutta jolle ei kuulemma "nykyajanufosuperhypertaitavathyväntahtoiset" poliitikot mitään mahda.  nnnyyyhhh

Joten minun "musta" näkökulmani koskee aika montaa tuhatta lasta.

Joten se että sinä olet saanut OIKEUDENMUKAISUUTTA lapsena on hienoa ja voin minäkin siitä olle kiitollinen ETTÄ EDES YKSI joskus saa apua mutta sen perusteella et voi pyyhkiä pois todellisuudesta muiden tuhansien lasten hätää.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #5 : 16.11.18 - klo:12:22 »
Vaikea sanoa miksi joillakin on niin paha olo että turruttavat sitä viinalla ja sehän pahenee kun addiktio pahenee.

Mutta ei tästä kannata sen enempää puhua koska se on vain musta näkökulma ja silmät pitäisi pestä jotta näkisi asian valkoisena  ???
Miksi lainaat minun käyttämiäni ilmaisuja eri keskusteluketjussa ja eri tarkoituksessa kuin minä niitä käytin?
Eli tahallasi väännät sanomisiani kieroon. Nautitko kiusaamisesta?

ei tämä ole kiusaamista ainakaan minun taholtani. jos minä kärsin siitä että hallituspolitiikka tuo maahamme sadisti-teurustaja-terroristeja niin sinä sanot minulle että tulisi vain pestä silmät jottei näe tuota pahuutta. Miksi minun sitten tulisi tässä alkoholitapauksessa sinun mielestäsi toimia jotenkin toisin. Eihän tässäkään sitten saa nähdä realismia vaan täytyy vain unelmoida valkoisuusesta tulevaisuudesta.

Mielestäni sinun asenteesi kärsivää lähimmäistä ja hänen elämänsä TODELLISUUTTA kohtaan on erittäin julma ja raaka mutta koska mielipiteelläni ei kuitenkaan ole mitään merkitystä sinulle tai kaltaisillesi niin en siitä sen enempää väittele, teillä on vapaus omaan näkökulmaanne valkoisesta oikeudenmukaisesta elämästä. 

Et tainnut huomata että jopa eduskunnan kyselytunnilla mainittiin tuhannet koulukiusatut joiden ongelma kuulemma on "huolestuttava" mutta jolle ei kuulemma "nykyajanufosuperhypertaitavathyväntahtoiset" poliitikot mitään mahda.  nnnyyyhhh

Joten minun "musta" näkökulmani koskee aika montaa tuhatta lasta.

Joten se että sinä olet saanut OIKEUDENMUKAISUUTTA lapsena on hienoa ja voin minäkin siitä olle kiitollinen ETTÄ EDES YKSI joskus saa apua mutta sen perusteella et voi pyyhkiä pois todellisuudesta muiden tuhansien lasten hätää.

No, poimin tähän muutaman asian, jotka mielestäsi olet lukenut (päätellyt)  minun viesteistäni:

- tulisi vain pestä silmät jottei näe tuota pahuutta
- täytyy vain unelmoida valkoisuusesta tulevaisuudesta
- teillä on vapaus omaan näkökulmaanne valkoisesta oikeudenmukaisesta elämästä

Mitään näistä en ole kirjoittanut, enkä tarkoittanut.
En ole sanonut että pahuutta ei pitäisi nähdä, vaan tarkoitin että hyvääkin on olemassa. Sinun mielestäsikö ei ole olemassa mitään hyvää?
En ole taivaanrannanmaalari joka unelmoi jostakin epärealistisesta. On minulla ollut muitakin huonoja juttuja elämässä kuin koulukiusaus. Ja on nytkin.
Varmasti on oikeus omaan näkökulmaan, joo, mutta en ole mitään sanonut "valkoisesta oikeudenmukaisesta elämästä". Väitteesi ovat puolivalheita, eli muunneltua totuutta. Inhottavaa että väännät toisten sanoja tarkoittamaan jotakin muuta kuin niiden kirjoittaja tarkoitti.

- asenteesi kärsivää lähimmäistä ja hänen elämänsä TODELLISUUTTA kohtaan on erittäin julma ja raaka

Ei ole. Kirjoitin esimerkin, että hyviäkin asioita voi tapahtua, kun esim. minulle tapahtui. Ja siitä sitten teet johtopäätöksen minun julmuudestani ja raakuudestani. Puhut täysin puuta heinää. Ethän sinä edes tunne minua.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #6 : 16.11.18 - klo:13:31 »
No, näkökulmistaa on ihan turva väännellä enkä siitä jaksa enää riidellä. Joka tapauksessa kun kerroin ahdingoista ja poliitikan pahuudesta niin sinun kommenttisi oli vain että "pese silmäsi".
Jos maailmassa on muutakin hyvyyttä niin yhdessä keskustelussa ei koskaan voi puida samaan aikaan sataa hyvää ja sataa pahaa. Ihminen on rajallinen yksilö eikä pysty keskustelemaan kuin tietokone joka käsittelee miljardi laskutoimitusta sekunnissa.

Jos olisit halunnut vain osoittaa että maailmassa on jotain hyvääkin niin olisit voinut sanoa "maailmassa on jotain hyvääkin" mutta sinä sanoit "pese silmäsi ja lopeta paasaaminen".


Tämä vastauksesi myös selittää sen että rikoksen uhrilla ei koskaan ole ihmisoikeuksia kuten ei koulukiusatuilla eikä muillakaan uhreilla riippumatta heidän ihonväristään tai kulttuuristaan tai uskonnostaan tai kielestään. Koska UHRI ON AINA YKSILÖ eikä ryhmä tai yhteisö.
Minä olen ollut koulukiusattu, ja käsittääkseni myös yksilö.

Minua kiusattiin koulussa 12-vuotiaana. Kun asia tuli ilmi, sen kautta että vanhempani saivat tietää minun olleen paljon poissa koulusta, niin äitini otti yhteyttä opettajaan. Ja opettaja otti välittömästi asian puheeksi rehtorin kanssa. Seuraus: minua kiusannut luokkakaveri joutui rehtorin puhutteluun, varmaankin hänen kotiinsa otettiin myös yhteyttä (sitä minä tosin en tiedä).

Sen jälkeen hän ei enää kiusannut minua, ei millään tavalla. Sain siis oikeutta, yksilönä. Minulla oli yksilönä ihmisoikeudet.

Minusta vaikuttaa siltä, että sinä näet asiat täysin mustavalkoisina, ja näet todellakin vain sen mustan puolen asioista. Pakko on nyt sanoa sinulle, että pese silmäsi ja näe asiat oikein!

Tässä kun käsittelen yksilön oikeuksia versus ryhmän oikeuksia niin siihen sanot että pese silmäsi jotta näet oikein.

Silloin ymmärrän että koska sinä olet saanut oikeutta joskus niin puhuminen siitä ettei toiset saa oikeutta on "asioiden näkemistä väärin".

Mutta kuten yllä sanon, tästä on turha vääntää koska kuten aikaisemmin sanoin, jokainen puhuu vain omasta kokemuksestaan...
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #7 : 16.11.18 - klo:15:00 »
Jos olisit halunnut vain osoittaa että maailmassa on jotain hyvääkin niin olisit voinut sanoa "maailmassa on jotain hyvääkin" mutta sinä sanoit "pese silmäsi ja lopeta paasaaminen".
...

Silloin ymmärrän että koska sinä olet saanut oikeutta joskus niin puhuminen siitä ettei toiset saa oikeutta on "asioiden näkemistä väärin".

No en sanonut mitään paasaamisesta...

Enkä sanonut myöskään että puhuminen siitä ettei toiset saa oikeutta on "asioiden näkemistä väärin". Vaan koetin sanoa, että oikein näkeminen on sitä että näkee myös hyvää olevan olemassa. Eli näkee molemmat puolet asiasta.

Minun on vaikea ymmärtää, miksi jatkuvasti tulkitset kirjoittamani asiat eri tavalla kuin olen kirjoittanut...

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Alkoholi elämää rakkaampi
« Vastaus #8 : 16.11.18 - klo:15:15 »
Jos olisit halunnut vain osoittaa että maailmassa on jotain hyvääkin niin olisit voinut sanoa "maailmassa on jotain hyvääkin" mutta sinä sanoit "pese silmäsi ja lopeta paasaaminen".
...

Silloin ymmärrän että koska sinä olet saanut oikeutta joskus niin puhuminen siitä ettei toiset saa oikeutta on "asioiden näkemistä väärin".

No en sanonut mitään paasaamisesta...

Enkä sanonut myöskään että puhuminen siitä ettei toiset saa oikeutta on "asioiden näkemistä väärin". Vaan koetin sanoa, että oikein näkeminen on sitä että näkee myös hyvää olevan olemassa. Eli näkee molemmat puolet asiasta.

Minun on vaikea ymmärtää, miksi jatkuvasti tulkitset kirjoittamani asiat eri tavalla kuin olen kirjoittanut...

Ehkä olet oikeassa ja näen kaiken vihamielisinä ja pahana. Kyllä minä sen tiedostan. Mutta se johtunee siitä ettei ole maailmasta paljoo positiivista kokemusta.

Luen kyllä kommenttisi syventyen koska haluan oppia muiden näkökulmaa mutta jos en koe maailmaa missään asiassa positiiviseksi niin sen muuttaminen voi olla vaikeampaa kunnes saan jotain positiivista kokea....

Jos täällä joku osaa rukoilla niin pyydän rukousta asian puolesta. Sittenpähän näette rukousvastauksia jos muutun positiivisemmaksi kirjoittajaksi.   :)
Vain Jumala ymmärtää kaiken.