Kirjoittaja Aihe: Raamatun lukemisesta  (Luettu 32987 kertaa)

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #30 : 30.11.13 - klo:11:58 »
Raamatun Sanasta saa voimaa, se rauhoittaa mielen, sielun ja hengen..sieltä löytyy kaikki mitä
tarvitsen.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #31 : 30.11.13 - klo:12:03 »
Tuo on totta mitä kirjoitit.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #32 : 03.01.14 - klo:22:41 »
Itse luen lähinnä krikkovuoden raamatun tekstit säännöllisesti. Ja raamattupiirissä tietenkin.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #33 : 04.01.14 - klo:22:44 »
Olen huomannut että aamulla mieli on avoimimmillaan lukea Raamattua joka on nyt tärkeitä luettavaa. Tänään luin poikkeuksellisesti tuossa illansuussa ja koko ajan mietin muuta, piti monta kertaa pysähtyä ja keskittyä uudelleen ja uudelleen. ???

wakan

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #34 : 10.01.14 - klo:03:29 »
En ollut pitkiin aikoihin, 10 vuoteen, saanut Raamatusta mitään, mutta nyt tuntui Psalmi 91 hyvältä, jotenkin rauhoitti huolien keskellä. Tai oikeastaan se ei liittynyt Raamatun sen hetkiseen lukemiseen vaan tuli vanhasta muistista, ja sitten kertasin sen Raamatusta.

Jaa, mutta ovathan toki vuorisaarna ja Joh. 14:kin toisinaan jostain syystä rauhoittaneet. Mutta ei niitäkään oikeastaan tarvitse enää lukea, muistiin jäänyt paljon.
« Viimeksi muokattu: 10.01.14 - klo:03:33 kirjoittanut wakan »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #35 : 10.01.14 - klo:17:44 »
Onneksi Raamatun lukeminen ei pelasta. Kristus pelastaa. Vähäinenkin tietämys evankeliumista voi johtaa ihmisen pelastukseen sisälle. Lakihenkinen vaatimus Raamatun pänttäämiseen vaikuttaa usein juuri siten, että uskova vieroitetaan Raamatusta. Näin sanoo nimimerkki "Kokemusta on".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Marjatta

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #36 : 10.01.14 - klo:17:56 »
Luen päivittäin Raamattua. Elän siitä. En tule toimeen ilman sitä.
 
Opin tuntemaan Kristusta Sanan kautta ja otan vaarin siitä. Se on  elämäni ohjenuora. En ole opetellut ulkoa Raamattua, mutta huomaan osaavani sitä ulkoakin, koska olen ymmärtänyt lukemani.

Rukoilen Raamatun sanoilla.
En oikein löydä sanoja,
mutta olen Jumalalle kiitosta täynnä, kun Hän on antanut tällaisen mahdollisuuden!


Raamattu on hengellisen ihmiseni ravinto. Miksi siis en söisi. 

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #37 : 10.01.14 - klo:17:59 »
Olen huomannut että aamulla mieli on avoimimmillaan lukea Raamattua joka on nyt tärkeitä luettavaa. Tänään luin poikkeuksellisesti tuossa illansuussa ja koko ajan mietin muuta, piti monta kertaa pysähtyä ja keskittyä uudelleen ja uudelleen. ???

Tuo on totta :) itse pyrin myös lukemaan aamuisin Sanaa, koska koen saavani siitä voimaa päivääni.

Matt. 4:4
   
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Lainaus
Luen päivittäin Raamattua. Elän siitä. En tule toimeen ilman sitä.
 
Opin tuntemaan Kristusta Sanan kautta ja otan vaarin siitä. Se on  elämäni ohjenuora. En ole opetellut ulkoa Raamattua, mutta huomaan osaavani sitä ulkoakin, koska olen ymmärtänyt lukemani.

Rukoilen Raamatun sanoilla.
En oikein löydä sanoja,
mutta olen Jumalalle kiitosta täynnä, kun Hän on antanut tällaisen mahdollisuuden!


Raamattu on hengellisen ihmiseni ravinto. Miksi siis en söisi. 
  Amen :)


Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #38 : 10.01.14 - klo:18:03 »
Vaikka Raamattua muistaa ulkoa silti sen lukeminen on antoisaa, sillä Pyhä Henki nostaa sieltä jakeita ja kokonaisuuksia 'ylös' jotka ilahduttavat ja ravitsevat ihmistä. Jos on käynyt niin ettei millään pysty ottamaan Raamattua luettavaksi voi ensin rukoilla että saisi halun lukea. Lähtee alkuun sieltä mistä eniten pitää ja lukee päivittäin samaan aikaan jolloin se jää tavaksi. Aivan varmnasti se on parhaita tapoja ihmiselle lukea asioita joita Jumala haluaa meille puhua.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #39 : 10.01.14 - klo:18:38 »
Erään monen tunteman henkilön sanotaan lukeneen Raamatun kannesta kanteen 2000 kertaa! Tuo tieto aiheuttaa aiheuttaa joitakin kiusallisisia kysymyksiä. Onko määrä mikään tae viisaudesta? Onko tämmöinen ihminen jotenkin muiden yläpuolella?

En suinkaan halveksi Raamatun lukemista, lukekoon kukin tavallaan ja ajallaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että yhden jakeen ymmärtäminen saattaa olla suurempi aarre kuin kymmenen sivun lukeminen ilman saatua ymmärrystä.
« Viimeksi muokattu: 10.01.14 - klo:22:22 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #40 : 10.01.14 - klo:18:54 »
Tiedän uskovan joka katsoi aina Kauniit ja rohkeat, ei vastannut silloin edes puhelimeen, varmaan tuhansia jaksoja ehkä.. :D, jos olisi käyttänyt saman ajan Raamatun lukemiseen ja rukoukseen olisi voinut olla paljon parempi juttu, tai olisi ollut ilman muuta.
« Viimeksi muokattu: 10.01.14 - klo:19:26 kirjoittanut Lydia »

Veera

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #41 : 10.01.14 - klo:19:18 »
Erään monen tunteman henkilän sanotaan lukeneen Raamatun kannesta kanteen 2000 kertaa!
Tuosta tulee mieleen sana "missä on aarteesi, siellä on sydämesi" ulkoa muisteltuna. Hän rakastaa Herraa ja siksi lukee.

Marjatta

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #42 : 10.01.14 - klo:19:32 »
Raamatun lukeminen ei ole suorittamista. Jos joku niin tekee voi jäädä "kuiville".
Emmehän päivittäin  syömistämmekään suorita. Syömme, koska tarvitsemme sitä elääksemme. Näin on Jumalan sanankin laita.

Veera

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #43 : 10.01.14 - klo:19:33 »
Marjatta on viisas nainen.

Marjatta

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #44 : 10.01.14 - klo:19:57 »
:) Kiitos Veera.

Tuosta viisaudesta. Olen viime päivinä ihan ääneen kotona puhunut: Marjatta, jos tahdot viisautta, niin jumalanpelko tuo sitä; jos tahdot ymmärrystä, niin Jumalan tunteminen tuo sitä. Tämä ihan koskee sisintäni ja saa vapisemaan.
Oppiessani tuntemaan Kristusta tunnen Jumalan.

Janoan elämääni tällaista viisautta ja ymmärrystä.

Jostain syystä tämä on aika yksinäinen tie.  :(

...niin Raamatun lukeminen auttaa tässä "pelossa ja tuntemisessa"...