Kirjoittaja Aihe: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.  (Luettu 52624 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« : 24.05.18 - klo:18:09 »
Foorumi elää erilaisia tilanteita.
Joskus on enemmän tarvetta hieman suljetumpaan keskusteluun.
Sellaiseen on mahdollisuus tämän foorumin suurelle yleisölle näkymättömissä osioissa.

Foorumin periaatteena on ollut se, ettei alkujaan "näkymättömissä" olevia keskusteluja tai niissä olevia viestejä tuoda näkyville. Tällöin myös keskustelujen rönsyt saattavat jäädä piiloon, vaikka varsinaista syytä ei myöhemmissä keskusteluissa enää olisikaan.

Tähän ketjuun saa siis laittaa kaikenlaista sekalaista puimisen aihetta, joka näkyy satunnaisille ohikulkijoillekin.


Mahdolliset mielleyhtymät toisten foorumeiden lähes samannimisiin pysyviin ketjuihin ovat joko sattumaa tai lukijan omaa mielikuvitusta.
Ehkä.


Poissa Ellen

  • Viestejä: 22
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #1 : 24.05.18 - klo:22:00 »
Minä ällistyin avatessani tämän foorumin.  En muistanut yhtään, että olen kirjoittanut tänne aiemmin jo.  Täällä on paljon Netmissionista tuttuja tyyppejä.  Ihan kiva tämmönenkin yllätys.
Tie haarautui metsässä ja minä valitsin sen vähemmän kuljetun  -  siksi kaikki on toisin.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #2 : 24.05.18 - klo:22:11 »
Moi vaan Ellen ja tervetuloa takaisin  ;D

Ihmisroska

Poissa Ellen

  • Viestejä: 22
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #3 : 24.05.18 - klo:22:13 »
Moi vaan ja kiitos!   :D
Tie haarautui metsässä ja minä valitsin sen vähemmän kuljetun  -  siksi kaikki on toisin.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #4 : 24.05.18 - klo:23:04 »
armoliitossa?

Poissa Ellen

  • Viestejä: 22
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #5 : 25.05.18 - klo:14:28 »
Eivätkö armoliitossa ole kaikki ne, jotka ovat uskossa Jeesukseen, jotka ovat ottaneet Hänet vastaan Vapahtajanaan? 
Uusi liitto on ymmärtääkseni armoliitto.
Tie haarautui metsässä ja minä valitsin sen vähemmän kuljetun  -  siksi kaikki on toisin.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #6 : 25.05.18 - klo:16:42 »
Vaikeaksi käy elämä jossain muussa kuin armoliitossa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #7 : 25.05.18 - klo:17:26 »
Vaikeaksi käy elämä jossain muussa kuin armoliitossa.

Totta haastat. Käytännössä kuitenkin monet uskovat elävät osin armoliitossa ja osin lakiliitossa. Ja elämä käy vaikeaksi. Eiköhän täälläkin jokaisella ole tästä asiasta omakohtaista kokemusta? Uskonnollisuus tuppaa viemään sinne lakiliiton puollelle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #8 : 25.05.18 - klo:19:37 »
Yhdessä omenapuussamme on tänä vuonna tosi paljon kukkia, kolmessa jonkun verran.
Ympärillä pörrääviä pölyttäjiä ei näy.
Jääköhän omput tänä vuonna saamatta?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #9 : 25.05.18 - klo:20:21 »
Yhdessä omenapuussamme on tänä vuonna tosi paljon kukkia, kolmessa jonkun verran.
Ympärillä pörrääviä pölyttäjiä ei näy.
Jääköhän omput tänä vuonna saamatta?

Meillä on kaksi isoa omenapuuta ja kaksi pienempää. Kukkia on ollut valtavasti varsinkin niissä vanhemmissa. Kyllä pölyttäjiä on, pitää vaan seurata vähän kauemmin. Kimalaiset ovat tehneet pitkää päivää, vielä iltahämärissä kuuluu pörinää.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #10 : 27.05.18 - klo:20:37 »
Vaikeaksi käy elämä jossain muussa kuin armoliitossa.

Totta haastat. Käytännössä kuitenkin monet uskovat elävät osin armoliitossa ja osin lakiliitossa. Ja elämä käy vaikeaksi. Eiköhän täälläkin jokaisella ole tästä asiasta omakohtaista kokemusta? Uskonnollisuus tuppaa viemään sinne lakiliiton puollelle.

Juuri näin ajattelin olevan, mutta ajattelin että armollitto on jotakin ns. kaanan kieltä

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #11 : 06.06.18 - klo:21:25 »
Nyt tapahtui mielenkiintoinen asia.

Uskova porin jazzien toimitusjohtaja sai kenkää samantien kun selvisi että hän pitää mahdollisena että homo voi eheytyä.

Minä kuulen tässä antikristuksen tulon airuen.

Jo nyt jos et kumarra jumalattomuuden edessä joudut työttömäksi. Näyttää siltä että uskon kieltäminen tulee suosituksi kun joudutaan näin konkreetisesti tekemään valinta elannon ja kristinuskon välillä.

Nyt pomoporras puhdistetaan. Seuraavaksi suorittava porras. Ja sitten muu elanto.

'Älkää peljätkö. Minä olen sen teille edeltä ilmoittanut.'
'Joka vahvana pysyy loppuun asti, pelastuu.'
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #12 : 06.06.18 - klo:21:40 »
Tuollainen erottaminen pitäisi ehdottomasti riitauttaa.
Koska kyseessä on toimitusjohtaja, lainsäädäntö menee toisin kuin työntekijän kohdalla.
Toivottavasti joku löytää jonkun syrjintäpykälän, jonka perusteella tapauksen voisi nostaa esille.

Ilmeisesti asianomainen itse ei ole kärkäs sellaiseen, jos lehdissä olevat hänen lausuntonsa ovat edes suurin piirtein kohdallaan.
Ulkopuolisilla ei ehkä ole perusteita tehdä kantelua.

Toivottavasti KD, perussuomalaiset tai siniset nostavat jonkinlaisen haloon.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #13 : 06.06.18 - klo:21:41 »
Yhdessä omenapuussamme on tänä vuonna tosi paljon kukkia, kolmessa jonkun verran.
Ympärillä pörrääviä pölyttäjiä ei näy.
Jääköhän omput tänä vuonna saamatta?

Meillä on kaksi isoa omenapuuta ja kaksi pienempää. Kukkia on ollut valtavasti varsinkin niissä vanhemmissa. Kyllä pölyttäjiä on, pitää vaan seurata vähän kauemmin. Kimalaiset ovat tehneet pitkää päivää, vielä iltahämärissä kuuluu pörinää.

Tarkistin tilannetta tänään, kun kukat on jo tippuneet. Hurjan paljon on pieniä omenanalkuja, sato saattaa olla hyvä, jos vettä saadaan. Olen kyllä kastellut letkulla parin-kolmen päivän välein Saisi taivaaltakin tulla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #14 : 06.06.18 - klo:23:54 »
Kyllähän tuo erottamistapaus sananvapauden ja uskonnonvapauden kannalta voisi olla mielenkiintoinen riitauttaa.

Mutta itse uskon että olemme niin pitkällä että oikeusvalvojatkaan eivät voi enää kestää kansakunnan synnin edessä. Heidän on taivuttava.

Samaa oli näkyvissä paljon silloin kun Päivi Räsänen oli sisäministerinä. Nyt viikon sisällä Soinin kimppuun käytiin laajalti kun hän uskalsi edes vihjata että lastensurmia pitäisi vähentää.

Näemme ympärillämme romahduksen. Ja saamme etuoikeuden olla tässä ajassa todistamassa että Herra pitää sanastaan huolen.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'