Kirjoittaja Aihe: YHDISTETTY: David Herzog yms.  (Luettu 72483 kertaa)

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #45 : 10.12.13 - klo:20:45 »
mietin myös pitkään mikä tässä mättää ja tulin ajatelleeksi että tuo "kirkkaus" vaikuttaa päähän ja mieleen.

sen takia he joskus puhuvat sekavasti ..........

Jeesuksen Henki tuo vaikutteen henkeen ja levon ja rauhan nimen omaan sieluun ja henkeen....

mutta itse aion kyllä olla ajattelematta tätä sen enempää ->

Jes. 30:15
Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne;

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #46 : 10.12.13 - klo:22:40 »
Mitkä ovat mielestänne askeleet siihen, että on alettu uskomaan tällaisen toiminnan olevan herätystä? En usko, että hyppy terveestä evankeliumista tuollaiseen tapahtuisi yhdellä askeleella.


Muistelin ja hain esille joitakin vuosia sitten lukemani jutun, joka on kirjoitettu toistakymmentä vuotta sitten. Linkin takana nyk. Lhpk:n piispa pohtii miten tähän on voitu tulla:

http://www.kristitynfoorumi.fi/sejyraa.htm

Marjatta

  • Vieras
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #47 : 11.12.13 - klo:10:43 »
Minä en ymmärrä, miten ihmiset menee tuollaiseen retkuun! Vastenmielistä ja ajan hukkaamista.

Kertooko tämä, ettei ole tapahtunut kasvua uskovana Kristukseen, vaan on jääty jonnekin tunnetasolle?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #48 : 11.12.13 - klo:14:31 »
Minä en ymmärrä, miten ihmiset menee tuollaiseen retkuun! Vastenmielistä ja ajan hukkaamista.

Kertooko tämä, ettei ole tapahtunut kasvua uskovana Kristukseen, vaan on jääty jonnekin tunnetasolle?

Jotkut saattavat pitää näitä pelleinä ja hauskan pitäjinä. Uskon, että kysymyksessä on paljon vakavampi asia. Takana on voimia, joiden olemassaolo tulee esille, kun tietyt ehdot tulevat täytetyiksi. Ja ne ovat täyttyneet monissa yhteisöissä jo vuosia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #49 : 23.12.13 - klo:13:36 »
Seiskan pariskunta, Ojarekset pitävät joulupuhetta, puolustavat Herzogia..hän kuulemma saarnasi valvomisen tärkeyttä ja puhui Jeesuksen paluusta.
Mirja sanoi että kun auttaa lasta, vaikka nyt se nuorimies joka löysi hylätyn 2-vuotiaan ja otti syliinsä, hän sulki samalla syliinsä lapsen enkelin..
Kovasti puhuivat Herzogin puolesta, eivätkä ole huolissaan että sen vuoksi talous menee kuralle.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #50 : 23.12.13 - klo:14:00 »
Osaapa vääryys sokaista ihmiset joista on ajatellut että he varmaankin valvovat, ovat hereillä, tuntevat kirjoitukset.. ???
Onneksi Oneway aloittaa ensivuonna tv- lähetykset, tulisi raittiimpaa sijaan.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #51 : 24.12.13 - klo:11:41 »
Niinpä niin,
Väärää tulta ja se tuli leviää kuin tuli leviää.
ja sama kaava on siemenen leviämisellä.
ja finaalissa on pahan punainen lanka, saada miehet epäuskoon, ja pois muurin aukosta eli pois taistelusta.
paras keino on ollut tähän asti, kautta historian, saada miehet lankeamaan naisen edessä.

saattaa olla että tämä on koko ison paketin kulmakivi minkä perustalle paha on rakentanut oman talonsa.
hhmmm
sama se.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #52 : 24.12.13 - klo:23:50 »
Itse kävin aikaisemmin hengellisissä viihdetilaisuuksissa. Hämmentävää nähdä kuinka alkeelliset manipulointikeinot tehosivat porukkaan.

Yksi temppu on sellainen että puhuja kysyy
kenen mielestä herra on hyvä? ja porukka käsi ylhäällä
kuka haluaa että kaikki oppii tuntemaan jessen? ja porukka innostuu kädet ylhäällä

vielä pari helppoa kysymystä

ja sitten kuka haluaa oikeasti antaa jumalan valtakunnan työhön tänään kymmenykset? suurin osa on jo tottunut nostelemaan käsiä ja saman tien alkaa rahan keruu.


Jenkkimyyntioppaissa tätä sanotaan pinoa kyllä vastauksia niin asiakas sanoaa aina kyllä kaupanpäätöskysymykseen.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #53 : 25.12.13 - klo:18:16 »
Vaimoni sai joululahjaksi 'sana joka päivälle' tyyppisen Joel Osteenin kirjoittaman kirjan. Koska kirja on sellaisen kustannusliikkeen kustantama, josta olen oppinut sen tuottavan roskaa, päätin tutkia, miten asia on tällä kertaa.

Otteita kirjasta 'Elämän paras aamu'

2. Tammikuuta

"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

'Palvelemme korkeinta Jumalaa, ja Hänen unelmansa elämäsi varalle on paljon suurempi ja parempi kuin osaat kuvitellakaan. älä milloinkaan tyydy pieneen näkyyn Jumalasta. Ala ajatella niin kuin Jumala ajattelee. Ajattele suuria. Ajattele kasvua. Ajattele yltäkylläisyyttä. Ajattele enemmän kuin sitä mikä on tarpeeksi.'


7. Tammikuuta

Keskity tavoitteeseesi, määritä kurssi ja ota asenteeksesi: Aion saavuttaa kaikki mahdollisuuksieni rajat Jumalassa. Alan nyt elää elämäni parasta nyt!


8.Tammikuuta

Näkysi siitä, kuka olet ja mitä sinusta voi tulla, vaikuttaa elämääsi valtavan voimallisesti. Sinun on annettava Jumalan käyttää mielikuvitustasi, jotta Hän voi rakentaa sinua ja auttaa sinua toteuttamaan unelmasi.


9.Tammikuuta

"Silmät ovat ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"

Jos opit katsomaan elämää uskon silmillä ja alat nähdä itsesi nousevan uusille tasoille - saavuttavan unelmiasi, antavan enemmän, rakastavan enemmän ja nauttivan elämästä ja perheesi palvelevan Jumalaa - alat kokea Jumalan siunauksia ja suosiota.


10. Tammikuuta

Se on mielikuva, joka asettaa elämällesi rajat.


13. Tammikuuta

Saadaksesi jotakin toteutumaan ulkoisesti sinun on ensin kuviteltava se sisimmässäsi.



16. Tammikuuta

Jos haluat nähdä Jumalan ylivertaista suosiota, sinun täytyy alkaa uskoa siihen, nähdä se ja puhua siitä.


1. Maaliskuuta

"Minä neuvon sinua ostamaan minulta...silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit."


Jos pystyt luomaan unelmastasi kuvan mielessäsi ja sydämessäsi, Jumala voi alkaa toteuttaa sitä elämässäsi.



7.Toukokuuta


"Mutta joka minua kuulee, on turvassa, hänen ei tarvitse pelätä mitään pahaa"


Olen päättänyt olla terve. Aion jättää hyvän terveyden ja myönteiset asenteet perinnöksi lapsilleni.


19. Toukokuuta

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä."

Jumala kaipaa saada tehdä elämästäsi erinomaista. Ainoa mikä Jumalaa rajoittaa on epäuskosi.



« Viimeksi muokattu: 25.12.13 - klo:18:35 kirjoittanut KnutL »

Lydia

  • Vieras
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #54 : 25.12.13 - klo:18:20 »
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30986

Ojaresten pariskunta joulun sanoman äärellä ja kommentoivat Herzog kohuun, kannattaa katsoa ja kuunnella mitä puhuvat. ???

Hän kertoo että sai varmuuden että tämän kaiken takana on JUmala ja hänen ei tarvitse katsoa kirjoituksiin..?!
« Viimeksi muokattu: 25.12.13 - klo:19:11 kirjoittanut Lydia »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #55 : 25.12.13 - klo:18:20 »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #56 : 25.12.13 - klo:18:38 »
Ai miten Osteen liittyy tähän ketjuun?


http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/08/uuskarismaattinen-kristus-tietoisuus_16.html
Aikooko rouvasi ruveta elämään ko. viisauksien mukaan?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #57 : 25.12.13 - klo:18:41 »

Aikooko rouvasi ruveta elämään ko. viisauksien mukaan?

Hän ei ole vielä lukenut ko. kirjaa.

Saako toisen saamaa joululahjaa polttaa?
« Viimeksi muokattu: 25.12.13 - klo:18:48 kirjoittanut KnutL »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #58 : 25.12.13 - klo:18:46 »
Ai miten Osteen liittyy tähän ketjuun?


http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/08/uuskarismaattinen-kristus-tietoisuus_16.html
Aikooko rouvasi ruveta elämään ko. viisauksien mukaan?

Hän ei ole vielä lukenut ko. kirjaa.

Saako toisen joululahjaa polttaa?
Naiset ovat nykyään melko itsenäisiä. 
Ehkä hänelle tulisi antaa mahdollisuus ilmaista oma mielipiteensä,
ennen kuin teet asiaa koskevan päätöksen.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: YHDISTETTY David Herzog yms.
« Vastaus #59 : 25.12.13 - klo:18:55 »

Naiset ovat nykyään melko itsenäisiä.
Heh.
Lainaus

Ehkä hänelle tulisi antaa mahdollisuus ilmaista oma mielipiteensä,
ennen kuin teet asiaa koskevan päätöksen.
Näitä itsetuntoa kohottavia kirjoja suolletaan markkinoille. Niiden ydinkohderyhmä taitaa olla keski-ikäiset naiset, joille kirjojen 'viisaudet' kai jotain antavat. Toisaalta on sanottava, että Osteenin oppien kaltaisia 'totuuksia' esiintyi jo 80-luvulla esimies- ja johtajuuskoulutuksissa.