Kirjoittaja Aihe: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen  (Luettu 15559 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #60 : 15.09.16 - klo:11:43 »

Vain me pelastumme-  oppi, on harhaoppia.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Vaimoni suvussa, ja muutenkin asuinpaikkakunnallamme, on melko paljon vanhoillislestadiolaisia,
ja heiltä valitettavasti kuulee tätä oppia silloin tällöin. Usein hieman epäsuorasti he sen sanovat, mutta taustalla se oppi selvästi on.

Mutta tämän vastapainoksi on sanottava, että tunnen myös vanhoillislestadiolaisia, joiden kanssa minunkaltaiseni
"harhailija" pärjää oikein hyvin. Yksi kappalaisen virassa oleva lestadiolainen - asuu tosin aivan muualla Suomessa -
on hyvä ystäväni, jonka kanssa joskus teemme usean päivän telttaretkiä. Ja hyvin tulemme toimeen.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #61 : 15.09.16 - klo:12:16 »
Moni uskoon tullut on kertonut jälkeenpäin, saaneensa siemenet pienenä lapsena pyhäkoulussa, vuosikymmeniä aiemmin. Siemen on itänyt sydämessä ja alkanut kasvamaan.

Minulle kävi juuri niin. Pyhäkoulun jälkeen oli muutama vuosi nuoruudessa, jolloin oli tarkoitus "ottaa ilo irti elämästä". Kuinka osuva tuo sanonta usein onkaan! Sain kuitenkin armosta vastata Jumalan kutsuun myönteisesti juuri muutamaa kuukautta ennen kuin oli tarkoitus lähteä tanssikurssille. Olen monta kertaa ihmetellyt sitä, miksi juuri minun elämäni meni näin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #62 : 15.09.16 - klo:22:01 »
Juu. Olen kuullut esikoisilta ja vanhoillislest. myös sen; että vain heidän seurakunnastaan pääsee taivaaseen. Molempia on meillä päin.
Olen myös tavannut molemmista liikkeistä avaria ja sydämellisiä ihmisiä, joille Jumalan armo on varsin kirkas.

Toki olen ulkopuolisena huono arvioimaan esikoisten sisäisiä riitoja. 10 000 ihmisen liikkeestä tunnen vain muutaman kymmentä ihmistä, ja se on aika pieni otanta.
Sakramentit "omiin käsiin" ottavasta enemmistöstä tuntemieni ihmisten joukossa on ikänsä uskossa olleita ja syvällisesti Sanan tuntevia ihmisiä. Armosta aidosti eläviä.
Eivät he ole mitään "pahoja oppimattomia lahkolaisia". Ehkä satun tuntemaan liikkeen fiksumpaa puolta tässä tapauksessa.
Ymmärrän hyvin vähemmistöön jääneen puolen rajun pettymyksen ja siitä aiheutuvan tunne myrskyn itselleen rakkaan liikkeen hajoamisesta.
Toisen puolen parjaamista olen kuullut vain teidän puolelta, mutta sen selittänee tuo pettymyksen tunne.

Omassa aloitusvalikossa. Win 7 ei saksia näy, eikä apuohjelmissakaan.
Napsasen kuvat huomenna, ja laitan vaikka sähköpostiliitteenä Paulukselle.
Jutussa on haastateltu eronnutta porukkaa, ja myös vastapuolen näkemykselle on annettu tilaa.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #63 : 15.09.16 - klo:22:24 »

Omassa aloitusvalikossa. Win 7 ei saksia näy, eikä apuohjelmissakaan.
No jopas ... minullakin on Win7, ja leikkaustyökalu on sekä suoraan aloitusvalikossa,
että myös Apuohjelmissa.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #64 : 16.09.16 - klo:10:32 »
Napsasen kuvat huomenna, ja laitan vaikka sähköpostiliitteenä Paulukselle.

Hei! Sitä älä tee, sillä digikameran kuvasta saattaa rajaamattomana tulla sen verran iso tiedosto, että tukkii mun systeemit. Pitäis muutenkin siivota sähköposteja, kun on melkain aina siinä ylärajalla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #65 : 16.09.16 - klo:22:01 »
Harmi. Minulla on kuvat nyt puhelimen muistissa. Auttaisiko niiden lähettäminen multimedia viestinä ?

Taisto. Aloitusvalikostani löytyy laskin ja muistio, mutta saksia ei näy. Olisko tämä joku professional versio.
Minulla ei ole mitään kuvankäsittely ohjelmia tässä.
Ostin tämän yrityskäytössä olleen Lenovon käytettynä 1,5 v. sitten, kun macbookin tunnit tuli täyteen.
Mikäli palstalla olisi aitoa mielenkiintoa Esikoiset Ry:N toimintaan ja eroon jontaneisiin painaviin syihin, niin voisin neuvoa palstan mistä tarvittavaa tietoa on todella paljon
saatavana. 

Pökkelön asenteesta johtuen en tähän ryhdy tällä kertaa.


Hei ! Jos koet Puimatantereella olon tukahduttavana allekirjoittaneen vuoksi. Se ongelma on helposti ratkaistavissa.
Olen tuonut "kolikon toisen" puolen esiin kuunneltuani ystäviäni liikkeestänne molemmin puolin. Sinä tuot "oikeana" vain sen miten itse asiat näet.

Voit nyt aivan vapaasti kirjoittaa näkemyksiäsi tänne.
Kirjaan itseni ulos puimatantereelta ja jään"jäähylle", vaikka loppu vuodeksi, niin saat koko syksyn avautua aiheesta.

Anteeksi, jos pahoitin mielesi.
Ole hyvä. Estradi on vapaa

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #66 : 16.09.16 - klo:22:09 »
Harmi. Minulla on kuvat nyt puhelimen muistissa. Auttaisiko niiden lähettäminen multimedia viestinä ?

Jos minulta kysyt, niin minulla ei ole älypuhelinta eikä runsaasti älyäkään.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alkuseurakunnan jälleenperustaminen
« Vastaus #67 : 16.09.16 - klo:23:14 »
Kirjaan itseni ulos puimatantereelta ja jään"jäähylle", vaikka loppu vuodeksi, niin saat koko syksyn avautua aiheesta.
Älä hyvä mies meitä muita jätä tänne pelkästään keskenämme nahistelemaan, mitä siitäkin tulee... Kyllä me sinunkin ajatuksiasi, näkemyksiäsi,
ja kokemusta/tietoa asioista tarvitsemme.