Kirjoittaja Aihe: Onko Jeesus yhä ihminen ?  (Luettu 1749 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko Jeesus yhä ihminen ?
« Vastaus #15 : 10.09.20 - klo:05:34 »
Olisi kiinnostavaa kuulla Oloneuvoksen pohdinnan taustalla olevat syyt.

Tein kysymyksen kuunneltuani luennon, jossa yritettiin Raamatulla todistaa, että Jeesus ei ole korotettu kirkkauteen ruumiillisesti. Itse olen ymmärtänyt Raamatun kirjoituksista Jeesuksen nousseen ruumiillisesti kuolleista ja että Hänessä asuu koko Jumalan täyteys ruumiillisesti. Toivoni on tämä: Tulemuksensa päivänä saan "Hänen kirkkautensa ruumiin kaltaisen kehon" (Fil. 3:21).

Anton

  • Vieras
Vs: Onko Jeesus yhä ihminen ?
« Vastaus #16 : 10.09.20 - klo:10:55 »
Tein kysymyksen kuunneltuani luennon, jossa yritettiin Raamatulla todistaa, että Jeesus ei ole korotettu kirkkauteen ruumiillisesti.

Miksi tuota yritettiin todistaa? Varmasti puhujalla oli jokin motiivi tai ajatus taustalla, mitä tuollaisen todistelun kautta koitettiin kuulijoille tuoda.

Poissa JPeQ

  • Viestejä: 1
Vs: Onko Jeesus yhä ihminen ?
« Vastaus #17 : 03.11.20 - klo:20:19 »
Morjesta kaikille!

Raamattu todistaa, että Jeesus kuolleistanousemisensa jälkeen on Ihmisen Poika, ja Jeesus tulee takaisin Ihmisen Poikana.

Matt. 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Dan. 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.

Luuk. 21:27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Eikö näissä ole vähän jo vastausta?