Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30388 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Koronavirus - kirous vai siunaus?
« : 12.03.20 - klo:17:08 »
Kun nyt avaa minkä tahansa median, niin siellä ei puhuta juuri muusta kuin koronaviruksesta. Ja ilmiö on globaali, joka on hetkessä levinnyt lähes kaikkiin maihin.

Nyt herää kysymys siitä, mitä virus  voi pahimmillaan saada aikaan? Mutta asialla on myös toinen puoli. Asia koskee lähes kaikkia ihmisiä tasapuolisesti riippumatta siitä onko hän köyhä tai rikas, oppimaton tai oppinut, ateisti tai kristitty.

Kun asia etenee, niin yhä enemmän saattaa olla kysymys elämästä ja/tai kuolemasta. Ja tämä tosiasia voi olla yleisesti jopa siunaukseksi. Pakottaahan se ajattelemaan sitä, että juuri minä voin kuolla tähän tautiin. Entä sitten? Onko minun passini kunnossa? Siis siihen olotilaan, joka parhaimmillaan odottaa rajan toisella puolen?

Ajattelen niin, että isossakin kuviossa tämä pandemia voi olla siunaukseksi. Ateisteille tämä on hieman kiusallinen juttu, koska se ei anna mitään toivoa…  :( :(

Kristitylle kuolema on voitto…  :) :) 
« Viimeksi muokattu: 12.03.20 - klo:17:20 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #1 : 12.03.20 - klo:18:33 »
Viime vuosina on puhuttu hurjan paljon herätyksestä. Nyt ajattelen niin, että pandemia saattaisi parhaimmillaan käynnistää ihan oikean herätyksen. Tätä sopii toivoa ja rukoilla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #2 : 12.03.20 - klo:19:10 »
Jatketaanko täällä tätä koronajuttua. Itse aloitin sen jo tuolla toisaalla aikaisemmin pe 28.02.20 - klo:10:59

viite: http://puimatanner.net/index.php?topic=1179.msg49209#msg49209

Minusta tuntuisi paremmalta jatkaa tämän uuden otsikon alla, koska oma aloitukseni ei tuo esille ollenkaan koronavirussairautta vaikka siitän siinäkin on kysymys.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #3 : 12.03.20 - klo:19:41 »
Jos lentokoneet eivät enää lennä maasta toiseen,
minäkin jään tänne Portugaliin.
Täältä pääsee tosin junallakin Suomeen, johon aioin palata huhtikuun lopussa.
Mutta sekään ei ole mahdollista, jos rajat suljetaan.

Onneksi tämä on lämmin ja halpa maa,
joten voihan tänne jäädä toistaiseksi.
iPadissa on mobiililaajakaista-simkortti, joten voin helposti muuttaa johonkin toiseen osoitteeseen.

Löysin tänään kiinalaisten kaupasta (kassa muovikelmujen takana) käsien desinfiointiainetta (1:80 €) ja kumihanskoja,
jos tulevat joskus tarpeellisiksi.
Täällä Portimãossa on kaksi tautitapausta.
Kouluja on suljettu ja ravintolat ym. suljetaan aikaisin illalla.
Kahviloissa pöydät on siirretty kauas toisistaan.
Päivällä kaduilla oli hyvin hiljaista. 

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #4 : 12.03.20 - klo:19:46 »
Oletteko miettineet miten suojautua kotona pandemialta? Riittääkö se, että panee ovet säppiin ja varaa ruokaa ja juomaa kotiin parin viikon ajaksi?

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #5 : 12.03.20 - klo:19:52 »
Oletteko miettineet miten suojautua kotona pandemialta? Riittääkö se, että panee ovet säppiin ja varaa ruokaa ja juomaa kotiin parin viikon ajaksi?
Ei se parin viikon eristäytyminen riitä... mutta tartunnan saaneiden pitää olla eristyksissä pari viikkoa etteivät tartuttaisi virusta muihin.

Suojautumiseen riittää se, että on niin kauan eristyksissä että koko pandemia menee täältä ohi, eli ei taida olla mahdollista. Varmaankin kaupassa, apteekissa ym on päästävä välillä käymään. Pitää siis osata toimia oikein kun tapaa ihmisiä.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #6 : 12.03.20 - klo:19:55 »
Mä en ole ihan varma mitä tästä ajattelisin. Toisaalta on tiedossa, että kaikenlaisia kulkutauteja on "luvattu" Jumalan puolelta herätykseksi. Toisaalta pidän todennäköisenä, että valtaeliitti haluaa tietoisesti levittää sairauksia ajaakseen tiettyjä omia päämääriä. Joiltakin osin tuntuu kuitenkin myös, että hysteria saattaa olla ylimitoitettua. Kun media revittelee vähän joka asiasta dramaattisia lööppejä, alkaa niihin suhtautumaan vähän samalla tavalla kuin siinä vanhassa sadussa Pekasta ja sudesta. Ei tiedä enää, onko tämä vaan myynnin edistämistä vai onko tässä oikeasti tosi kyseessä.

Joka tapauksessa en itse panikoi, kun on luottamus Korkeimpaan. Se pitää sisällään luottamuksen siihen, että täällä eletään niin kauan kun on tarkoitus, ja luottamuksen myös siihen että sitten lähdetään kun on tarkoitus.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #7 : 12.03.20 - klo:20:02 »
Toisaalta pidän todennäköisenä, että valtaeliitti haluaa tietoisesti levittää sairauksia ajaakseen tiettyjä omia päämääriä.
Onko tämä "mutu", vai onko tästä faktaa olemassa?

Osaatko sanoa, missä asioissa valtaeliitille on hyötyä sairauksien leviämisestä ja/tai siitä että monia kuolee?

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #8 : 12.03.20 - klo:20:40 »
Toisaalta pidän todennäköisenä, että valtaeliitti haluaa tietoisesti levittää sairauksia ajaakseen tiettyjä omia päämääriä.
Onko tämä "mutu", vai onko tästä faktaa olemassa?

Osaatko sanoa, missä asioissa valtaeliitille on hyötyä sairauksien leviämisestä ja/tai siitä että monia kuolee?

Ei kumpaakaan, virallisesti tällaiset kulkevat salaliittoteorian nimikkeellä.

Esillä olleita ajatuksia on ollut mm:

- erilaisten poikkeuslakien läpi vieminen, ja sen kautta ihmisten kontrolloimisen lisääntyminen
- käteisen rahan poistuminen (seteleissä ja kolikoissa virukset kulkeutuvat toisin kuin sähköisesti maksaessa)
- yksi maailmanhallitus on paremmin toteutettavissa kun maailman väkiluku ei ylitä tiettyä määrää

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #9 : 12.03.20 - klo:21:54 »
Toisaalta pidän todennäköisenä, että valtaeliitti haluaa tietoisesti levittää sairauksia ajaakseen tiettyjä omia päämääriä.
Onko tämä "mutu", vai onko tästä faktaa olemassa?

Osaatko sanoa, missä asioissa valtaeliitille on hyötyä sairauksien leviämisestä ja/tai siitä että monia kuolee?

Ei kumpaakaan, virallisesti tällaiset kulkevat salaliittoteorian nimikkeellä.

Esillä olleita ajatuksia on ollut mm:

- erilaisten poikkeuslakien läpi vieminen, ja sen kautta ihmisten kontrolloimisen lisääntyminen
- käteisen rahan poistuminen (seteleissä ja kolikoissa virukset kulkeutuvat toisin kuin sähköisesti maksaessa)
- yksi maailmanhallitus on paremmin toteutettavissa kun maailman väkiluku ei ylitä tiettyä määrää
Minusta on yllättävää, että sinä pidät salaliittoteorioita todennäköisinä faktoina.  Aiemmin näissä keskusteluissa olet pitäytynyt tiukasti faktoihin ja loogiseen ajatteluun ja vaatinut samaa muilta. Tämä on hämmentävää...

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #10 : 12.03.20 - klo:22:13 »
Minusta on yllättävää, että sinä pidät salaliittoteorioita todennäköisinä faktoina.

Kirjoitukseeni lipsahti näköjään ajatusvirhe, tarkoitus ei ollut kirjoittaa "todennäköistä", vaan "mahdollista".

Mutta sanaa "fakta" en maininnut. Tällaisissa asioissa ei ole kyse faktasta, vaan uskomuksesta. Kukaanhan meistä ei voi täydellä varmuudella sanoa tietävänsä faktoja siitä, mistä esim tällainen virus on peräisin. Jokainen on tässä uskon varassa. Itse en ole 100% varma, enkä edes uskalla sanoa että mikään noista vaihtoehdoista olisi muita todennäköisempi. Jokaisessa on oma logiikkansa, joka istuu nähdäkseni hyvin Raamatun ilmoituksen kanssa.


Aiemmin näissä keskusteluissa olet pitäytynyt tiukasti faktoihin ja loogiseen ajatteluun ja vaatinut samaa muilta. Tämä on hämmentävää...

En tiedä mihin kirjoituksiin tässä viittaat, mutta kyllä se pitää paikkansa että pohjaan faktoihin silloin kun faktat ovat täydellä varmuudella tiedossa. Olisi typerää olla perustamatta faktoihin silloin. Sillä ei tosin ole mulle väliä, mihin muut ajatuksensa perustaa. En siis vaadi samaa muilta, enkä ylipäätä vaadi muilta yhtään mitään. Mun puolesta muut saavat perustaa ajatuksensa mihin lystäävät. Mutta kyllä mä sen suoraan sanon, jos mun mielestäni toisen ajatukset perustuvat johonkin ihan muuhun kuin faktoihin. Ei se siltikään tarkoita, että vaatisin toista muuttamaan ajatuksiaan. Ihan rauhassa saa jatkaa uskomista mihin haluaa.

Ootko muuten miettinyt, että ns "salaliittoteoriat" on täysin samassa asemassa kuin esimerkiksi luomiskertomus? Molemmissa on olemassa "virallinen totuus", ja siitä poikkeava narratiivi on leimattu "salaliittoteoriaksi" tai "vaihtoehtoiseksi uskomukseksi" tms.

Ei kaikki mitä valtamedia tai "viralliset totuudet" esittää, ole faktaa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #11 : 12.03.20 - klo:23:03 »
Jossakin vaihtoehtomediassa taisi olla aikoinaan otsikko: "Mitä päällemme sumutetaan?"

Lentokoneesta ei pitäisi kuulemma jäädä vanaa taivaalle ,näin ollen sen täytyy olla jotakin "ylimääräistä" eli salajuoni ja meidät kenties saatetaan steriileiksi tai jotain sellaista.

Yleensä nämä salajuonien esittäjät eivät ole ensinnäkään kristittyjä uskovaisia vaan joissakin tapauksissa jopa antisemitistisiä kansallissosialisteja.

En lukisi liikaa salajuonia vaan perehtyisin kristillisiin lähteisiin ja mediaan mm. CBN, AlfaTV ja TV7.

Itse koronavirukseen sanoisin, että se voi olla lopulta siunaus.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #12 : 12.03.20 - klo:23:21 »
On sekin tietysti yksi tapa elää tässä maailmassa. Keskittyä vaan kristillisiin asioihin eikä välittää suurimmasta osasta maailman asioista. Uskoisin, että se saattaa olla jopa onnellisempi elämäntapa. Itse olen jostain syystä mielistynyt siihen kärsimykseen, mitä maailman asioiden seuraaminen saa aikaan.

Mitä tulee "salajuoniin", en näe mitään syytä miksi valtamedia ja virallisen totuuden haltijat eivät voisi toteuttaa sellaisia. Olen tullut ymmärtämään, että petos ei yleensä ole päällepäin petoksen näköistä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #13 : 12.03.20 - klo:23:24 »
On sekin tietysti yksi tapa elää tässä maailmassa. Keskittyä vaan kristillisiin asioihin eikä välittää suurimmasta osasta maailman asioista. Uskoisin, että se saattaa olla jopa onnellisempi elämäntapa. Itse olen jostain syystä mielistynyt siihen kärsimykseen, mitä maailman asioiden seuraaminen saa aikaan.

Marttyyreista ja Jeesuksen nimessä vainotuista saamme lukea ja kuulla kristillisestä mediasta sekä maailmalla kasvavasta antisemitismistä (erityisesti Euroopassa kasvaa).

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #14 : 12.03.20 - klo:23:27 »
On sekin tietysti yksi tapa elää tässä maailmassa. Keskittyä vaan kristillisiin asioihin eikä välittää suurimmasta osasta maailman asioista. Uskoisin, että se saattaa olla jopa onnellisempi elämäntapa. Itse olen jostain syystä mielistynyt siihen kärsimykseen, mitä maailman asioiden seuraaminen saa aikaan.

Marttyyreista ja Jeesuksen nimessä vainotuista saamme lukea ja kuulla kristillisestä mediasta sekä maailmalla kasvavasta antisemitismistä (erityisesti Euroopassa kasvaa).

Totta. Mutta se ei vielä toistaiseksi kosketa samalla tavalla omaa elämää täällä. Salaliittoteoriat ovat siltä osin ahdistavimpia emotionaalisella tasolla.

Loppukaneettina tähän voin kertoa, että itse elin monta vuotta "nenä kiinni Raamatussa" enkä seurannut juuri yhtään maailman asioita. Koin kyllä elämän onnellisempana silloin. Oon miettinyt että pitäisköhän ryhtyä taas samaan elämäntapaan.
« Viimeksi muokattu: 12.03.20 - klo:23:33 kirjoittanut Anton »