"Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva."
Kun Jumala sulki Nooan arkin oven, ei kukaan enää päässyt sisään. Ei ollut enää mitään "pelastusvenettä" jolla jotkut katuvat olisivat pelastuneet. Niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Onkohan tuo "vihan aika" jotenkin otettu virheellisen opin työkaluksi, jolla perustellaan seitsemän vuoden aika jolloin uskovat eivät olisi enää maan päällä, mutta Jeesuskaan ei olisi vielä astunut maan päälle? Opetus seitsemästä vuodesta, tai kolmesta ja puolesta vuodesta, perustuu vain Danielin profetiaan, joka koski juutalaisten paluuta Baabelin vankeudesta:
"Ja hän tekee liiton raskaaksi monille
yhden vuosiviikon ajaksi,
ja puoleksi vuosiviikoksi
hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin;
ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
Tämä loppuu vasta,
kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Aika tavalla asioita on mielikuvituksellisesti väännetty, jos tällä perustellaan Jeesuksen toisen tulemisen aikoja.
Tässä kokonaan Danielin profetia (Dan. 9:24-27). Seitsemästäkymmenestä vuosiviikosta viimeisin vuosiviikko on "leikattu irti" ja väitetään, että se koskee kaukaisen tulevaisuuden aikoja.
"Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty
sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi;
silloin luopumus päättyy,
ja synti sinetillä lukitaan,
ja pahat teot sovitetaan,
ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan,
ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan,
ja kaikkeinpyhin voidellaan.
Ja tiedä ja käsitä:
siitä ajasta, jolloin tuli se sana,
että Jerusalem on jälleen rakennettava,
voideltuun, ruhtinaaseen, asti,
on kuluva seitsemän vuosiviikkoa;
ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa,
niin se jälleen rakennetaan
toreinensa ja vallihautoinensa,
mutta keskellä ahtaita aikoja.
Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä
tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään.
Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää
hyökkäävän ruhtinaan väki,
mutta hän itse saa loppunsa tulvassa.
Ja loppuun asti on oleva sota:
hävitys on säädetty.
Ja hän tekee liiton raskaaksi monille
yhden vuosiviikon ajaksi,
ja puoleksi vuosiviikoksi
hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin;
ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
Tämä loppuu vasta,
kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."