Kirjoittaja Aihe: Viimeisten päivien kansakunta  (Luettu 17458 kertaa)

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #105 : 10.02.20 - klo:22:10 »
Itse pidän vahvoista naisista. Yksi jota seuraan ja jonka lähetyksiä katson on Joyce Meyer. Hän ei ole feministi. Joyce on muuten kokenut elämässään vaikka mitä raskasta mm. hyväksikäyttöä, syövän ja avioeron.

Tästä vahvasta naisesta on mielenkiintoinen artikkeli täällä:
http://www.kristitynfoorumi.fi/meyer.htm

Minulle tulee Avainmedia-lehti. En muista, että olisin sen joskus tilannut. Siinä on kuitenkin säännöllisesti Joyce Meyerin kahden palstan kirjoitus. Yleensä Joyce kirjoittaa asiaa, mutta yksi asia minua kirjoituksissa häiritsee.

Lopussa sanotaan näin:
Copyright Joyce Meyer Ministries/Enjoying Everyday Life
Kaikki oikeudet pidätetään

Mitäköhän Paavali sanoisi tuosta allekirjoituksesta, joka mitä ilmeisemmin tarkoittaa jonkinmoista tulon siirtoa tuolle järjestölle? Käsittääkseni Paavali julisti ilmaiseksi evankeliumia. Jokin tässä ei täsmää kokonaisuuteen.

Kävin myöskin TV7:n sivulla katsomassa, mitä Joyce Meyerillä on siellä tarjolla. Sivuilta löytyi yli 650 Meyerin ohjelmaa, jotka siellä on yhden klikkauksen takana katsottavissa. Jotkut väittävät Meyeriä menestysteologiksi, saattaa pitää paikkansa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #106 : 10.02.20 - klo:22:18 »
Tiedän itsekin, että kaikki eivät pidä Joyce Meyerista. En kyllä itse ole havainnut hänessä menestysteologin piirteitä.

Ei kai tuo Copyright tarkoita muuta kuin tekijänoikeutta. Lähinnä kai tuossa tapauksessa suojelee sitä, että sisältöä ei käytetä luvatta tai muokata.

Kai tuo sama maininta löytyy vaikkapa suomalaisistakin kristillisistä kirjoista.

Raamattukin ja sen käännöksetkin on muuten pääosin tekijänoikeuksien suojaamia lukuunottamatta Gutenbergin Raamattua.

https://www.opettajantekijanoikeus.fi/2011/04/raamatun-tekijoiden-oikeuksista/

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #107 : 10.02.20 - klo:23:10 »
Itse pidän vahvoista naisista. Yksi jota seuraan ja jonka lähetyksiä katson on Joyce Meyer. Hän ei ole feministi. Joyce on muuten kokenut elämässään vaikka mitä raskasta mm. hyväksikäyttöä, syövän ja avioeron.

Tästä vahvasta naisesta on mielenkiintoinen artikkeli täällä:
http://www.kristitynfoorumi.fi/meyer.htm

Minulle tulee Avainmedia-lehti. En muista, että olisin sen joskus tilannut. Siinä on kuitenkin säännöllisesti Joyce Meyerin kahden palstan kirjoitus. Yleensä Joyce kirjoittaa asiaa, mutta yksi asia minua kirjoituksissa häiritsee.

Lopussa sanotaan näin:
Copyright Joyce Meyer Ministries/Enjoying Everyday Life
Kaikki oikeudet pidätetään

Mitäköhän Paavali sanoisi tuosta allekirjoituksesta, joka mitä ilmeisemmin tarkoittaa jonkinmoista tulon siirtoa tuolle järjestölle? Käsittääkseni Paavali julisti ilmaiseksi evankeliumia. Jokin tässä ei täsmää kokonaisuuteen.

Kävin myöskin TV7:n sivulla katsomassa, mitä Joyce Meyerillä on siellä tarjolla. Sivuilta löytyi yli 650 Meyerin ohjelmaa, jotka siellä on yhden klikkauksen takana katsottavissa. Jotkut väittävät Meyeriä menestysteologiksi, saattaa pitää paikkansa.

Olen kuullut, että ihmiset joilla ei ole mitään suuntaa mistä löytää mitään positiivista elämäänsä, ovat saaneet toivoa hänen ohjelmistaan. On sitten lähinnä inhimillinen motivoiva puhuja tai uskova, ne joilla ei ole mitään, saavat toivoa ja motiivia parantamaan omaa elämäänsä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #108 : 10.02.20 - klo:23:11 »
Myönnän kyllä, että en ole Joyce Meyerin taustoihin perehtynyt. Olen vain katsonut hänen ohjelmiaan TV7:ltä.

Hänellä on ihan hyviä elämänohjeita kristityille arkipäivänelämään. Ihan käytännön vinkkejä ja maalaisjärjellisiä asioita.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #109 : 10.02.20 - klo:23:16 »
Myönnän kyllä, että en ole Joyce Meyerin taustoihin perehtynyt. Olen vain katsonut hänen ohjelmiaan TV7:ltä.

Hänellä on ihan hyviä elämänohjeita kristityille arkipäivänelämään. Ihan käytännön vinkkejä ja maalaisjärjellisiä asioita.

Hirveen rikas on, mutta hän todella kokoaa ihmisiä joilla ei ole ikään kuin mitään suuntaa tai tukea ja saavat häneltä ikään kuin rohkaisua juuri tuohon tavalliseen elämään.
 Ehkä se on hänen kutsumuksensa puhua suurille massoille joilla ei ole mitään omasta taustastaan. Tää on iso maa eikä kaikilla ole oikein mitään perinteitä tai seurakuntaa tai mitään muutakaan, mikä loisi ikään kuin jonkinlaista järjestystä elämään.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #110 : 10.02.20 - klo:23:24 »
Melko hyvin kristittyjen keskuudessa tunnettu Reijo Telaranta viisas ja maltillinen mies arvioi Joyce Meyrin uudehkoa kirjaa:

http://www.reijotelaranta.fi/kirjablogi_kristilliset_kirjat/aikajarjestyksessa/joyce_meyer_jaakobin_kanssa_arjessa/?session=74637532

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #111 : 10.02.20 - klo:23:43 »
Hänellä saattaa olla se kehottajan armolahja. Niin olen ajatellut. En ole mitään väärää kuullut hänen sanovan. Valtava määrä sellaista lohduttavaa jalat maassa olevaa ja silti raamatullista rohkaisua.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #112 : 11.02.20 - klo:01:07 »
Tää on pitkä ohjelma ja enkunkielinen, mutta todella kaunis.
Olen tullut vakuuttuneeksi, että John Smith, mormonismin perustaja oli yksi niistä susista. Tämä on todella aito ja informatiivinen ohjelma mormonismin juurista. Se alkaa polygamiasta ja kaikesta siitä mitä siitä on seurannut.
Vierailin tuolla Colorado Cityn kylässä Arizonassa. Olin siellä fundismormonismien polygamilahkon perustamassa paikassa yötä.
Opin sen paikan historiasta Airbnb emännältä, joka asui siellä lapsena. Ja olen sen jälkeen tutkailllut asiaa ja lukenut aiheeseen liittyviä kirjoja.

Tää on mahtava. Moni noista löysi Kristuksen ja löysi vapauden.
https://www.youtube.com/watch?v=zv3Q1zczEYU

Ehkä vaikuttavimmat todistukset mitä olen ikinä kuullut. Kaikki ne ihmiset jotka kertoivat elämästään kautta koko ohjelman, kohtasivat elävän Kristuksen.

« Viimeksi muokattu: 11.02.20 - klo:07:01 kirjoittanut sandia »

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #113 : 11.02.20 - klo:17:37 »
Kävi "ihme".

Kirjoitin viestin tänne eilen klo 23:24 liittyen Joyce Meyeriin ja lähdin pesemään hampaita (hain hammasharjan vessasta). Samalla kun pesin hampaita menin olohuoneeseen ja istahdin olohuoneen sohvalle (huono tapa pestä hampaita olohuoneessa) ja aukaisin tv:n siellä alkoi juuri Joyce Meyerin ohjelma.

En ollut tietoinen tästä, En tiedä mikä päivä tulee Joyce Meyrin ohjelmia TV7:ltä kun minun on tapana katsoa kyseistä kanavaa miten milloinkin. En edes tiedä tuleeko kyseinen ohjelma kerran viikossa ja yhden kerran uusintana (Yöllä)? eli juuri viime yönä?

Taivaallisella Isällä on huumorintajua. Pitäisi jonkun matemaatikon laskea mikä on todennäköisyys kyseisellä tapahtumalla, veikkaan että aika pieni  :)

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #114 : 11.02.20 - klo:20:08 »
Ei nyt liity edellisiin viesteihin, mutta kuitenkin tavallaan ketjun aiheeseen.

Katsoin Sid Rothin yliluonnollista ohjelmaa ja siinä vieras oli saanut profetian, että USA:han syttyy sisällissota ja mm. Chicago ja New York tuohoutuvat sodassa.

Profetian saanut vieras sanoi, että rintamalinjat eivät ole demokraatit vastaan republikaanit vaan syntyy "kolmas" osapuoli eli kristityt.

En oikein ymmärtänyt eli muodustuuko rintamalinja kristityt vastaan muut? Vai onko kolme eri rintamalinjaa? Ja ilmeisesti "uuteen kristittyjen rintamaan" kuuluu sekä republikaaneja ja demokraatteja.

Kuitenkin liittyy lopunaikoihin.

Jännä muuten, että ainoa republikaani Mitt Romney, joka on muuten mormoni katsoi Trumpin syyllistyneen virkarikokseen ja äänesti tuomitsemisen puolesta hilajattain - muuten rintamalinjat pysyivät äänestyksessä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #115 : 11.02.20 - klo:22:46 »
Niin. Mistähän Romney sai evidenssin tehdä tuon päätelmän, kun muut eivät sitä todenneet.
Tuollaisia profetioita on mustanaan. Vaikka minkälaisia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #116 : 11.02.20 - klo:22:53 »
Kävi "ihme".

Kirjoitin viestin tänne eilen klo 23:24 liittyen Joyce Meyeriin ja lähdin pesemään hampaita (hain hammasharjan vessasta). Samalla kun pesin hampaita menin olohuoneeseen ja istahdin olohuoneen sohvalle (huono tapa pestä hampaita olohuoneessa) ja aukaisin tv:n siellä alkoi juuri Joyce Meyerin ohjelma.

En ollut tietoinen tästä, En tiedä mikä päivä tulee Joyce Meyrin ohjelmia TV7:ltä kun minun on tapana katsoa kyseistä kanavaa miten milloinkin. En edes tiedä tuleeko kyseinen ohjelma kerran viikossa ja yhden kerran uusintana (Yöllä)? eli juuri viime yönä?

Taivaallisella Isällä on huumorintajua. Pitäisi jonkun matemaatikon laskea mikä on todennäköisyys kyseisellä tapahtumalla, veikkaan että aika pieni  :)

Heh. Tuosta tuli mieleen viime tiistain kokemukseni Walmartista. Olin mennyt ostamaan tiettyä tuotetta ja totesin, että sen tuotteen paikalla ammotti tyhjä aukko. Toilailin ja ihmettelin, että mitä tehdä, ja silloin tuli Walmartin työntekijä ostoskärry erilaisia tuotteita. Hän pysähtyi sen käytävän kohdalla, missä olin, noukki yhden tuotteen täydestä kärrystään ja laittoi sen yhden ainoan purkin, mikä sattui olemaan juuri se mitä olin tulllut siihen yhjään aukkoon ja jatkoi matkaansa. ???
« Viimeksi muokattu: 11.02.20 - klo:23:28 kirjoittanut sandia »

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #117 : 11.02.20 - klo:23:27 »

Heh. Tuosta tuli mieleen viime tiistain kokemukseni Walmartista. Olin mennyt ostamaan tiettyä tuotetta ja totesin, että sen tuotteen paikalla ammotti tyhjä aukko. Toilailin ja ihmettelin, että mitä tehdä, ja silloin tuli Walmartin työntekijä ostoskärry erilaisia tuotteita. Hän pysähtyi sen käytävän kohdalla, missä olin, noukki yhden tuotteen täydestä kärrystään ja laittoi sen yhden ainoan tuotteen siihen tyhjään aukkoon ja jatkoi matkaansa. ???

Nämä ovat tällaisia arkipäivän ihmeitä.

Taisin kertoa tämän jo Netmissionissa, mutta erään kerran kieltäydyin korvauksesta joka olisi ollut ihan laillinen mutta oma moraalini/vakaumukseni laittoi hanttiin.  Tein siis erään ystävänpalveluksen ilmaiseksi, vaikka siihen tavallaan kului varoja.

Tämän jälkeen sain eräältä viralliselta taholta kirjeen, jossa tavallaan muistutettiin/ilmeni eräs korvaus, joka kuuluu minulle ja sain vielä tämänkin korvauksen lisäksi eräästä tavaratalosta arpajaispalkinnon kun olin täyttänyt arvontakuponkin. Nämä siis lyhyen ajan sisällä tuosta alkuperäisestä teosta.

Palkinnon sitten myin eteenpäin. Tämä uusi saamani korvaus + palkinnosta saatu rahasumma ylitti sen alkuperäisen korvaussumman josta kieltäydyin omantunnon syistä.

ELi Jumala palkitsi minut moninkertaisesti (ainakin tuplasti). En aivan tarkkoja summia muista, mutta ehkä kaksinkertaisesti jos ei jopa kolminkertaisesti.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #118 : 12.02.20 - klo:09:05 »
Katsoin Sid Rothin yliluonnollista ohjelmaa ja siinä vieras oli saanut profetian, että USA:han syttyy sisällissota ja mm. Chicago ja New York tuohoutuvat sodassa.

Älä hyvä veli tuhlaa aikaasi katsomalla tuollaisia ohjelmia. Kaikki Herran omille tarpeellinen (lopun aikaa koskeva) tieto on ilmoitettu Raamatussa.

Arvostan aitoa Hengen vaikutuksesta kumpuavaa profetiaa, mutta olen sekä Raamatun että omien kokemusteni perusteella tullut ymmärtämään, että vakavasti otettavaa profetiaa on vähän -yksi sadasta tai ikävä kyllä ehkäpä ainoastaan yksi tuhannesta- näin sekä opetuksen tasolla, jota profetiat yleisimmin ovatkin, että myös tulevaisuuteen ulottuvien ilmoitusten suhteen.

Mitä tulee tuohon Joyce Meyeriin (ja moneen muuhun 'profeettaan'), niin he ovat osoittautuneet vääriksi profeetoiksi ja petolliseksi työntekijöiksi. Merkillistä asiassa on se, että vaikka nämä profeetat ennustavat kaikkea hyvää ja suurta kuulijoilleen, eikä heidän ennustuksensa ole toteutuneet, NIIN SILTI seurakunnat kutsuvat heitä yhä uudelleen maahamme vuosi vuoden jälkeen. Seurakuntien vanhimmat ovat käyneet ryhdittömiksi ja tavoittelevat enemmän seurakunnan ulkoista kasvua, menestystä ja ruumiin terveyttä kuin lampaittensa sisäistä kasvua ja ehyttä yhteyttä Jeesukseen Kristukseen, sielujemme paimeneen.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Viimeisten päivien kansakunta
« Vastaus #119 : 12.02.20 - klo:17:21 »
Katsoin Sid Rothin yliluonnollista ohjelmaa ja siinä vieras oli saanut profetian, että USA:han syttyy sisällissota ja mm. Chicago ja New York tuohoutuvat sodassa.

Älä hyvä veli tuhlaa aikaasi katsomalla tuollaisia ohjelmia. Kaikki Herran omille tarpeellinen (lopun aikaa koskeva) tieto on ilmoitettu Raamatussa.

Arvostan aitoa Hengen vaikutuksesta kumpuavaa profetiaa, mutta olen sekä Raamatun että omien kokemusteni perusteella tullut ymmärtämään, että vakavasti otettavaa profetiaa on vähän -yksi sadasta tai ikävä kyllä ehkäpä ainoastaan yksi tuhannesta- näin sekä opetuksen tasolla, jota profetiat yleisimmin ovatkin, että myös tulevaisuuteen ulottuvien ilmoitusten suhteen.

Arvostan kovasti veli Oloneuvoksen ohjeita. Olen melko pitkän elämäni aikana ja ihan lapsuudesta saakka joutunut kuulemaan kaikenlaisia profetioita, joissa ei ole päätä eikä häntää.

Meillä oli naapuri, joka otti vakavasti profetian, jonka mukaan Neuvostoliitto valtaa Suomen. He suunnittelivat pakenevansa Suomesta turvallisempaan Amerikkaan. Käytännön järjestelyt eivät kuitenkaan onnistuneet ja heidän oli luovuttava muuttoajatuksesta. Nämä naapurit ovat olleet kotimaan mullissa jo liki 50 vuotta.

Kuinkahan paljon nämä väärät henget saavat mellastaa kristikunnassa? Kun kerroin eräälle karismaatikkoystävälleni, että mielestäni 95% kielilläpuhumisista ja profetioista on vääristä lähteistä, niin tuo karismaatikko totesi: "En olisi niin optimistinen."
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell