Kirjoittaja Aihe: Kirkkovuoden teksti  (Luettu 17919 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Kirkkovuoden teksti
« Vastaus #60 : 25.12.13 - klo:21:10 »
Luterilainen ehtoolliskäytäntö ei ole Raamatun opetuksen mukainen.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Kirkkovuoden teksti
« Vastaus #61 : 25.12.13 - klo:21:14 »
Luterilainen ehtoolliskäytäntö ei ole Raamatun opetuksen mukainen.

Kiitos mielipidekirjoituksestasi.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Kirkkovuoden teksti
« Vastaus #62 : 25.12.13 - klo:21:22 »
Luterilainen ehtoolliskäytäntö ei ole Raamatun opetuksen mukainen.

Kiitos mielipidekirjoituksestasi.
Tämä on keskustelufoorumi.
Kirjoitan täällä omia kokemuksiani, näkemyksiäni, tietojani ja mielipiteitäni.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Kirkkovuoden teksti
« Vastaus #63 : 25.12.13 - klo:21:29 »
Luterilainen ehtoolliskäytäntö ei ole Raamatun opetuksen mukainen.

Kiitos mielipidekirjoituksestasi.
Tämä on keskustelufoorumi.
Kirjoitan täällä omia kokemuksiani, näkemyksiäni, tietojani ja mielipiteitäni.

Aivan, sehän on selvä, erilaiset näkemykset raamatusta on sallittuja.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Kirkkovuoden teksti
« Vastaus #64 : 01.01.14 - klo:23:05 »
Jeesuksen nimessä. Katsokaas kalenterissa, tammikuun 1. päivänä ei ole kenenkään nimipäivää. Jeesus sain kast.. öö ympärileikkauksesen yhteydessä myös nimen.

Tammikuun ensimmäinen päivä sai kirkollisen sisältönsä jo ennen kuin sitä vietettiin kalenterivuoden vaihtumisen päivänä. Päivä on ns. joulun oktaavi (kahdeksas päivä, viikon kuluttua vietettävä jälkijuhla). Kuvaus Jeesuksen lapsuudesta on ehtinyt ympärileikkaukseen ja nimenantoon asti, ja siihen liittyen tekstit puhuvat Jeesuksen nimen merkityksestä. Muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei meille ole annettu. Jeesus-nimi merkitsee ’Herra on apu, Herra pelastaa’. Siihen nimeen on turvallista luottaa alkavana vuotena.

Ensimmäinen lukukappale

Jes. 43: 1-3

Ja nyt - näin sanoo Herra,
joka sinut loi, Jaakob,
joka sinut muovasi, Israel:
- Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut.
Minä olen sinut nimeltä kutsunut,
sinä olet minun.
Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi,
kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa,
kun astut tulen lävitse,
sinä et pala
eikä liekki sinua polta.
Minä, Herra, olen sinun Jumalasi.
Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi.

Toinen lukukappale

1. Joh. 5: 1-5

Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan. Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. Kaikki, mikä on syntyisin Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme.
    Kuka sitten voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

Evankeliumi

Joh. 14: 12-14

Jeesus sanoo:
    ”Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.”
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo:20:21 kirjoittanut Tosikko »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Kirkkovuoden teksti
« Vastaus #65 : 04.01.14 - klo:11:58 »
Jeesuksen nimessä. Katsokaas kalenterissa, tammikuun 1. päivänä ei ole kenenkään nimipäivää. Jeesus sain kast.. öö ympärileikkauksesen yhteydessä myös nimen.

Tammikuun ensimmäinen päivä sai kirkollisen sisältönsä jo ennen kuin sitä vietettiin kalenterivuoden vaihtumisen päivänä. Päivä on ns. joulun oktaavi (kahdeksas päivä, viikon kuluttua vietettävä jälkijuhla). Kuvaus Jeesuksen lapsuudesta on ehtinyt ympärileikkaukseen ja nimenantoon asti, ja siihen liittyen tekstit puhuvat Jeesuksen nimen merkityksestä. Muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei meille ole annettu. Jeesus-nimi merkitsee ’Herra on apu, Herra pelastaa’. Siihen nimeen on turvallista luottaa alkavana vuotena.

Ensimmäinen lukukappale

Jes. 43: 1-3

Ja nyt - näin sanoo Herra,
joka sinut loi, Jaakob,
joka sinut muovasi, Israel:
- Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut.
Minä olen sinut nimeltä kutsunut,
sinä olet minun.
Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi,
kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa,
kun astut tulen lävitse,
sinä et pala
eikä liekki sinua polta.
Minä, Herra, olen sinun Jumalasi.
Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi.

Toinen lukukappale

1. Joh. 5: 1-5

Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan. Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. Kaikki, mikä on syntyisin Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme.
    Kuka sitten voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

Evankeliumi

Joh. 14: 12-14

Jeesus sanoo:
    ”Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.”

Hyvä että tutkit ja luet Pyhiä Kirjoituksia jotka ovat annettu Pyhälle Israelille, siunatulle "juutalais" kansalle, Pyhälle siemenelle ja Pyhien Israelilaisen kautta meille.

mitä arvelet,
Lainaus
Jeesuksen nimessä. Katsokaas kalenterissa, tammikuun 1. päivänä ei ole kenenkään nimipäivää. Jeesus sain kast.. öö ympärileikkauksesen yhteydessä myös nimen.

Kenen Nimen Jumalan Poika sai ja Kuka sen antoi ?
Enkeli Gabriel ??

Luuk. 1:19 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.

Mitä Pyhä enkeli, Gabriel julisti ?

32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."

Nyt Jeesus, Jumala Poika itse todistaa että tämä on Isän nimi eli Aabrahamin Jumalan oma nimi?

Joh. 17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

Joh. 17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Onko Isä, Pyhä Aabrahamin Jumala, ja Jumalan Poika, Yksi ja sama?
« Viimeksi muokattu: 04.01.14 - klo:12:00 kirjoittanut Vastavoima »