Kirjoittaja Aihe: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?  (Luettu 21341 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #105 : 15.04.14 - klo:10:48 »
Itse olen sitä mieltä että parempi olisi hiljentyä Raamatun tutkimiseen ja rukoukseen jos itse ei ole vielä varma jostakin Raamatun opettamasta asista miten sen kanssa menetellä. Varmasti Pyhä Henki auttaa asiassa kuin asiassa. Siinä samalla saa olla Jumalan kanssa juttusilla. Onhan se ihan muuta kuin kauheet vänkäämiset, riidat ja lyönnit palstoilla.

Minun mielestäni tuollainen kommentti tarkoittaa sitä, että turpa pidä turpa kiinni foorumeilla ja katso mitä oikein uskovat kirjoittavat.

Ei tarkoittanut.
Turha jatkaa minun enää.

Ehkä kannattaisi miettiä sitä miksi toinen ihan oikeasti saa tuollaisen käsityksen.

Anteeksi etten osaa kirjoittaa selkokieltä. :'(

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #106 : 15.04.14 - klo:10:51 »
Itse olen sitä mieltä että parempi olisi hiljentyä Raamatun tutkimiseen ja rukoukseen jos itse ei ole vielä varma jostakin Raamatun opettamasta asista miten sen kanssa menetellä. Varmasti Pyhä Henki auttaa asiassa kuin asiassa. Siinä samalla saa olla Jumalan kanssa juttusilla. Onhan se ihan muuta kuin kauheet vänkäämiset, riidat ja lyönnit palstoilla.

Siis vain varmat saavat osallistua keskusteluun ja muut olkoot sitten Raamattujensa ääressä? Onhan sekin tapa selvittää ketkä ovat varmoja, ketkä epävarmoja.

Tahallasiko ymmärsit väärin?

Luin vain sen, mitä kirjoitit. Ehkä voisit itse näyttää meille kiusaajille esimerkkiä.



Kun kirjoittaja x kertoo että kasteasia on selvinnyt Raamattua lukemalla, esim Johanneksen kasteen ottivat ne jotka tunnustivat syntinsä, Jeesus halusi kasteen Johannekselta johon Pyhä Henki yhtyi näkyvällä ja korvin kuuluvalla tavalla..Jeesuksen lähetys-ja kaste käsky..ja uskoontulleet kastettiin. Minun mielestäni x:ltä ei saa tinkata enempää selittelyjä ja perusteluja.
Mutta jos on kastetotuus hakusessa, kannattaa tehdä kuten edellä kirjoitin.

Miten moderaattorina minua ohjaisit kyseisessä asiassa? Edustatko raamatullista kastetotuutta ja muiden on syytä pysyä Raamatun ääressä?

Haluan nyt foorumin linjan selville tässä? Onko foorumilla olemassa kastetotuus?
Ihmisroska

Lydia

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #107 : 15.04.14 - klo:10:52 »
Jos kenellä vain on jokin epäseölvä asia mikä vain Raamatusta se kannattaa rukoillen tutkia Raamatusta, aivan varmasti siihen sellaisen selvyyden saa ettei ainakaan ole esteenä taivaaseen pääsemisessä.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #108 : 15.04.14 - klo:10:56 »
Miksei saa suoraa vastausta suoraan kysymykseen? Edustaako tietty kastenäkemys kastetotuutta foorumilla?

Jos ei edusta, niin julistan omaavani myös kastetotuuden ja kehoitan muita lukemaan Raamattua.
Ihmisroska

tikli

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #109 : 15.04.14 - klo:10:56 »
Minusta nyt kyllä Lydian tekstin ovat jotkut ymmärtäneet väärin.

Tai minä ainakin ymmärsin hänen tekstinsä toisin kuin te miespuoliset lukijat.

Ja jos hän itse sanoo, ettei tarkoittanut sitä, mitä te oletitte hänen tarkoittaneen,
eikö sen pitäisi riittää ja tulisi uskoa siihen, mitä hän itse sanoo ja asian tulisi kai olla sillä selvä?

Lydia  jopa pyysi anteeksi, niin miksi edelleen jatkaa vääntämistä, miksi ei voi vain todeta, että ok, saimme väärän käsityksen, joten jatketaan matkaa?

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #110 : 15.04.14 - klo:10:56 »
Haluan nyt foorumin linjan selville tässä? Onko foorumilla olemassa kastetotuus?
Ei ole erikseen määriteltyä kastetotuutta. Minulla ja moderaattoreillakin on eriävät kastenäkemykset. Foorumin tarkoitus on olla kokoava ja keskusteluyhteyksiä luova, ei hajottava tai yksittäisten kirkkokuntien tunnustuksiin nojaava.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #111 : 15.04.14 - klo:10:58 »
Minusta nyt kyllä Lydian tekstin ovat jotkut ymmärtäneet väärin.

Tai minä ainakin ymmärsin hänen tekstinsä toisin kuin te miespuoliset lukijat.

Ja jos hän itse sanoo, ettei tarkoittanut sitä, mitä te oletitte hänen tarkoittaneen,
eikö sen pitäisi riittää ja tulisi uskoa siihen, mitä hän itse sanoo ja asian tulisi kai olla sillä selvä?

Lydia  jopa pyysi anteeksi, niin miksi edelleen jatkaa vääntämistä, miksi ei voi vain todeta, että ok, saimme väärän käsityksen, joten jatketaan matkaa?

Minusta asiat pitää selvittää, eikä jättää katkeruuden siemenille tilaa.
Lydia ei varmastikaan pahaa halua. Sitä en luule. Tarkennuksia haluan silti, että tiedän mitä tällä foorumilla saa kirjoittaa.
Ihmisroska

Lydia

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #112 : 15.04.14 - klo:11:00 »
Olenko kirjoittanut foorumin linjasta kasteeseen, en tietääkseni mitään. Puutuin siihen että jos joku on löytänyt Raamatullisen kasteen hänellä on oikeus sanoa että on löytänyt ja jakeet Raamatusta tueksi kuten edellä kirjoittaja x.
Tämä on yhteiskristillinen foorumi, siitäkin edellä kirjoitin ja kerroin sen olevan haasteellista ja tarvitaan taitoa ja kunnioitusta toisiamme kohtaan.

Turhien riitojen osalta tarkoitin että hyvä paneutua Sanan tutkimiseen riidan sijaan.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #113 : 15.04.14 - klo:11:01 »
Haluan nyt foorumin linjan selville tässä? Onko foorumilla olemassa kastetotuus?
Ei ole erikseen määriteltyä kastetotuutta. Minulla ja moderaattoreillakin on eriävät kastenäkemykset. Foorumin tarkoitus on olla kokoava ja keskusteluyhteyksiä luova, ei hajottava tai yksittäisten kirkkokuntien tunnustuksiin nojaava.

Näin uskoinkin.

Siksi pidin moderaattorin kirjoitusta "kastetotuudesta" kysymyksen arvoisena.
Ymmärrän sen, että totuus on ja saa olla asian suhteen jokaisella, mutta jos tiettyä johtopäätöstä pidetään kastetotuutena ja muita kehoitetaan lukemaan Raamattua lisää, niin se on jo kannanotto.
Ihmisroska

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #114 : 15.04.14 - klo:11:04 »
Jos kenellä vain on jokin epäseölvä asia mikä vain Raamatusta se kannattaa rukoillen tutkia Raamatusta, aivan varmasti siihen sellaisen selvyyden saa ettei ainakaan ole esteenä taivaaseen pääsemisessä.

Niin tietenkin, mutta mitä ihmettä tuo kommentti liittyy keskustelufoorumiin.

Aivan kuin kieltäisit keskustelemasta asiasta joka on jollekin epäselvä tai asiasta, joka sinun mielestäsi on jollekin epäselvä, koska näkemys on erilainen kuin sinulle.
En ymmärrä yhtään. En todella.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #115 : 15.04.14 - klo:11:06 »
Olenko kirjoittanut foorumin linjasta kasteeseen, en tietääkseni mitään. Puutuin siihen että jos joku on löytänyt Raamatullisen kasteen hänellä on oikeus sanoa että on löytänyt ja jakeet Raamatusta tueksi kuten edellä kirjoittaja x.
Tämä on yhteiskristillinen foorumi, siitäkin edellä kirjoitin ja kerroin sen olevan haasteellista ja tarvitaan taitoa ja kunnioitusta toisiamme kohtaan.

Turhien riitojen osalta tarkoitin että hyvä paneutua Sanan tutkimiseen riidan sijaan.

Minäkin olen löytänyt raamatullisen kasteen.  Silti minulle on kirjoiteltu, että en saisi koko asiasta puhua.

Jos käyttää sanaa 'raamatullinen', niin se asettaa muut näkemykset vääriksi.
Jos joku ilmoittaa löytäneensä raamatullisen kasteen, niin eihän siitä voi enää edes keskustella, koska kaikki muut ovat automaattisesti väärässä, eli epäraamatullisia.

Ihmisroska

Lydia

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #116 : 15.04.14 - klo:11:11 »
Jos kenellä vain on jokin epäseölvä asia mikä vain Raamatusta se kannattaa rukoillen tutkia Raamatusta, aivan varmasti siihen sellaisen selvyyden saa ettei ainakaan ole esteenä taivaaseen pääsemisessä.

Niin tietenkin, mutta mitä ihmettä tuo kommentti liittyy keskustelufoorumiin.

Aivan kuin kieltäisit keskustelemasta asiasta joka on jollekin epäselvä tai asiasta, joka sinun mielestäsi on jollekin epäselvä, koska näkemys on erilainen kuin sinulle.
En ymmärrä yhtään. En todella.

En minä nyt sentään kiellä keskustelemasta.
Koin vain että meidän jokaisen on syytä katsoa peiliin ja rukouksessa kysellä asioita jos on jotakin josta kova vääntö, olisi varmaan Jumalallekkin mieluisampaa.



Jees-mies

  • Vieras
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #117 : 15.04.14 - klo:11:13 »
"Kastetotuus" ei tietenkään ole väärä ilmaus; se on ilmaus siitä, mitä uskova pitää totena ja oikeana.

Foorumilla vain ei ole säädetty asiasta erikseen mitään virallista linjaa, esim: "Täällä sallitaan vain uskovien kaste" tai "Lapsikaste on ainoa oikea kaste".

Ylläpitäjänä sanon ja toivotan: Keskustelkaa rohkeasti kasteesta!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6784
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #118 : 15.04.14 - klo:11:13 »
Minäkin olen löytänyt raamatullisen kasteen.  Silti minulle on kirjoiteltu, että en saisi koko asiasta puhua.

Jos käyttää sanaa 'raamatullinen', niin se asettaa muut näkemykset vääriksi.
Jos joku ilmoittaa löytäneensä raamatullisen kasteen, niin eihän siitä voi enää edes keskustella, koska kaikki muut ovat automaattisesti väärässä, eli epäraamatullisia.

Aika monet ovat löytäneet (omasta mielestään) raamatullisen kasteen. Minäkin. Ongelma on vain siitä, että löydöt poikkeavat toisistaan. Jos ne, joilla on erilainen kastenäkemys, passitetaan Raamatun äärelle, niin silloin joudumme kaikki lähteämään. Yksinkertaista?
« Viimeksi muokattu: 15.04.14 - klo:11:16 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mikä estää ymmärtämästä toista kirjoittajaa?
« Vastaus #119 : 15.04.14 - klo:11:17 »
"Kastetotuus" ei tietenkään ole väärä ilmaus; se on ilmaus siitä, mitä uskova pitää totena ja oikeana.

Foorumilla vain ei ole säädetty asiasta erikseen mitään virallista linjaa, esim: "Täällä sallitaan vain uskovien kaste" tai "Lapsikaste on ainoa oikea kaste".

Ylläpitäjänä sanon ja toivotan: Keskustelkaa rohkeasti kasteesta!

Nyt on selvät sävelet.

Ajattelin ehkä turhaan sitä, että modet edustaisivat jotain yhteistä hyväksyttyä linjaa.
Hyväksyn jatkossa "kastetotuus" käsitteen käytön täysin.
Ihmisroska