Kirjoittaja Aihe: Pohdintaa Jeesuksen takaisin tulosta  (Luettu 1183 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Taisto, kerro miten ymmärrät nämä Jeesuksen tulemisen vaiheet ja missä vaiheessa vihan aika, kuka siellä on jne.
Ymmärrän Jeesuksen toisen tulemisen niin, että Hän tulee yhden kerran, konkreettisesti maan päälle.

(Apt 1:11) "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."


Poissa pax

  • Viestejä: 1715
Luin juuri Ilmestyskirjan 16. luvun vihan maljoista. Onneksi minun ei tarvitse selittää, milloin nuo asiat tapahtuvat ja ketkä kaikki saavat nuo vitsaukset päälleen. Ehkä se ei olekaan niin, että ne tapahtuisivat tiettyinä kalenterivuosina, vaan tuo teksti on paljolti vertauskuvallista tai symbolista, tai miten sen nyt sanoisi...

Pax, millainen käsitys sinulla on tuosta 16. luvusta?

Siinä maanpiiriä kohtaa hirveät tuomiot ja mm. sanotaan että he ovat pyhien ja profeettojen verta vuodattaneet, eli jo saavat maan päälläkin tuomiot. Olen sen ymmärryksen saanut että siinä ajassa ei ole seurakunta, paitsi ne jotka vihan aikana ovat vielä pelastuneet.
Yleensä Ilmestykirja on todella vaikea ymmärtää. Kirjeet Vähä-Aasian seurakunnille ovat mulle mieluista luettavaa kirjan alussa.

Tapahtuma joka kuvataan Raamatussa että haudat aukenevat ja poisnukkuneetkin nousevat Jeesusta vastaan tuuliin ja pilviin elossa olevien kanssa on niin vertaansa vailla oleva uniikki tapahtuma mutta näin on kirjoitettu.
Erikoinen oli myös ennustus Messiaasta kautta Raamatun, toteutui pienintä piirtoa myöden.
« Viimeksi muokattu: 03.02.22 - klo:07:01 kirjoittanut pax »

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Olen sen ymmärryksen saanut että siinä ajassa ei ole seurakunta, paitsi ne jotka vihan aikana ovat vielä pelastuneet.
Niin, tämähän on osa sitä oppia, joka sai alkunsa 1800-luvulla. Sitä on paljon opetettu Suomessakin ja sitä tuodaan esille monissa kirjoissa. Mutta ei Raamatussa...

Opin nimi on hieno: dispensationalismi. Tästä linkistä löytyy tietoa tuosta opista:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dispensationalismi

Ja tästä löytyy suomenkielinen kirja joka osoittaa tuon opin virheelliseksi:

https://www.kkjmk.net/shop/product/lupauksista-luottamukseen---markku-jkumpula
« Viimeksi muokattu: 03.02.22 - klo:11:00 kirjoittanut Taisto »

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Hyvin Taisto keskustelet asiasta, "komppan" edelleen ja luen mielenkiinnolla.
Maailmamme on täynnä kaikenlaisia harhoja ja Jeesukseen uskovat alkavat olla pieni vähemmistö. Jeesuskin jo aikanaan ilmoitti, että usko käy harvinaiseksi tai jopa olemattomaksi hänen tullessaan takaisin.
On varmaa Raamatun valossa, että Jeesus palaa vain kerran ja maanpäälle. Yksityiskohtia ei kerrota, mutta tuomiolle, ja !000 -vuotinen valtakuntakin on epätodennäköinen Raamatun valossa, vain tuomio alkaa jne.
On varmaa, että "tempauksessa" palataan maanpäälle, mutta päästään jotenkin (ei kerrottu ykskohtaisesti miten. Pilvissä on tulkittu luotettavasti/kielestä suureksi joukoksi, ihmispaljoudeksi) vastaan. Kukaan ei pelastu ilman, että on oikeassa uskossa Jeesukseen. Kaikki joutuvat (niin uskovat kuin epäuskoisetkin) kärsimään maanpäällä myös viimeisenä päivänä vitsauksia. Kun Jeesus tulee takaisin, hän lopettaa vitsaukset yms. ja kaikki kumartavat Jeesuksen edessä, että hän on Herra. "Mennarioppi" on harhaa kaikin tavoin ja ns. 'Toisen Jeesuksen' oppia, josta Gal. varoittaa mm.
Jos siis olen elossa vielä noiden vitsausten aikana, joudun ne kestämään tai sitten luovun uskosta pettyneenä. Niinhän se on nytkin. Joutuu kestämään ne vastoinkäymiset yms. mitkä annetaan. Rukouksella paraneminen on hyvin harvinaista ja meidän silmillemme on suljettua miksi.
Kannattaa keskittyä vain Ristin Jeesukseen K. eikä uskoa uusia harhoja. (Room. Kor. Ef. Joh. Jesaja Jeremia jne.)

Jumalan armo on tarjolla meille syntisille, Hänen tahtonsa mukaisesti. Me emme sitä pysty muuttamaan tai siihen vaikuttamaan.

Harhaopettajat pilkkaavat Jumalaa ja hänen tahtoaan.

Jumalan hyvä tahto on, että jokainen joka uskoo Jumalan ainoaan Poikaan Jeesukseen  Kristukseen pelastuu ja pääsee Isän kotiin Taivaaseen.  :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1715
Jumala joka on Rakkaus, hänkö vuodattaisi järkyttävät vihanmaljat oma seurakuntansa päälle joka on Kristuksen morsian. Siihen minä en usko ja Raamattukin lupaa että Jumalan omat säästyy tulevasta vihasta.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
 2. Moos. 12:13

---

Käsite vihan aika (3,5 vuotta tai 7 vuotta) on dispensationalistien höpötyksiä eikä perustu Raamattuun.

Raamattu ei kerro sitä kuinka kauan menee vihan maljojen kaatamiseen, minuutti vai viikko vai jotain muuta.

Symbolisen tulkinnan mukaan vihan maljoja on kaadettu jo vuosituhansia.

10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.


Joidenkin ihmisten sydän on pedon valtaistuin.
Uskovien sydämen valtaistuimella istuu joku muu.


(korjattu kirjoitusvirheitä)
« Viimeksi muokattu: 03.02.22 - klo:21:28 kirjoittanut Natanael »

Poissa pax

  • Viestejä: 1715
Kyllä, veren merkki pelastaa Jumalan vihalta.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Olisi tietty hienoa tuo Pax, pax (rauhaa)!
Tähän saakka se ei ole kuitenkaan niin ollut. Emme myöskään ymmärrä, miksi Holokausti sallittiin, miksi kristittyjä raa'asti vainotaan ja tapetaan (lapsiakin). Miksi olemme niin erimielisiä ja riidanhaluisia. Ikävä kyllä en jaksa uskoa loppumiseen ennen Jeesuksen saapumista ja Suuren Tuomiopäivän alkamista. Vähän on ongelmia minun tulkinnoissani, mutta paljon helluntailaisten yms.
Pelastus onneksi luterilaisittain on kaikille, jotka turvaavat (uskovat) kaikesta huolimatta Kristukseen J. (Hänen hyväksemme suoritettu Sovitus). Muut opit mielestäni eksyttävät pois Kristuksesta yms.
Pääasia on, että Pääasia saa olla pääasia.
Vain pisara Kristuksen verta pystyy pelastamaan, jopa maailman pahimman ihmisen uskon kautta. Jumalamme on kuitenkin Salattu ja käsittämätön Kaikkivaltias. Ja kaikki me olemme itsessämme aina vaan suuria syntisiä, jotka itsessämme ansaitsemme ilman todellista Armoa kaiken pahan. (PISTE)

Poissa pax

  • Viestejä: 1715
Se vihan aika josta olen puhunut tarkoittaa aikojen lopulla olevaa erityistä ahdistusten aikaa jollaista ei ole ennen nähty, uskon vakaasti että siinä ei ole Kristuksen morsian. Vielä elämme uskovina samojen lainalaisuuksien alla kaikki, uskovat ja ei-uskovat , murheet ja koettelemukset kohtaa meitä kaikkia. Viittasin veren merkkiin joka suojelee vihalta Natanaelin Raamatun viittaukseen.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Se vihan aika josta olen puhunut tarkoittaa aikojen lopulla olevaa erityistä ahdistusten aikaa jollaista ei ole ennen nähty, uskon vakaasti että siinä ei ole Kristuksen morsian.
Minun on vaikea mieltää, että Raamatusta löytyisi selvä kuvaus ajasta, jossa toteutuisivat nuo mainitsemasi asiat. Voitko mainita muutamia kohtia?

Poissa pax

  • Viestejä: 1715
Taisto, varmaan tiedät samat Raamatun kohdat mitä minäkin  :D . Ilmestyskirjan ennustukset ovat tiedossa ei-uskovillekin ja aika usein mainitaan.
Itse en juuri ole näiden asioiden kanssa painiskellut, aika ahdistavaa ajatella. Ja sanotaan että ymmärrys lisääntyy näissä asioissa, ilmeisesti kun aika näille lähestyy.
Toivottavasti vielä saamme aikaa että mahdollisimman moni pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6450
Minulla ei ole edes mielipidettä asoista, mitä olette pohtineet. Luen vain ne kohdat Raamatusta ja luotan, että Herra tietää mitä tapahtuu.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6450
Vs: Pohdintaa Jeesuksen takaisin tulosta
« Vastaus #42 : 05.02.22 - klo:01:54 »
Yritin jakaa tän ketjun kahteen, mutta tuli teknisiä ongelmia ja minulta meni ketjun alku bittiavaruuteen.
Sorry. :-[

Onneksi hävisi se alkuosa eikä tää missä olette viimeksi keskustelleet.
Mulla kävin näin toisella foorumillakin kun olin modena, kunnes opin miten ketjun jakaa oikealla tavalla.

Poissa pax

  • Viestejä: 1715
Vs: Pohdintaa Jeesuksen takaisin tulosta
« Vastaus #43 : 05.02.22 - klo:07:45 »
Joo, ketjujen jakamiset on vähän haasteellisia.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Pohdintaa Jeesuksen takaisin tulosta
« Vastaus #44 : 05.02.22 - klo:09:11 »
Ajattelen samoin kuin Sandia. Jumalan tahto tapahtuu,niinkuin on kirjoitettu. Paljon ja koko elämänsä kirjoituksia tutkineet eivät,ainakaan jokainen,väitä tuntevansa lopunajan tapahtumien järjestystä.Kristus riittää.