Kirjoittaja Aihe: Jumalan puhetavasta  (Luettu 916 kertaa)

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Jumalan puhetavasta
« : 14.12.18 - klo:12:39 »
Paulus antoi toisessa ketjussa linkin kertomukseensa ihmeparantumisesta. Hän sanoo kertomuksessa, että oli kuin joku olisi sanonut hänen ajatuksiinsa "Mikset rukoile?" Olen joitakin vuosia elänyt sen kiistämisessä, että Jumala tai Pyhä Henki puhuisi ihmisen ajatuksiin/mieleen. Olen väittänyt itselleni, että jos Jumala puhuu, hän puhuu ihmisen sydämelle. Pauluksen kertomus on yksi osoitus siitä, ettei asia ole noin.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jumalan puhetavasta
« Vastaus #1 : 14.12.18 - klo:14:01 »
Ehkä aloittaja tarkoittaa sydämelle puhumisella eri asiaa, mutta tässä omia ajatuksiani.

Jumala voi varmasti puhua monella tavalla. Itse en luota juuri ollenkaan tunnemaailmaan. Olen kiitollinen että Jumalan erityinen ilmoituskin on ymmärrettävässä muodossa luettavana. Ei tarvitse olla häilyvien tunteiden varassa.

Olen huomannut, että ainakin omalla kohdallani merkittävimmät löydökset kulkevat ymmärrykseni kautta "alaspäin" aina sydämeen asti. Ei niin päin, että ensin sydämessä on tunne ja sitten joudun "nostamaan" sen ymmärrykseeni tutkittavaksi.

En saa usein mitään näkyjä tai vastaavia. Kerran kuitenkin jollain tavalla "näin" kuvan, missä päähäni kaadettiin valkoisella kannulla kirkasta vettä. Siitä se valui alaspäin koko olemukseeni. Se oli hyvin lohduttava hetki. Sain ymmärtää, että Jumala puhuu ymmärrykselleni ja ei ole väärin kokemisen sijasta pääasiassa ymmärtää asioita. Tosin koen kyllä myös, mutta mielellään niin, että ensin olen ymmärtänyt.

Ihmisroska

Ifa

  • Vieras
Vs: Jumalan puhetavasta
« Vastaus #2 : 14.12.18 - klo:17:36 »
Kun Jumala puhuu sydämelle (mitä se tarkoittaakaan), tuleehan se aina myös mielelle ja ajatuksiinkin. Ja ymmärrykseen. Tänään koin yhdenlaisen ahaa-elämyksen aiheesta, kun tuskailin joidenkin asioiden kanssa. Kyselin, että miten voisin tavoittaa Jumalan puheen ja puuttumisen asioihini. Ja siinä vain ymmärsin samassa, että uskon kautta jo annettuun Jumalan puheeseen (Hänen sanaansa Raamattuun) nämäkin asiat selkenevät. Miten yksinkertaista se olikaan jälleen kerran. Unohdan tämän usein, kun tilanteet ovat päällä. Jumala on todellinen, Hän on elämämme hetkissä läsnäoleva auttaja.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Jumalan puhetavasta
« Vastaus #3 : 14.12.18 - klo:18:56 »
Ifa ilmaisi asian hyvin. Jäin miettimään asiaa Raamatun perusteella. Jumala puhui Aadamille ihan selvästi. Syntiinlankeemuksen jälkeenkin. Moosekselle hän puhui myös hyvin selvästi. Aabraham sai selvän käskyn lähteä maastaan ja suvustaan.... Ja Herra puhui hänelle ja vaimolleen että saavat vauvan.
Jumala puhui Jeesuksen isälle Joosefille ihan selvästi.
Jne.jne.

Minullakin on ollut 2 hyvin selvää tilannetta missä Herra ikäänkuin muistutti, että eikös tässä kohden olisi tosi hyvä rukoilla. Tein työtä käskettyä ja molempina kertoina sain todistaa ihmeellisen Jumalan avun ilmenemisen.