Kirjoittaja Aihe: Jumalan sana uudelleenlöydetään.  (Luettu 1352 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Jumalan sana uudelleenlöydetään.
« : 21.02.19 - klo:18:43 »
Oon jatkanut VTn lukemista. Toinen kuninkaiden kirja lähes lopussa. Nyt oon lukenut kuningas Josiasta luvussa 22.  Temppelinkorjaustöiden lomassa satuttiin törmäämään lain kirjaan. Se vietiin kuningas Josialle, joka oli ollut mukana temppelin korjauksen rahoittamisessa.
Kun kuninkaalle luettiin lain kirjaa, hän reagoi siihen hyvin voimakkaasti.
Hän repäisi viittansa ja oli hyvin vakuuttunut kuulemastaan ja huolestui kansan kohtalosta kun totesi että kansa ja siis he kaikki ovat rikkoneet lain kirjaa lukemattomin tavoin. Hän ymmärsin että lain kirjan sisältämä varoitus tuomiosta osuu tosi hyvin kohdalle.

Minua jotenkin huvitti hänen reaktionsa. Joskus mulle tapahtuu samaa. Luen jotain Raamatusta mitä en ole pitkään aikaan lukenut ja tulen hyvin vaikuttuneeksi siitä ja koen Herran puhuttelevan minua. Mutta se yllättyneisyys on mielestäni huvittavaa.........inhimillisyydessään. Ihan kuin ne asiat eivät olisi olleet tiedossa. ???

Jakeet 18-20 sitten osoittaa hyvin puhuttelevalla tavalla, miten pian Herra kääntyy ihmisen puoleen kun tämän sydän taipuu Jumalan sanan edessä!!! Herra antoi rohkaisevan profetian Josialle ja piti hyvää huolta hänestä tämän elämän loppuun asti.

Kiva juttu :)
Onkohan kellää muulla ollut tuollaista raamatunuudelleenlöytämiskokemusta mistä kerroin ??

« Viimeksi muokattu: 22.02.19 - klo:16:05 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalan sana uudelleenlöydetään.
« Vastaus #1 : 21.02.19 - klo:18:54 »
Kuningas oli niin kosketettu, että hän itse kukusi ihmiset temppeliin ja itse luki kaikille lain kirjaa siellä.