Kirjoittaja Aihe: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme  (Luettu 3626 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« : 16.05.14 - klo:10:46 »
Jossakin ketjussa mainitsin peltotilkustani joka minulle on uskottu. Joskus voi ihan unohtua tässä jokapäiväisessä menossa se työ joka kohdallemme on uskottu. Voi jopa olla niin ettei edes huomata sitä ja kuljemme sen suhteen kuin silmät ja korvat ja sydän sidottuna. Tässäkin on sellainen heräämisen paikka nousta peltotöihin omalla sarallamme kukin.
Itse olen huomannut että ihan kuin pientä kortta alkaisi pukkaamaan sieltä kovasta mustasta mullasta.. :'(  :)
Enkä ole käynyt kuoputtamassa ja etsimässä mullan sisästä merkkiä..pitkiin aikoihin.


edit. on kysymys hengellisestä peltotilkusta.  ;)
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:11:51 kirjoittanut Lydia »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Peltotilkku
« Vastaus #1 : 16.05.14 - klo:11:46 »
onko nyt kyseessä peltotilkku oman talon nurkalla tahi hengellinen pelto ?

super multa täynnä hyöty bakteereja.

hhmmm


jos taas on hengellisestä pellosta kyse, niin LUE KOKO RAAMATTU :)

« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:12:04 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Peltotilkku
« Vastaus #2 : 16.05.14 - klo:11:50 »
Itselläni on nyt tammi kukkaruukussa ;) ja odotan malttamattomana sen kasvua :)


Metsätammi eli tammi (Quercus robur)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tammi

joten tulee hetki odottaa että se kasvaa täyteen mittaan :)
kenties jossain vaiheessa siirrän sen ulos.
tätä vakavasti harkitsen :)

Tämä jättiläinen on 20 senttiä korkea ja siinä on kahdeksan lehteä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:12:06 kirjoittanut Vastavoima »

Lydia

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #3 : 16.05.14 - klo:11:52 »
Anteeksi etten huomannut mainita mitään että nyt on kysymys siitä hengellisestä työstä jonka Jumala on meille itsekullekkin uskonut, sillä aivan jokaisella se kuitenkin on.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #4 : 16.05.14 - klo:11:53 »
ja jos hyvin käy tulee siitä tälläinen :)

Bansai, keisarin puolesta tahi vastaan.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #5 : 16.05.14 - klo:11:55 »
hhmm

no sitten moden hellässä huomassa ketjun viimeiset kommentit muuttavat sopivaan paikkaan vaikka roskiin :)


tikli

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #6 : 16.05.14 - klo:11:56 »
Jossakin ketjussa mainitsin peltotilkustani joka minulle on uskottu. Joskus voi ihan unohtua tässä jokapäiväisessä menossa se työ joka kohdallemme on uskottu. Voi jopa olla niin ettei edes huomata sitä ja kuljemme sen suhteen kuin silmät ja korvat ja sydän sidottuna. Tässäkin on sellainen heräämisen paikka nousta peltotöihin omalla sarallamme kukin.
Itse olen huomannut että ihan kuin pientä kortta alkaisi pukkaamaan sieltä kovasta mustasta mullasta.. :'(  :)
Enkä ole käynyt kuoputtamassa ja etsimässä mullan sisästä merkkiä..pitkiin aikoihin.


edit. on kysymys hengellisestä peltotilkusta.  ;)

Viestistäsi ja laittamistasi hymiöistä tuli mieleeni tämä laulu:

https://www.youtube.com/watch?v=zSELJRUmK9E

Kyynelin kylvävät, riemuiten he leikkaavat,
riemuiten he palaavat tuomaan lyhteensä!  :'(

On valtavan siunaavaa,  kun saa Jumalan armosta nähdä alkavaa orastusta.

Lydia

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #7 : 16.05.14 - klo:11:58 »
Jossakin ketjussa mainitsin peltotilkustani joka minulle on uskottu. Joskus voi ihan unohtua tässä jokapäiväisessä menossa se työ joka kohdallemme on uskottu. Voi jopa olla niin ettei edes huomata sitä ja kuljemme sen suhteen kuin silmät ja korvat ja sydän sidottuna. Tässäkin on sellainen heräämisen paikka nousta peltotöihin omalla sarallamme kukin.
Itse olen huomannut että ihan kuin pientä kortta alkaisi pukkaamaan sieltä kovasta mustasta mullasta.. :'(  :)
Enkä ole käynyt kuoputtamassa ja etsimässä mullan sisästä merkkiä..pitkiin aikoihin.


edit. on kysymys hengellisestä peltotilkusta.  ;)

Viestistäsi ja laittamistasi hymiöistä tuli mieleeni tämä laulu:

https://www.youtube.com/watch?v=zSELJRUmK9E

Kyynelin kylvävät, riemuiten he leikkaavat,
riemuiten he palaavat tuomaan lyhteensä!  :'(

On valtavan siunaavaa,  kun saa Jumalan armosta nähdä alkavaa orastusta.


 :'(

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #8 : 16.05.14 - klo:12:02 »
okei, arvon Ladyit :)

ja tieto visa, hymyssä suin :)

sano minulle, mikä on se puu tahi kasvi joka on "paras" tämä ketjun eli peltotilkun kohdalla.

tietovisan alku tiedot, ja niitä annan niukasti.

eli etsi ja näe vaivaa kuin..... minä :)
usein kasveilla ja puilla on noin. yhtäsuuret juuret kuin on kokoa maanpäällä.

mutta nyt me etsimme poikkeusta :)
eli mikä on se puu tahi kasvi eli puska jolla on jättimäiset juuret mutta vain tahi erittäin pieni olomuoto maanpäällä.

eli tätä kestää kaikki myrkyt kun tammet ja katajat ja viinipuut ja oliivipuut kaatuvat !

eli suomeksi, jos juuret ovat syvällä ja laajalla, mikään luonnon voima, pikku vintiöt eivät ole luonnon voima. eli pojat, ei pysty tätä normaalisti kaatamaan eli tuhoamaan :)

no sama se.
Onhan aina viisas Salomo tietysti hyvä mutta kyllä profeetat kertovat salaisuudet :) mitä aina viisas Salomo ei tiedä :)


Lydia

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #9 : 16.05.14 - klo:12:07 »
ja jos hyvin käy tulee siitä tälläinen :)

Bansai, keisarin puolesta tahi vastaan.


Kaunis.  :)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #10 : 16.05.14 - klo:12:31 »
Tuli mieleeni Vastavoiman tammesta (oikea iso puu) ja toisessa kuvassa olevasta bonsai-puusta,että esim. minulla on (huono) taipumus kasvatella hengellistä minuuttani kuin bonsaita, siis eristettynä, rajoitettuna, kivana harrastuksena, tavoitteena kaunis, ihailtava ja omassa hallinnassa oleva kääpiöpuu.

Jumala haluaisi kuitenkin aivan ilmeisesti, että kasvaisin itse oksana tai edes kasvisolun osana sitä oikeaa, käsittämättömän isoa ja korkeaa Puuta, joka on Jeesus.

Jos uskova alkaa harrastaa uskonnollisuutta eli lukee Raamattua kuin filosofista oppikirjaa ja alkaa syventyä inhimillisten oppimestarien hengellisten ponnistautumisten tuloksiin enemmän kuin siihen Jeesuksen oppiin,
jota meille tarjotaan jo Vanhan Testamentin alkulehdiltä alkaen, hän rajoittaa Jumalan valtavan työn pieneksi, siistiksi uskontoviljelmäksi.

Kun Hengen maailma puristetaan mahtumaan pieneen inhimilliseen purkkiin, jonka muodostavat Raamatun päälle rakennellut opit, oppien luojien kirjoitukst ja videot, yksittäiset hengelliset liikkeet ja niitä kannattavat yhteisöt,
estetään Jumalan Hengen vapaa ja ihmisistä täysin riippumaton Voima.


tikli

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #11 : 16.05.14 - klo:12:32 »
Kun laitoin haun tuosta laulusta, tuli vastaan tällainen sivu ja teksti
ja minusta siinä oli niin ihanaa sanomaa, että laitanpa sen tännekin:

Lähde: http://www.heikkiandelin.com/arkisto6.html

Kevät on kylvön aikaa.
Istutin sipulit riviin, vaihdoin mansikantaimille mullan, kylvin tillit,salaatit ja varhaisperunan.
Ihminen kylvää, mutta Jumala antaa kasvun.

Kylväjä kylvää siinä toivossa, että kerran tulee päivä, jolloin kylvö tuottaa sadon.
Usein kylväjällä on jo mielessään kaunis sato, vaikka elämän arki tuokin sen ikään kuin riisuttuna näkyviin.
Rikkaruohot, nokkoset ja ohdakkeet ryöstävät ravinnon ja riistävät valon.

Ihminen kylvää sanoja.
Ei ole lainkaan sama, millä sanoilla lapsiamme ohjaamme tai mitä kanssamatkaajille puhumme.
Viha, epäluulo, kauna ja katkeruus tuhoavat elämän, kun taas hyvät, lohduttavat ja rohkaisevat sanat tuovat elämää.
Voi sitä, joka lähimmäistään kiroaa, sillä Jumala näkee ja vanhurskaasti mittaa sadon.

Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää, toteaa Raamattu.
Autuas on hän, joka puhuu lähimmäisestään hyviä sanoja, ja jonka huulilla asuu lohdutus.
Sula hyvyys ja laupeus seuraavat hänen askeleillaan ja hän on oleva kuin
runsaasti kasteltu puutarha täynnänsä kauniita kukkasia.

Raamatussa on Psalmi, jossa kirjoittaja matkalaulussa toteaa suuren ja pyhän totuuden.
"Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat. He menevät itkien, kunkylvösiemenen vievät;
he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat." Ps. 126:5-6

Miksi itkien?

Joskus on niin, että kylvetään alhaisuudessa ja heikkouden alla ikään kuin viimeiset
siemenet. Taivas on tumma ja myrsky taittaa puunlatvoja.
Huoli huomisesta voi puristaa kyyneleet kylväjän silmiin.
Syyttäjä kulkee sivulla pilkaten ja virheet lukien.

Siinä vaskitaivaan alla kylväjä kulkee ja hiljaa rukoilee Luojaa siunaamaan maahan laitetut jyvät.
Kun kysymyksessä on Jumalan Sanan kylväminen, niin ajallisten – näkyvien ja näkymättömien – valjaiden puristus kylväjän harteilla on vielä todellisempaa.

Mutta Jumala näkee kylväjän.
Hän valvoo oman Sanansa ja kyynelin kylvetty saa nostaa vartensa mustasta mullasta.
Kun kerran taivaassa kylväjä näkee ja täysin ymmärtää sen, mikä tänään on salattua,
niin varmaa on riemu ja ja ikuinen ilo.
Matkan vaivat ovat ikuisesti ohi, ja kyyneleet on pyyhitty pois.

Siunaan sinua kylväjä.
Kestä vielä hetki.
Ole urhea, äläkä jätä työtäsi kesken.
Siunaus, joka sinua odottaa, on valtava.
Se on täyden sadon juhla kirkkaudessa, Jeesuksen maassa.

Sana opettaa meitä kylvämään runsaasti saadaksemme runsaan sadon.
Herra Jeesus sinun vakkasi siunatkoon ja täyttäköön sen niillä jyvillä, jotka kantavat ikuisuuteen!
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:13:28 kirjoittanut tikli »

Helena

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #12 : 16.05.14 - klo:12:46 »
Olen myös löytänyt pienen sopen, mutta ei merkityksettömän, Herran työssä, jossa voin palvella.

tikli

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #13 : 16.05.14 - klo:13:29 »
Tästä aiheesta on myöskin Hilja Aaltoselta ihana teksti Päivänhartaus-kirjassaan, olikohan toukokuun 14 pvän kohdalla, mutta olen kyseisen sivun leikannut irti  :) erääseen tilanteeseen muistiinpanoksi, kun en ehtinyt kirjoittamaan sitä ylös ja nyt en löytänyt sitä mistään. :(

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Peltotilkku eli hengellinen työsarkamme
« Vastaus #14 : 16.05.14 - klo:13:32 »
Soltero.
edes idettiset, hhmmm, http://fi.wiktionary.org/wiki/identtinen
kaksoset eivät ole sama ja yksi.
Jaakob ja Eesau.

ei sisältä tahi ulkoa.

geenien ominaisuus ja monilukuisuus takaa sen ettei kukaan ole sama tahi yksi kuten muut.
joten ole ja olkaa huoletta.
Jumala kasvattaa juuri kuten itse haluaa ja mikä on tarkoitus eli valmiit teot.

No kuten minut tiedätte, hetkinen tämä ei olekaan nuotio ! ja sitten asiaa....

Puun oksat eli näkyvä osa ei ole tärkein mutta hyvä olla.
sitä vastoin juuret ja jos ne ovat pilalla tahi muuten vialliset, on syytä huoleen.

no sitä me emme tiedä ! eli me emme voi, kuin osaksi, tietää miten on meidän juuremme.
Mutta se on Jumalan teko.
Jeesus ei ole puutarhuri vaan ISÄ :)

Jos katsoo Jeremian elämää en itse havaitse mitään järkeä eli mikä oli tarkoitus kärsiä ja kärsiä kunnes pääsi espajan aurinkon alle ?

mutta Jumalalla on suunnitelma ja jos ihminen ei ihan täysiä vastusta niin se teko tahi teot tulevat tehdyksi, ja saattaa olla että ihminen ei edes tiedä että on jo täyttänyt elämän sen osan mitä Jumala tahtoi.

Herra herra, koska me teimme sitä tahi tätä !
ja toisaalta ei aina tarvitse sitten olla se laupias samarialainen vaan se saattaa olla yksi sana joka täyttää, "ihmisen tarkoituksen".

no hyvä on kuitenkin tehdä kuten Herra sanoo:
Lue ja LUE ja LUE !
Jumalan Sana tekee sen salassa ja usein salaisuuksia !

ja sitten hymyä :)

Miten on itse olen varam että eräs neitokainen se on neitsykäinen, hhmmm.
on löytänyt piilopaikan vastoin Jumalan suunnitelmaa.

Tämä tumma hiuksinen ja ruskea silmäinen ihana nainen on kallionkolossa piilossa, kuten oli Mooses Jumalan edessä ja aina viisas Salomo.

ja nyt etsin rakastani mutta hän on kalliokolossa ja ei suostu poistumaan vaan huutaa akukuissaan, ei kait se vastis ole täällä tahi näkyykö vastis jossain !
eli tyttö rukka ei tiedä mitä hyvää, hhmm, on tarjolla !  :o

joten onko oikein, kysyn vaan että Jumala näin suojelee minun rakastani !
ei ole !
ei ja ei !

joten ... kuka tietää mikä on minu  tahi sinun tiesi.
meillä ei ole samaa tietä eli elämää ja jokaisen on taisteltava oma taistelu.
 hmmm

no sama se.

jokaisella on oma tie. ja sen perus on Jeesus.