Kirjoittaja Aihe: Omat jutut  (Luettu 7478 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Omat jutut
« Vastaus #120 : 21.09.19 - klo:16:49 »

Esitän esimerkkiä ja toivottavasti minua ymmärretään oikein, mitä tarkoitan.

Jos luetaan Raamattua nojautuen Raamatun ulkopuoliseen käsitteeseen esimerkiksi sakramentaaliseen vesikasteeseen, joka ei pohjaudu Raamattuun, niin haetaan tukea Raamatusta sakramentaaliselle vesikasteelle. Juuri tätä tarkoitan, koska ei ymmärretä Raamatun asemaa, koska sydämen lähtökohde on vain ulkopuolinen käsite ja se on hänelle auktoriteetti, - ei Raamattu.

Ymmärretäänkö, mitä tarkoitan?   :D
Vesikaste on raamatullinen ilmiö,
ja se on myös sakramentaalinen eli pyhä toimitus.

Hyvin monet uskovat, jotka antavat Raamatulle korkeimman kirjallisen
auktoriteetin aseman,
löytävät sieltä opetusta uskovien kasteesta.
Yhtä monet löytävät perustelun vauvakasteelle.

Kun nuori tai aikuinen tulee uskoon, hän omaksuu
sen hengellisen liikkeen näkemykset esim. kasteesta, ehtollisesta, Hengellä täyttymisestä ja henkikasteesta,
jonka piirissä uskoontulo ja alkuopetus on tapahtunut.
Useimmat eivät vaihda käsityksiään myöhemminkään,
koska eivät näe siihen syytä.

Haluaisin rauhanomaisesti kommentoida ja sanoa, että muissa foorumeissa ratkaistaan aina henkilöt sen mukaan, miten heidän asiat vaikuttaa. Sinä olet ainoa vaikuttava henkilö täällä foorumissa ja sinä vaikutat melkein kaikkiin asioihin, niinkuin sinulla olisi valta niihen, mutta et anna tilaa Raamatun tuntemisen rinnalla.

Siksi pyrin välttämään sitä keskustelun aihetta, koska tärkeintä on keskinäinen rauha ja yhteinen rakentuminen Raamatun tuntemisen rinnalla.

Viimeksi sanoin sinulle, että oli hienoa tutustua sinuun ja ehdin oppia tuntemaan sinua tämän foorumin kautta, mutta hämmästyin, että sinä tulkitsit kirjoitustani, että olisin vihollinen sinulle ja olin ihmeissäni.

Haluaisin uudelleen kysyä sitä samaa kysymystä, mikä keskustelutoverina olen sinulle?
Esität hyvin vakavan ja ilkeän syytöksen minua kohtaan.
Miten minä olen mielestäsi ainoa vaikuttava tekijä tällä foorumilla?
Millä perusteella väität, että en anna tilaa Raamatun tuntemiselle.

Olit vähän aikaa poissa foorumilta, mutta nyt olet palannut.
Keskustelut jatkuivat ensin rauhallisesti,
mutta nyt haluat uudestaan aloittaa riitelyn ja henkilökohtaiset nälvimiset.
Miksi?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Omat jutut
« Vastaus #121 : 21.09.19 - klo:16:50 »

Haluaisin rauhanomaisesti kommentoida ja sanoa, että muissa foorumeissa ratkaistaan aina henkilöt sen mukaan, miten heidän asiat vaikuttaa.

Sanoisin, että monella muulla foorumilla lentää nopeasti pihalle, jos esittää erilaisia oppinäkemyksiä foorumin ylläpidon kanssa.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #122 : 21.09.19 - klo:16:53 »

Lainaus käyttäjältä: Soltero
Esität hyvin vakavan ja ilkeän syytöksen minua kohtaan.
Miten minä olen mielestäsi ainoa vaikuttava tekijä tällä foorumilla?
Millä perusteella väität, että en anna tilaa Raamatun tuntemiselle.

Olit vähän aikaa poissa foorumilta, mutta nyt olet palannut.
Keskustelut jatkuivat ensin rauhallisesti,
mutta nyt haluat uudestaan aloittaa riitelyn ja henkilökohtaiset nälvimiset.
Miksi?

Tässä on vastaus:

http://puimatanner.net/index.php?topic=1129.msg46480#msg46480

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #123 : 21.09.19 - klo:16:54 »

Ok, ymmärrän, Natanael!
Kiitos sinulle!


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Omat jutut
« Vastaus #124 : 21.09.19 - klo:16:54 »


Natanael, muistaakseni yhdyit minun seurakuntakäsitteeseeni.  ??? ::)

En ihan. Viesteissäsi on paavolamaista käsitystä ainoasta oikeasta eurakuntamallista.

Johtuuko se, että sinulla on olkinukke-ongelma, jolla näet minua ja pidät minua paavolaisemana uskovana?
Harmittaa kyllä tämä vääränlainen kuva minusta. Tähän asti yritin omaperäisesti kirjoittaa ilman sitä paavolaista mallia.

Saisinko kysyä, tiedätkö olkinukke-jutun, mitä se tarkoittaa? Sopiiko laittaa tänne wikipedia olkinukesta, jos sinulle sopii.

Eiköhän tuo olkinukke-juttu ole tuttu useimmille täällä kirjoittaville.
Ei voi mitään, mutta paavolalainen ajattelu paistaa kilometrin päähän kirjoituksistasi. En tiedä onko se tullut suoraan häneltä vai jonkun muun kautta.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #125 : 21.09.19 - klo:16:58 »


Natanael, muistaakseni yhdyit minun seurakuntakäsitteeseeni.  ??? ::)

En ihan. Viesteissäsi on paavolamaista käsitystä ainoasta oikeasta eurakuntamallista.

Johtuuko se, että sinulla on olkinukke-ongelma, jolla näet minua ja pidät minua paavolaisemana uskovana?
Harmittaa kyllä tämä vääränlainen kuva minusta. Tähän asti yritin omaperäisesti kirjoittaa ilman sitä paavolaista mallia.

Saisinko kysyä, tiedätkö olkinukke-jutun, mitä se tarkoittaa? Sopiiko laittaa tänne wikipedia olkinukesta, jos sinulle sopii.

Eiköhän tuo olkinukke-juttu ole tuttu useimmille täällä kirjoittaville.
Ei voi mitään, mutta paavolalainen ajattelu paistaa kilometrin päähän kirjoituksistasi. En tiedä onko se tullut suoraan häneltä vai jonkun muun kautta.

Ok. Oloneuvos voisi selittää, jos hän jaksaa tai voi hyvin. Hän osaa selittää minua paremmin, kuin minä itse.

Muistatko meidän keskusteluamme siitä, että jos näön perusteella arvioidaan vanhan menneisyyden mukaan, niin tällä tavalla syyllistyy itsekin syntiin?


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Omat jutut
« Vastaus #126 : 21.09.19 - klo:17:07 »
Minä en kirjoita jostain menneisyydestä. En edes tiedä mistä puhut.
Puhun nykyisyydestä.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #127 : 21.09.19 - klo:17:13 »
Natanael, jos et muista sitä keskusteluamme. Voin uudelleen kirjoittaa siitä. Jos joku uskova tekee jotain Raamatun vastaisesti, myöhemmin hän huomaa erehtyneensä ja tekee parannuksen, älköön kukaan muista hänen menneisyyttä, sillä se on jo anteeksiannettu ja siksi olisi tärkeintä koetella Sanalla ilman olkinuken tavoin ja eteenpäin ja lähimmäisenrakkaudellisesti. Hän on silti Jumalan armon sisäpuolella ja Jumalan armo kasvattaa häntä, kuten meitä.

Ja lisäksi minua koetellaan Sanalla ilman olkinuken tavoin, siksi olen myös siellä foorumissa, mutta se ei ole hänen perustama foorumi.

Toivoisin, että minuun tutustuttaisiin oikein tavoin, että olen rupattelija ja kirjoitan rupattelijan mallin mukaan.

No asiat sikseen ja keskitytään Raamatun asioihin ehdolla, että annetaan tilaa Raamatun tuntemisen rinnalla ja annetaan Pyhän Hengen johdattaa totuuteen Raamatun tuntemisen rinnalla pyrkien keskinäiseen rauhaan ja yhteiseen rakentumiseen Kristuksessa, kunhan sydämen keskeisin lähtökohde on aina ottaa vastaan rakkautta totuuteen avoimin ja tutkivin mielin, onko asia näin, mitä Raamattu opettaa.

Tämän foorumin tarkoitus on keskustella Raamatun asioista, mutta se ei ole ainoa tarkoitus. Tämän foorumin tarkoitus on tutustua myös. Eikö se ole pois suljettuna tältä foorumilta?

Natanael, olet minun veli Kristuksessa. Entä minä sinulle?  :D





Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #128 : 21.09.19 - klo:17:36 »


Natanael, ei sinun ole pakko vastata, jollet halua. Nyt poistun täältä. Siunausta sinun lauantai-iltaan!


Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Omat jutut
« Vastaus #129 : 21.09.19 - klo:18:17 »
Uskovaisetkin ovat yksilöitä ja kaikilla on omat luonteenpiirteensä. Siksi saattaa aina välillä tulla yhteentörmäyksiä ja väärinymmärryksiä.

Olemme kuitenkin kaikki osa Kristuksen ruumista ja sen jäseniä. Meillä kaikilla on oma tehtävämme, niin kuin ihmisenkin ruumiin eri jäsenillä mm. korvilla, silmillä, varpailla; keuhkoilla jne. .

Se on hyvä muistaa.