Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 89093 kertaa)

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #195 : 05.04.14 - klo:23:31 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vastauksestasi mitään. Siis miten tuo liittyy siihen mitä sanoin, ja mitä se tarkoittaa? Oikeasti en ymmärrä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #196 : 05.04.14 - klo:23:39 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vastauksestasi mitään. Siis miten tuo liittyy siihen mitä sanoin, ja mitä se tarkoittaa? Oikeasti en ymmärrä.
Siis että jos "torontolaisuus" sai valtaansa myös Jeesukseen ennen ja jälkeen aidosti uskovia, se ei ollut heille mikään kirous, vaan siunaus.

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #197 : 05.04.14 - klo:23:43 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vastauksestasi mitään. Siis miten tuo liittyy siihen mitä sanoin, ja mitä se tarkoittaa? Oikeasti en ymmärrä.
Siis että jos "torontolaisuus" sai valtaansa myös Jeesukseen ennen ja jälkeen aidosti uskovia, se ei ollut heille mikään kirous, vaan siunaus.
Miten niin? Tarkoitatko, että uskovat henkilöt, jotka menivät torontolaisuuteen mukaan ja myöhemmin huomasivat, että se oli väärää, eivät koskaan olleetkaan uskovia?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #198 : 05.04.14 - klo:23:48 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vastauksestasi mitään. Siis miten tuo liittyy siihen mitä sanoin, ja mitä se tarkoittaa? Oikeasti en ymmärrä.
Siis että jos "torontolaisuus" sai valtaansa myös Jeesukseen ennen ja jälkeen aidosti uskovia, se ei ollut heille mikään kirous, vaan siunaus.
Miten niin? Tarkoitatko, että uskovat henkilöt, jotka menivät torontolaisuuteen mukaan ja myöhemmin huomasivat, että se oli väärää, eivät koskaan olleetkaan uskovia?
En.
"Torontolaisuushan" on vain löysä ilmiö, joka on manifestoitunut joissakin uskovien yhteisöissä.
Siihen on mennyt mukaan uskovia, joille ilmiö ei ole muuta kuin tavallista karsimaattista hengellistä elämää.
He ovat ehkä saaneet siitä jopa lisäsiunausta elämäänsä.

Jotkut uskovat ovat kuulemma lähteneet pois joistakin ympyröistä, joissa he ovat kokeneet "torontolaisuuden" saaneet huonoja piirteitä.
Tällä tavalla Jeesus huolehtii laumastaan, siis uskovaista, jotka ovat Hänen omiaan seurakuntarajoista riippumatta.

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #199 : 05.04.14 - klo:23:57 »
"Torontolaisuushan" on vain löysä ilmiö, joka on manifestoitunut joissakin uskovien yhteisöissä.
Siihen on mennyt mukaan uskovia, joille ilmiö ei ole muuta kuin tavallista karsimaattista hengellistä elämää.
He ovat ehkä saaneet siitä jopa lisäsiunausta elämäänsä.

Olen eri mieltä tuosta, että se oli mukaan menneille uskoville tavallista karismaattista hengellistä elämää. Minä olin sitä ennen, sen aikana ja sen jälkeen seurakunnassa näkemässä ja kokemassa sen. Seurakunnassa, jossa se vaikutti hyvin voimakkaasti. Minä olin paikan päällä messukeskuksessa, jonne kanadalaiset tulivat "siunausta" tuomaan.

Se oli hyvin monien uskovien mielestä hyvin, hyvin epätavallista. Se oli jotain hyvin epätavallista ja todella järisyttävää.

Sitä on hieman vaikea selittää sellaiselle, joka ei ollut mukana. Ei ole mitään, johon voisin sitä verrata.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #200 : 05.04.14 - klo:23:59 »
Torontolaisuuden jälkeen kastettujen määrä putosi helluntaiseurakunnissa.
Vasta muutama vuosi sitten se saavutti määrän, joka vastaa suurin piirtein helluntaiperheiden lasten määrää.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #201 : 06.04.14 - klo:00:00 »
"Torontolaisuushan" on vain löysä ilmiö, joka on manifestoitunut joissakin uskovien yhteisöissä.
Siihen on mennyt mukaan uskovia, joille ilmiö ei ole muuta kuin tavallista karsimaattista hengellistä elämää.
He ovat ehkä saaneet siitä jopa lisäsiunausta elämäänsä.

Olen eri mieltä tuosta, että se oli mukaan menneille uskoville tavallista karismaattista hengellistä elämää. Minä olin sitä ennen, sen aikana ja sen jälkeen seurakunnassa näkemässä ja kokemassa sen. Seurakunnassa, jossa se vaikutti hyvin voimakkaasti. Minä olin paikan päällä messukeskuksessa, jonne kanadalaiset tulivat "siunausta" tuomaan.

Se oli hyvin monien uskovien mielestä hyvin, hyvin epätavallista. Se oli jotain hyvin epätavallista ja todella järisyttävää.

Sitä on hieman vaikea selittää sellaiselle, joka ei ollut mukana. Ei ole mitään, johon voisin sitä verrata.

Yksi surkee juttu on se, että eräs tulkki on koulukaverini.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #202 : 06.04.14 - klo:00:08 »
"Torontolaisuushan" on vain löysä ilmiö, joka on manifestoitunut joissakin uskovien yhteisöissä.
Siihen on mennyt mukaan uskovia, joille ilmiö ei ole muuta kuin tavallista karsimaattista hengellistä elämää.
He ovat ehkä saaneet siitä jopa lisäsiunausta elämäänsä.

Olen eri mieltä tuosta, että se oli mukaan menneille uskoville tavallista karismaattista hengellistä elämää. Minä olin sitä ennen, sen aikana ja sen jälkeen seurakunnassa näkemässä ja kokemassa sen. Seurakunnassa, jossa se vaikutti hyvin voimakkaasti. Minä olin paikan päällä messukeskuksessa, jonne kanadalaiset tulivat "siunausta" tuomaan.

Se oli hyvin monien uskovien mielestä hyvin, hyvin epätavallista. Se oli jotain hyvin epätavallista ja todella järisyttävää.

Sitä on hieman vaikea selittää sellaiselle, joka ei ollut mukana. Ei ole mitään, johon voisin sitä verrata.
Sana "tavallista" voidaan jättää lauseestani pois. 
Siis monella uskovalla oli järisyttäviä kokemuksia.
Sehän on hieno asia.
Ei uskossa oleva sellaisesta sekoa.
Eivätkä kokemukset ja elämykset ole mitenkään oleellinen tai kestävä asia.
Niitä vain on joskus.
 

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #203 : 06.04.14 - klo:00:16 »
Se oli jotain enemmän kuin vain että "monella uskovalla oli järisyttäviä kokemuksia". Suomalaisittain ison kaupungin kaksi isoa seurakuntaa sekosivat kokonaan. Kuten sanoin, sitä on näköjään vaikea selittää sellaiselle, joka ei nähnyt sitä.

Katsoitko tuon videopätkän, jonka jaoin ketjun alkupuolella? Se oli tuollaista. Vakaassa ja arvokkaassa helluntaiseurakunnassa. Ketään ei talutettu koiranhihnassa, mutta muuten aivan samanlaista sekoilua. 

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #204 : 06.04.14 - klo:00:22 »
Videot eivät näy.
Mitä väliä sillä on, jos jotkut ihmisporukat ovat hiukan vavahdelleet?
Kaikenlaista tapahtuu.
Sitä en usko, että Saatana pystyi ottamaan kenenkään uskoa pois "torontolaisuuden" takia.
Jeesus on voittanut Saatanan.
Eikä kukaan sellainen ei-uskova ole mennyt Saatanan juoniin mukaan, jota itse Jumala on kutsunut "torontolaisissa" yhteyksissä.
Sielunvihollinen on joka paikassa mukana, mutta uskovilla on Jeesuksen veren suoja.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #205 : 06.04.14 - klo:00:25 »
Mitä väliä sillä on, jos jotkut ihmisporukat ovat hiukan vavahdelleet?

Esimerkiksi lattialla pyöriminen ja sätkiminen eivät ole hiukan vavahtelua.

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #206 : 06.04.14 - klo:00:29 »
En minäkään oikein usko, että saatana mitään on keneltäkään ottanut. Uskon, että kyse oli inhimillisestä ilmiöstä. Eräänlainen joukkopsykoosi ehkä. Mutta minä olen tällainen skeptikko nykyään, joka suhtautuu epäuskoisesti saatanoihin ja sen sellaisiin. Ajatelkoon kukin, mitä parhaaksi näkee.

No, taidan lopettaa tästä asiasta puhumisen tähän.

ps. Jeesuksen veren suojaa tarvitaan Jumalan vihaa vastaan. Sitä ei tarvita saatanaa vastaan.

"Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra. Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata. "

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #207 : 06.04.14 - klo:00:31 »
Mitä väliä sillä on, jos jotkut ihmisporukat ovat hiukan vavahdelleet?

Esimerkiksi lattialla pyöriminen ja sätkiminen eivät ole hiukan vavahtelua.
Onko tuollainen nyt niin hirveä asia, että sillä kannataa pilata oman elämänsä?
Olen minäkin nähnyt seurakunnassa epäraitista toimintaa,
mutta sehän on vain elämää.
Miksi jumittua tuollaisiin ulkonaisiin tapahtumiin?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #208 : 06.04.14 - klo:00:43 »
Mitä väliä sillä on, jos jotkut ihmisporukat ovat hiukan vavahdelleet?

Esimerkiksi lattialla pyöriminen ja sätkiminen eivät ole hiukan vavahtelua.
Onko tuollainen nyt niin hirveä asia, että sillä kannataa pilata oman elämänsä?
Olen minäkin nähnyt seurakunnassa epäraitista toimintaa,
mutta sehän on vain elämää.
Miksi jumittua tuollaisiin ulkonaisiin tapahtumiin?

Monet ovat pilanneet sillä elämänsä.
En minä.

Olen nähnyt surkeita ihmiskohtaloita tuon 'herätyksen' seurauksena.
Ja seurakunnan jakaantumisen useampaan leiriin.


Torontolaisuuden seuraukset ovat edelleen nähtävissä.
Useita muita eksytyksiä on tullut sen vanavedessä.

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #209 : 06.04.14 - klo:00:49 »
Siinä on vähän sekin, että sellaiselle, joka on sätkinyt siellä itse, se ei välttämättä ole vain elämää ja ulkonaista tapahtumaa.

Minä en osaa suhtautua siihen noin, koska sätkin siellä itse. Ja sadat muutkin sätkivät siellä, eikä se heillekään ole ulkonaista tapahtumaa.

Jos olisikin vain seurannut vierestä, mutta kun ei. Kun ei niin ei.

Mutta ei minun elämäni siitä pilalle mennyt. Vaikka olisi voinut mennä. Oikeastaan oli tavallaan hyvä, että menin äärimmäisyyksiin. Kovalle päälle tarvitaan kai kova koulu.