Kirjoittaja Aihe: Seurakuntien maallistumisesta  (Luettu 48531 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #30 : 31.12.13 - klo:22:21 »
Itse olen kuullut sen verran profetioita että on vaikea uskoa että monikaan niistä on jumalallista alkuperää.
Profetioita pitää arvioida eikä ne voi olla raamatun sanoman vastaisia.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #31 : 31.12.13 - klo:22:23 »
Itse olen kuullut sen verran profetioita että on vaikea uskoa että monikaan niistä on jumalallista alkuperää.
Profetioita pitää arvioida eikä ne voi olla raamatun sanoman vastaisia.

Tässä olen aika pitkälti samaa mieltä.
Varsinkin tuosta jälkimmäisestä lauseesta.

Itse en ole ollut ollenkaan kuuntelemassa noita amerikkalaisia tee-se-itse-profeettoja.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #32 : 31.12.13 - klo:23:08 »
Lainaus käyttäjältä: Ef.2:
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä

Onko seurakunta rakennettu apostolien ja profetioiden perustukselle?

Mitä tarkoittaa profeettain perustus?

Ovatko nuo profeetat Uuden vai Vanhan liiton profeettoja?

Minkälainen on apostolien perustus?
Tuossa viitataan ilmeisesti alkuseurakunnan ajan apostoleihin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #33 : 31.12.13 - klo:23:10 »
Lainaus käyttäjältä: Ef.2:
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä

Onko seurakunta rakennettu apostolien ja profetioiden perustukselle?

Mitä tarkoittaa profeettain perustus?
Jo Vanhan liiton aikaiset profeetat ennustivat Messiaasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Ne ennustukset toteutuvat Kristuksen seurakunnassa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #34 : 31.12.13 - klo:23:10 »
Itse olen kuullut sen verran profetioita että on vaikea uskoa että monikaan niistä on jumalallista alkuperää.

Keskustelin kerran erään karismaatikkoystäväni kanssa profetioista ja kielilläpuhumisista. Tulin maininneeksi, että arvioni mukaan 95% niistä on väärästä lähteestä.

Hän vastasi, että "en olisi niin optimistinen".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #35 : 31.12.13 - klo:23:16 »
Lainaus käyttäjältä: Ef.2:
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä

Onko seurakunta rakennettu apostolien ja profetioiden perustukselle?

Mitä tarkoittaa profeettain perustus?
Jo Vanhan liiton aikaiset profeetat ennustivat Messiaasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Ne ennustukset toteutuvat Kristuksen seurakunnassa.

Onko apostolien ja profeettain perustus siis heidän tunnustuksensa, että Jeesus on Jumalan poika?


Lainaus käyttäjältä: Matt.16:
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #36 : 31.12.13 - klo:23:23 »
Itse olen kuullut sen verran profetioita että on vaikea uskoa että monikaan niistä on jumalallista alkuperää.

Keskustelin kerran erään karismaatikkoystäväni kanssa profetioista ja kielilläpuhumisista. Tulin maininneeksi, että arvioni mukaan 95% niistä on väärästä lähteestä.

Hän vastasi, että "en olisi niin optimistinen".

Mitä tarkoitat "väärästä lähteestä"?

Oman käsityksen mukaan suurin osa on profetoijan omaa mielikuvituksen, (kaanankielellä sielullisuutta).

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #37 : 31.12.13 - klo:23:32 »
Lainaus käyttäjältä: Ef.2:
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä

Onko seurakunta rakennettu apostolien ja profetioiden perustukselle?

Mitä tarkoittaa profeettain perustus?
Jo Vanhan liiton aikaiset profeetat ennustivat Messiaasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Ne ennustukset toteutuvat Kristuksen seurakunnassa.

Onko apostolien ja profeettain perustus siis heidän tunnustuksensa, että Jeesus on Jumalan poika?


Lainaus käyttäjältä: Matt.16:
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
Profeetat ennustivat Messiaasta ja apostolit (useimmat) näkivät Hänet itse.
Heidän todistuksensa on siis perusta seurakuntarakennukselle, jonka kulmakivenä (nykyään sanotaan huippukivenä) Jeesus Kristus on.

Paavali sanoo:
"Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa."
(1. Kor. 3:10)

Lydia

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #38 : 31.12.13 - klo:23:36 »
Seurakunnat tarvitsisivat armolahjoja, tuntuu ettei kovin paljoa ole sijaa Pyhälle Hengelle tilaisuuksissa.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #39 : 31.12.13 - klo:23:36 »
Profeetat ennustivat Messiaasta ja apostolit (useimmat) näkivät Hänet itse.
Heidän todistuksensa on siis perusta seurakuntarakennukselle, jonka kulmakivenä (nykyään sanotaan huippukivenä) Jeesus Kristus on.

Paavali sanoo:
"Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa."
(1. Kor. 3:10)

Tuo viittaisi vähän myös oppiinkin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #40 : 31.12.13 - klo:23:51 »
Profeetat ennustivat Messiaasta ja apostolit (useimmat) näkivät Hänet itse.
Heidän todistuksensa on siis perusta seurakuntarakennukselle, jonka kulmakivenä (nykyään sanotaan huippukivenä) Jeesus Kristus on.

Paavali sanoo:
"Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa."
(1. Kor. 3:10)

Tuo viittaisi vähän myös oppiinkin.
Niin.
Paavalin laskemalle perustalle on rakenneltu mitä kummallisempia oppeja.

Profeettojen ja monien Uuden liiton aikaisten perustuksenlaskijoiden sanomaa, Paavalin kirjeet mukaan lukien, on väännelty ja muunneltu.
Kaikki selvätkin asiat halutaan tulkita aina kunkin aikakauden ja kulttuurin mukaisesti.

Paavalin opetus kyseenalaistetaan valehtelemalla, että hän kirjoitti (saneli) vain omia vanhanpojan mielipiteitään, joita nykyajan "sivistyneet ja tietävät" ihmiset, mm. naispiispat,
osaavat "tulkita oikein" (=oman mielensä ja tahtonsa mukaan).

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #41 : 01.01.14 - klo:00:46 »

Paavalin opetus kyseenalaistetaan valehtelemalla, että hän kirjoitti (saneli) vain omia vanhanpojan mielipiteitään, joita nykyajan "sivistyneet ja tietävät" ihmiset, mm. naispiispat,
osaavat "tulkita oikein" (=oman mielensä ja tahtonsa mukaan).
Ei ne miespiispatkaan, noin yleisesti ottaen, ole kovin selvillä vesillä. Kun on vallanhalu, löydetään Raamatusta vaikka minkälaisia virkakäsityksiä ja johtamisoppeja.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #42 : 01.01.14 - klo:06:40 »
Mitä tarkoitat "väärästä lähteestä"?

Oman käsityksen mukaan suurin osa on profetoijan omaa mielikuvituksen, (kaanankielellä sielullisuutta).

Hyvä kysymys. Väärä lähde on pimeyden valtakunta. Raamattu sanoo, että itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Sillä puolella ei sanominen lopu. 2000-sivuinen Urantia-kirja on yksi tällainen tuotos, lisäksi on paljon muuta. Kirjakauppojen hyllyt notkuu näistä kirjoista. Usein sanoma tulee automaattikirjoituksena, joskus profetiana, joskus kielilläpuhumisena. Olen itse joutunut seuraamaan henkilöä, jonka kielilläpuhuminen oli sielunvihollisen ylistystä. Sitä voidaan luulla aidoksi, Jumalalta tulleeksi, jos ei ymmärretä kieltä.

Olen säilyttänyt yhtenä dokumenttina hyllyssäni kirjaa, joka on alusta loppuun henkioppaitten tuotosta ja jonka sanomat eräs naishenkilö on vastaanottanut. Viesteissä on allekirjoituksetkin, suurimmassa osassa Kristus, mutta myös Valon lähettiläät, Herkules-opettajat jne. Näiden viimeksimainittujen viestissä sanottiin: "Me tulemme tälle planeetalle kaukaa, Herkules-tähdistöstä…" Katsoin tähtitaivaan karttaa ja yllätyin, ko. tähdistö on Käärmeen ja Lohikäärmeen tähdistöjen välissä!

Olen sitä mieltä, että tätä aluetta ei lainkaan tunneta ja siksi kaikenlaiset harhat menestyvät. Kun mainitsin eräällee sisarelle C.S. Lewisin kirjasta Paholaisen kirjeopisto, niin hän miltei suuttui ja sanoi, että "minähän en semmoisia kirjoja lue!"

Ei meidän tarvitse tutkia saatanan syvyyksiä, mutta silti jotain perusperiaatteita tulisi tietää, ettei meitä viedä mihin tahansa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #43 : 01.01.14 - klo:14:03 »
Kaikkein turvallisinta on lukea Raamattua ja luottaa siihen, että Jumala antaa sitä kautta
uskovalle oikeaa viisautta.

Raamattu on Pyhän Hengen ohjauksessa olleiden ihmisten kirjoittama ja kirjaksi kokoama.
Siksi sen oikealla tavalla sisäistämiseksi lukijan pitääkin olla uskossa.

Jos uskosta osaton lukee Raamattua, silloin ihmisen järjen ylittävästä yliluonollisista asioista
kertova kirja latistuu historian tai filosofian oppikirjaksi.
Jos Pyhä Henki ei ohjaa Raamattua lukevaa ihmistä, Raamatun pyhyys jää kokematta,
koska älyllisillä mietiskelyillä ei voi tavoittaa Raamattuun sisältyvää Jumalan ajatonta ilmoitusta
itsestään ja tahdostaan.

Uskosta osaton ainoastaan mietiskelee ja tulkitsee Raamatun tekstejä, mutta ei kohtaa niissä henkilökohtaisesti
Jumalaa.

Harhaoppeja täytyy varoa, mutta tehokkain keino niiden torjumiseksi on tuntea Raamattuun kirjoitettu Jumalan opetus mahdollisimman hyvin.
Jos jokin opetus, näkemys tai toiminta on selvästi vastoin Raamattua,
se on joko pelkkää sielullista, psykologisoivaa oppia
tai suorastaan sielunvihollisen juonittelua Jumalaa tuntemattomien tai omilla teillään harhailevien, vain uskon alkeet tuntevien harhauttamiseksi.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #44 : 01.01.14 - klo:14:56 »

Mitä tarkoitat "väärästä lähteestä"?

Oman käsityksen mukaan suurin osa on profetoijan omaa mielikuvituksen, (kaanankielellä sielullisuutta).

Väärä lähde.
Kaikki mikä ei ole suoraa tullut Pyhälle Israelin kansalle on väärälähde!
ja Jumala ei Jeesuksen jälkeen ole luvannut, Kirjoituksissa mitään uutta ilosanomaan.

Eikö Jumala luvannut, Profeetta Aabrahamille.

17 Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä?

ja Lupaus on edelleen voimassa sillä se on osa perintöä, mikä annettiin Pyhälle Siemenelle, Israelille !
joten Kunnia Jumalan Israelille ja Pyhälle Kansalle!

Kaikki jotka uskovat pyhää Profeettaa, Abramia / Aabrahamia, sanokoon:

Siunattu olkoon Pyhä Israel ja kirottuja olkoon jokainen joka kiroaa Pyhää Israelia, ja Pyhän Profeetan Aabrahamin, Pyhä Siemen olkoon ikuisesti siunattu ja kirottuja olkoon Pyhän Israelin viholliset!
Aamen. aamen.
« Viimeksi muokattu: 01.01.14 - klo:14:58 kirjoittanut Vastavoima »