Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 38534 kertaa)

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #135 : 12.09.19 - klo:21:50 »
Minäkin allekirjoitin sen addressin pari päivää sitten.
Mutta itse hieman ajattelen asiasta niin, että on hieman epärehellistä Jumalan sanaa kohtaan, että vasta siinä vaiheessa, kun kirkko alkaa tukea homoseksualismia, aletaan julkisesti arvioimaan kirkon toimintaa. Se oltaisiin voitu tehdä kauan sitten monestakin syystä. Viittaa lähinnä mm. kirkon suhtautumiseen uudellenavioitumisesta. Itse siis ajattelen, että eron jälkeen avioituminen ei koskaan ole Jumalan tahto. Ja ehkä myös naispappeus on samanlainen asia. Tämä siis minun ajatukseni, en väitä että moni uskova olisi asiasta samaa mieltä. Mutta seison oman vakaumukseni kannalla minäkin.

Näen asian ihan samoin. Kaikki alkoi uudelleen vihkimisistä, ja loppu on vain jatkumoa.
Jumalan Sanasta luopumisesta on kyse.
Tuskinpa mikään enään kääntää kirkon suuntaa, joka kulkee Jumalalle selkänsä kääntäneenä pois päin.
Kääntyykö suomen kansan kohtalo vielä? Siinä on esirukousaihetta.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #136 : 12.09.19 - klo:22:06 »
Tuskin Räsänen sääliä kaipaakaan. Näyttää olevan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa FB päivityksistään päätellen.

Niin. Tuli ehkä taas valittua väärä termi.
Pointti oli siinä että kun on tarpeeksi tärkeä henkilö kyseessä niin tukea tulee mutta
"kaikki mitä olette jättäneet tekemättä yhdelle Minun vähimmistä veljistäni sen te olette jättäneet tekemättä Minulle".

Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #137 : 12.09.19 - klo:23:05 »
Toisaalta jotkut Raamatun tutkijat ja jotkut evankelistat ovat todenneet, että ei Jeesus tullut orjia vapauttamaan. Tässä yhteydessä asialla tarkoitetaan siis fyysisesti orjia, jotka tekevät jopa nälkäpalkalla töitä isännälleen. Olen kuullut jopa sellaistakin, että epäreilua kohtelua sietävä uskovainen orja on todistus ja evankeliointia. Kristityn tulee kestää murisematta. Ateistinen kommunismi halusi vapauttaa orjat ja työläiset ei kristinusko. Kristinuskon tavoitteet ovat aivan muualla.

Jeesus vapautti ihmiset, mutta ei siis edellä mainitussa mielessä.

Kirjoitukseni ei ollut oma mielipide, mutta olen kuullut edellä mainittua opetusta mm. lähinnä Amerikasta ja Isosta-Britanniasta.

On kuitenkin totta, että kapitalistit ovat usein kristittyjä ja sosialistit eivät.

Henkilökohtaisesti kuitenkin keskivertoa köyhempänä kannatan pohjoismaista hyvinvointivaltiota, joka takaa verotuloilla mm. ilmaisen koulutuksen melkein ilmaisen sairaanhoidon jne...

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #138 : 12.09.19 - klo:23:38 »
Tuskin Räsänen sääliä kaipaakaan. Näyttää olevan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa FB päivityksistään päätellen.

Niin. Tuli ehkä taas valittua väärä termi.
Pointti oli siinä että kun on tarpeeksi tärkeä henkilö kyseessä niin tukea tulee mutta
"kaikki mitä olette jättäneet tekemättä yhdelle Minun vähimmistä veljistäni sen te olette jättäneet tekemättä Minulle".

Syy miksi tartuin tuohon oli se, että rupesin seuraamaan Räsästä tällä viikolla, ja jotenkin yllätyin itsekin jonkinlaista elinvoimaisuutta minkä näin hänessä ja hänen kirjoituksissaan. Se oli jotenkin poikkeavan selvä. Tämä havainto parin päivän takaa sai minut kommentoimaan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #139 : 13.09.19 - klo:00:07 »
Olen ymmärtänyt ehkä hieman väärin viimeaikaisia viestejänne, mutta joskus olen kuullut että esim. KD puolue on liian oikeistolainen talouspolitiikaltaan joillekin kristityille.
Jotenkin muistui tämä asia mieleeni
 
En itse välitä onko oikealla vai vasemmalla laidalla, kunhan on Jeesus tiellä.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #140 : 13.09.19 - klo:09:38 »
Toisaalta jotkut Raamatun tutkijat ja jotkut evankelistat ovat todenneet, että ei Jeesus tullut orjia vapauttamaan. Tässä yhteydessä asialla tarkoitetaan siis fyysisesti orjia, jotka tekevät jopa nälkäpalkalla töitä isännälleen. Olen kuullut jopa sellaistakin, että epäreilua kohtelua sietävä uskovainen orja on todistus ja evankeliointia. Kristityn tulee kestää murisematta. Ateistinen kommunismi halusi vapauttaa orjat ja työläiset ei kristinusko. Kristinuskon tavoitteet ovat aivan muualla.

Jeesus vapautti ihmiset, mutta ei siis edellä mainitussa mielessä.

Kirjoitukseni ei ollut oma mielipide, mutta olen kuullut edellä mainittua opetusta mm. lähinnä Amerikasta ja Isosta-Britanniasta.

On kuitenkin totta, että kapitalistit ovat usein kristittyjä ja sosialistit eivät.

Henkilökohtaisesti kuitenkin keskivertoa köyhempänä kannatan pohjoismaista hyvinvointivaltiota, joka takaa verotuloilla mm. ilmaisen koulutuksen melkein ilmaisen sairaanhoidon jne...

Kyllä olet oikeassa. Jumala ei erityisemmin puolustanut köyhiä mutta kuitenkin lopultatuomitsi köyhien riistäjät.
Ja tuokin Jeesuksen sana tulee todeksi viimeisellä tuomiolla jolloin "tärkeiden ihmisten" kaverit ihmettelee missä he muka näkivät Jeesuksen eivätkä  Häntä auttaneet.
Toiseksi se kertoo teeskennellystä rakkaudesta että ollaan kavereita omien kesken mutta jos vieressä istuu köyhä jolla ei ole ruokarahaa niin ajatellaan samalla tavalla kuin maailma : "selvitköön itse". Tämä ei toki ole uusi ongelma, siihen puuttui jo Jaakob aikoinaan:

Jaak. 2:3
ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",

tai

Jaak. 2:16
ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #141 : 13.09.19 - klo:09:41 »
Tuskin Räsänen sääliä kaipaakaan. Näyttää olevan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa FB päivityksistään päätellen.

Niin. Tuli ehkä taas valittua väärä termi.
Pointti oli siinä että kun on tarpeeksi tärkeä henkilö kyseessä niin tukea tulee mutta
"kaikki mitä olette jättäneet tekemättä yhdelle Minun vähimmistä veljistäni sen te olette jättäneet tekemättä Minulle".

Syy miksi tartuin tuohon oli se, että rupesin seuraamaan Räsästä tällä viikolla, ja jotenkin yllätyin itsekin jonkinlaista elinvoimaisuutta minkä näin hänessä ja hänen kirjoituksissaan. Se oli jotenkin poikkeavan selvä. Tämä havainto parin päivän takaa sai minut kommentoimaan.

Kyllä varmasti oli hyvä havainto enkä moiti Räsästä hänen harrastamastaan taistelusta mutta suuresti ihmettelen niitä valintoija minkä puolesta taistellaan. Eli kirkko joka lienee jo täysin jumalaton niin sen puolesta käydään taistelua vaikka se on vain instituutio mutta missä on taistelu IHMISTEN  puolesta?

Joka tapauksessa minä en aio allekirjoittaa tuollaisia adresseja yksilön puolesta. Enkä sen enempää ole kiinnostunut hänestä.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #142 : 13.09.19 - klo:09:45 »
Olen ymmärtänyt ehkä hieman väärin viimeaikaisia viestejänne, mutta joskus olen kuullut että esim. KD puolue on liian oikeistolainen talouspolitiikaltaan joillekin kristityille.
Jotenkin muistui tämä asia mieleeni
 
En itse välitä onko oikealla vai vasemmalla laidalla, kunhan on Jeesus tiellä.

Niin vaikea vaan todeta sitä "Jeesustietä" jos on valmis riistämäään köyhiä ja siirtämään rahaa rikkaille.

Nykypäivään sopii täydellisesti VTn tekstit kuten

Miika 2:
1 Voi niitä, jotka miettivät turmiota ja valmistelevat pahaa vuoteillansa! Aamun valjettua he sen tekevät, sillä heillä on siihen valta.
2 He himoitsevat peltoja ja ryöstävät ne, taloja, ja ottavat ne; he sortavat miestä ja hänen taloansa, miestä ja hänen perintöosaansa.
3 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä mietin tätä sukua vastaan onnettomuutta: siitä te ette saa kaulaanne irti ettekä voi ylpeästi astella; sillä se on oleva paha aika.
4 Sinä päivänä viritetään teistä pilkkalaulu ja veisataan valitusvirsi. "Se on tapahtunut", sanotaan, "me olemme perin hävitetyt, hän on vaihtanut pois minun kansani osan. Kuinka hän siirtää sen minulta pois! Hän jakaa meidän peltomme luopioille."

Tällä tavalla toimii Suomenkin poliitikot ja heille tulee siitä se tuomio mikä tekstissä on luvattu.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #143 : 13.09.19 - klo:15:33 »
Olen ymmärtänyt ehkä hieman väärin viimeaikaisia viestejänne, mutta joskus olen kuullut että esim. KD puolue on liian oikeistolainen talouspolitiikaltaan joillekin kristityille.
Jotenkin muistui tämä asia mieleeni
 
En itse välitä onko oikealla vai vasemmalla laidalla, kunhan on Jeesus tiellä.

Niin vaikea vaan todeta sitä "Jeesustietä" jos on valmis riistämäään köyhiä ja siirtämään rahaa rikkaille.

Nykypäivään sopii täydellisesti VTn tekstit kuten

Miika 2:
1 Voi niitä, jotka miettivät turmiota ja valmistelevat pahaa vuoteillansa! Aamun valjettua he sen tekevät, sillä heillä on siihen valta.
2 He himoitsevat peltoja ja ryöstävät ne, taloja, ja ottavat ne; he sortavat miestä ja hänen taloansa, miestä ja hänen perintöosaansa.
3 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä mietin tätä sukua vastaan onnettomuutta: siitä te ette saa kaulaanne irti ettekä voi ylpeästi astella; sillä se on oleva paha aika.
4 Sinä päivänä viritetään teistä pilkkalaulu ja veisataan valitusvirsi. "Se on tapahtunut", sanotaan, "me olemme perin hävitetyt, hän on vaihtanut pois minun kansani osan. Kuinka hän siirtää sen minulta pois! Hän jakaa meidän peltomme luopioille."

Tällä tavalla toimii Suomenkin poliitikot ja heille tulee siitä se tuomio mikä tekstissä on luvattu.

Voi sopiakin, mutta profeetta Miika ennusti tuossa Samariaa (pohjoisvaltiota) vastaan [toteutui 722 eKr.] ja Jerusalemia (Juudaa) vastaan [toteutui 605, 595 ja 586 eKr.]. Minäkin saarnaan tuomiota tälle luopiopakanakansalle, mutta pidetään huoli siitä, ettemme saarnaa tuomiota katkeroitumisen tähden.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #144 : 13.09.19 - klo:15:51 »
Jeesus ei tullut maan päälle muuttamaan yhteiskuntaa.
Hän ei vedonnut poliitikkoihin, jotta he tekisivät demokraattisia,
tasa-arvoistavia ja oikeudenmukaisia päätöksiä.

Uudesta Testamentista tulee esille, että Jeesus opettaa omia seuraajiaan
elämään siinä sosiaalisessa ja kulttuurisessa ympäristössä,
joka kulloinkin vallitsee.
Hän ei tullut valtiolliseksi kuninkaaksi,
mutta ei myöskään aloittanut yhteiskunnallista
vallankumousta, jotta alempiarvoisina pidetyt saisivat lisää oikeuksia ja valtaa.

Köyhiä, sorrettuja ja orjia oli ja on edelleen,
eikä Raamattu edes opeta poistamaan epätasa-arvoisuutta.
Herra opettaa jokaista tyytymään asemaansa ja elämään siinä Jumalaan luottaen.

"Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin." 
(Room. 12:16)
"Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä."
(Hepr. 13:5)
"Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin."
(1. Tim. 6:7-8)


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #145 : 13.09.19 - klo:16:51 »
Olen ymmärtänyt ehkä hieman väärin viimeaikaisia viestejänne, mutta joskus olen kuullut että esim. KD puolue on liian oikeistolainen talouspolitiikaltaan joillekin kristityille.
Jotenkin muistui tämä asia mieleeni
 
En itse välitä onko oikealla vai vasemmalla laidalla, kunhan on Jeesus tiellä.

Niin vaikea vaan todeta sitä "Jeesustietä" jos on valmis riistämäään köyhiä ja siirtämään rahaa rikkaille.

Nykypäivään sopii täydellisesti VTn tekstit kuten

Miika 2:
1 Voi niitä, jotka miettivät turmiota ja valmistelevat pahaa vuoteillansa! Aamun valjettua he sen tekevät, sillä heillä on siihen valta.
2 He himoitsevat peltoja ja ryöstävät ne, taloja, ja ottavat ne; he sortavat miestä ja hänen taloansa, miestä ja hänen perintöosaansa.
3 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä mietin tätä sukua vastaan onnettomuutta: siitä te ette saa kaulaanne irti ettekä voi ylpeästi astella; sillä se on oleva paha aika.
4 Sinä päivänä viritetään teistä pilkkalaulu ja veisataan valitusvirsi. "Se on tapahtunut", sanotaan, "me olemme perin hävitetyt, hän on vaihtanut pois minun kansani osan. Kuinka hän siirtää sen minulta pois! Hän jakaa meidän peltomme luopioille."

Tällä tavalla toimii Suomenkin poliitikot ja heille tulee siitä se tuomio mikä tekstissä on luvattu.

Jumalan valitsema kansa oli onnekkaampi kuin kaikki muut kansat. He saivat profeettoja varoittamaan ja osoittamaan synnin ja kutsun parannukseen. Muut kansat eivät lähes ollenkaan. He joutuivat suoraan tuomiolle. Tosin onhan profeetoissa kyllä jonkin verran profetioita muillekin kansoille, mutta se oli lähinnä sen toteaminen mitä Herra tulee tekemmään sille kansalle.

Juttu on sitten niinkin, että koska Jumalan sanan mukaan synnin palkka on kuolema, se että kukin meistä tätäkin päivää pakertaa, on 100% armoa.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #146 : 13.09.19 - klo:17:03 »
Liitin tähän ketjuun viestejä esirukousketjusta - Natanael

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #147 : 13.09.19 - klo:17:28 »
Liitin tähän ketjuun viestejä esirukousketjusta - Natanael

Asiaa! Ei nämä viimeiset kannanotot enää mitään esirukouspyyntöjä olleetkaan. Usko ja politiikka ja varsinkin usko+politiikka sekä siihen vielä päälliseksi "vähän muutakin" kirvoittaa ihmismielen ja -kielen yleviin kannanottoihin, jotka hipovat atmosfäärejä. Minunkin sormenpäissä jo kummasti kutajaa kun näppäimistö vetää magneetin tavoin puoleensa ...

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #148 : 13.09.19 - klo:17:50 »

Tosin Mauri Viksten taisi olla myös kommunisti, jos oikein muistan. Sana teki hänen sydämesään työtään, ja kaveri ymmärsi mitä on evankeliumi ja sen mukana tuoma rakkaus lähimäisiin.

Rupesin tämän aiheen tekstejä ihan alusta lähtien lukemaan. Ensiksi Mauri Vikstenistä joka on eräs oppi-isistäni. Hän todella oli tulenpalava kommunisti, mutta vuoden ensimmäisellä viikolla 1948 työpöytänsä ääressä hän tutki Raamattua ja lukiessaan Pietarin pitämää saarnaa Korneliuksen kodissa hän uudestisyntyi siihen kohtaan ehdittyään missä vakuutettiin, että "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen joka Häneen uskoo saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta".

Se Vikstenistä. Olen miettinyt mielessäni, että voiko kommunisti jatkaa aatteensa kannattamista ja jakamista uskoon tultuaan? Eikö kommunismi ole uskonto johon liittyy henkilöpalvontaa? Voiko sydän olla jaettuna? Sydämeen ei mahdu kahta ämmää, voiko sitten mahtua Marx ja Jeesus?

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #149 : 13.09.19 - klo:19:53 »
Joo, en mä luullutkaan että ne on profetioita Suomelle vaan ne kertoo periaatteet miten Jumala toimii. Jos tehdään samoja syntejä niin tuomio on sama.

Näkeekö edes uskovat että islamistit ovat tulleet eurooppaan tuomioksi sille?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.