Kirjoittaja Aihe: Sakramenttioppi  (Luettu 9618 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #60 : 09.09.19 - klo:19:28 »
Aloituksia tarkoitan.
Ei kukaan jaksa lukea kaikkia viestejäsi ja tiedä mitä olet toisessa ketjussa kirjoittanut.
Mieti vähän pitempään mitä kirjoitat, niin tulee vähemmän väärinymmärryksiä.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #61 : 09.09.19 - klo:19:29 »


Ok, Natanael. Luulin, että tämä on niinkuin rupattelutuokio. Kiitos huomautuksestasi!


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #62 : 09.09.19 - klo:19:49 »
Saahan täällä rupatella, mutta nyt näyttää siltä, että lähes jokaisessa ketjussa missä olet mukana, on jonkun asteinen hämminki.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #63 : 09.09.19 - klo:19:50 »


Toivoisin, että pääsisimme tuntemaan toisiamme tämän foorumin kautta. Mehän olemme Jumalan perhe

Foorumeissa saattaa jonkun verran oppia tuntemaan toisia palstalaisia. Netmission foorumilla jotkut kirjoittajista tuli tutuiksi itselleni mm. yksityisviestien kautta ja palstalta yleensäkin. En tosin nähnyt ketään livenä.

Toisaalta joku voi olla sellainenkin, joka ei halua tuntea ketään vaan kirjoittaa kylmän analyyttistä faktatietoa paljastamatta itsestään mitään.

Tietenkin sitten kun jotain rukousosioita niin niissähän joutuu jotakin paljastamaan jos haluaa rukoiltavan jonkun asian puolesta.


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #64 : 14.09.19 - klo:21:38 »
Jotenkin vaikuttaa tutulta tässä ketjussa olevat tekstit ja google paljasti osan olevan copy-pastea joltakin multinikki massapostittajalta. ;)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #65 : 15.09.19 - klo:03:48 »
Jotenkin vaikuttaa tutulta tässä ketjussa olevat tekstit ja google paljasti osan olevan copy-pastea joltakin multinikki massapostittajalta. ;)

Taisi itsekin kertoa saman.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #66 : 15.09.19 - klo:07:34 »

Ei, se on minun kirjoitukseni, josta kopioin.


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #67 : 15.09.19 - klo:21:26 »
Jotenkin kummallinen aloitus, mutta jospa annettaisiin Katolisen kirkon kertoa mitä he ymmärtävät sakramenteilla. Siellä on myös videoita aiheesta.

https://katolinen.fi/sakramentit/

ja


https://hyviauutisia.wordpress.com/2015/01/12/pentti-heiska-kirkkolaitosinstituution-pylvaat-ja-pelastuksen-tie/#comment-6031

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #68 : 16.09.19 - klo:17:40 »
Jotenkin kummallinen aloitus, mutta jospa annettaisiin Katolisen kirkon kertoa mitä he ymmärtävät sakramenteilla. Siellä on myös videoita aiheesta.

https://katolinen.fi/sakramentit/

ja


https://hyviauutisia.wordpress.com/2015/01/12/pentti-heiska-kirkkolaitosinstituution-pylvaat-ja-pelastuksen-tie/#comment-6031

Niin minustakin ketjusta puuttui se mistä itse asiassa kirjoitettiin.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #69 : 22.09.19 - klo:17:09 »
Jotenkin kummallinen aloitus, mutta jospa annettaisiin Katolisen kirkon kertoa mitä he ymmärtävät sakramenteilla. Siellä on myös videoita aiheesta.

https://katolinen.fi/sakramentit/

ja


https://hyviauutisia.wordpress.com/2015/01/12/pentti-heiska-kirkkolaitosinstituution-pylvaat-ja-pelastuksen-tie/#comment-6031

Kun katsoo tuolla Katolinen.fi sivuilla olevaa videoita, niin sen jälkeen tulee antikatolista One way prop.. tiedotetta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #70 : 23.09.19 - klo:18:19 »
Kun täällä nyt kerran on otsikko sakramenteista, niin kerron tämän kuluneen viikon kokemuksen kirkosta, missä  jopa käytetään sakramenttikäsitettä.

Olimme miehen sisarentyttären häissä Newark, New Jerseyssä, mikä on Manhattanin vastarannalla, siis Hudson joki on siis välissä. Ajo sinne on rankkaa koska on USAn ehkä 1. tai 2. tiheimmin asuttua aluetta.

Veljensisar oli tehnyt ikäänkuin ohjelman mistä, saattoi seurata ukrainalaista ja osaksi kirkkoslaavilla laulettua liturgiaa.
Luin sen ennen kirkon alkamista ja ihmettelen tavallaan mitä siinä opetetaan avioliitosta.
Ukrainan katolinen kirkko on itse asiassa sisällöltään ortodoksinen kirkko. Heillä on se avioparin kruunaamisjuttu yhtenä seremoniana. Luin sen selityksen siitä ohjelmasta.

Se viittaa avioparien UHRAUTUVAAN rakkauteen toinen toistaan kohtaan. Siis siinä samastutaan Kristuksen rakkauteen siten, että avioliitossa odotetaan puolisojen motiivina olevan tämä uhrautuva rakkaus toinen toisilleen. Se tuo aina mukanaan kärsimystä koska kumpikin puoliso on syntinen. Tämä hääkruunu on muistutus siitä kruunusta mikä uskova saa iankaikkisuudessa seurattuaan Kristusta täällä maailmassa.

Minua puhutteli tuo opetus. Siinä on se sydämen yksinkertaisuus suhteessa Jumalan sanaan mikä on sitä viisautta mitä ihminen ei opi ilman Pyhää Henkeä.

Olen joskus muulloinkin seurannut heidän litrugiaansa englanninkielisestä käännöksestä ja aina tullut vaikuttuneeksi sen hengellisestä sisällöstä. Ymmärrän tai ainakin oletan ymmärtäväni, että moni kirkossa kävijä ei samastu liturgian sisältöön. Tosin saatan olla täysin väärässä ja tuomita ihmisiä joita en edes tunne. Mutta ideani on sanoa, että uskova voi todella samastua siihen liturgiaan, jos kuulee sen muulla kuin kirkkoslaavin kielellä. ;D Tai jos osaa itse kirkkoslaavia. :) 8)

Vähän värikkäämmäksi tulee tää viesti kun laitan youtuben.
Tuo olisi ihan hyvin voinut olla lauantain tilaisuus, kirkkokin näyttää ihan samanlaiselta.
Tuossa on ne pienet laakeriseppeleet, siis ne kruunut. Luulen että meillä oli samat seremoniat, koska juhlimme häitä kaksi kertaa. Ekaksi Suomessa sitten USAssa.
https://www.youtube.com/watch?v=0xgMtuvgEVo

Kuva selkenee jonkin sekunnin jälkeen tuolla videolla.
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:19:15 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #71 : 23.09.19 - klo:19:13 »
Kas tuo YouTube wedding onkin NYCistä. Vastapäätä New Yorkin vanhinta jatkuvasti toimivaa pubia.  :) Se oli eka paikka mihin mun mies vei minut kun tulin ekalle vierailulle USAhan 22 vuotiaana. Mc Sorley's.
Mun eteen laitettiin oluttuoppia, lautasellinen cheddar juusto viipaleita ja paketti suolakeksejä ja sanottiin: "syö".

Tää siis EI ole ukranalainen tradition tai sakramentti. On vaan mitä mies teki kun ei tiennyt mitä muuta olisi keksinyt ensihädikseen. ;D

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #72 : 23.09.19 - klo:19:21 »
Saattaa olla että itse tulin, ja ehkä myös mieheni tuli siunatuksi tuosta viikonlopusta. Nyt vasta, siis en silloin yli 30 vuotta sitten,  luin tuon kruunauksen tarkoituksen ja se siunasi ja ilahdutta. Itse kävimme paljon vaikeita aikoja läpi, koska tulimme hyvin erilaisista taustoista mutta Herra auttoi minua nöyrtymään ja löytämään tuon sydämen yksinkertaisuuden ja se juuri pelasti avioliittomme ja uudisti meitä ja yhä uudistaa meitä. Se siis että nöyrtyy ihmissuhteessa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #73 : 23.09.19 - klo:19:46 »
Kas tuo YouTube wedding onkin NYCistä. Vastapäätä New Yorkin vanhinta jatkuvasti toimivaa pubia.  :) Se oli eka paikka mihin mun mies vei minut kun tulin ekalle vierailulle USAhan 22 vuotiaana. Mc Sorley's.
Mun eteen laitettiin oluttuoppia, lautasellinen cheddar juusto viipaleita ja paketti suolakeksejä ja sanottiin: "syö".

Tää siis EI ole ukranalainen tradition tai sakramentti. On vaan mitä mies teki kun ei tiennyt mitä muuta olisi keksinyt ensihädikseen. ;D

Sellainen minäkin olen joissakin asioissa. Miehet ovat sellaisia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #74 : 24.09.19 - klo:07:04 »
Juu noin se usein menee :)