Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 38530 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #150 : 13.09.19 - klo:19:57 »
Toki ottaisin teidän kehoitukset "rakkautena" jos tekin joutuisitte tulemaan toimeen alle 200€/kk kaikkiin henkilökohtaisiin menoihin.
Mutta koska en sitä usko niin sieltä hyvästä toimeentulosta on helppo kommentoida minullekin että "istu sinä vaan siinä jalkajakkarani vieressä kiltisti ja hiljaa".
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #151 : 13.09.19 - klo:20:54 »
Joo, en mä luullutkaan että ne on profetioita Suomelle vaan ne kertoo periaatteet miten Jumala toimii. Jos tehdään samoja syntejä niin tuomio on sama.

Näkeekö edes uskovat että islamistit ovat tulleet eurooppaan tuomioksi sille?

Mina uskon tuon viimeisen vaittamasi.Siis ajattelen samoin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #152 : 13.09.19 - klo:20:58 »
Joo, en mä luullutkaan että ne on profetioita Suomelle vaan ne kertoo periaatteet miten Jumala toimii. Jos tehdään samoja syntejä niin tuomio on sama.

Näkeekö edes uskovat että islamistit ovat tulleet eurooppaan tuomioksi sille?

Mina uskon tuon viimeisen vaittamasi.Siis ajattelen samoin.
Mitä varsinaisesti tarkoittaa, että jotkut ihmiset ovat tuomioksi toisille?
Onko kyse siitä, että he todistavat toisten syntisyyden?
Ovatko tuomioksi olevat itsekin tuomittuja, ja mihin?

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #153 : 13.09.19 - klo:22:53 »
Lemmikin ja Sandia mielipiteet ovat ristiriidassa kuuluisan Norjan profetian kanssa. Siinä ennustetaan todellakin maahanmuuttoa Eurooppaan, mutta lähinnä kiroukseksi koituu eurooppalaisten asenne tulijoihin.  Tulijoita tullaan kohtelemaan kuin juutalaisia ennen sotia. Profetia on toteutunut monilta osin.

http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/emanuel_minos_sai_1968_vakevan_lopunajan_profetia/

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #154 : 13.09.19 - klo:23:10 »
Näen sunnuntaisin omassa seurakunnassani Lähi-idästä tulleita entisiä muslimeita suuret ristikorut kaulassa polvistumassa ehtoolliselle. Jumalan suunnitelmaa tämäkin.

Vastustan rasismia, mutta tottakai peräänkuulutan lakien ja Suomen kulttuurin noudattamista. Esimerkiksi suvivirsien tulee soida kouluissa ja jouluevankeliumien näkyä joulujuhlissa. Israelia tulee siunata ja olla kuuliainen Herralle.

Muukalaisia tulee kohdella kuin he olisivat veljiäsi tai itse Jeesus. Joka ovelle kolkuttaa nälkäisenä ja hädissään häntä tulee auttaa. Sen minkä teet lähimmäiselle sen teet itse Herralle.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #155 : 13.09.19 - klo:23:16 »
Lemmikin ja Sandia mielipiteet ovat ristiriidassa kuuluisan Norjan profetian kanssa. Siinä ennustetaan todellakin maahanmuuttoa Eurooppaan, mutta lähinnä kiroukseksi koituu eurooppalaisten asenne tulijoihin.  Tulijoita tullaan kohtelemaan kuin juutalaisia ennen sotia. Profetia on toteutunut monilta osin.

http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/emanuel_minos_sai_1968_vakevan_lopunajan_profetia/

Hyva pointti,  sait minut ajattelemaan toiselta kannalta..kin
« Viimeksi muokattu: 14.09.19 - klo:01:36 kirjoittanut sandia »

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #156 : 13.09.19 - klo:23:35 »
Länsimaissa paljasjalkaisille kristityille ristikoru ei tarkoita aivan samaa kuin entisille muslimeille.

Entinen muslimi, joka kantaa ristiä kaulassaan voi saada syrjintää tai vainoa entisestä yhteisöstään. Voisi sanoa, että "risti kaulassa on riski kaulassa"

Uskoontullut muslimi kantaessaan ristiä kaulassa haluaa näyttää muille että on tullut uskoon ja Jeesuksen oma. Esim Egyptin koptit tatuoivat ristin käteensä vaikka tietävät sen tarkoittavan vaikeuksia. Samalla tavalla Suomessa kääntyneet muslimit saattavat kokea vaikeuksia uskostaan paitsi Suomessa, mutta varsinkin jos heidät käännytetään takaisin kotimaihinsa.

Rukoillaan kaikki heidän puolestaan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #157 : 14.09.19 - klo:02:02 »
Joo, en mä luullutkaan että ne on profetioita Suomelle vaan ne kertoo periaatteet miten Jumala toimii. Jos tehdään samoja syntejä niin tuomio on sama.

Näkeekö edes uskovat että islamistit ovat tulleet eurooppaan tuomioksi sille?

Mina uskon tuon viimeisen vaittamasi.Siis ajattelen samoin.


Mitä varsinaisesti tarkoittaa, että jotkut ihmiset ovat tuomioksi toisille?
Onko kyse siitä, että he todistavat toisten syntisyyden?
Ovatko tuomioksi olevat itsekin tuomittuja, ja mihin?

Itse ajattelin, että Euroopan ulkopuolelta virtaavat ihmisryhmät Eurooppaan ikään kuin sotkevat eurooppalaisten unelman rikkaasta hyvinvointimaanosasta, mitä kaikki muut maat ihailee ja ihannoi.
Jumala ikään kuin sallii tuon kuplan särkyä.
Tuomiona siinä mielessä vähän kuin Baabelin tornin kaataminen. Se inhimillinen hienous mikä OLTIIN SAAVUTTAMAISILLAAN häviääkin tuhkana ilmaan. Noin kuvannollisesti puhuen.

Länsimaisen kulttuurin tunne olosuhteiden kontrolloitavuudesta ja sitä kautta ihanneolotilan saavuttamisesta poksahtaakin rikki kuin saippukupla.

Eli se on tavallaan tuomiona länsimaiselle itsekeskeiselle hyvinvoinnin rakentamiselle samalla kun Jumala työnnetään pois kulttuurista ja inhimillinen mahti tulee ensisijaiseksi kulttuurissa.

« Viimeksi muokattu: 14.09.19 - klo:02:12 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #158 : 14.09.19 - klo:02:56 »
Toki ottaisin teidän kehoitukset "rakkautena" jos tekin joutuisitte tulemaan toimeen alle 200€/kk kaikkiin henkilökohtaisiin menoihin.
Mutta koska en sitä usko niin sieltä hyvästä toimeentulosta on helppo kommentoida minullekin että "istu sinä vaan siinä jalkajakkarani vieressä kiltisti ja hiljaa".

Toimeentulotuki on Suomessa (noin) 492 euroa kuukaudessa. Tuo summa pitää jäädä käyttöön kun vuokra, sähkö, kotivakuutus, terveyskeskusmaksut ja lääkekulut on tuloista vähennetty. Olisiko niin, että Sinulla on edellä mainittujen lisäksi menoja, joita ei hyväksytä toimeentulotuen piiriin?

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #159 : 14.09.19 - klo:07:26 »
Myönnän, että olen tehnyt syntiä rahaan liittyen. Olen jopa kiroillutkin jos on tullut täysin
 yllättävä meno. Tietenkin olen pyytänyt Jumalalta anteeksi ja perheeltäni käytöstäni.

Pitää kuitenkin muistaa, että Suomessa köyhinkin on rikas globaalisti ajateltuna ja historiallisesti. Kukaan ei kuole nälkään, sairaudet hoidetaan, on lämmin koti ja ruokaa.

Olen nurissit välillä, mutta tottakai olen kiittänytkin. On hienoa asua Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa. Minulle menee liian hyvin. Ihmisellä menee liian hyvin kun jää aikaa valittamiseen.

Tämä on ongelmani. Kun olin sairas niin olin lähempänä Taivaan Isää. Sairaana en valittanut vaan turvauduin Jumalaan. Pyysin apua, mutta en valittanut. Nyt terveenä olen alkanut valittamaan pienistäkin asioista. Miksi ihminen on tällainen?

Pyydän anteeksi Jumalalta. Armoa varmasti riittää minulle vaikka olenkin välillä kiittämätön. Haluaisin kuitenkin olla kiitollinen enemmän aikaa. Kilvoitella pitää tässäkin asiassa. Yksin en pysty. Pyhä Henki ohjatkoon minua rinnallani.


Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #160 : 14.09.19 - klo:09:28 »
Joo, en mä luullutkaan että ne on profetioita Suomelle vaan ne kertoo periaatteet miten Jumala toimii. Jos tehdään samoja syntejä niin tuomio on sama.

Näkeekö edes uskovat että islamistit ovat tulleet eurooppaan tuomioksi sille?

Mina uskon tuon viimeisen vaittamasi.Siis ajattelen samoin.
Mitä varsinaisesti tarkoittaa, että jotkut ihmiset ovat tuomioksi toisille?
Onko kyse siitä, että he todistavat toisten syntisyyden?
Ovatko tuomioksi olevat itsekin tuomittuja, ja mihin?

Jesaja 13:5

Kaukaisesta maasta, taivaanrannan ääreltä he saapuvat, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään koko maan

Jesaja 51:
11 Teroittakaa nuolet, täyttäkää viinet! Herra on herättänyt Meedian kuningasten hengen, sillä hänen ajatuksensa käy Baabelia vastaan, sen hävittämiseksi. Tämä on Herran kosto, kosto hänen temppelinsä puolesta.
12 Kohottakaa lippu Baabelin muureja vastaan, vahvistakaa vartiosto, asettakaa vartijat, valmistakaa väijytykset; sillä mitä Herra on ajatellut, sen hän tekeekin, sen minkä hän on puhunut Baabelin asukkaita vastaan.
13 Sinä, joka asut suurten vetten partailla, joka olet aarteista rikas, sinun loppusi on tullut, sinun väärän voittosi raja.


20 Sinä olit minun vasarani, minun sota-aseeni, sinulla minä musersin kansoja, sinulla minä hävitin valtakuntia.
21 Sinulla minä musersin hevosen ja ratsastajan, sinulla minä musersin vaunut ja ajajan.
22 Sinulla minä musersin miehen ja vaimon, sinulla minä musersin vanhan ja nuoren, sinulla minä musersin nuorukaisen ja neitosen.
23 Sinulla minä musersin paimenen ja hänen laumansa, sinulla minä musersin peltomiehen ja hänen juhtaparinsa, sinulla minä musersin käskynhaltijat ja päämiehet.
24 Minä maksan Baabelille ja kaikille Kaldean asukkaille kaiken sen pahan, minkä he ovat tehneet Siionille teidän silmäinne edessä, sanoo Herra

-------mä opiskelen vain Raamatusta mitä Jumala aikoo tehdä historiassa.

Ilmestyskirjassa käsketään jopa taivasta ja maata iloitsemaan kun Jumala tuhoaa Baabelin. Ja se on fyysinen kaupunki joka tänään hallitsee maailmaa ja sen orjia.

Kun kommentissasi et halua ajatella että naisia Saksassa raa 'asti raiskaavat terroristit eivät ole tuomio niin mikä he sitten ovat? Siunausko?
Seuraus synnistä? Seuraus Jumalan kieltämisestä? Seuraus Hänen suojelunsa hylkäämisestä? Hänen sanansa sensuroinnista?

Vai ajatteletko mieluummin että kaikki on sattumaa? Ei Jumala tee mitään historiassa?

Jos haluamme ajatella että Jumalalla on kaikki hallinnassa ja ohjauksessa niin eikä se tarkoita että Hänellä ON kaikki hallinnassa ja ohjauksessa?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #161 : 14.09.19 - klo:09:37 »
Lemmikin ja Sandia mielipiteet ovat ristiriidassa kuuluisan Norjan profetian kanssa. Siinä ennustetaan todellakin maahanmuuttoa Eurooppaan, mutta lähinnä kiroukseksi koituu eurooppalaisten asenne tulijoihin.  Tulijoita tullaan kohtelemaan kuin juutalaisia ennen sotia. Profetia on toteutunut monilta osin.

http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/emanuel_minos_sai_1968_vakevan_lopunajan_profetia/

Joo mä muistan tuon profetian. Mutta kyse voi olla eri ryhmistä. Suomihan karkoittaa uskovia, perheitä vanhuksia . Mutta pitää mielellään terroristi ja rikolliset ja raiskaajat suojeluksessaan.

En minä ainakaan voi kuvitella että Jumala asettuisi pedofiilin puolelle ja rankaisisi Suomea hänen karkoittamisestaan niin että hyväjsyisi kaikki lasten raiskaukset.
Monilla uskovilla kuten ei muillakaan ihmisillä näytä olevan mitään käsitystä mikä on oikein ja oikeudenmukaista.
Eikös ole kumma kun Jumala kuitenkin puhuu paljon oikeudenmukaisuudedta ja kuinka sen mukaan tuomitaan myös viimeisellä tuomiolla.
Onko Suomen oikeuslaitos opettanut uskovillekin kieron käsityksen "oikeudenmukaisuudesta" ja hyvyydestä?

Oletteko varmoja että ISÄN mielestä on oikein ottaa terroristipedofiileja lastemme seuraan?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #162 : 14.09.19 - klo:09:46 »
Näen sunnuntaisin omassa seurakunnassani Lähi-idästä tulleita entisiä muslimeita suuret ristikorut kaulassa polvistumassa ehtoolliselle. Jumalan suunnitelmaa tämäkin.

Vastustan rasismia, mutta tottakai peräänkuulutan lakien ja Suomen kulttuurin noudattamista. Esimerkiksi suvivirsien tulee soida kouluissa ja jouluevankeliumien näkyä joulujuhlissa. Israelia tulee siunata ja olla kuuliainen Herralle.

Muukalaisia tulee kohdella kuin he olisivat veljiäsi tai itse Jeesus. Joka ovelle kolkuttaa nälkäisenä ja hädissään häntä tulee auttaa. Sen minkä teet lähimmäiselle sen teet itse Herralle.

Nimenomaan. Mutta seurakunnat ei auta suomalaisia nälkäisiä hädässäolevia uskovia.
Etkä sinäkään edes maininnut lapsia joten heidänkään hätä ei merkkaa mitään monille uskoville.

Tottakai se on suuri ihme jos muslimi pelastuu helvetistä mutta miksi sen nimissä siis NIMISSÄ tulee ottaa tuhansia pedofiileja Suomeen.

Jos pedofiili tulee ovellesi kerjäämään leipää niin otatko hänet lastenhuoneeseesi nukkumaan vai annatko leivän ja lähetät matkoihinsa?
Jos hän edelleen kieroillen pyrkii lastesi huoneeseen niin ymmärtänet viimeistään silloin ETTEI HÄN OLE HÄDÄSSÄ  vaan alkuperäinen tarkoitus oli tulla raiskaamaan lapsesi.

Jos toimittiinkin ymmärtämättömästi vuonna 2015 niin luulisi jo neljässä vuodessa opitun jotain? Mutta ei edes satojen raiskattujen lasten jälkeen löydy myötätunnon sanaa uskovien suusta? Miten sellaiset edes kehtaa puhua "rakkaudesta"?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #163 : 14.09.19 - klo:09:49 »
Ei tietenkään tule hyväksyä rikoksia missään nimessä. Ei kuitenkaan kaikki maahanmuuttajat ja pakolaiset ole terroristeja ja pedofiilejä.

Esimerkiksi oman asuintaloni rappuni kerroksessa olemme ainoa paljasjalkainen suomalainen perhe ja maahanmuuttaja naapurit ovat mukavia ihmisiä . Ei minulla ole pahaa sanottavaa. Jos ilmapiiri kiristyy niin hekin kokevat kovia sanoja ja asenteita vaikka ovat syyttömiä muiden rikoksiin.

Asiat eivät ole mustavalkoisia. Jeesus liikkuu ja liikkui kaikkien keskelle. Esim Lontoossa Kensington Temple, joka on multikultuurinen seurakunta on hyvin elinvoimainen. Seurakunnassa toimii helluntaipastori Colin Dye (TV7:ltä tuttu). Jeesus ei katso ihmisen rotua tai taustaa.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #164 : 14.09.19 - klo:09:50 »
Joo, en mä luullutkaan että ne on profetioita Suomelle vaan ne kertoo periaatteet miten Jumala toimii. Jos tehdään samoja syntejä niin tuomio on sama.

Näkeekö edes uskovat että islamistit ovat tulleet eurooppaan tuomioksi sille?

Mina uskon tuon viimeisen vaittamasi.Siis ajattelen samoin.


Mitä varsinaisesti tarkoittaa, että jotkut ihmiset ovat tuomioksi toisille?
Onko kyse siitä, että he todistavat toisten syntisyyden?
Ovatko tuomioksi olevat itsekin tuomittuja, ja mihin?

Itse ajattelin, että Euroopan ulkopuolelta virtaavat ihmisryhmät Eurooppaan ikään kuin sotkevat eurooppalaisten unelman rikkaasta hyvinvointimaanosasta, mitä kaikki muut maat ihailee ja ihannoi.
Jumala ikään kuin sallii tuon kuplan särkyä.
Tuomiona siinä mielessä vähän kuin Baabelin tornin kaataminen. Se inhimillinen hienous mikä OLTIIN SAAVUTTAMAISILLAAN häviääkin tuhkana ilmaan. Noin kuvannollisesti puhuen.

Länsimaisen kulttuurin tunne olosuhteiden kontrolloitavuudesta ja sitä kautta ihanneolotilan saavuttamisesta poksahtaakin rikki kuin saippukupla.

Eli se on tavallaan tuomiona länsimaiselle itsekeskeiselle hyvinvoinnin rakentamiselle samalla kun Jumala työnnetään pois kulttuurista ja inhimillinen mahti tulee ensisijaiseksi kulttuurissa.

Kyllä. Näin se alkaa hienovaraisesti juuri siksi että Jumala on armollinen. Saamme aikaa tehdä parannusta. Mutta se väkisin johtaa sotaan ja kaaokseen ellei sitten länsimaat kiltisti antaudu islamille. Mutta toki tiedämme siitä että sitten on meidän vuoromme joutua vainotuksi jos EUsta tulee iskamistinen alue.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.