Kirjoittaja Aihe: Lopun aika  (Luettu 22529 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Lopun aika
« Vastaus #90 : 12.12.19 - klo:00:09 »
Lopunaikoina solmitaan epäpyhiä liittoja mm. akselilla vasemmisto-ateismi-islam.

Esimerkiksi kukaan ei puutu jos muslimit esittävät länsimaissa näkemyksiä homoseksuaalisuutta vastaan koska islam on vasemmiston ja ateismin lempilapsi. Kristityt eivät omaa yhtä laajaa mielipiteen vapautta kuin muslimit .

Heille (valtaa pitäville) on tärkeätä tuomita vai  "konservatiiviset taantumukselliset kristityt". Kristittyjen vaino on jo alkanut Suomessa. Leo Melleriltä hyvä puhe YouTubessa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Lopun aika
« Vastaus #91 : 12.12.19 - klo:01:06 »
Olen huomannut, että jos esim. joku haastateltava muslimi puhuu "Allahista",
nimi käännetään "Jumala".
Mutta jos joku kristitty puhuu Jumalasta, käytetään yleisesti sanaa "jumala"
pienellä kirjaimella.

Entisinä aikoina muslimien jumala oli Allah ja kristityillä oli Jumala.
Tämän ilmiön olen huomannut muissakin kuin suomalaisissa medioissa.

Anton

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #92 : 12.12.19 - klo:12:51 »
Kun valta perustuu epäpyhille liitoille, on väistämätön seuraus se että yhteiskunnan puolelta tulee painostusta kristillisille yhteisöille lähteä mukaan liittoon. Tämä on jo erittäin hyvin nähtävissä ja ikäväksemme jotkut kristilliset yhteisöt ovat enemmän tai vähemmän antautuneet. Tätä kehitystä kun ajattelee pidemmälle eteenpäin, ei ole muuta pääteasemaa kuin se että kaikki kristillisyyden nimissä olevat järjestelmät jotka haluavat toimia avoimesti ja vapaasti yhteiskunnassa, luopuvat Raamatulle uskollisuudesta lopulta täysin. Kun nyt katsoo vaikka luterilaista kirkkoa pohjoismaissa, niin siellä kehitys on mennyt niin pitkälle, uskolliset kristityt ovat pieni vähemmistö ja luopumusta edistävät tahot ovat niin äänekkäitä ja voimakkaasti jo kiinni vallankahvassa, että eivät nämä järjestöt tule enää paremmaksi muuttumaan... Ikävä sinänsä kun ne ovat tuoneet maahamme aikoinaan paljon siunausta, mutta toisaalta ei Jumala näitä järjestöjä varsinaisesti ole perustanut vaikka onkin niiden kautta olevien ihmisten kautta toiminut, eikä Jumala lopulta esim luterilaisen kirkon järjestöä mihinkään tarvitse. Jos ihmiset haluavat viedä sen luopumukseen, niin Jumala kyllä sen sallii... Jumalan seurakunta ei ole mikään yhdistysrekisterin järjestelmä vaan hengellinen yhteisö, joka voi kyllä toimia myös yhdistysrekisterissä olevassa järjestelmässä sikäli kun yhdistyksen periaatteet vaan ovat Jumalan tahdon linjaiset. Mutta tässä pitäisi nyt uskovien valvoa ja olla tarkkana missä yhdistyksissä ja järjestelmissä on mukana. Minä olen kauan sitten eronnut kirkosta, voisin vielä olla mukana muutamassa luterilaisessa järjestössä jos niillä olisi toimintaa minun kotipaikallani, mutta kirkko on minun nähdäkseni jo luopumuksen tiellä niin pitkällä ettei sitä pysäytä enää mikään voima edes kirkon sisäpuolelta.


Lopunaikoina solmitaan epäpyhiä liittoja mm. akselilla vasemmisto-ateismi-islam.

Esimerkiksi kukaan ei puutu jos muslimit esittävät länsimaissa näkemyksiä homoseksuaalisuutta vastaan koska islam on vasemmiston ja ateismin lempilapsi. Kristityt eivät omaa yhtä laajaa mielipiteen vapautta kuin muslimit .

Heille (valtaa pitäville) on tärkeätä tuomita vai  "konservatiiviset taantumukselliset kristityt". Kristittyjen vaino on jo alkanut Suomessa. Leo Melleriltä hyvä puhe YouTubessa.
« Viimeksi muokattu: 12.12.19 - klo:13:18 kirjoittanut Anton »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Lopun aika
« Vastaus #93 : 12.12.19 - klo:16:00 »
Viher-punainen suvaitsevaisto ihailee suuresti esim. islamia ja buddhalaisuutta,
koska he näkevät niissä kivan, vaihtoehtoisen uskonnon "vanhanaikaisen"
kristinuskon rinnalla.
He unohtavat aina, että esim. muslimit pitävät erittäin tiukasti kiinni omasta
maailmankuvastaan, johon ei kuulu suvaitsevaisuus muita uskontoja kohtaan.

Sitoutuneisuutta Raamattuun ja Jumalaan pidetään yleensä länsimaisissa tiedotusvälineissä kieroutuneena fanaattisuutena,
mutta muiden uskontojen kohdalla ollaan ymmärtäväisiä ja sallivia.
Ainoastaan ääri-islamilaisten terrotitekoja valitellaan,
mutta mielellään selitetään, että niitä tekevätkin henkilöt, jotka
ovat käsittäneet rauhanomaisen uskontonsa väärin.

Minulla ei ole mitään muslimeja vastaan. 
Useimmat harjoittavat uskoaan rauhallisesti tai ovat uskonnon suhteen välinpitämättömiä.
Mutta uskovana kristittynä tietysti kannatan lähetystyötä heidän keskuudessaan ja rukoilen heidän puolestaan.
Oma kokemukseni perustuu tosin Turkkiin, jossa olin kaksi 7 kuukauden jaksoa.
Islam on siellä erotettu valtiosta,
vaikka reilusti yli 90 % kansasta onkin muslimeja.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Lopun aika
« Vastaus #94 : 12.12.19 - klo:16:12 »
Kun valta perustuu epäpyhille liitoille, on väistämätön seuraus se että yhteiskunnan puolelta tulee painostusta kristillisille yhteisöille lähteä mukaan liittoon. Tämä on jo erittäin hyvin nähtävissä ja ikäväksemme jotkut kristilliset yhteisöt ovat enemmän tai vähemmän antautuneet. Tätä kehitystä kun ajattelee pidemmälle eteenpäin, ei ole muuta pääteasemaa kuin se että kaikki kristillisyyden nimissä olevat järjestelmät jotka haluavat toimia avoimesti ja vapaasti yhteiskunnassa, luopuvat Raamatulle uskollisuudesta lopulta täysin. Kun nyt katsoo vaikka luterilaista kirkkoa pohjoismaissa, niin siellä kehitys on mennyt niin pitkälle, uskolliset kristityt ovat pieni vähemmistö ja luopumusta edistävät tahot ovat niin äänekkäitä ja voimakkaasti jo kiinni vallankahvassa, että eivät nämä järjestöt tule enää paremmaksi muuttumaan... Ikävä sinänsä kun ne ovat tuoneet maahamme aikoinaan paljon siunausta, mutta toisaalta ei Jumala näitä järjestöjä varsinaisesti ole perustanut vaikka onkin niiden kautta olevien ihmisten kautta toiminut, eikä Jumala lopulta esim luterilaisen kirkon järjestöä mihinkään tarvitse. Jos ihmiset haluavat viedä sen luopumukseen, niin Jumala kyllä sen sallii... Jumalan seurakunta ei ole mikään yhdistysrekisterin järjestelmä vaan hengellinen yhteisö, joka voi kyllä toimia myös yhdistysrekisterissä olevassa järjestelmässä sikäli kun yhdistyksen periaatteet vaan ovat Jumalan tahdon linjaiset. Mutta tässä pitäisi nyt uskovien valvoa ja olla tarkkana missä yhdistyksissä ja järjestelmissä on mukana. Minä olen kauan sitten eronnut kirkosta, voisin vielä olla mukana muutamassa luterilaisessa järjestössä jos niillä olisi toimintaa minun kotipaikallani, mutta kirkko on minun nähdäkseni jo luopumuksen tiellä niin pitkällä ettei sitä pysäytä enää mikään voima edes kirkon sisäpuolelta.


Lopunaikoina solmitaan epäpyhiä liittoja mm. akselilla vasemmisto-ateismi-islam.

Esimerkiksi kukaan ei puutu jos muslimit esittävät länsimaissa näkemyksiä homoseksuaalisuutta vastaan koska islam on vasemmiston ja ateismin lempilapsi. Kristityt eivät omaa yhtä laajaa mielipiteen vapautta kuin muslimit .

Heille (valtaa pitäville) on tärkeätä tuomita vai  "konservatiiviset taantumukselliset kristityt". Kristittyjen vaino on jo alkanut Suomessa. Leo Melleriltä hyvä puhe YouTubessa.

Kun nyt kelaat että mikä on muuttunut  alkuseurakunta-ajoista niin mitä ajattelet?
Onko koskaan hyväksytty tunnustavia kristittyjä?
Onko kirkot luopuneet ja heistä eriytynyt harhaoppeja?
Onko ollut epäpyhiä liittoja kirkontaholta?
Mun mielestä kaikki vaan jatkuu samalla kaavalla mutta nyt ehkä kovemmalla vauhdilla

Anton

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #95 : 12.12.19 - klo:18:51 »
Uskollisia kristittyjä ei ole koskaan kovin paljon hyväksytty, se on totta. Mutta koskaan aiemmin maailmanhistoriassa ei ole ollut vastaavaa globalismia ja yhdistymisen tavoittelua kuin nykyaikana. Siitä juuri kielii se että mediassa rummutetaan suvaitsevaisuutta. Ja kun tähän soppaan sekoittuu luopuneet kirkot, niin se kyllä alkaa näyttää pahasti ilmestyskirjan kuvauksilta.

Lainaus
Kun nyt kelaat että mikä on muuttunut  alkuseurakunta-ajoista niin mitä ajattelet?
Onko koskaan hyväksytty tunnustavia kristittyjä?
Onko kirkot luopuneet ja heistä eriytynyt harhaoppeja?
Onko ollut epäpyhiä liittoja kirkontaholta?
Mun mielestä kaikki vaan jatkuu samalla kaavalla mutta nyt ehkä kovemmalla vauhdilla

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Lopun aika
« Vastaus #96 : 12.12.19 - klo:19:29 »
Kun valta perustuu epäpyhille liitoille, on väistämätön seuraus se että yhteiskunnan puolelta tulee painostusta kristillisille yhteisöille lähteä mukaan liittoon. Tämä on jo erittäin hyvin nähtävissä ja ikäväksemme jotkut kristilliset yhteisöt ovat enemmän tai vähemmän antautuneet. Tätä kehitystä kun ajattelee pidemmälle eteenpäin, ei ole muuta pääteasemaa kuin se että kaikki kristillisyyden nimissä olevat järjestelmät jotka haluavat toimia avoimesti ja vapaasti yhteiskunnassa, luopuvat Raamatulle uskollisuudesta lopulta täysin. Kun nyt katsoo vaikka luterilaista kirkkoa pohjoismaissa, niin siellä kehitys on mennyt niin pitkälle, uskolliset kristityt ovat pieni vähemmistö ja luopumusta edistävät tahot ovat niin äänekkäitä ja voimakkaasti jo kiinni vallankahvassa, että eivät nämä järjestöt tule enää paremmaksi muuttumaan... Ikävä sinänsä kun ne ovat tuoneet maahamme aikoinaan paljon siunausta, mutta toisaalta ei Jumala näitä järjestöjä varsinaisesti ole perustanut vaikka onkin niiden kautta olevien ihmisten kautta toiminut, eikä Jumala lopulta esim luterilaisen kirkon järjestöä mihinkään tarvitse. Jos ihmiset haluavat viedä sen luopumukseen, niin Jumala kyllä sen sallii... Jumalan seurakunta ei ole mikään yhdistysrekisterin järjestelmä vaan hengellinen yhteisö, joka voi kyllä toimia myös yhdistysrekisterissä olevassa järjestelmässä sikäli kun yhdistyksen periaatteet vaan ovat Jumalan tahdon linjaiset. Mutta tässä pitäisi nyt uskovien valvoa ja olla tarkkana missä yhdistyksissä ja järjestelmissä on mukana. Minä olen kauan sitten eronnut kirkosta, voisin vielä olla mukana muutamassa luterilaisessa järjestössä jos niillä olisi toimintaa minun kotipaikallani, mutta kirkko on minun nähdäkseni jo luopumuksen tiellä niin pitkällä ettei sitä pysäytä enää mikään voima edes kirkon sisäpuolelta.


Lopunaikoina solmitaan epäpyhiä liittoja mm. akselilla vasemmisto-ateismi-islam.

Esimerkiksi kukaan ei puutu jos muslimit esittävät länsimaissa näkemyksiä homoseksuaalisuutta vastaan koska islam on vasemmiston ja ateismin lempilapsi. Kristityt eivät omaa yhtä laajaa mielipiteen vapautta kuin muslimit .

Heille (valtaa pitäville) on tärkeätä tuomita vai  "konservatiiviset taantumukselliset kristityt". Kristittyjen vaino on jo alkanut Suomessa. Leo Melleriltä hyvä puhe YouTubessa.

Kuulun itse ev.lut kirkkoon. Kirkko on jäsenmäärältään niin iso, että joukosta löytää monenlaista suuntausta. Ääriliberaalista patavanhoilliseen luterilaisuuteen, joka uskoo olevansa käytännössä ainoa oikea suuntaus koko maailmassa ja näkevät "uudestikastajat" eli vapaat suunnat eksyttäjinä.

Kuitenkin uskoakseni suurin osa aktiivisista seurakuntalaisista on kaltaisiani keskitien kulkijoita (ei kuitenkaan haaleita ,jota Raamattu ei näe hyvänä).

Itse koen olevani konservatiivinen arvokysymyksissä eli en hyväksy homoliittoja, mutta liberaali muita suuntauksia kohtaan eli koen kaikki kristityt veljekseni ja siskokseni kirkkokunnasta riippumatta. Pitää muistaa, että taivaassa ei ole kirkkokuntia.

Anton

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #97 : 12.12.19 - klo:19:39 »
Janne, kerroit kohtuullisen hyvin mikä kirkon nykytilanne on. Miten näet itse kirkon kehityksen? Ja voiko sen perusteella tehdä arvioita tulevaisuuden kehityksestä?

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Lopun aika
« Vastaus #98 : 12.12.19 - klo:19:50 »
Janne, kerroit kohtuullisen hyvin mikä kirkon nykytilanne on. Miten näet itse kirkon kehityksen? Ja voiko sen perusteella tehdä arvioita tulevaisuuden kehityksestä?

Vaikea sanoa. Suunta voi olla kahdenlainen joko entistä liberaalimpi kuten mm. Tanskassa ja Ruotsissa, mutta voi suunta olla myös toisenlainen.

Kuuntelin RadioDeistä ohjelmaa, jossa käsiteltiin Hengen uudistusta kirkossamme. Tulevaisuuden seurakunnassa maallikot ottavat suuremman roolin ja työntekijät pienemmän. Niissä tilaisuuksissa joissa olen ollut ja joissa maallikoilla on ollut enemmän vapauksia niin myös Pyhän Hengen vaikutus on näkynyt.

Periaatteessa kun maallikot kokoontuvat niin kaikki on mahdollista. Joten voi suunta olla myös hyväkin. Yksin Jumala tietää.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Lopun aika
« Vastaus #99 : 12.12.19 - klo:20:03 »
Muistankohan oikein, että jopa Hilja Aaltonen profetoi herätyksen alkavan kansankirkosta eli ev.lut. Jumalalle kaikki on mahdollista.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Lopun aika
« Vastaus #100 : 12.12.19 - klo:20:57 »
Muistankohan oikein, että jopa Hilja Aaltonen profetoi herätyksen alkavan kansankirkosta eli ev.lut. Jumalalle kaikki on mahdollista.

Noinhan Hilja Aaltonen kyllä profetoi, että herätys alkaisi kansankirkon syvistä riveistä ja hänen eläessä. Herra oli sanonut -Hiljan mukaan- että hän tulisi näkemään tämän herätyksen. Hilja kuoli eikä profetia toteutunut.

Anton

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #101 : 12.12.19 - klo:22:19 »
Aika optimistinen näkemys ottaen huomioon tähänastisen kehityksen suuressa kuvassa. Pieniä valon pisaroita löytyy sieltä täältä, mutta ne ovat valitettavasti pisaroita meressä. Ylivertaisen enemmistö kirkosta on liberaaleja, ja jos sinne johonkin valopilkkuun tulisikin herätys niin liberaali massa ja johtajisto ei takuuvarmuudella antaisi sille isompaa sijaa. Herätys voi alkaa kyllä kansankirkon riveistä ja ottaa mukaansa sieltä osan sieltäkin, en halua sanoa etteikö tämä olisi mahdollista ja toivottavaa, mutta Jeesuksen aikanakaan ei kovin moni fariseus herännyt vaikka itse Jeesus heitä oli herättelemässä. Päinvastoin he alkoivat vainoamaan heränneitä, ja sama kaava on toistunut sen jälkeen lukemattomia kertoja.

Anton

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #102 : 13.12.19 - klo:00:13 »
Tällä keskustelulla ei ole paljoa muuta merkitystä, kuin se että jokaisen uskovan kannattaa tehdä itselleen selväksi, onko valmis jättämään oman seurakuntansa jos näkee että se menee kohti luopumuksen tietä. Uskovalla voi olla nostalgiaa ja muita asioita jotka vaikeuttaa tätä päätöstä. Enkä minä ihmettele tai tuomitse sitä, sillä onhan se selvä että jos on hyviä muistoja elämän tärkeistä hetkistä liittyy omaan seurakuntaan, niin sillä on paljon tunnearvoa. Mutta hengellinen elämä on tätä tärkeämpää, meidän pitää olla valmiita luopumaan kaikesta millä on tunnearvoa jos hengellinen elossa pysyminen vaatii sitä.

Sanon tämän siksi koska on myös paljon tapauksia jotka ovat aikoinaan sanoneet eroavansa kirkosta sitten kun kirkko alkaa hyväksymään naispapit, mutta sitten kun se on tapahtunut niin ollaankin asetettu uusi rima entistä matalammalle. Siinä on vaarana että koskaan ei tehdä selvää päätöstä ja selvää rajaa jonka yli mentyään jätetään laiva. Eli pensistytäänkin itse kirkon mukana. Siksi tätä on hyvä pohtia ja rukoilla.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Lopun aika
« Vastaus #103 : 13.12.19 - klo:19:57 »
Kuka pitää liekkiä yllä kirkossa jos uskovaiset sen hylkäväät? Kuka kertoo Evankeliumista? Näkisin, että uskovat kirkossa ovat eräällä tavalla kipinävahteja. Olen minäkin kipuilut asian kanssa, mutta täällä pysyn. Yritän vaikuttaa kirkkoon mm. äänestämällä uskovaisia seurakuntavaaleissa, puhumalla, rukoilemalla jne...

Anton

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #104 : 13.12.19 - klo:21:39 »
Evankeliumin kertominen on aina joka paikassa kaikille ihmisille hyvä asia. Kirkkoon kuuluminen on jokaisen oma asia josta itse vastaa itselleen, mutta sanon vaan että kannattaa vakavasti miettiä ja tutkia omaa sisintään, mitkä ovat rehelliset aidot motiivit sille että ei ehkä pysty eroamaan. Seurakunta voi olla jopa epäjumala. Lopetan tähän keskustelun tästä aiheesta sillä en tahdo että tästä kehittyy mikään hedelmätön väittely, eikä minulla ole vastausta siihen mitä jonkun toisen pitäisi tai ei pitäisi tehdä jäsenkirjallaan. Sanon vaan että olen kuullut kaikki mahdolliset hyvät ja huonot selitykset, ja hyvin usein aistin niiden taustalla motiiveja joita ei sanota ääneen, ja olen hyvin huolissani tästä.