Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 86221 kertaa)

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #30 : 04.04.14 - klo:16:26 »
Älä suotta ole pahoillasi. Omapahan oli mokani. Mitäs läksin? Ei se nyt muuten enää minuun niin kauheasti vaikuta, muuta kuin että minua hieman ketuttaa tuollaiset sekoilut ja mielelläni varoitan ihmisiä, jos huomaan heidän menevän samantyyppisiin mukaan.

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #31 : 04.04.14 - klo:16:27 »
Murheellista on tavata ihminen joka oikeasti on joutunut tällaisen kohteeksi.

Syyllisten hakeminen tietysti nousee aina ensimmäiseksi mieleen, mutta se taitaa laajentua hetimiten kohtuuttomasti.

Voinee tietysti, tapahtumien tapahtuessa seurakunnan sisällä, syyttää paimenia siitä että päästivät, kiireessä kunnolla tutkimatta (ettei siunaus vaan mene sivu suun), tällaisen toiminnan vahingoittamaan ihmisiä.

Jos touhu on tapahtunut jossain pienpiireissä ja sellaisissa, niin vastuuta on (Herra yksin tietää) ties kenellä.

Mutta ihminen on erehtyväinen ja myös hyväuskoinen. Ja onhan siinä hyvät puolensakin. Perus skeptisismi ja muutosvastaisuuskaan ei ainoana toimintalinjana ole kovin häävi.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #32 : 04.04.14 - klo:16:29 »
Vilhelmillä on ihana ava ja allekirjoitus.

Mulle tulee siitä aina mieleen tämä elokuvakohtaus (Hyvät, pahat ja rumat - loppukohtaus)

http://www.youtube.com/watch?v=sXldafIl5DQ

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #33 : 04.04.14 - klo:16:41 »
Onkos kristinuskossa tapana sitten esittää julkisia vihjailuja toisista kirjoittajista, joita on täällä aika pieni piiri? Mikä mahtaa olla motiivi?

Jeesus nyt ainakin puhui ryhmittymille eli viestin saaminen perille on se tärkein asia. Motiivina on se, että se toinen ottaa viestin vastaan ja menee itseensä. Hyvä on aina tiedostaa se oma hengellinen tila, koska ihminen EI KOSKAAN itse sitä havaitse.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #34 : 04.04.14 - klo:16:42 »
"Kuinkahan moni tässä ketjussa kirjoittaneista ei voi tunnustaa Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalaksi, Kaikkivaltiaaksi?"

Ja kuinkahan moni täällä kirjoittavista ei suo karismaatikoille tätä testiä :)
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #35 : 04.04.14 - klo:16:42 »
Toinen jopa dramaattinen seuraus Toronton siunauksesta on ollut lähetystyö. Tämä liike on synnyttänyt lähetyssaarnaajien armeijan sellaisia lähetyssaarnaajia, jotka menevät paikkoihin joihin kukaan muu ihminen ei mene eikä uskalla joko vaaran taikka ylettömän köyhyyden vuoksi. Viemme Kristusta likaisimpiin ja haisevimpiin paikkoihin ja ihmisten pariin jotka elävät lian ja ötököiden keskellä hajun ollessa suorastaan legendaarinen. Mikään järjestö ei näihin paikkoihin mene mutta nämä karismaatikot menee. On ilo olla heitä tukemassa. Kyllä antaminen on vaan ihana asia  - kannattaa kokeilla. Saatte tarkoituksen elämällenne.
Voitko mainita muutaman esimerkin siitä, että "menevät paikkoihin joihin kukaan muu ihminen ei mene eikä uskalla"?
Mainitse edes henkilöiden nimet ja paikat joihin he ovat menneet. Olisin kiinnostunut kuulemaan.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #36 : 04.04.14 - klo:16:44 »
Minua ei Toronton asiat koskettaneet. Kerran muistaakseni kävin Turun vapiksessa käsi hakkasi jollakin hirveästi. en ole koskaan kokenut mitään vapinoita enkä ole kaatuillut. Aili Heinonen joskus rukoili puolestani, sanoi oikeat tiedon sanat ja tipahin istualleni, muuta kaatumista  ei koskaan, tuupittu on mutta minua ei tuuppimalla kaadeta, enkä ole kaatumisia vailla, Jumala on kyllä monta kertaa nostanut pystyyn.

Hyvä huomio  - kukaan ihminen ei ole vailla kaatumista, mutta miljoonat ovat ne ihmiset joiden Jumala voima on kaatanut. Ei sille nyt vaan lihallinen ihminen voi mitään, että Jumala voima on niinpaljon suurempi.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #37 : 04.04.14 - klo:16:48 »
Jeesus nyt ainakin puhui ryhmittymille eli viestin saaminen perille on se tärkein asia. Motiivina on se, että se toinen ottaa viestin vastaan ja menee itseensä. Hyvä on aina tiedostaa se oma hengellinen tila, koska ihminen EI KOSKAAN itse sitä havaitse.
Sinä et siis ole selvillä omasta hengellisestä tilastasi??

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #38 : 04.04.14 - klo:16:49 »
Itse näin tuota pakonomaista irvokasta nykimistä ja repimistä jossain helluntaikonferenssin kokouksessa. Muuten en sellaiseen törmännyt.

Jaa, kerran olin jossain punk-konsertissa jossa oli samanlaista aivan sekopäisen näköistä vääntelyä ja riehumista.

Mahtoikohan olla sama siunaus molemmissa vaikuttamassa? Ainakin ulospäin siltä näytti.

Ei ollut sama "siunaus". Punk-konsertissa ihminen itse siinä vääntelee ja joskus myös pahuuden voimat saa heissä aikaan tiesmitä.

Mutta jos hengellisessä tilaisuudessa ihminen vääntelehtii ja ääntelee, niin tässäkin on usein toimijana pahuuden voimat, jotka poistuessaan ihmisestä esittävät joskus rajuakin protestia. Pahuuden voimat kun eivät oikein tykkää Jeesuksen voimasta.

Myös ihmisen oma psyyke voi siinä reagoida, kun esim. lapsuudessa tehnyt insestit ja verillehakkaamisten traumat purkautuu vähän samaan tapaan kuin psyykkisessä terapiassa. Meillä ei ole lupaa tuomita näitä ihmisiä, joiden sielu on lapsuudessa taikka nuoruudessta täysin tuhottu, vaan meidän kristittyjen tehtävä on siinä tilanteessa rukoilla heidän puolestaan, että vihdoinkin saavat rauhat ja vapautuksen niistä hirmuteoista joita heille on joskus tehty.

Vähän armahtavaisuutta nyt tässä pyytäisin henkilöiltä, jotka mieluusti haluavat itseään kristityiksi kutsuttaman. Lähimmäisviha ei ole Jeesuksen tarkoitus, vaan se, että rakastamme KAIKKIA lähimmäisiämme - myös niitä eniten kärsineitä.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #39 : 04.04.14 - klo:16:51 »
Itse olen itse nykinyt ja vatkannut ja kramppaillut irvokkaasti torontonkirouskokouksissa ja vähän muuallakin. Sittemmin olen lopettanut sellaisen.

Et tosiaankaan ole ainoa joka jostain syystä on hyljännyt Jumalan tavan toimia Pyhän hengen kautta. Tunnen tällaisia tapauksia paljon ja olen kauhistellut heidän kohtaloaan. Katkeruuden määrä on aivan hirveä ja se tuskainen viha mitä he tuntevat uskovia kohtaan on niin surullista.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #40 : 04.04.14 - klo:16:53 »
Onkos kristinuskossa tapana sitten esittää julkisia vihjailuja toisista kirjoittajista, joita on täällä aika pieni piiri? Mikä mahtaa olla motiivi?

Jeesus nyt ainakin puhui ryhmittymille eli viestin saaminen perille on se tärkein asia. Motiivina on se, että se toinen ottaa viestin vastaan ja menee itseensä. Hyvä on aina tiedostaa se oma hengellinen tila, koska ihminen EI KOSKAAN itse sitä havaitse.
Olen ketjuja luettuani oppinut, että uuskarismaattisten harhaoppien levittäjiä pitää nuhdella kahden kesken ja että heidän sanomisistaan pitää vain itse heittää huonot osat pois ja pitää loput, mutta heitä ei saa julkisesti leimata eikä heidän oppejaan kyseenalaistaa. Sen sijaan mennarin metsästäjillä ja jahtimiehillä on erilaisia patoumia, kieroumia ja katkeruutta, joista on syytäkin julkisesti vihjailla, että he tekisivat parannuksen.
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo:16:55 kirjoittanut KnutL »

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #41 : 04.04.14 - klo:16:53 »
Olen kyllä tosi pahoillani wakanin kokemusten vuoksi ja miten ne sinuun vaikuttivat. Toivon että Jumalan rakkaus hoitaa sinut muistoistakin vapaaksi ja ehjäksi.

Samoin minä!

Ihmisen ei pitäisi tuijottaa noihin ulkoisiin asioihin, vaan siihen mitä työtä Jumala tekee tämän "vatkaavan" ihmisen sisimmässä. Lihallisena ihmisenä minäkin kauhistelen näitä tilanteita, mutta hengessä tunnen, että Jumala tekee siinä tosi suurta työtä tämän ihmisraunion sisimmässä ja olen nähnyt kuinka he oikein virkoavat takaisin elämään, kun Jeesus saa heitä hoitaa.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #42 : 04.04.14 - klo:16:56 »
Älä suotta ole pahoillasi. Omapahan oli mokani. Mitäs läksin? Ei se nyt muuten enää minuun niin kauheasti vaikuta, muuta kuin että minua hieman ketuttaa tuollaiset sekoilut ja mielelläni varoitan ihmisiä, jos huomaan heidän menevän samantyyppisiin mukaan.

Totta - ja näitä "varoittajia" on paljon. Sinusta ja sinun tilastasi en osaa nyt sanoa mitään, mutta olen kyllä läheltäkin seurannut kuinka se tuskainen viha uskovia kohtaan riuduttaa näitä ihmisiä aina työkyvyttömyyteen asti. Sitä aina ihmettelen, että miksi he eivät anna Jeesuksen heitä hoitaa ja miksi he myös jotenkin syytävät sen vihansa myös Herraamme Jeesusta Kristusta kohtaan. Tiedän aivan varmasti, jos antaisivat Herramme hoitaa itseään niin kaikki taas muuttuisi hyväksi.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #43 : 04.04.14 - klo:16:58 »
Lainaus
Murheellista on tavata ihminen joka oikeasti on joutunut tällaisen kohteeksi.

Syyllisten hakeminen tietysti nousee aina ensimmäiseksi mieleen, mutta se taitaa laajentua hetimiten kohtuuttomasti.


Tosiaan on kuvaavaa näiden katkeroitujen ihmisten elämässä, että he etsivät koko loppuikänsä syyllisiä ja myös toisinaan löytävät. Koskaan he eivät enää mene itseensä ja tee parannusta ja anna Herramme Jeesuksen hoitaa heidän katkeruutensa ja vihansa pois.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #44 : 04.04.14 - klo:16:59 »
Toinen jopa dramaattinen seuraus Toronton siunauksesta on ollut lähetystyö. Tämä liike on synnyttänyt lähetyssaarnaajien armeijan sellaisia lähetyssaarnaajia, jotka menevät paikkoihin joihin kukaan muu ihminen ei mene eikä uskalla joko vaaran taikka ylettömän köyhyyden vuoksi. Viemme Kristusta likaisimpiin ja haisevimpiin paikkoihin ja ihmisten pariin jotka elävät lian ja ötököiden keskellä hajun ollessa suorastaan legendaarinen. Mikään järjestö ei näihin paikkoihin mene mutta nämä karismaatikot menee. On ilo olla heitä tukemassa. Kyllä antaminen on vaan ihana asia  - kannattaa kokeilla. Saatte tarkoituksen elämällenne.
Voitko mainita muutaman esimerkin siitä, että "menevät paikkoihin joihin kukaan muu ihminen ei mene eikä uskalla"?
Mainitse edes henkilöiden nimet ja paikat joihin he ovat menneet. Olisin kiinnostunut kuulemaan.

Tämän foorumin luonteen nyt tietäen en anna edes vihjeitä keitä he ovat ja missä toimivat. En halua saattaa heidän henkeään vaaraan.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko